بازدید 22373

لغو اعدام در ملأعام به‌خاطر حمله آشنایان قاتل

حمله آشنایان یک اعدامی که قرار بود در ملاءعام به دار مجازات آویخته شود باعث لغو این مراسم شد.
کد خبر: ۴۳۱۲۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۷ 02 September 2014
حمله آشنایان یک اعدامی که قرار بود در ملأعام به دار مجازات آویخته شود باعث لغو این مراسم شد.

روزنامه ایران نوشت: این حمله ناگهانی سحرگاه روز دوشنبه 10 شهریورماه امسال در حالی رخ داد که از قبل زمان و مکان اجرای حکم به مردم محمودآباد اعلام شده بود.

بنا بر این گزارش، از نخستین ساعات صبح روز دوشنبه تعداد زیادی از مردم محمودآباد برای دیدن صحنه اجرای حکم اعدام عامل جنایت در میدان شهر گرد آمده بودند.

تمهیدات لازم برای اجرای حکم اعدام فراهم شده بود ولی به دلیل مسائل امنیتی ناشی از حضور بستگان مرد اعدامی و با صلاحدید شورای تأمین و مقامات قضایی شهر، اجرای حکم به وقت دیگری موکول شد.

مرد اعدامی که «محسن» نام دارد در جریان یک درگیری خیابانی پسر جوانی را با ضربات چاقو از پای در آورده بود.

این مرد جوان پس از محاکمه در دادگاه کیفری استان مازندران به اعدام در ملاءعام محکوم شد که رأی صادره پس از تأیید در دیوان عالی کشور و استیذان از ریاست قوه قضائیه قرار بود سحرگاه روز دوشنبه در میدان شهر به اجرا در بیاید.

بر اساس این گزارش، در این مراسم نزدیک به سه هزار نفر حضور داشتند که با سر و صدا و هیاهو و اقدامات فیزیکی ناشی از حمله به حصار امنیتی باعث لغو مراسم اعدام شدند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۷
انتشار یافته: ۱۵
مراسم اعدام ؟ یعنی اعدام جزو رسم های ماست ؟!
مردمی که برای دیدن این صحنه ها میرن یک مشت انسان بی فرهنگ هستند.
بیشتر رضایتها از قصاص و ذشتن از قاتل نتیجه همین اقدامات و تهدیدهایست که اطرافیان قاتل انجام میدهند و خانواده مقتول تحت فشار رضایت میدهد
خوب کردن آفرین ینی چی اعدام در ملا عام
کاش مراسم همه اعدامها در ایران لغو وبه حبس ابد تبدیل شود
عمل وحشیانه کشتن در ملا عام باید ممنوع شود وقصاص می بایست همانند سایر کشورها که هنوز قانون قصاص دارنددر زندان انجام شود.
تمام این اعمال چیزی از اسلام در ایران باقی نگذاشته؟
مردم همیشه در صحنه حتی از دیدن اعدام هم نمیگذرن
آفرین به این حرکت...
اگر مردم به این مدل اعدام ها اعتراض کنن دیگه مسئولینم نمیان جلوی چشمای خونواده ها شروع به اعدام کنن...واقعا اعدام هایی جلو چشم مردم مخصوصا بچه ها انجام میشه تو روحیه ی همه تاثیر میزاره!!
واقعا که...اروپاییا مراسمای شاد تو خیابوناشون میبینن اونوقت ما فقط تفریحمون شده نگا کردن به اعدام
درود بر مردمی که اجازه ندادند این حرکت شوم و مرگ افرین در ملاء عام تکرار گردد ، این طرز تفکر قرون وسطایی باید برای همیشه تعطیل شود ، هر چیزی جایی و مکانی دارد چرا باید در خیابان با جار کشی جان فرد خطاکار را گرفت ایا تاکنون این عمل شوم و نفرت انگیز بازدارنده بوده ؟؟؟؟؟ اعدام در ملاء عام باید تعطیل شود و جامعه را درگیر آن نکرد این عمل یعنی پاشیدن بذر خشونت و بی رحمی در جامعه و نهادینه کردن آن و عادی شدن
نظام قضايي ما هنوز خام است و تفاوت زيادي ميان قتل به دنبال "عصيان فوري" و يا قتل به دنبال "دفاع مشروع" با قتل با برنامه ريزي قبلي قائل نيست. به خاط همين كاستي ها ديده ام افراد محكوم به اعدامي را(با 15 سال سن در زندان اراك) كه به دليل كشتن جوان ديگري هنگام بازي فوتبال و بعد از يك تكل. نظام قضايي ما نياز به يك خانه تكاني كيفي و ساختاري دارد.
خشونت مادر خشونت است و اعدام در ملأ عام سطح خشونت در جامعه را بالا می برد و در سطح جهانی نیز ما را ملتی خشن نشان می دهد. آیا زمان آن نرسیده که این کار متوقف شود؟
فشار این اوباشها نباید باعث تاخیر حکم گردد و گرنه در آینده نمی توانند قاتلان و اوباش ها را اعدام نمایند
فاميلي كلا گردن كلفت و زوري بودن.
واقعا که کلی از ۴صبح رفتیم جا گرفتیم با یه پراکنده بشین اعدام لغوه سر ته قضیه هم اوردن وقت ما هم که هیچ کی جوابگو ایم همه مردمه
سحرگاه ؟؟؟ 3000 نفر ......بیکاری را ببین تا کجا آمده ... لابد طبق قول یک مسئولی که گفته بود 2 میلیون شغل ایجاد میکنیم . حتما" 3000 از این 000 000 2 شغل در این میان می باشد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی