بازدید 2256
مقام‌های ارشد اعلام کردند:

امریکا با ایران در عراق همکاری ندارد

بحث همکاری ایران و امریکا در عراق در حالی مطرح می شود که کماکان دو طرف ایرانی امریکایی هرگونه تعامل با یکدیگر را در عراق تکذیب می کنند. در همین حال دوباره مقام‌های ارشد آمریکایی تصریح کرده‌اند در عراق با ایران همکاری ندارند.
کد خبر: ۴۳۱۰۸۱
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۲ 01 September 2014
 بحث همکاری ایران و امریکا در عراق در حالی مطرح می شود که کماکان دو طرف ایرانی  امریکایی هرگونه تعامل با یکدیگر را در عراق تکذیب می کنند. در همین حال دوباره مقام‌های ارشد آمریکایی تصریح کرده‌اند در عراق با ایران همکاری ندارند.

به گزارش «تابناک»؛ مقامات ارشد آمریکایی به شرط محفوظ ماندن نامشان به یک روزنامه این کشور گفته‌اند در عراق با ایران همکاری ندارند. روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز در گزارشی در روز یکشنبه با عنوان «ایران و آمریکا: متحدانی ناجور در جنگ عراق»، به پرواز جنگنده‌های آمریکایی و حضور ادعایی نظامیان ایران در راستای دست‌یابی به هدفی مشترک در عراق، یعنی شکست گروه موسوم به «دولت اسلامی عراق و شامات» اشاره می‌کند.

این روزنامه آمریکایی، علی‌رغم این می‌نویسد، اما دولت باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا می‌گوید همکاری مستقیمی بین ایران و آمریکا در این میدان نبرد مشترک وجود ندارد.

یک مقام بلندپایه دولت آقای اوباما در گفت‌وگو با این روزنامه همکاری مستقیم بین ایران و آمریکا را رد کرده، اما مدعی نوعی همکاری غیرمستقیم بین دو کشور با وساطت نیروهای عراقی شده است؛ او می‌گوید: « از طرف ما هیچ‌گونه همکاری با نظامیان شیعه صورت نگرفته است ـ این اتفاق توسط نیروهای امنیتی عراق صورت گرفته است.»

یک مقام دولتی دیگر نیز ایده مشابهی را مطرح کرده است: «آمریکا مستقیماً با تهران همکاری نمی‌کند؛ ما با دولت عراق و نیروهای پیشمرگه در عراق همکاری می‌کنیم.»

این اظهارات در حالی مطرح شده که ارتش عراق روز یکشنبه اعلام کرد شهر «آمرلی» که بیشتر ساکنان آن ترکمن‌نشین بودند را از محاصره دو ماهه نیروهای گروه دولت اسلامی عراق و شامات آزاد کرده است.

آمرلی محل سکونت حدود 15 هزار نفر از اقلیت ترکمان عراق است که شیعه مذهب هستند.

در ماه‌های گذشته که بخش‌های شمالی عراق هدف حمله گروه داعش قرار گرفته ادعاهای مختلفی درباره حضور نظامی ایران در عراق و همکاری دو کشور ایران و آمریکا مطرح شده است؛ مقامات ایران، اما هر گونه حضور نظامی در عراق را رد کرده‌اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار