بازدید 2739

موافقت با تشکیل دولت جدید یمن

کمیته ریاست‌جمهوری یمن توافق تشکیل دولت جدید و بازنگری در قیمت سوخت را امضا کرد.
کد خبر: ۴۳۱۳۹۶
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۲ 02 September 2014
کمیته ریاست‌جمهوری یمن توافق تشکیل دولت جدید و بازنگری در قیمت سوخت را امضا کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه خبری «المیادین»، کمیته مذاکرات ریاست جمهوری یمن اعلام کرد که اعضای این کمیته توافقی را امضا کردند که به موجب آن دولت جدید تشکیل شود و در قیمت مشتقات نفتی بازنگری شود.

این کمیته در حالی با تغییر دولت کنونی موافقت کرده که امروز مشاور رئیس‌جمهور با ادبیاتی تهدید‌آمیز اظهار داشت که باب گفت‌وگو با انقلابیون بسته شده و صنعا در اندیشه گزینه‌های دیگر است.

چند روز پیش نیز رسانه‌های وابسته به صنعا از امضای توافق‌نامه میان حوثی‌ها و صنعا خبر دادند که از سوی انقلابیون رد شد. واقعیت این بود که متن توافقنامه نوشته شده، مورد تایید انقلابیون نبود. درست است که در آن بر برکناری دولت کنونی تاکید شده بود اما نه زمان تشکیل دولت جدید مشخص بود و نه ساختار آن.

انقلابیون و از جمله حوثی‌ها تاکید دارند که ساختار دولت جدید باید بر اساس بندهای توافق نهایی در کنفرانس گفت‌وگوهای ملی باشد و تمام گروه‌های سیاسی در تشکیل دولت جدید نقش داشته باشند و دولت در انحصار یک یا دو حزب همسو نباشد. حوثی‌ها همچنین تاکید کردند که هیچ وزارتخانه‌ای در دولت نمی‌خواهند تنها به دنبال تحقق مطالبات مردم هستند. آنها همچنین مسئله لغو یارانه سوخت در کشور را به شدت محکوم کردند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار