بازدید 5390

پایان وحشت‌آفرینی دزدان خشن درخانه‌‌های گلستان

کد خبر: ۴۳۰۶۱۹
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۱ 31 August 2014
۲ جوان دانشجو با مرد کارمند همدست شدند تا باند سرقت راه‌‌اندازی کنند.

به گزارش همشهری، آنها با شناسايي خانه‌هايي كه جز زنان خانه‌دار كسي داخلشان نبود، وارد آنجا مي‌شدند و با تهديد چاقو طعمه‌شان را گروگان گرفته و دست به سرقت مي‌زدند.

تحقيقات پليس آگاهي استان گلستان براي دستگيري اين باند چند‌ماه پيش و با دريافت نخستين شكايت آغاز شد.

شاكي، زن جواني بود كه وحشت‌زده با پليس گرگان تماس گرفت و با صدايي لرزان از حمله دزدان به خانه‌اش خبر داد.

 اين زن گفت: همسرم به محل كارش رفته بود و من در خانه تنها بودم. سرگرم انجام كارهاي روزانه بودم كه ناگهان سايه‌اي پشت سرم ديدم. وقتي سربرگرداندم، 3مرد جوان را ديدم كه چاقو و قمه در دست داشتند و تهديدم كردند كه اگر سر و صدا كنم، مرا خواهند كشت.

زن جوان ادامه داد: وحشت كرده بودم و دست و پايم مي‌لرزيد. آنها با تهديد مرا در يكي از اتاق‌ها زنداني كرده و سپس شروع به جمع‌آوري لوازم باارزش داخل خانه كردند. دزدان پس از سرقت 10ميليون تومان طلا و اموال باارزش از خانه‌، مرا دست و پا بسته رها كردند و پا به فرار گذاشتند.

شروع تحقيقات

با شكايت زن جوان، تيمي از كارآگاهان مأمور رسيدگي به اين پرونده شدند. بررسي‌هاي اوليه حاكي از آن بود كه سارقان با استفاده از شاه‌كليد درورودي خانه شاكي را باز كرده و خودشان را به داخل خانه رسانده بودند. از سوي ديگر كارآگاهان متوجه شدند كه دزدان از قبل اين خانه را شناسايي كرده و از تنها بودن زن جوان در آنجا اطمينان داشته‌اند.

با حضور شاكي در اداره آگاهي، كارآگاهان به چهره‌نگاري دزدان پرداختند و تصوير فرضي آنها به‌دست آمد. مدتي بعد درحالي‌كه هنوز ردي از سارقان به‌دست نيامده بود، كارآگاهان در جريان سرقتي مشابه، اين بار در شهرستان بندرگز قرار گرفتند.

بررسي‌ها نشان مي‌‌داد كه در اين سرقت نيز دزدان 3مرد بودند كه مخفيانه وارد خانه‌اي ويلايي شده و با تهديد زن خانه‌دار دست به سرقت از آنجا زده بودند.

براساس تحقيقات انجام‌شده از سوي پليس، اين زن نيز در زمان سرقت در خانه تنها بود كه ناگهان 3مرد را كه چاقو و قمه داشتند مقابل خود ديد. دزدان پس از تهديد زن جوان، دست و پاي او را بستند و سپس اقدام به سرقت حدود 30ميليون تومان طلا و اموال باارزش از خانه كردند و با رها كردن وي در داخل اتاق متواري شدند.از آنجا كه مشخصات دزدان و نحوه سرقت آنها با سرقتي كه در شهرستان گرگان انجام شده بود، يكي بود مأموران اطمينان يافتند كه هر دو سرقت از سوي يك باند خشن صورت گرفته است.

سرنخي در دوربين مداربسته

تحقيقات براي يافتن ردي از دزدان ادامه يافت. بررسي‌ها نشان مي‌داد كه آنها در جريان سرقت از دومين خانه، با تهديد چاقو كارت عابربانك صاحبخانه را به همراه رمزش دزديده و با استفاده از آن اقدام به برداشت پول از يكي از دستگاه‌هاي عابربانك كرده‌اند.

 مأموران در بررسي تصاوير ضبط‌شده در دوربين‌هاي مداربسته بانك و مغازه‌هاي اطراف توانستند تصوير يكي از سارقان را به‌دست آورند، گرچه اين تصوير بدون كيفيت بود اما همين سرنخ باعث شناسايي اعضاي باند شد. تيم تحقيق با در اختيار داشتن عكس يكي از سارقان توانست هويت وي را شناسايي كند.

او جواني دانشجو به نام مسعود بود كه طبق بررسي‌هاي پليس در يكي از روستاهاي اطراف شهرستان بجنورد زندگي مي‌كرد. تيمي از مأموران با دريافت دستور قضايي راهي اين روستا شدند و در يك عمليات شبانه توانستند مسعود را دستگير كنند. اين مرد در همان بازجويي‌هاي اوليه به سرقت خشن از خانه‌ها با همدستي 2 نفر از دوستانش اعتراف كرد و مدعي شد كه يكي از آنها در گرگان و ديگري در تهران مخفي شده‌اند. با اين اطلاعات مأموران توانستند مخفيگاه 2 عضو ديگر اين باند را شناسايي و آنها را در عمليات جداگانه دستگير كنند.

سرهنگ محمدرضا اكبري، رئيس پليس آگاهي استان گلستان با بيان اين خبر به همشهري گفت: بررسي‌ها نشان مي‌دهد كه 2 نفر از اعضاي اين باند دانشجو و نفر سوم نيز كارمند بوده است. متهمان اعتراف كردند كه از قبل با پرسه‌زدن در كوچه‌ها خانه‌هاي مورد نظرشان را شناسايي مي‌كردند و وقتي مطمئن مي‌شدند كه به جز زن خانه، كسي در آنجا نيست با استفاده از شاه‌كليد در خانه را باز كرده و وارد آنجا مي‌شدند و دست به سرقت مي‌زدند.

وي افزود: اعضاي اين باند پس از اعتراف به هر دو سرقت و بازگرداندن بخشي از اموال مسروقه به مالباخته‌ها با قرار قانوني راهي زندان شدند.

تحقيقات تكميلي براي شناسايي ديگر سرقت‌هاي احتمالي‌ آنها ادامه دارد.

سرهنگ اكبري با اشاره به انهدام 5باند سرقت از منازل طي 5‌ماه نخست سال‌جاري از سوي پليس آگاهي استان گلستان گفت: دست‌كم 17سارق و مالخر نيز در اين زمينه دستگير شدند. با دستگيري اين باند‌ها، آمار سرقت از منازل در استان 27درصد و در شهر گرگان 45درصد كاهش يافت به گفته وي بسياري از سارقان دستگير شده، از ديگر استان‌ها وارد استان گلستان شده و در شهرهاي مختلف اقدام به سرقت كرده بودند. اين افراد با بالارفتن از تير چراغ‌برق يا استفاده از شاه‌كليد ر وارد خانه‌ها مي‌شدند و در كوتاه‌ترين زمان ممكن اقدام به سرقت اموال باارزش كم‌حجم مخصوصا طلا مي‌كردند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی