بازدید 2524

اشتغال جوانان در کشور متولی ندارد

کد خبر: ۴۳۱۳۶۱
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۶ 02 September 2014
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: حوزه جوانان در وزارت ورزش و جوانان زیر حوزه ورزش قرار گرفته و کمرنگ شده است.

به گزارش ایسنا، ناصر کاشانی افزود: ورزش تنها یک بعد از زندگی جوانان بوده و مشکلات دیگری نظیر اشتغال و ازدواج نیز گریبان‌گیر جوانان است.

کاشانی افزود: سازمان ملی جوانان در رسیدگی به امور جوانان آنطور که انتظار می‌رفت موفق نبود؛ بنابراین نفس و ایده تأسیس وزارت ورزش و جوانان بسیار خوب بود.

وی ادامه داد: امید می‌رفت با قرار گرفتن امور مربوط به حوزه جوانان تحت نظر یک وزارتخانه، مشکلات این حوزه با تکیه بر بررسی دقیق، برنامه‌ریزی مدون و حمایت‌ها و اعتبارات ویژه بیشتر و بهتر پیگیری و حل شود؛ اما با توجه به برخورداری حوزه جوانان از تنها یک معاونت در این وزارتخانه، شاهدیم که حوزه ورزش زیر پرچم حوزه ورزش قرار گرفته و به نحو شایسته مورد توجه نیست.

نماینده مردم زاهدان اظهار کرد: باید تعریف درستی از ساختارها و تشکیلاتی که در وزارتخانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد ارائه شود و با تشکیلات به روز و افراد کارآمد به همه حوزه‌ها پرداخته شود.

وی بیان کرد: عدم توجه کافی به امور جوانان در وزارت ورزش و جوانان کشور در حالی صورت می‌گیرد که بعضی کشورها به طور مستقل وزارت جوانان دارند.

کاشانی افزود: این که بیشترین مخاطبان حوزه ورزش، جوانان هستند مورد توافق همگان است؛ اما ورزش فقط یک بعد از زندگی جوانان ما را تشکیل می‌دهد و مشکلات فرهنگی، آموزشی و اجتماعی زیادی نظیر مباحث مربوط به اشتغال و ازدواج گریبان‌گیر جوانان کشور است.

وی تصریح کرد: هیچ ارگانی در کشور به طور رسمی مسئولیت اشتغال جوانان را بر عهده نمی‌گیرد و در واقع اشتغال جوانان در کشور متولی ندارد، وزیر کار در جلساتی که با اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس داشته به این نکته اذعان کرده که مقوله کار باید توسط یک سازمان مشخص پیگیری شود.

وی اضافه کرد: شاید دلیل عدم توجه به حوزه جوانان، پراکندگی امور ورزش و جوانان باشد اما باید هم‌افزایی صورت گیرد؛ از موازی‌کاری جلوگیری شود و به حوزه جوانان و مشکلات آنان رسیدگی لازم و کافی شود.

کاشانی خاطرنشان کرد: نگاه مسئولین ورزش و جوانان به این حوزه باید تغییر کند و علاوه بر ورزش که بیشتر دارای بعد تبلیغاتی است، حوزه جوانان مغفول نماند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار