بازدید 4582

آزادی پنج نظامی ربوده شده لبنانی

گروه های تروریستی تکفیری داعش و جبهه النصره که نظامیان لبنانی را حدود 4 هفته قبل و هنگام حمله به شهرک عرسال لبنان واشغال 5 روزه آن ربوده اند، تهدید کرده اند در صورت مخالفت دولت لبنان با مطالبات آنها ، این نظامیان را یکی بعداز دیگری سر می برند.
کد خبر: ۴۳۰۶۵۱
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۲ 31 August 2014
خبرگزاری ملی لبنان اعلام کرد که گروه های تروریستی تکفیری داعش وجبهه النصره 4 نظامی و یک نیروی امنیت داخلی ربوده شده لبنانی را آزاد کرده و آنها را تحویل شیخ « مصطفی الحجیری» معروف به « ابوطاقیه» داده اند.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری ملی لبنان شامگاه شنبه به وقت محلی تاکید کرد که ابوطاقیه تاکنون نظامیان لبنانی را تحویل دستگاه های امنیتی لبنان نکرده است.

در همین حال الحجیری که با تروریست های تکفیری ارتباط نزدیک دارد، درگفت و گو با شبکه (ال بی سی) لبنان گفت که نظامیان ربوده شده در شهرک عرسال و در محلی امن به سر می برند و به زودی آنها را تحویل مقامات امنیتی لبنان می دهد.

وی تاکید کرد که ربایندگان در ازای آزاد کردن نظامیان ربوده شده، چیزی درخواست نکرده اند.

«احمد غیه، ابراهیم شعبان، صالح البرادعی، محمد القادری و وائل درویش» اسامی نظامیان آزاد شده است.

تاکنون آمارهای مختلفی از تعداد نظامیان ربوده شده ارائه شده که بین 26 تا 36 تن است.

گروه های تروریستی تکفیری داعش و جبهه النصره که نظامیان لبنانی را حدود 4 هفته قبل و هنگام حمله به شهرک عرسال لبنان واشغال 5 روزه آن ربوده اند، تهدید کرده اند در صورت مخالفت دولت لبنان با مطالبات آنها ، این نظامیان را یکی بعداز دیگری سر می برند.

آزادی شماری از زندانیان تکفیری در زندان های لبنان و سوریه و خروج حزب الله از سوریه از جمله مطالبات گروه های تروریستی تکفیری اعلام شده است.

وزارت کشور لبنان تاکید کرده است که گروه های تروریستی تکفیری این تهدید خود را عملی نمی کنند و مذاکرات سری و از کانال های مختلف برای آزادی نظامیان ربوده شده ، ادامه دارد.

منابع خبری از مذاکره قطر و ترکیه با همکاری ژنرال « عباس ابراهیم» فرمانده نیروهای امنیت عمومی لبنان با گروه های تروریستی تکفیری خبر داده اند.

قبلا یک گروه از هیات علمای مسلمان لبنان متشکل از شیوخ سلفی در اقدامی مشکوک و تردید برانگیز مسئولیت مذاکره با گروه های تروریستی تکفیری را برعهده داشت که بعداز دیدار با نخست وزیر لبنان عقب نشینی خود را اعلام کرد.

دولت لبنان روز جمعه گذشته بعداز انتشار یک فیلم از سربریدن «علی السید» نظامی ربوده شده لبنانی توسط گروه های تروریستی داعش و جبهه النصره ، تیمی ویژه را مامور بررسی فیلم منتشره، کرد اما تاکنون اظهارنظری رسمی در این باره نشده است.

انتشار این فیلم موجب اعتراض های گسترده درسراسر لبنان بویژه زادگاه نظامیان ربوده شده لبنانی شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی