بازدید 15719
قابل توجه مسئولان سازمان محیط زیست؛

چشم همه محیط‌بانان و شکارچیان به سرنوشت «خالدی» است

گویی مسئولان فراموش کرده‌اند که اگر قصد حراست و نگهداری از محیط زیست کشور و عمل به وظایف محوله را دارند، در درجه نخست، بازو‌ اجرایی‌شان، محیط بانانی هستند که درآمد اندکی دارند، تعدادشان کم است و امکانات مناسبی در اختیارشان قرار نگرفته و از همه بدتر، برای انجام وظیفه، سلاح‌هایی به آنان داده‌اند که جز اضافه بار و افزودن بر رنج کار روزانه، چیز دیگری نیست.
کد خبر: ۴۳۱۳۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۳ 02 September 2014
توقع داریم از محیط زیست پاسداری کنند و به دلایل خطرات بسیاری که با آن رودررو هستند، مسلحشان کرده‌ایم، ولی وقتی به مشکلی گرفتار می‌شوند، با همه ناراحتی‌ها تنهایشان می‌گذاریم؛ این حکایت دردناک محیط بانانی چون «خالدی» است.

به گزارش «تابناک»، حکم اعدام غلامحسین خالدی، محیط‌بان منطقه حفاظت شده دنا، پس از اینکه چند بار از سوی دیوان عالی کشور نقض شد، در حالی برای سومین بار از سوی دادگاه کیفری استان تأیید شده که این محیط بانِ در بند می‌گوید: شش ماه است، ‌کسی از مسئولان سراغی از من نگرفته است!

به گزارش آنا، وی که در تماسی با زندان مرکزی یاسوج، تأیید حکم خود را اعلام کرده، می‌افزاید: وکلای پرونده با آگاهی از این موضوع که حکم اعدام من برای بار سوم تأیید شده، مراتب اعتراض را پی گرفته‌اند، با این حال سازمان و اداره محیط زیست استان‌ کلا فراموش کرده‌اند که محیط‌بانی در زندان روزگار می‌گذراند و برای چندمین بار، حکم اعدامش تأیید شده است.

وی در ادامه از بی‌اعتنایی مسئولان به تماس‌های تلفنی خود اشاره کرد و می‌گوید: در شش ماه گذشته، ‌کسی از سازمان محیط زیست به دیدنم نیامده و با من و خانواده‌ام هیچ ارتباطی نداشته‌اند. مدیران و مسئولان محیط زیست در یاسوج و تهران حتی یک بار پاسخ تلفن من را نمی‌دهند، چون می‌دانند از زندان تماس می‌گیرم. آن‌ها حتی از خانواده‌ام خواسته‌اند ‌برای پیگیری پرونده به این اداره [محیط زیست] نروند، وگرنه پرونده به ضرر من تمام می‌شود!

خالدی در ادامه می‌گوید: عجیب است که مسئولان حقوقی اداره محیط زیست با اسعد تقی‌زاده، یکی دیگر از محیط بانان در بند دیدار کرده‌اند، ولی حاضر به دیدن ‌من نشدند! نماینده حقوقی اداره و رئیس یگان اداره محیط زیست نیز حتی یک بار سراغی از من نگرفته‌اند؛ انگار من تبعیدی هستم و از سوی اداره محیط زیست محکوم شده‌ام.

حکایت پرونده قضایی این محیط‌بان که از اواخر تیرماه سال ۸۹ به اتهام قتل مرحوم «محمد پایه‌گذار» در زندان مرکزی یاسوج است، شاید حکایت خیلی‌های دیگر باشد که با اتهام قتل روبه‌رو شده و حتی در چند دادگاه مجرم شناخته‌اند، ولی وقتی وعده معصومه ابتکار، رئیس سازمان محیط زیست و معاون رئیس جمهور درباره اولویت داشتن «نجات محیط‌بانان و بهبود شرایط آن‌ها» را به یاد آوریم، ساده‌تر می‌توانیم تفاوت خالدی و خالدی‌ها را با دیگر محکومان به اعدام متوجه شویم.

خالدی در حالی به قتل محکوم شده که فارغ از ابعاد قضایی پرونده، حین انجام وظیفه به این مشکل گرفتار آمده و به همین دلیل باید از سوی مسئولان سازمان حمایت شود و دست کم حداقل‌هایی چون استخدام وکلای زبده و تأمین خانواده وی مورد توجه قرار گیرد، نه اینکه حکم اعدام وی در حالی مهر تأیید بخورد که مسئولان به کل وی را فراموش کرده و حتی از سرکشی و یاری رسانی به خانواده وی دریغ می‌ورزند!

این در حالی است که اگر منصفانه‌تر به ماجرا نگاه کنیم، جا دارد‌ از مسئولان محیط زیست بپرسیم بنا بر‌ کدام مجوز و با پشتوانه کدام آموزش‌ها، محیط بانان را مسلح کرده و برای حراست از حیات وحش کشور، ایشان را راهی کوه‌ها و دشت‌ها می‌کنند که وقتی یکی از ایشان از سلاح خود برای انجام وظایف محوله استفاده می‌کند، همه عواقب شوم ماجرا بر عهده خود ایشان خواهد بود و سازمان هیچ مسئولیتی در قبال آن نخواهد داشت؟!

این در حالی است که ‌انصاف حکم می‌کند، حتی اگر به محیط‌بانان آموزش کاملی درباره کارشان داده شود و همه موارد حقوقی و مسئولیت‌های ایشان در قبال کاربرد اسلحه‌ای که در اختیارشان قرار داده شده هم به ایشان گوشزد شود، باز باید در مواقعی که ایشان به مشکل برمی‌خورند، حمایت کاملی از ایشان شود.

همچنین این اصل باید به اندازه‌ای بدیهی به نظر ‌برسد که نیاز به توضیح نداشته باشد؛ اما وقتی می‌شنویم پس از صدور حکم اعدام برای دو محیط‌بان دنا، شکار در منطقه افزایش یافته و شکارچیان با خیال آسوده بیشتری در مناطق حفاظت شده گام بر‌می‌دارند و احتمالا محیط‌بانان انگیزه کمتری برای مقابله با ایشان دارند، راحت‌تر می‌توان قضاوت کرد که آیا مسئولان محیط زیست موضع مناسبی در قبال پرونده خالدی گرفته‌اند یا خیر!

اینجاست که سخنان خالدی، مبنی بر اینکه شش ماه است کسی از مسئولان سراغی از وی نگرفته و حتی به خانواده وی توصیه شده ماجرا را پیگیری نکرده و به محیط زیست نروند‌، حکم بی‌مسئولیتی مسئولان محیط زیست به وظایف خود در قبال این قشر زحمت‌کش را خواهد یافت که قابل توجیه کردن به نظر نمی‌رسد.

گویی مسئولان فراموش کرده‌اند که اگر قصد حراست و حفاظت از محیط زیست کشور و عمل به وظایف محوله را دارند، بازو‌ اجرایی‌شان در درجه نخست، محیط‌بانانی هستند که درآمد اندکی دارند، تعدادشان کم است و امکانات مناسبی در اختیارشان قرار نگرفته و از همه بد‌تر، برای انجام وظیفه سلاح‌هایی در اختیارشان گذارده شده که جز اضافه بار و افزودن بر رنج کار روزانه، چیز دیگری نیست؛ سلاحی که استفاده از آن، یعنی راهی که خالدی‌ها در یک سوی آن هستند و استفاده نکردنش هم راهی است که محیط‌بانان پر شمار دیگری را راهی بیمارستان‌ها کرده و به سلامتشان آسیب رسانده است.

اینجاست که پیگیری نکردن سرنوشت محیط‌بانان در بند از یک سو و تدارک ندیدن راهکاری برای حل مشکل ایشان در استفاده از سلاح هنگام انجام وظیفه، تنها به یک پاسخ می‌رسد‌ که آن هم چیزی نیست جز تن دادن به نابودی محیط زیست؛ شاهد ماجرا هم اطلاعاتی است که محیط‌بانان دنا از وضعیت منطقه پس از زندانی شدن دو محیط‌بان می‌دهند: «در سه‌ سال گذشته، چند هزار کل و بز در دنا شکار شده و جمعیت شکار روزبه‌روز در حال کاهش است‌».
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸۶
انتشار یافته: ۱۰۰
شکارچی غیر مجاز مثل دزده! دزدی که از سر شکم سیری و تفریح میره شکار! حقشه هر بلایی سرش بیاد! محیط بان از محدوده قانونیش دفاع کرده! محیط بان آزاد کنید!
پاسخ ها
علیرضا از لیکک
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
آقا اگه کار این بنده خدای محیط بان اشتباه بود پس چرا محیط بان را مسلح کردن مگه سلاح ایشون غیر مجاز بوده ؟؟؟؟؟ اگه هدف از داشتن سلاح محیط بانان فقط نمایشی خوب دیگه تعرض به محیط زیست راحته به نظر من محیط زیست باید مدافع اصلی این محیط بان باشد
زینال بندری
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
وقتی مجوز قانونی شکار نمی دهند شکار غیر قانونی زیاد میشود 4 سال است درخواست مجوز شکار یک راس قوچ داده ام هنوز موافقت نشده!!!!!!
هادی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
آقای زینال خان حالا توی این 4 سال که قوچ شکار نکردی چیزی ازت کم شده؟ یا اگر شکار کنی چیزی بهت اضافه میشی؟
اگر به زور و اسلحه ای که داری مینازی و خیلی شکارچی هستی بروی میدون تیز ببین چقد بلدی، اونجا بهتر میتونی با دیگران رقابت کنی و خودت رو نشون بدی. ببین شمایی که اسلحه ات دست کم 5-6میلیون می ارزه فکر نکنم از روی گرسنگی بری شکار.
مهرداد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
آقای هادی عزیز زینال درخواست مجوز قانونی شکار قوچ کرده و حدود 1 میلیون تومان هم باید به محیط زیست پرداخت کند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
آقا زینال اگه راست می گی برو جبهه با داعش بجنگ نه اینکه زورت را به حیوان زبان بسته بی دفاع نشان بدهی کشتن موجود بی دفاع هنر نیست و فرقی بین تو و داعشی خونخوار نیست
ندا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
زینال
یکی باید مجوز شکار شما رو بده!!
عابد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
آقا جان من چند وقته دنبال مجوز برای شکار این زینال بندری و اون رفیقش حمد جعفرم ولی بهم نمیدن! مسئولین باید پاسخگو باشن، اینا داره تعدادشون زیاد میشه مثلا حعفر قلی ، زینال جعفری ....
هادی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
من در مورد نفس عمل صحبت نکردم و نه در مورد قانونی بودن یا نبودن. خودم در شمال کشور زندگی میکنم و اسلحه هم دارم ولی حدود 8 سالی هست که حتی برای کشتن کلاغ های مزاحم هم ازش استفاده نکردم. 6 سالی هست حتی ماهیگیری هم نمیرم. هر چند گوشت و مرغ و ماهی میخورم
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
آقای زینال . واقعا به مشکل بزرگی برخورد کردین . حالا اگه یه حیوون زبون بسته رو شکار نکینین و شکمتون رو با همین گاو و گوسفند سیر کنین مشکلی پیش میاد ؟ آخه اصلا این چه مدل تفریحه !
سازمان حفاظت محیط زیست در کدام قسمت درست عمل کرده که اینجا درست عمل کند؟؟ وضعیت آلودگی محیط زیست در تمامی بخشها اعم از اب ، هوا ، خاک غیر قابل تصور است سازمان حفاظت محیط زیست چکار کرده است؟
مناطق تحت حفاظت و و ضعیت فلاک بار حیات وحش بر کسی پوشیده نیست سازمان حفاظت محیط زیست چکار کرده است؟؟
از همه مهم تر دستگاه نظارتی مانند سازمان بازرسی کل کشور در خصوص این نحوه اقدام سازمان حفاظت محیط زیست چکار کرده است؟؟
تشکر از سایت تابناک به که سهم خود به اینگونه مسائل می پردازد.
من از خانم ابتکار خواهش میکنم این مشکل رو برای همیشه حل کنند.وظیفه محیط بان باید مشخص باشد.یا مسلح باشد و بتواند از سلاحش استفاده کند و یا اصلا تفنگ به دستشان داده نشود.نه اینکه تفنگ بدهند و بگویند استفاده کن و وقتی محیط بان استفاده کرد حکم اعدام برایش ببرند.
یاد قسمت سخنرانی بهبود فریبا توی پایتخت3 افتادم که اشک همه رو با حرفاش درآورد و واقعا هم حرفاش همه واقعیت داشت.
پاسخ ها
تدا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
این بنده خدا اگه میتونست کاری بکنه... تو این چند ساله میکرد.. خداییش یه نگاهی به وضع محیط زیست و منابع طبیعی بکنین تو این چند ساله بدتر شده که بهتر نشده...
داش حامد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
خانم ابتکار !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
هه ایشون فقط تز تبلیغاتی میدن وگرنه وضع به اینجا نمیکشید که منابع طبیعی کاملاً از بین رفته و منابع انسانی که من و تو هستیم هم به خاطر آلودگی داره از بین میره.
راستی کپسول اکسیژنم کجاست دارم خفه میشم
ندا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
کدوم چن سال رو میگی؟؟؟!!!

این بنده خدا که تازه اومده کلی سنگم جلو پاش میندازن!!
درسته که محیط بانان کارشان ارزش ملی دارد ولی نباید به خود اجازه بدهند که آدم بکشند
اعدام باید بشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
امیر جان اگه خودت جای میحط بان بودی چکار می کردی؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
شما نسبتی با داعش ندارید احتمالا؟! ابو الامیر
هادی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
شما از کجا میدونی که میخواست آدم بکشه؟ باهاشون بودی مگه؟
شاید دفاع از خود بوده یا شایدم میخواسته با دست یا پاش شلیک کنه.
در هر صورت نه من و نه شما و نه قاضی نمیتونه حکم درست بده. توی اون دنیاست که خدا مشخص میکنه محیط بانی که قصد دفاع از آفریده های خدا رو داشته مقصر هست و یا شکارچی که میزه واسه تفریح و از روی شکم سیری خرس و کل و بز شکار میکنه.
خدا خوب خدائیه خووووووب
امین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
اگه ارزش ملی داره یعنی باید برای یک ملت مهم باشه .حالا شما میگی باید اعدام بشه چون کارش ارزش ملی داره و واستون مهمه .؟
جواد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
حتما نظرت اینه که شکارچی را آزاد بذاریم تا هر بلایی سر محیط زیست بیارن؟
داش حامد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
دکتر جان اگه همین توری پیش بریم تا دو ماه دیگه نه آهو هست شکار کنن نه پلنگ پس یهو میبنی تو رفتی کوهنوردی شکارچیه به بغلیش میگه یه آدم یه آدم دیدم بزنش زود باش تا در نرفته
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
این بیچاره که نرفته درخونه ،یارو رو بکشه آدمی که به خودش اجازه شکار غیرقانونی و ورود به منطقه شکار ممنوع بدهد ودر زمان حضور محیط بان تسلیم نشده باشد باید احتمال کشته شدن را میداد.....
علیرضا از لیکک
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
به نظر من باید از سازمان محیط زیست پرسید فلسفه دادن سلاح به محیط بان چیه؟؟؟؟؟اگه سلاح بهش دادین حتما مجوز استفاده هم داره یا دادن که فقط غارتگران محیط زیست را بترسانند؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!خوب سلاحو دادن که بتونه از محیط زیست ما دفاع کنه اونوقت یه نفر نیست از این بنده خدا حمایت کنه؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
باز هم از این نظر ها بده امیر جان!!!!یه نفر هم که کارش رو درست انجام میده حکم اعدام براش میاد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
آقا هادی شما که میگی امیر باهاشون نبوده،خب حالا مگه تو باهاشون بودی؟؟قاضی هم حکم نمیتونه بده؟؟اونوقت قتل ها رو کی پیگیر باشه؟؟
ندا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
اگه خودت محیط بان بودی با شکارچیا به جای برخورد حتما سازش میکردی!!
فریبا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
هدف قتل نبوده .دفاع از محیط زیست بوده با مجوز سلاح اداره محیط زیست نه سلاح شخصی
برزو
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
با امير موافق هستم چرا كه همانطور قضاوت كرده است كه قانون قضاوت مي كند اين كساني كه منفي مي دهند و راي مخالف دارند متوجه باشند كه قاضي در قضاوت خود تمام جوانب را مي سنجد.وقتي كه يك شكارچي يا هر كس ديگري در محلي غير از محل شكار ممنوع كشته مي شود ضارب او قاتل است.همچنين خوب است كه محيط بانان ضمن حفظ و اشاعه فرهنگ حفظ محيط زيست كه بسيار هم لازم است همواره به ياد داشته باشند كه محيط زيست براي انسان است نه انسان براي محيط زيست.
ایمان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
ابولامیر البغدای؟؟؟
شیما
| United States |
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
آدمایی مثل تو رو باید اعدام کنند که محیط زیست ایران رو نابود کردید
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
سلام ابو امیر البغدادی
این مسئولین فقط شعار می دهند چرا برای این مرد نیکوکار کاری نمی کنند اگر پلیس هم شروری را هدف قرار داده و کسی شرور بمیرد باز م اعدامش می کنند مگر میراث آب و خاک جزوناموس ما نیست پس چرا می خواهند کسی را که از ناموسش دفاع کرده اعدام کنند به صرف این که حیوان بی رحم و وطن فروشی را به درک واصل کرده آخر این چه عدالتی است خانم ابتکار کاری کنید وگرنه دیگر نه حیاط وحشی می ماند و نه جنگل و نه محیط زیست که شما وزیرش باشید
بعنوان یک ایرانی التماس میکنم اعدامش نکنید. درحین خدمت و غیرعمد بوده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
باید آزاد بشه
نظر دوستان چیه ، اسلحه محیطبانان رو ازشون بگیریم... بجاش بوق و کرنا بدیم که فقط سروصدا داشته باشه؟!!... اگه قراره وقتی از اسلحه استفاده میکنن برای حفاظت محیطی که به همین دلیل بهشون میگن محیط بان، مجازات بشن و اون حد آخر مجازات پس چه دیلیلی داره... تازه میتونن وقتی آقایون محترم شکارچی، شکاری رو میزنن تشویقشون هم بکنن...
محیط بانان اگر حق استفاده از اسلحه در مواقع ضروری را ندارند پس برای چه اسلحه میدهند بهشان؟ لااقل به آنها یک عدد چوبدستی بدهند!!!!!!
پاسخ ها
مهران
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
مگه تو این زمینه قانونی وجود نداره ؟ خلاصه محیط بان یا باید اسلحه داشته باشه یا نه . اگه باید داشته باشه که حتما هم همینطوره ، قانون در مورد استفاده محیط بان از اسلحه چی میگه ؟ اینا حتما تو قانون بطور واضح توضیح داده شده . ایشون باید آزاد بشه . شکارچی ها انسانهای خبیثی هستند .
من که می دونم تابناک جرات نداره کامنت من رو منتشر کنه.
اما میگم خانم ابتکار اگه مدیر بود که این وضع محیط زیست ما نمی شد.ایشون حتی یک پیام ساده هم در حمایت از محیط زیست نمیگه چه برسه به اینکه از ماموری حمایت کنه که در زمان انجام وظیفه این بلا سرش اومده.
و متاسفم برای خودم و همه ی کسانی که برای یک دختر که گذشته اش مشخصه یا برای یک لات که معلوم بوده چرا مرتکب قتل شده کمپین حمایت تشکیل میدن و پول جمع می کنن اما برای محیط بان با شرافت که دغدغه ی خرس ، یوز و آهوی زرد رو داشته حتی یک پیام نمیدن.
خدایا از سر تقصیرات ما نگذر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
اشکال از دستگاه نظارتی است که به وضعیت اینگونه مدیران نمی پردازند
نظر من اینه که سلاح را ازشون بگیرن،وبهشون سلاحهای بیهوشی بدن از اون سلاحهایی که ببر و از کار میاندازه.
پاسخ ها
حجت
| United Kingdom |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
یه لحظه فکر کن دارند به سمتت تیر جنگی اونم به قصد کشت شلیک می کنند و تو داری با تفنگ آبپاش طرفشون آب می پاشی.
اگه خودتو تو این موقعیت مجسم کنی این حرفو نمی گی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
تا وقتی که دارو اثر کنه به رحمت خدا رفتی .
نگهبان اگه مقتدر نباشه سنگ روی سنگ بند نمیشه
چندین گونه جانوری تو ایران در معرض انقراض هستند ولی هنوز حتی محیط بانانمون به خاطر نارسایی در قوانین قادر به دفاع از خودشون هم نیستند و به راحتی مورد حمله شکارچی ها قرار میگیرند و با فرار و متواری شدن شکارچی های ضارب کسی نیست که از حقوقشون دفاع کنه. اون وقت حتی تار مویی از سر اون شکارچی از خدا بی خبر که داره به میراث ایران ضربه میزنه کم بشه...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
شكارچي ها پولدار هستند و محيط بانان از قشر ضعيف و فقير و ........
سازمان محیط زیست باید به هر نحو ممکن با خانواده مقتول مصالحه نموده و رضایت آنها را جلب نمایدولی حیرانم که این چه نوع منطقه حفاظت شده ای است که در 3 سال گذشته چند هزار!!!!!!!! کل و بز در آنجا غیر قانونی شکار شده اند پس محیط زیست چکاره است؟{را بودجه مفت به اینها که نتوانسته اند از کشتار چند هزار کل و بز جلو گیری کنند میدهید؟ خداوکیلی من 4 سال است درخواست صدور مجوز یک راس کل یا قوچ را به محیط زیست داده ام ولی موافقت نشده آن وقت چند هزار چند هزار غیر قانونی شکار میشود و کسی هم پاسخگو نیست
پاسخ ها
داش حامد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
4 سال !!!!
اگه یه بچه میش گرفته بودی حالا یه گاو میش داشتی خجالت نمیکش پی شکار قوچی؟
قوچ نخورده
وقتی نظر انتقادی مذاریم بی خیال میشید نیت کردم دیگه کامنت نزارم.
اينطوري ميخوان از اين باقيمانده كم جنگلها و مراتع و محيط زيست حمايت كنن؟!!!! محيط باني كه حين وظيفه از سلاح قانوني خودش استفاده كرده و كسيكه داشته غير قانوني رفتار ميكرده را زده ( و طبق گزارشات قبلي) حتي اونو به بيمارستان رسونده،حالا كه طرف مرده،محيط بان مجازات بشه؟!!!! آيا از اين پس انگيزه اي براي ساير محيط بانان براي حفظ محيط زيست ميمونه؟
....
بهتر است از کسانی که سابقه کار و آشنایی بیشتری با طبیعت، مسائل محیط زیستی، آلودگیها و علی الخصوص تعامل با شکاربان و شکارچی دارند در راس این سازمان استفاده شود.
اگر خود محيطبان كشته ميشد و شكارچي تبهكار فرار ميكرد ، اونوقت هم همين كار رو ميكرديد ؟
دفاع از خود و محيط زيست حق محيطبانه ، وگرنه بايد دستشون يك شيپور باشه .
همين قوانين ناقص باعث نابودي محيط زيست كشورمان شده .
محيط بان بايد آزاد بشه .
پاسخ ها
محمد141
| - |
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
محیط بان بی گناه باید ازادبشه وگرنه دیگه هیچ محیط بانی انگیزه کار براش نمیمونه
من همشهری محیط بانم و میدونم بعد از این قضایا چه بر سر محیط زیست و وحوش دنا اومده محیطبانای دیگه رغبتی واسه کار ندارن شکارچی هم که تا دلت بخواد . شکارچی بی هیچ بهانه ای واسه فرار از جریمه بی ارزش چند صد هزار تومانی میتونه محیطبان رو بکشه اما محیط بان که ماموره باید هزار دلیل بیاره درسته نباید بیجهت ادم کشت اما تضاد زیادی هم هست شکارچی بیرحم و مامور کت بسته
بجای محیط بان مترسک بزارید تا شاهد اینگونه موارد نباشیم!
اين آقايي كه راحت ميگه اعدامش كنند دوحالت داره ياازشكارچى هاست يابراش طبيعت وحيات وحش اهميت نداره وگرنه كسيكه نگران اين مسائل باشه خواهان برخوردشديدباشكارچيهاى بقول دوستمون دزدخواهان اعدام اونهاباشه نه شكارچي ٧مليون پوست ميفروشه ٥مليون جريمه ميشه تااينجورقانون اجراميشه بايدچندسال بعدبچهامون عكس حيوانات منقرض شده وطبيعت روتوكتابها بخونن ياعكسشوببينند
کشتن یک انسان نا بخشودنی است اما اگر اعدام شود نسل حیوانات وحشی در سراسر ایران منقرض خواهد شد
من بعنوان یک ایرانی طرفدار محیط زیست حیاط وحش با اعدام وهر گونه مجا زات محیط بانان زحمت کش که وظیفه شان ایجاب می کند ازشکارچی متخلف وقانون شکن جلو گیری کند مخالف هستم و این نوع اعمال قانونرا ضعف قانون ومحاکم میدانم واین نهایت بی عدالتی جامعه است والسلام
از تنها حامیان تنهای محیط زیست دفاع کنید
اصلا گیریم به عمد شکارچی ملعون را کشته.وقتی سلاح دست هر باننده ای مثل محیط بان-جنگلبان-مرزبان-نگهبان و ...داده می شود یعنی در برابر آنچه که بدان ماموریت نگاهبانی داده شده مسئول بوده و در صورت بروز خطر می تواند استفاده کند...
بنده از کارمندان محیط زیست هستم که مدت بیش از 4 سال رئیس دو شهرستان بوده و هستم.چندی پیش در حین بازگشت از ماموریت دچار سانحه تصادف شدید شدم که به کما رفتم و به شدت مجروح شدم . وقتی بستگانم جهت انتقال من به بیمارستان خصوصی تلاش میکردند خانم ابتکار پاسخ دادند بودجه نداریم هزینه اش را بدهیم خدا رو شکر خطر رفع شد و پس از سی و چند روز از ICU مرخص شدم اما دریغ از سازمان محیط زیست و مسئولین آن جهت پیگیری وضیعت بنده.حال شما چه توقعی از این سازمان نامدار اما ضعیف و...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
خداروشکر انشالله همه محیط بانان سلامت باشند.
با سلام
هرچند تا بحال نظرات اینجانب منتشر نشده ولی به هر حال تیری در تاریکی می اندازیم
حکم اعدام محیط بان محترم با ادله، شواهد و مستندات توسط دادگاه صادر شده که ممکن است به حق و یا به ناحق صادر شده باشد . لذا لذا قضاوت در مورد این حکم نیاز به اطلاعات بیشتر در خصوص اصل ماجرا وپرونده ایشان دارد .
به همین جهت ضروری به نظر می رسد خبر گزاری محترم تابناک به جای این گونه تیتر زدن های جنجالی با تحقیقات بیشتر و یا حداقل مصاحبه با قاضی پرونده این خبر را درج می کرد چرا که در صورتی که با توجه به مستندات و مدارک موجود حکم اعدام عادلانه به نظر نمی رسید امکان کمک بیشتری به ایشان وجود داشت چه بسا یک نظر آکاهانه تاثیر بسیار بیشتری نسبت به ده ها نظر ناآگاهانه داشته باشد .
محیط بان با مجوز سلاح حمل میکنه و مأمور دولت است با یک نظامی که سر پست خود است چه فرقی داره ؟ اگه یک نظامی هم سر پست به یکی ایست داد و نایستاد و بعد به او شلیک کرد و احیانا طرف بمیرد همانند محیط بان مجازات خواهد شد ؟ آیا این تبعیض بیم مأموران دولتی نیست ؟
فارغ از حب بغض الان مدتیه طرفدار طبیعت و محیط زیست شدن مد شده و کلاس داره اکثر کسانی که اینجا چه سایر جاها در مورد مجازی نظر میدن نه در زندگی تا حالا تفنگ دیدن نه سر ته اش ازهم نشخیص میدن !
1- شکارچی یا شکار کش فرق داره
2 کسی حق سلب حق قانونی افراد را ندارد (شکار قانونی و با پروانه هم حق قانونی هر فرد ایرانیست همانند حق قانونی داشتن سه قبضه سلاح ) به خاطر جلب نظر و خوب جلوه دادن خودش در دبد مردم ندارد

3- کشتن حیوان جرم و مستوجب مجازات است ولی قتل عمد با اسلحه گرم جنگی جرم نیست و طرف قاتل نیست باید بخشیده شود؟؟؟

4- از کسانی که شکارچی هستند نپرسید از کسانی که طببعت گرد هستند بپرسید که ماموران محیط زیست په جور انسانهای والایی هستند و چه کردار و منشی دارند ! کسانی که دارند اینجا برای کسی که مرتکب قتل عمد شده یقه پاره می کنند تا حالا برخوردی از نزدیک با این حضرات نداشته اند وگرنه دید منفاوتی پیدا میکردند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
معذرت میخوام ببخشید به ساحت مقدس شکارچی=شکارکش(قاتل) توهین شد، اجالتا اضافه بفرمائید که شکارچی دقیقا واسه چه کاری میره شکار؟؟ میره از طبیعت محافظت کنه؟؟ تو حتی اگه شکارتو نکشی هم وقتی ایجاد ترس و درد تو حیوون بیگناه به وجود میاری واسه ارضای روح و روانت فرقی با داعش نداری.شکارچیه شکارکش جانی.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
تو هرچیم که بگی ما به شکارچی به چشم یه دزد که شرفش از دزد معمولیم کمتره نگاه میکنیم..نه بیشتر
تفنگم تو زندگی دیده باشیم یا ندیده باشیم.از دزد بدمون میاد..
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
اين افراد به وظيفشون عمل مي‌كنند و با طبيعت‌گردها هم كاري ندارن و احتمالاً برخي دوست دارند در طبيعت مشكل ايجاد كنند كه با برخورد اين افراد وظيفه شناس روبرو مي‌شوند و ترش مي‌كنند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
تو اگر با اسلحه عهد بوق میری شکار من برات ده مدل اسلحه جنگی رو چشم بسته باز و بست میکنم و طوری تیر اندازی میکنم که تو خواب هم ندیده باشی!
شکار وقتی درسته که یه موجودی به وفور تو محیط زیست پراکندست و حتی بالا رفتن جمعیتش میتونه به اکو سیستم ضربه بزنه و یا شکار شدنش باعث مشکل تو جمعیت و خطر انقراضش نشه. ولی شکارچی های ما خیلی هاشون دنبال شکار غیر قانونی هستند و فقط به خاطر ارضای میل به کشتنشون به هر وسیله ای متوسل میشن که از جمله اون زدن گوزن تو باغ وحش کنار پارک پردیسان بوده که یک از خدا بی خبری از تو اتوبان و با وجود دسترسی نداشتن بهش فقط به خاطر ارضای میل کشتنش و یا شرط بندی و هر چیز دیگه بهش شلیک کرد و کشتش.
کسی که با اعدام موافق هست یا از اقوام ودارودسته متخلفین است یا خودش متخلف است یا معنی ومفهوم وارزش محیط زیست را درک نمیکند جواب این اشخاص خا مو شیست
خوشحالم رویکرد مردم به محیط زیست و حیات وحش خیلی بهتر شده و مردم اهمیت این موضوعو دارن میفهمن. از تابناک همیشه پشتیبان حیات وحش ممنونم
باید موضوع این شکار بان به صورت مستمر در رسانه ها مطرح بشه .خاصه در تلویزیون تا مسئولین به خودشون بیان
از دو حالت خارج نیست یا محیط زیست مقصره که صلاح گرم در اختیار ایشان گذاشته و یا ایشان برابر آنچه قانونو تعریف کرده مجاز به استفاده از این صلاح بوده در هر دو صورت این بنده خدا مقصر نیست و اگر تقصیر وارد بر او باشد مسلما قتل عمد نمیتواند باشد
انسان اگه با ماشين يه انسان ديگه رو زير كنه بازم دادگاه حكم اعدام نميده. حالا يه محيط بان با چه حكمي به خودش اجازه ميده برا يه حيوان وحشي جون يه انسان رو بگيره!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
میهمان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
اشتباه مثبت دادم...صرفا جهت اطلاع
محیط بانی باید خصوصی سازی بشه
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
محمد جعفر هم پیداش شد . اقا دمت گرم حرف حسابی زدی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
خداييش ايده‌هاي محمد جعفر ايده‌هاي خوبيه. كاش تو اين مملكت يه كاريه مي‌شد.
هوشنگ
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
من هنگ کردم این محمد با اون محمد چه نسبتی داره یا محمد جعفر با اینا چه نسبتی داره یا زینال بندر چرا تو آسمونهاس ولی بازم با اینا نسبتی داره .کمکم کنید دوستان
همه محیطبان ها استعفا بدن
روزی شون رو جای دیگه دنبال کنن
...
خیلی مسخره هستش !!! یعنی چی واقعا ؟؟؟ درب سازمان حفاظت از محیط زیست رو تخته کنید بره دیگه ..... مطمئن باشید اگر این حکم اجرا بشه همه متعرضان به محیط زیست جریتر و همه حافظان محیط زیست ضعیفتر خواهند شد ...بدا بحال طبیعت ایران ...
از طرف جمعی از پلنگان یوز ایران بزهای کوهی وکل واهوان وعقاب سفید ایران و...........میگم امیر کمی شعور داشته باش محیط بان بی تقصیره بخاطر ما داره حقش پایمال میشه بفهم اینو.....
با سلام از خانم دكتر ابتكار توقع داريم كه هر كاري از دستش بر مياد انجام دهند؛اما شكر نعمت يعني حفاظت محيط زيست ؛حرفي شكر نعمت نيست عمليه؛من هميشه ميگم خارجيها عملا شكر نعمت ميكنند وخدا هم نعمت انان را افزون اما ما چيء؟؟؟افرين به شما كه در سايتتان مشكلات از اين دست را مطرح ميكنيد؛وهم چنين مو ضوعات محيط زيست را من براي شما دعا ميكنم كه در كارتان موفق باشيد
کسی که به حقوق 70 ملیون ادم تجاوز میکنه و اسلحه روی جانورانی میکشه که برای همه مردم ایران هست حقش مردنه حالا توسط محیط بان یا قانون......ایشون متجاوز بوده و فکر کنم به حقش رسیده محیط بان باید تشویق هم بشه ...پدر کشتگی نداشته با اون طرف انجام وظیفه کرده
روند حفاظت اشتباه است. با حداقل نیرو و خشونت اسلحه می خواهند حفاظت کنند محیط بان بیچاره با حداقل حقوق و در شغلی پر خطر در چنین مواقعی از جون خودش هم سیر می شود چه برسد به جون یک متخلف و متجاوز به عرصه تحت سرپرستی او.این حوادث همه ناشی از ضعیف نمودن محیط بانان در مقابل یک و ظیفه سنگین است
شكارچيان نيمه محترم با علم اين كه در منطقه محيط بان هست و محيط بان هم اسلحه دارد، براي شكار اقدام مي‌كنند. انگار كه منطقه محيط بان ندارد و محيط بان هم اسلحه. آقايان محيط زيست براي دفاع محيط بانان از خودشان در برابر پلنگ و يوزپلنگ و ساير حيوانات آنها را به اسلحه مسلح كرده‌اند البته ظاهرا.
اميدوارم اين گروه از هموطنان زحمتكش كه در نهايت سختي كار مي‌كنند جز كادر نيروي انتظامي قرار بگيرند تا اين مشكل حل بشود.
......
البته بخشی از ضعف عملکرد مدیراداره کل بوده که تا کنون نتونسته موضوع را حل کنه و گر نه خانوادهای مقتول افرادی رئوف و با گذشت می باشند
پاسخ ها
جواد آقا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
نام سازمان حفاظت از محیط زیست را به
"سازمان حمایت از شکارچیان غیر قانونی " تغییر دهید لطفا
زینال اگه راست میگی برو داعشی ها رو شکار کن
پاسخ ها
زینال بندری
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
سمعا و طاعتا یا بانو
محيط زيست بايد از محيط بانان حمايت بكند.اگر از اسلحه استفاده نكنند مثل محيط بان آباداني بدن او را پر از ساچمه ميكنند وهيچ كس جوابگو نيست
براي دولت كسر شان دارد كه مامور مسلح درحين انجام وظيفه حق ندارد از خود دفاع كند.
تقصير اين محيط بانهاست همگي دست جمعي استعفا بدن برن و خيال همه رو راحت بكنند
من خودم مدتی بعنوان محیط بان در یکی از پارک های ملی خدمت کردم متاسفانه هچگونه امکاناتی دراختیار مامورین جهت برخورد باشکارچیان وجود ندارد حتی اسلحه که داشتیم فقط پنج فشنگ داشت در یک درگیری در منطقه با پنج نفر شکارجی انان مارو به قصد کشتن هدف قراردادن پس از درگیری اینجانب ۵ضربه چاقو بهم وارد شد متاسفانه بعد ازانتقال به بیمارستان حتی احوالی ازمن پرسیده نشد بعداز ترخیص نامه ای دادند به من که خود طرح شکایت کن ودیه دریافت کن حتی حاضر نشدند واحدحقوقی از بنده حمایت کنند وهچگونه غرامتی نداند بندهم بعد از این برخورد از ان اداره استفعا داده وبیرون امده خداشاهده هیجکس دلسوز این محیط بانان نیست درصورتی در هر درگیری احتمال زخمی شدن بسیار زیاد هست
باید ازاد بشه
خاضعانه از خانواده مقتول خواهش میکنم از حقشون بگذرن..لذتی که در گذشت هست در انتقام نیست...واقعا جا جای گذشته...
بقاي طبيعت لاغر و بي جان امروز بقاي انسان است! هر چه حراست از اين طبيعت بي جان تر باشد خط عمر بقاي انسان است که کوتاهتر خواهد شد! زيرا که هستي از جانب خداوند به گونه اي طراحي شده که زنجير وار همه به هم مرتبطند!
اين شکارچي نيست که امروز شليک مي کند! او امروز قاتل بقا است!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
افرین
خیلی قشنگ گفتی
...
خوب بابا یه کاری بکنین ...یکی از این خانوم ابتکار بپرسه چرا این قضیه راپیگیر نمی کنند؟؟!!! ...اومد و این دفع حکم تایید شد...اونوقت این بدبخت باید اعدام بشه سر انجام وظیفه..
محیط بانامونم دارند منقرض میشن!!!
زینال اگه خیلی ادعای شکارچی بودن داری بیا برو عراق داعش رو شکار کن .نه یه حیوون زبون بسته رو
كلا حال زینال بندری و محمدجعفر خوب نيست؟
نظر زینال بندری در مورد مبارزه با داعش خونديد؟
(اگر ضروری بدانم خودم یک تنه وارد جنگ با داعش می شوم و مانند هزاران تن آجر بر سرشان خراب خواهم شد)؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!
يعني تا حالا ايشون ضرورت ندونسته؟ ماشالا به اين دل و جرئت!!!!!!!
نظرات محمد جعفر رو می پسندم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی