بازدید 1797
بازیکنی که به اردوی تیم المپیک نیاید تا آخر فصل محروم می‌شود

افاضلی: تیم المپیک آینده تیم ملی را می‌سازد

کد خبر: ۴۳۱۳۳۹
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۱ 02 September 2014
 مدیر تیم المپیک ایران گفت: بازیکنان تیم ما ستاره‌های آینده تیم ملی فوتبال خواهند بود.

به گزارش تسنیم، هومن افاضلی در نشست خبری کادر تیم فوتبال المپیک اظهار داشت: از سال 2002 قوانین بازی‌های آسیایی تغییر کرد و قرار شد تیم‌ها مانند المپیک با بازیکنان زیر 23 سال به اضافه سه بازیکن بزرگسال در این مسابقات حاضر شوند و برای اولین بار بعد از سال 2002 است که تیم ایران بدون بازیکن بزرگسال به این مسابقات می‌رود.

وی افزود: حضور بازیکن بزرگسال ساختار تیمی و تفکر جمعی را تغییر می‌دهد اما ما از 13 بازیکن استفاده کردیم که شرایط حضور در المپیک ریو را دارند و در کنار آنها از بازیکنان تیم زیر 22 سال که در عمان حضور داشتند، استفاده خواهیم کرد. این بازیکنان می‌توانند آینده تیم ملی را بسازند و بهترین‌های آنها در المپیک شرکت خواهند کرد.

مدیر تیم فوتبال المپیک با قدردانی از باشگاه‌های سایپا و ذوب‌آهن که دو بازیکن کلیدی خود را در اختیار تیم المپیک قرار داده‌اند، تصریح کرد: امیدواریم تا پایان وقت اداری امروز نفت پورعلی‌گنجی و سپاهان شریفی را به ما بدهد. قلعه‌نویی با آنکه دستش بسته بود کریمی را در اختیار تیم قرار داد و پرسپولیس هم خانزاده را با وجود اینکه در چهار بازی از شش دیدار اخیر این تیم به میدان رفته بود، به اردوی تیم امید فرستاد.
افاضلی تصریح کرد: هیئت رئیسه فدراسیون مصوب کرده است اگر بازیکنانی به اردوی تیم امید نیایند تا آخر فصل محروم خواهد شد. البته ما در فضایی دوستانه با باشگاه عمل کردیم و از همکاری آنها قدردانی می‌کنم.

وی خاطر نشان کرد: باشگاه‌های ما بعد از شش هفته که از لیگ گذشته می‌گویند هنوز تیم ما شکل نگرفته است. با احتساب هشت هفته آماده‌سازی قبل از لیگ آنها 100 جلسه تمرینی را گذرانده‌اند اما باز هم چنین موضوعی را بیان می‌کنند، در حالیکه ما تنها هفت روز وقت داریم و همین هفت روز را هم به دلیل نبود برخی بازیکنان در حال از دست دادن هستیم.

مدیر تیم فوتبال المپیک تاکید کرد: شاید ژاپن با تیم المپیک خود به این مسابقات بیایند اما آنها دو سال است که در کنار هم هستند. شرایط فوتبال با والیبال که بازیکنان با هم تماس ندارند متفاوت است و 22 بازیکن مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند. این پیچیدگی و زیبایی فوتبال است و تیم‌هایی موفق هستند که از لحاظ تاکتیکی فضای مثبتی به وجود آورند.

افاضلی تأکید کرد: اگر از این جوان‌ها حمایت شود آنها ستاره‌های آینده فوتبال ایران خواهند بود  و می‌توانند ضمن کسب نتایج خوب در مسابقات پیش رو آینده فوتبال ایران را بسازند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا شریفی و پورعلی‌گنجی امروز به اردوی تیم امید ملحق خواهند شد، گفت: تمام تلاش ما این است که این دو بازیکن در تمرین عصر حضور داشته باشند.
مدیر تیم فوتبال المپیک در خصوص هدفگذاری فدراسیون فوتبال برای گفت: هدفگذاری فدارسیون فوتبال این است که در هر رقابتی بتواند با بهترین شکل شرکت کند و موفق باشد. ما با این دیدگاه که المپیک اولویت اصلی ماست کارمان را آغاز کردیم. هنوز هم المپیک هدف ماست اما نه اینکه با این هدف بخواهیم بازی‌های آسیایی را از دست بدهیم.

افاضلی افزود: هدفگذاری تیم امید یک تصمیم سقفی نیست که بنده یا وینگادا بخواهیم در این خصوص چیزی بگوییم، بلکه هدفگذاری و سیاست ورزش و فدراسیون ماست که آنها در این خصوص تصمیم می‌گیرند. ما نمی‌توانیم از سیاست‌های ورزش کشورمان عبور کنیم و باید چالشی که در آن هستیم را بپذیریم. نباید با این صحبت که هدف اصلی ما المپیک است بازی‌های آسیایی را از دست بدهیم و با تیم زیر 14 سال به بازی‌های آسیایی برویم و بگوییم که می‌خواهیم برای المپیک کسب تجربه کنیم.

وی با بیان اینکه هر مربی در هر رشته‌ای دوست دارد موفق باشد، یادآور شد: ما نباید با تفکر اینکه المپیک هدف اصلی است همه چیز را فدا کنیم اما در بازی‌‌های آسیایی نیز المپیک را دنبال می‌کنیم و به همین دلیل است که 13 بازیکن رده المپیک را در تیم‌مان داریم و هفت  بازیکن دیگر نیز بازیکنان زیر 23 سال هستند تا علاوه بر بالا رفتن بار تجربه تیم رقابت خوبی هم بین بازیکنان وجود داشته باشد. ما نمی‌خواستیم بازیکنان بزرگسال را به تیم بیاوریم تا بالانس تیم به هم بریزد و این فاصله سنی باعث شود که حس رقابت از بین برود.

مدیر تیم فوتبال المپیک ایران در خصوص دلایل دعوت هفت بازیکن زیر 23 سال به اردوی این تیم گفت: بازیکنان شایسته دیگری هم بودند که می‌توانستند در رده 23 سال به تیم امید دعوت شوند که می‌توانم از بازیکنانی چون شهاب کرمی و علیرضا بیراموند نام ببرم. بازیکنان زیادی هم بودند که می‌توانستند در این لیست باشند اما ما می‌خواستیم با بالانسی که در تیم ایجاد می‌کنیم رقابت بیشتر شود و همچنین ارزیابی درستی از تیم امید داشته باشیم، چرا که بازیکنان این تیم حتی می‌توانند در جام ملت‌ها نیز در تیم بزرگسالان بازی کنند و این موضوع برای آینده فوتبال نیز بهتر است.

افاضلی خاطر نشان کرد: زمانی که کارمان را با این تیم آغاز کردیم از بازیکنان زیر 21 سال در تیم استفاده می‌کردیم که اکنون 13 نفر از آنها در این تیم حضور دارند و می‌توانیم از آنها استفاده کنیم اما زمانی که ما کارمان را آغاز کردیم قرار بود مسابقات مقدماتی المپیک و انتخابی رقابت‌های زیر 22 سال در تابستان در خردادماه آغاز شود که فیفا تقویم را تغییر داد و این مسابقات از بهار آینده آغاز خواهد شد. با این تغییر فرصت ما بیشتر است و بعد از بازی‌های آسیایی حدود شش ماه زمان داریم تا تیم را برای انتخابی المپیک آماده کنیم. این زمان به خوبی به ما کمک خواهد کرد تا سیاست‌های کلی ورزش نیز دنبال شود.

وی همچنین در خصوص اینکه گفته می‌شد فدراسیون فوتبال بودجه اعزام تیم امید به اردوی تیم را ندارد و وینگادا به همین دلیل از مسئولان فدراسیون ناراحت است گفت: هیچ مشکلی در خصوص بودجه وجود ندارد این تیم برای المپیک و بازی‌های آسیایی آماده می‌شود که بر همین اساس قرار است بودجه از طریق کمیته ملی المپیک تأمین شود. البته هنوز حساب و کتابی نشده و فدراسیون فوتبال هزینه می‌کند تا بعد از آن با کمیته ملی المپیک حساب کند. ما تاکنون احساس کمبود بودجه نداشته‌ایم و دو اردوی خارجی و چهار بازی تدارکاتی بین‌المللی انجام دادیم و این نشان می‌دهد مشکل مالی وجود ندارد.

مدیر تیم المپیک یادآور شد: شایعه‌ای که در خصوص کمبود بودجه مطرح شده بود مربوط به تیم المپیک نمی‌شد و برای تیم زیر 19 سال بود که البته این موضوع نیز ارتباطی به کمبود بودجه نداشت. موضوع از این قرار بود که تیم زیر 19 سال باید مسافرتی 33 ساعته انجام می‌داد تا راهی مسابقات شوند و بعد از آن نیز باید از پکن با اتوبوس راهی محل مسابقات می‌شدند. هر کسی می‌داند بعد از 33 ساعت مسافرت نمی‌توان مسابقه ملی برگزار کرد و این موضوع عملی نیست.
افاضلی ادامه داد: بعد از اینکه این اتفاق رخ داد از فدراسیون چین با آقای وینگادا تماس گرفتند و ما صحبت‌هایی را با فدراسیون فوتبال انجام دادیم. با توجه به اینکه فدراسیون چین برای تورنمنتش برنامه‌ریزی کرده بود نمی‌توانستند برنامه خود را تغییر دهند و اعلام کردند خودشان بلیط هواپیمای مستقیم می‌گیرند و تمام هزینه‌ها را پرداخت می‌کنند تا تیم ایران به این مسابقات اعزام شوند. خوشبختانه سفر 33 ساعته به 15 ساعت کاهش یافت و ما نزد آقای کفاشیان رفتیم و ایشان قبول کردند که تیم به این مسابقات اعزام شود.

وی با بیان اینکه فدراسیون از نظر بودجه شرایط دشواری دارد گفت: فدراسیون فوتبال تلاش می‌کند تا بودجه خوبی را فراهم کند و سخت به دنبال هزینه کردن هستند اما آنها به جز تیم بزرگسالان 17 تیم دیگر دارند و اگر بخواهیم بودجه فدراسیون را با دیگر فدراسیون‌های آسیایی مقایسه کنیم می‌بینیم که بودجه فدراسیون ایران بسیار کم است. فدراسیون ژاپن در سال 250 میلیون دلار بودجه دارد که علاوه بر این بودجه به تیم‌های باشگاهی نیز کمک می‌شود اما چنین موضوعی در ایران وجود ندارد و مطمئنا اگر ما هم چنین بودجه‌ای را داشتیم می‌توانستیم بازی‌های بسیار بهتری را برگزار کنیم.

مدیر تیم المپیک در پایان خاطر نشان کرد: از تمام رسانه‌ها تشکر می‌کنم که به خاطر فوتبال و بازی‌های آسیایی به اینجا آمده‌اند و اگر رسانه‌ها نبودند مطمئنا فوتبال به اینجا نمی‌رسید رسانه‌ها بخش مهمی از ورزش را تشکیل می‌دهند و از حضور آنها تشکر می‌کنم. این حضور به خاطر شخص بنده نیست و همه به خاطر نام ایران آمدند و از رسانه‌ها می‌خواهم از بازیکنانی که آینده فوتبال ایران هستند حمایت کنند و ما هم تلاش می‌کنیم و امیدواریم که این بازیکنان با پیشرفت خود آینده خوبی داشته باشند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار