بازدید 24849

تشییع و خاکسپاری پیکر معلم مجاهد

مراسم ختم حاج حمید دادگسترنیا روز سه شنبه ١٣٩٣/٦/١١ ساعت ١٨ الي ١٩:٣٠ در مسجد المهدي واقع در خیابان ستارخان، سه راه تهران ويلا برگزار می شود. همچنین مراسم شب هفتم روز جمعه ١٣٩٣/٦/١٤ ساعت ١٧ الي ١٨:٣٠ در مسجد نظام مافي ميدان صادقيه، بلوار آيت الله كاشاني، بعد از چهار راه سازمان برنامه برگزار می گرد.
کد خبر: ۴۳۰۸۷۱
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۶ 31 August 2014
مراسم تشییع پیکر مرحوم حاج حمید دادگسترنیا نماینده کانون مدارس اسلامی در غرب تهران و مدیر مجموعه آموزشی میزان، با حضور شخصیت‌های علمی و فرهنگی و جمعی از دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان برگزار شد.تشییع و خاکسپاری پیکر معلم مجاهد

به گزارش «تابناک»، مراسم تشییع پیکر عارف مجاهد مرحوم حاج حمیدرضا دادگسترنیا، پیش از ظهر امروز با حضور اقشار مختلف فرهنگیان و دانشگاهیان، برگزار شد.

حاج حمید دادگسترنیا که از آموزگاران متعهد به انقلاب و از فرزندان راستین امام روح الله(ره) بود، از همرزمان شهید مهران بلورچی بود و خود روزهای بسیاری را در جبهه های نبرد حق علیه باطل گذراند. 

بعد از تمام شدن جنگ تحمیلی، وی موسسه‌ای را به نام  «هدایت میزان» تاسیس کرده و خود مدیریت «مجتمع آموزشی میزان» را که در راستای اهداف انقلاب اسلامی بود بر عهده گرفت.  ایشان اگر چه در عرصه مدرسه سازی خصوصا در مناطق محروم کشور بسیار فعال بود اما به دور از هیاهو و خودنمایی سعی در عملی کردن اهدافش می‌کرد. 

سرانجام این مرد بزرگ روز گذشته در جاده تهران-قم دچار سانحه رانندگی شد و جان به جان آفرین تسلیم کرد. پیکر وی امروز صبح از مقابل موسسه آموزشی میزان تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی توسط شاگردان و دوستدارانش تشییع و به خاک سپرده شد.

مرحوم دادگسترنیا، دو شب پیش در سانحه رانندگی در جاده قم به دیار باقی شتافت.

مراسم ختم حاج حمید دادگسترنیا روز سه شنبه ١٣٩٣/٦/١١ ساعت ١٨ الي ١٩:٣٠ در مسجد المهدي واقع در خیابان  ستارخان، سه راه تهران ويلا برگزار می شود.

همچنین مراسم شب هفتم روز جمعه ١٣٩٣/٦/١٤ ساعت ١٧ الي ١٨:٣٠ در مسجد نظام مافي ميدان صادقيه، بلوار آيت الله كاشاني، بعد از چهار راه سازمان برنامه برگزار می گرد. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۳۲
روحش شاد
روز قیامت معلم دیگران را هم شفاعت می کند
واقعا روز پر از غمی بود امروز واسه هر کسی که این استاد عارف رو می شناخت.
هر که در این بزم مقرب تر است
جام بلا بیشترش می دهد
گاهی وقتی یک نفر هست مثل اینکه همه هستند و وقتی او نیست دیگر کسی نیست واقعا انسانی که مانند صد نفر بود .بزرگواری و سعه صدرش مثال زدنی بود دلی بزرگ و همچون شیر داشت و توکلی کم نظیر . با دست خالی کارهای بزرگ را انجام داد و به نتیجه رساند همیشه چشمش به آینده بود و طرحهای ناتمام زیادی داشت. پدر یتیمان و مستمندان بود و معلمی دلسوز و آگاه .اخلاصش مثال زدنی و محبتش فراگیر . دوستان و یاران و شاگردان و خانواده اش به یک اندازه داغدار و صاحب عزا بودند . همه یکدیگر را تسلیت میدادند و کسی نبود این همه را تسلیت دهد . غم فقدانش به این زودیها از دل نمی رود . کنار پیکرش گفتم .حمید جان ( لقد استرحت من هم الدنیا و غمها) . تو راحت شدی و به خیل دوستان شهیدت بلورچی و صالحی و امیری مقدم و کریمیان و این آخری رفیعی عزیز پیوستی . دلت با آنها بود که امروز با آغوش باز به استقبالت آمده اند وما همچنان مانده ایم بی تو و انگشت حسرت به دندان می گزیم . خدایا به دل سوخته هزاران سوگوار دوستدارش او را مشمول عفو و رحمتت گردان . اللهم احشره مع اولیائک الطاهرین . آمین
باورش هنوز برام سخته.
بالاخره ایشون هم به همرزماش ملحق شد.
حاج حمید، سلام ما رو هم برسون....
یا حسین
در چهار ماهه اول سال جاری بیش از 5000 نفر در سوانح جاده ای کشته شده اند .
به کجا میرویم ؟
در عکس اول چهره نورانی و معصومی دیده می شود ای کاش با شربت شهادت می رفت
واقعا سخت بود باور از دست دادن ایشان.
روحشون شاد
معلم مجاهدم دوستت دارم....من رو هم دعا کن....تو به من آموختی....
آقا دادگسترنیا جای شما خالیست....
به یاد نمازجماعت هایی که ایشون امام بود
به یاد تک تک لحظات اردوهای جهادی که از ایشون صفا وصمیمیت و لطف و اخلاص میدیدیم
به یاد صحبت های بین دو نماز, صحبت های تو اردو خصوصا اختتامیه اردو جهادی
به یاد همه شوخی های بانمک و بدون گناهشون
به یاد نمازشب هاشون تو اردوی جهادی
به یادگریه های دهه محرم شون مدرسه
به یاد آرامش مثال زدنی شون
به یاد خاطرات جبهه ایشون خصوصا از شهید بلورچی
به یاد فوتبال های پنجشنبه عصر دبیرستان
به یاد کربلایی که با ایشون فقط تا دم مرز رفتیم و برگشتیم
به یاد همه روزهای شیرینی که مثل برق و باد گذشت و حالا آقادادگستر ما رفتن پیش رفقای شهیدشون و ماموندیم و داغی بزرگ که به دل ما مونده و یکی مثل خودشون باید باشه تا ما آروم بشیم
خداوند روح بلند این عزیز را با حضرت ارباب , مولی الکونین سیدالشهدا ع محشور گرداند. این عزیز علاوه بر تاسیس و راه اندازی مجتمع میزان که محل تربیت جوانان مومن و حزب اللهی است, از سال 76تاکنون برنامه اردوی جهادی را در استان خوزستان به ویژه منطقه شوش دانیال و مناطق محروم اطراف آن راه اندازی کرد که علاوه بر محرومیت زدایی از مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس و نقاط مرزی موجب تقویت امنیت در نقاط حساس کشور میشد. به علاوه خود این برنامه باعث رشد بیشتر دانش آموزان از جنبه های مختلف تربیتی میشد. این عزیز عنایت ویژه ای به ایتام داشت و حدود بیش از 200 واحد مسکونی در قالب اردوی جهادی به کمک دانش آموزانش احداث کرد که غالب آنها مربوط به ایتام بود. علاوه بر این پیگیر امور درمانی محرومین و ایتام و حتی تحصیلشان بود طوری که حدود 25تا 30 مدرسه در این سالیان پربرکت اردو جهادی احداث نمود. آنقدر به امور ایتام اهتمام داشت که در منطقه شوش به ایشان ابوالایتام میگفتند. ایشان محور اصلی در برنامه دهه محرم مجتمع بود و اهتمام ویژه ای در جااندازی نماز اول وقت داشت. اهل نماز شب بود و بسیار اهل گریه بر ارباب بود و عاشق کربلا. ایشان مولف و برنامه ریز کتاب روش میزان بود و حتی این روش تربیتی را در مناطق دیگری از کشورمان و حتی خارج از مرزها در برخی مناطق عراق و افغانستان پیاده کرده بود. ایشان با کارهای جهادی اش دلهای شکسته بسیاری را تسکین داد و گره های زیادی را اعم از مسکن و درمان و ازدواج و جهیزیه و....راباز کرد. رزمنده جبهه بود و منش بسیجی وار و ساده خود را هیچگاه فراموش نکرد و کنار نگذاشت و تا آخرین لحظه عمر ساده زیست و ساده پوش و خاکی بود. سرانجام در میان چشمان بهت زده همگان پر کشید و به رفقای شهیدش خصوصا علی بلورچی پیوست. دوحش شاد و راهش پر رهرو.
خداوند این جهادگر خستگی ناپذیر را با شهیدان همرزمشان مشحور کند وقعا گمنامی چقدر ارزش دار
خداوند این جهادگر خستگی ناپذیر را با شهیدان همرزمشان مشحور کند وقعا گمنامی چقدر ارزش دار
آقا دادگستر، هنوز لبخند هایی که سر کلاس به لب داشتید، مهربانی هایتان، آرامش و متانتی که داشتید، همیشه نفر اول صف اردو های جهادی بودید، را نمی توانم هیچ وقت فراموش کنم.
امروز نا خودآگاه همه این خاطرات جلوی چشمم آمد، بغضم امان نداد، اشک بود و اشک...
خدا را گواه می گیرم که شما یکی از شریف ترین مردانی بودید در زندگیم دیدم.از خدای مهربان سپاسگزارم که لیاقت شاگردی شما را به بنده داد.
نبودنتان هنوز در باورم نمی گنجد.
خداوند گلچین روزگاراست . مادریکی از دانش اموزان دبیرستانی فارغ التحصیل سال 82 هستم امروز با عشق و ایمان قلبی برای تشییع جنازه مردی وارسته ای رفتم که منش و رفتارش وسنگینی سلوکش درس می اموخت
حقیقتا خدا گلچین روزگار است او مال این دنیای خاکی نبود و زود پرکشید ازخدا برای خانواده گرامی اش صبر و شکیبایی آرزومندیم
واقعا تا به حال مراسم خاک سپاری به این با شکوهی و شلوغی ندیده بودم.نماز لیله الدفن رو فراموش نکنید
خدا ایشان را غریق بهار رحمتش بگرداند حقیقتا این گونه افراد در جامعه ما تعدادشان زیاد نیست، اینان طلا هستند اما قیمتشان ناشناخته، دریا هستند و دیگران تشنه معرفت و ایثارشان، از زلال چشمه های معارف سیراب بودند و به این دنیای دون چشم طمع ندوختند، ثروتی از مال و منال این جهان نیاندوختند و سر انجام به همرزمان خود یعنی عارفان پیراسته دوران دفاع مقدس پیوستند.
معلم دوران راهنمایی من بود. یادش بخیر. روحش شاد. به ما دینی درس می داد.
باسمه تعالی
رحلت تأسف برانگیز بسیجی عارف و مربی ربانی، مرحوم حاج حمید دادگسترنیا که آفریننده ی سبک نوینی برای نظام تعلیم و تربیت در کلاس انقلاب اسلامی بودند و شالوده ی مجتمع آموزشی و پرورشی میزان را بر اساس مبانی برخاسته از سرچشمه زلال وحی، مکتب امام خمینی و اندیشه های معمار تمدن نوین ایران اسلامی، مقام معظم رهبری، طراحی و تعبیه فرمودند و با انتخاب منطقه عملیاتی فتح المبین برای اعزام فارغ التحصیلان و دانش آموزان مجتمع میزان به اردوهای جهادی، ارتباط هوشمندانه همیشگی را با محرومان برای محرومیت زدائی فراهم ساخته و امکان التذاذ خدمت را برای دانش آموزان و فارغ التحصیلان و پیشرفت را برای روستاهای شهرستان شوش، فراهم فرمودند، به تمام اعضای فهیم و مسؤلیت شناس نظام تعلیم و تربیت، بویژه ابوی مکرم ایشان که از معلمین ماندگار میهن اسلامی هستند، تسلیت می گوید و تعزیت می دارد. روحش شاد و سلوکش جاودانه باد.
درود بر شرف همه معلمین
در همه ی ابعاد انسان کاملی بودند.هنوزم باورش سخته
معلم عزیزم روحت شاد
یا حسین روحش شاد
روحش شادبرای شادی روح اموات صلوات
تشکر از تابناک عزیز که هر از گاه با خبر و تصویرش ما را به سالهای خاطره برمیگردونه. بسیار بسیار ممنونم
خدا رحمت کند اورا .
سلام.خدارحمت کنه حاج حمیدرو.زحمت بکشیدیک عکس خوب ازایشون بگذارید
حمید عزیز، مصداق بسیاری از محکمات قرآنی بود: یثبت الله الذین آمنوا بالقول الثابت فی الحیات الدنیا و الآخره(14ـ27)؛ ان الذین قالوا ربنا الله ثم استقاموا تتنزل علیهم الملائکه ...(41ـ30)؛ و اما بی‌شک حکمت بالغه و لطفی خفی در مرگ دردناکش بوده که برای مشاهده‌اش باید منتظر ماند: ما ننسخ من آیه او ننسها نأت بخیر منها او مثلها(2 ـ 106).
روحش شاد و یادش همیشه ماندگار
خدایش رحمت کناد.آدم نمیداند چه بگوید تصویر گرامی یک رزمنده را با سلاح rpg 7که انسان قدر شناس حتما از او و مرامش قدر دانی میکند و در ادامه از فعالیتهایی که در زمینه مدرسه سازی دارد. انشالله که از برکت رزمنده بودنش به آلاف والوف نرسیده باشد و از تلاش هایش باشد نه از رانت قدرت که اگر از رانت قدرت به جایی رسیده است .خداوند هم در جای حق نشسته است
روحش شاد و یادش گرامی باد
بنده ایشان را نمی شناختم ولی واقعا متاثر شدم و فقدان این معلم عزیز را به خانواده محترمش و جامعه فرهنگی کشور تسلیت می گویم.
تو به ما آدم بودن را آموختی . امیدواریم در نبودنت نا امیدت نکنیم . برو حاجی ان شاالله بهشت مبارکت باشه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست