بازدید 9606

وضعیت اسفناک بسته بندی برنج و روغن

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از بسته‌ بندی محصولات برنج و روغن در فضای نامناسب خبر داد و گفت: وضعیت این بسته‌بندی در کشور به قدری اسفناک است که اگر سازمان غذا و دارو بر آن نظارتی نداشته باشد، نام این محصولات را علنی و به اطلاع مردم خواهیم رساند.
کد خبر: ۴۳۰۳۹۱
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۳ 30 August 2014
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از بسته‌ بندی محصولات برنج و روغن در فضای نامناسب خبر داد و گفت: وضعیت این بسته‌بندی در کشور به قدری اسفناک است که اگر سازمان غذا و دارو بر آن نظارتی نداشته باشد، نام این محصولات را علنی و به اطلاع مردم خواهیم رساند.

به گزارش خانه ملت، محمدحسین قربانی با انتقاد از بسته بندی برخی محصولات غذایی در کشور، افزود: طی بازدیدهایی که از برخی مراکز بسته بندی محصولات غذایی داشتم متوجه شدم که موادغذایی مانند روغن و برنج در فضای نامناسبی بسته بندی می شوند.

وی ادامه داد: متاسفانه این محصولات در کشور شناخته شده است و اکنون در بازار یافت می شود اما بسته بندی آنها به شدت اسفناک است تا جایی که اخیرا از مسئولان سازمان غذا و دارو درخواست کردم تا نظارت دقیقی بر نحوه بسته بندی این محصولات داشته باشند.

قربانی تصریح کرد: سازمان غذا ودارو تا هفته اول مهر فرصت دارد تا نتیجه نظارتها و کنترلهای خود را نسبت به نوع بسته بندی این محصولات به کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اعلام کند و بدون شک در صورت کامل نبودن این نظارتها، نام این محصولات را علنی و به اطلاع مردم خواهیم رساند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: این محصولات به صورت فله ای وارد کشور می شود و در جاهای نامناسب بسته بندی می شوند.

وی با انتقاد از بی توجهی نسبت به فروش محصول برنج کشاورزان در کشور، گفت: بر این اساس نمی توان از کشاورز انتظار داشت که در روستا بماند زیرا وی به مهاجرت روی خواهد آورد.

وی با بیان اینکه متاسفانه شاهد هستیم که هزینه های برنج 30 تا 35 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، ادامه داد: این بدان معنا است که برداشت محصول برنج با کیفیت در سال گذشته حدود 6 هزار تا 6800 تومان به فروش می رفت و هزینه تولید آن حدود 4 هزار تا 4100 تومان است اما امسال هزینه تولید حدود 4800 تومان است اما متاسفانه کشاورز نمی تواند همین محصول را 5200 تومان به فروش برساند.

قربانی با تاکید بر اینکه محور توسعه شمال کشور کشاورزی به ویژه برنج است تصریح کرد: کشاورز با هزار امید و آرزو این محصول استراتژیک را تولید می کند اما نمی تواند بفروشد لذا نمی توان از کشاورز انتظار داشت که در روستا بماند زیرا وی به مهاجرت روی خواهد آورد.

وی افزود: این مهاجرتها بار بسیار زیادی بر دوش دولت در زمینه اشتغال در شهرنشینی ایجاد خواهد کرد و متاسفانه امروز با توجه به نیاز کشور به حدود 500 هزار تن برنج، اما در سال 92 حدود یک میلیون و 900 هزار تن برنج تنها از مبادی رسمی وارد کشور شد و این یک ضایعه و مصیبت بزرگ برای تولید است.

قربانی ادامه داد: در جلسه ای که داشتیم مقرر شد تا هفته اول مهر ماه مسئولان گزارشی از واردات و تولید برنج تهیه کرده و به کمیسیون بهداشت ارایه کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۱۴
خرما چی ؟ یه بار برید ببینید قول میدم دیگه لب به خرما نزنید ...
نام این محصول را علنی ...
شما اسم اون کارخونه های شیر پاک خورده رو بفرمایید اینا پیش کش.
ما کشاورزان ودامداران هرمزگانی (بخش رودخانه)از دولت درخواست داریم به داد ما برسن امسال (همین حالا) 1خرمایی که با کلی زحمت جمع آوری وبسته بندی شده هیچ خریداری ندارد و روی دست کشاورزان مانده است 2 دامها اعم ازگوساله گاو بز میش وغیره هیچ خریداری ندارد ودرامد کشاورزان ودام داران صفر شده. لطفا صدای ما را به گوش مسئولین برسانید.
همین قدر که نام شرکت های لبنی که از پالم استفاده وافر می کردند را فاش کردید از شما ممنونیم!
ه ه مثل کارخانه هایی که روغن پالم مصرف می کردند و اسامیشون رو اعلام کردید؟
لطفا تشویش اذهان نفرمایئد. همان روغن پالم برای مشوش شدن ذهن مردم کافی است.... بروید و ثابت کنید و حکم بگیرید و تعطیل و توقیف کنید بعد به مردم بگویید...زیاده گویی ممنوع!
بداد کشاورزان برسید والا کشاورزی بزودی تعطیل میشه..محصول کشاوزران ارزان اما هزینهای کاشت و داشت و برداشت ان بسیار گران.صرف نمیکنه.سودش را دلالان میخورن و صادر کنندگان.وضررش منوجه مصرف کننده نهائی و کشاورز است..هیچکس هم کمک نمیکنه ..جالبه بر روی کیسه های کود مینویسند فروش ازاد ممنوع اما هر چه دلت بخواد در بازار ازاد با قیمت هر کیسه 60 هزار تومان میفروشند..سم هر لیتر 30 تا 200 هزار تومان است.کود حیوانی هر تن 220 هزار اومان.کارگر روزی 50 هزار توامنو... اما محصول کیلوی 500 تومان از کشاورز میخرند و 3000 تومان میفروشند کجای دنیا اینگونه است..وام کشاورزی با هزار بدبختی گرفتیم با سود 18 درصد بانک کشاورزی بیچارمون کرده..به کجا بریم دردامون بگم..
بذارید هرکاری که دوست دارند بکنند تو این وسط فقط این مردمند که نامحرمند فقط باید مردم ندانند چه برسرشان می آید مثل جریان ماستمالی قضیه پایان خدمت فوتبالیستها که انگار اصلا خلافی صورت نگرفته بود
آدم خنگ میشه
این نماینده محترم سازمان غذا و دارو رو تهدید میکنه که اگر بازرسی نکنند اسم محصولات رو اعلام میکنه
مگه سازمان غذا و دارو پسرخاله این شرکته؟
اصلا مگه یکی از وظیفه های سازمان غذا و دارو نظارت و بازرسی نیست؟ضمنا مگه میشه در سلامت مردم و غذایی که میخورند تسامح و تساهل کرد؟
آقا نماینده لطف کن سریع اسم این شرکت رو اعلام کن تا خانواده گرامی خودتون هم مطلع بشن...
تو را به خدا برای سلامت مردم کاری کنید. شرکت های خصوصی بازرسی درست کنید و نگذارید تولید کننده ها با جان مردم بازی کنند.
چه چیز از مواد خوذاکی و تغذیه ای و دیگر کالاها استاندارد است و بهداشتی !! همین عرقیات گیاهی ؟؟ مگر چقدر گل و نعناع و شاطره و خارخاسک داریم که مثل اقیانوس دارند این آبهای اسانس زده را غیر بهداشتی در هر باغ و و ساختمانهای ویرانشده غیر اصولی بر بطری های پلاستیکی میکنند !!!اسانسی که از خارج و چین و مالزی وارد این مملکت میشود و میکنند برابر است با صادرات نفت ما !!!!!!!!!!!!!!!!!!! یکی باید جلو اینها را بگیرد !!
همديگر رو تهديد ميكنن كه لو ميديم . خوب لو بدين تا مردم نخرن .
چند روز پیش برای خرید برنج گلستان به سیتی سنتر اصفهان رفتیم متاسفانه در اغلب بسته های 4.5 کیلویی حشرات زنده مشاهده می شد. البته وقتی به یکی از مسئولین فروشگاه تذکر دادم بلافاصله دستور داد کیسه های برنج جمع آوری شوند. حالا این یکی بسته بندی شفاف داشت بقیه که ندارند را چکار میشود کرد؟!
جناب اقای سخنگوی محترم تابحال کدام برند یا اسامی متخلف موادغذایی اعلام شده ؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی