بازدید 125681

بیماری فجیع پاساژ «علاءالدین» را چه کسی درمان می‌کند؟

حتما گذ‌ر شما نیز گاهی به پاساژ معروف علاء‌الدین افتاده است. بلی! پاساژ علاء‌الدین بورس فروش گوشی‌های هوشمند و تبلت و لوازم جانبی، واقع در خیابان جمهوری اسلامی شهر تهران. پاساژی که اکنون مدت مدیدی است بیمار شده و بیماری خود را به اطرافش نیز‌ داده است.
کد خبر: ۴۳۰۳۰۵
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۰ 30 August 2014
بیماری فجیع پاساژ «علاءالدین» را چه کسی درمان میکند؟
حتما گذ‌ر شما نیز گاهی به پاساژ معروف علاء‌الدین افتاده است. بلی! پاساژ علاء‌الدین بورس فروش گوشی‌های هوشمند و تبلت و لوازم جانبی، واقع در خیابان جمهوری اسلامی شهر تهران. پاساژی که اکنون مدت مدیدی است بیمار شده و بیماری خود را به اطرافش نیز‌ داده است.

به گزارش «تابناک»، اگر برای خرید گوشی هوشمند گذرتان به این پاساژ افتاده باشد،‌ می‌توانید به سادگی حدس بزنید‌ ما از چه بیماری سخن می‌‌گوییم؛ اتفاقی که برای بسیاری از مشتریان این پاساژ هر روزه و بارها رخ می‌دهد و به احتمال بسیار ‌برای شما نیز رخ داده است.

بنا بر این گزارش، پاساژ علاءالدین اکنون برای بسیاری از مشتریان موبایل در سراسر کشور به عنوان بورس اصلی بازار موبایل و تبلت شناخته می‌شود. گذری کوتاه به این پاساژ به خوبی نشان می‌دهد که از همه قشر و از همه جای ایران برای خرید گوشی هوشمند و تبلت به این پاساژ ‌می‌‌روند. شاید هر روزه بیش از دو هزار تن. شلوغی پاساژ این روز‌ها به دلیل استقبال مشتریان و تنوع کم نظیر دستگاه‌های هوشمند بیش از همیشه هم شده است.
بیماری فجیع پاساژ «علاءالدین» را چه کسی درمان میکند؟

یکی از اصلی‌ترین دلایل مشتریان اما برای مراجعه به این پاساژ این است که معمولا می‌توان گوشی یا تبلت مورد نظر را با بهایی پایین‌تر از سایر مراکز تهیه کرد. از سویی، اگر دنبال یک برند یا مدل خاص باشید، این مدل یا برند در این پاساژ با احتمال بیشتری وجود خواهد داشت.

این موضوع البته از یک نگاه درست است. به هر حال و بر پایه منطق در بورس و بازار اصلی یک محصول، امکان خرید آن محصول با بهایی پایین‌تر بسیار منطقی و محتمل است و همچنین یافتن اجناس نادر نیز در بازار اصلی ممکن‌تر؛ اما آیا به راستی علاءالدین یک بازار و بورس اصلی، شفاف و بر اساس منطق است؟

بگذارید اول از هر چیز با نحوه برخورد فروشندگان در بازار اصلی هوشمندجات ایران شروع کنیم. متأسفانه بیشتر فروشندگان در این پاساژ گویا اساسا دانشی نسبت به مشتری مداری که از اولین و ساده‌ترین اصول کسب و کار آن هم در حوزه خدمات است، ندارند.

بیماری فجیع پاساژ «علاءالدین» را چه کسی درمان میکند؟

دیدگاه «کاسبی» در این بازار به شدت از سوی فروشندگان نهادینه شده و همه چیز دیگر از جمله احترام به مشتریان تحت‌الشعاع این «کاسبی» قرار گرفته است؛ دیدگاهی که اساسا هیچ سنخیتی با محصولی که در آن به فروش می‌رسد، ندارد. مشتری از آغاز ورود به این پاساژ با این موضوع روبه‌رو می‌شود که فروشندگان چندان حوصله ندارند و اگر پای پول در میان نباشد، کمترین ارزشی برای فروشندگان ندارد!

موضوع دوم بد‌اخلاقی‌هایی است که در این ساختمان چند طبقه گویا دیگر عادی شده است. این بد‌اخلاقی‌ها و بی‌اخلاقی‌ها از درگیری‌های فیزیکی هر چند روز یک بار بین فروشندگان با خود یا مشریان یا مشتریان با هم شروع می‌شود و تا غل و غش در معامله هم پیش می‌رود.

بگذارید روشن‌تر صحبت کنیم. از نظر ما لقب پاساژ علاءالدین را باید پاساژی گذاشت که ‌کسی از آن بدون برنامه بیرون نمی‌آید! قطعا متوجه منظور ما هستید. هر روزه مشتریان بارها و به دلیل ناآگاهی و سواد ناکافی در این بازار از سوی فروشندگان فریب می‌خورند.

بیماری فجیع پاساژ «علاءالدین» را چه کسی درمان میکند؟
اشاره کردیم که گفته می‌شود در این پاساژ می‌توان گوشی مورد نظر خود را با بهایی کمتر پیدا کرد؛ اما داستان از چه قرار است؟ یکی از مشتریان ـ که متأسفانه فرد مطلعی نبوده است ـ برای خرید یک گوشی هوشمند به بازار علا‌ءالدین رفته بود و با کمی گشت و گذار در این پاساژ در کمال ناباوری توانسته بود گوشی مورد نظر خود را با بهایی معادل ۷۰ هزار تومان پایین‌تر از نرخ رسمی آن پیدا کند.

خوشحال از این موفقیت و هنگام پرداخت وجه، فروشنده از وی ‌پرسیده بود ‌آیا تمایل به ریختن برنامه ‌روی گوشی خود دارد یا نه. همچنین توضیح داده بود که اگر برنامه‌ها را ‌روی گوشی خود نصب نکند، امکان استفاده از برخی امکانات گوشی هوشمند را ندارد.

این مشتری نیز به دلیل ‌اطلاع ناکافی ‌خواسته بود، ‌هر برنامه‌ای که لازم است ‌روی گوشی نصب شود و در مجموع فروشنده نیز برای ‌نصب این نرم‌افزار‌ها، هزینه‌ای معادل ۱۲۰ هزار تومان از وی گرفته بود. نتیجه آنکه بهای تمام شده این گوشی برای این مشتری ۵۰ هزار تومان بیش از قیمت رسمی رقم خورد!
بیماری فجیع پاساژ «علاءالدین» را چه کسی درمان میکند؟

یکی از همین فروشندگان که مدتی در علاءالدین «کاسبی» کرده بود، داستان‌ جالبی تعریف می‌کرد. وی می‌گفت زمانی که مشتری برای خرید گوشی هوشمند تصمیم نهایی خود را می‌گیرد، به وی برای ریختن برنامه‌ها بر روی گوشی توضیحات می‌دادیم و پس از اقناع وی، وارد مرحله دوم می‌شدیم.

اما مرحله دوم چیست؟ وی می‌گفت: به مشتری توضیح می‌دادیم که سه بسته نرم‌افزاری وجود دارد؛ اولی ساده و ۵۰ هزار تومان، دومی متوسط و ۷۰ هزار تومان و سومی کامل و ۱۰۰ هزار تومان‌ و بعد با توضیحات لازم، مشتری را قانع می‌کردیم که بسته کامل را بر روی گوشی خود نصب کند؛ اما این سه بسته با هم هیچ فرقی نداشت و ما یکسری نرم افزارهای مشخص را بر روی گوشی نصب می‌کردیم!

بیماری فجیع پاساژ «علاءالدین» را چه کسی درمان میکند؟
اما جالب‌ترین این رویدادها دست بر قضا برای خود ما رخ داد! برای خرید یک گوشی از برندی که در خود ایران نمایندگی دارد، تعمدا به پاساژ علاءالدین رفتیم تا عملا تفاوت در نوع خرید را دریابیم. پس از گشت و گذار در بین مشتریان و مغازه‌های شلوغ در طبقه دوم این پاساژ، گوشی مورد نظر را با بهایی ‌حدود ۷۵ هزار تومان کمتر از بهای نمایندگی یافتیم.

اما در حین چک و چانه برای خر‌ید، فروشنده پرسید: راستی گوشی را چند ماهه Activate – فعال – کنم؟ پرسیدیم منظورتان چیست که توضح داد: این گوشی‌ها در مخابرات ایران رجیستر نشده ‌و باید آن‌ها را شش ماهه یا یک ساله و دو ساله رجیستر کنیم تا فعال شود.

پرسیدیم هزینه هر کدام چقدر است؟ گفت: شش ماهه ۶۵ هزار تومان، یک‌ساله ۱۰۰ هزار تومان و دو ساله ۱۵۰ هزار تومان. ما که اصل ماجرا را فهمیده بودیم، پرسیدیم: اگر نخواهیم رجیستر شود، گفت: ما گوشی Active نشده نمی‌فروشیم! از این مغازه بیرون آمدیم و داستان برای ما هنگامی جالب شد که با پرس و جو از چند مغازه دیگر فهمیدیدم که فروشندگان با هم همین ‌را ‌می‌‌گویند!

فاجعه در پاساژ علاءالدین بسیار عمیق، ساختاری و نهادینه شده است. جالب آنکه ‌کسی نیز هیچ توجهی به اجحافی که در حق مشتریان در اینجا می‌شود، ندارد! البته و متأسفانه این نکته بیش از همه ناشی از کم سوادی و بی‌اطلاعی مشتریانی است که بیشتر به این پاساژ سر می‌زنند و فروشندگان نیز از این موضوع سوء‌استفاده می‌کنند.

عمق این بیماری اخلاقی فجیع را زمانی درک می‌کنید که متوجه می‌شوید در این پاساژ رسما مافیا شکل گرفته ‌و همه فروشندگان یک رویه را در برابر فروش با هم هماهنگ کرده‌اند و برای نمونه، هیچ کس نیست که گوشی بدون برنامه و غیر Active ‌بفروشد! شما یا حتما باید برای گوشی خود برنامه بریزید و فعالش کنید و یا قید خرید گوشی را بزنید، چون هیچ کس در غیر این صورت به شما گوشی نخواهد فروخت!

در این بازار عملا غش در معامله می‌شود و گویا فریب دادن مشتریان به شیوه‌ای نو در کسب و کار بدل شده است. این نوع کسب و کار فریبکارانه نهادینه گشته و به قانون کسب و کار در علاءالدین ‌تبدیل شده است، به شیوه‌ای که اگر فروشندگان این گونه نفروشند در رقابت ورشکست می‌شوند!

بدبختانه گویا علاءالدین این بیماری را به اطرافش نیز تسری داده ‌و اطراف این پاساژ تبدیل به بازار حاشیه‌ای دستگاه‌ها و لوازم جانبی قاچاق و دزدی شده است.
بیماری فجیع پاساژ «علاءالدین» را چه کسی درمان میکند؟

هم‌اکنون پرسش ما از مسئولان ذیربط، اعم از دولتی و صنفی این است که آیا قرار نیست کسی با این بیماری شکل گرفته در خیابان جمهوری و زیر پل حافظ مبارزه کرده و آن را درمان کند؟ آیا غش و فریب در معامله به یکی از شیوه‌های کسب و کار رسمی تبدیل شده ‌که این گونه در روز روشن و ‌کاملا رسمی سر مشتریان بی‌اطلاع در این بازار کلاه می‌رود؟

اما تا آن زمانی که مسئولان پاسخ این پرسش‌ها را بدهند، ما بنا به روال هر روزه چند نکته آموزشی برای شما داریم.

نخست: اگر به دنبال خرید گوشی هوشمند یا تبلت هستید، شک نکنید که خرید از نمایندگی‌ها بهترین گزینه است، زیرا دست‌کم از اصلی بودن دستگاه خود اطمینان خواهید داشت. به غیر از آن هرچند به ظاهر خرید متفرقه می‌تواند ارزان‌تر باشد، این اختلاف بها ناشی از اطمینانی است که خدمات پس از فروش و ضمانت دستگاه شما‌ به شما می‌دهد.

دوم: گوشی هوشمند شما برای کار کردن نیاز به هیچ نرم‌افزاری ندارد و شما برای نصب نرم‌افزار نیاز به پرداخت هیچ هزینه‌ای ندارید و نصب نرم افزار نیاز به هیچ تخصصی ندارد و هر فردی خود به سادگی قادر به نصب نرم افزار بر روی گوشی هوشمند خود است. اگر برای نخستین بار قرار است یک اندروید یا هوشمند دیگری دست خود بگیرید، این نکات را فراموش نکنید.

سوم: گوشی هوشمند شما به شکل پیش فرض فعال است و نیاز به هیچ رجیستری خاصی ندارد. تنها در صورتی که این مدل برای اپراتورهای خاص تولید شده باشد، نیاز به Unlock ‌دارد که معمولا از سوی خود شرکت و یا پیش از ورود به بازار مقصد این کار بر روی آن صورت گرفته است. در غیر این صورت، گوشی شما قطعا قاچاق است.

چهارم: پیش از خرید گوشی هوشمند مورد نظر خود حتما با افراد آگاه در این باره مشورت کنید‌ و مهم‌تر اینکه خود در مورد دستگاه مورد نظر در اینترنت تحقیق کنید. زمان خرید نیز حتما با فردی مطلع ‌به خرید بروید.

نکته پایانی اینکه نه در علاءالدین و نه در هیچ جای دیگر اجازه ندهید فروشنده از ناآگاهی شما و نه از محصول خود کسب درآمد کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۸۹۴
انتشار یافته: ۱۸۰
جالب بود تابناک ممنونم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
من یک بار از این پاساژ خرید کردم یک گوشی به من فروختن که مشکل آنتن دهی شدید داشت و فقط توی پاساژ آنتن میداد!!!!!
ندا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
اونایی که تو بازار موبایلن خودشون میدونن چه کلاه گشادی سر مردم میذارن!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
آقا من جی ال ایکس خریدم راحت راحت هیج مشکلی هم نداره ، دلال بازی هم نداره از همه مهم تر خیلی قیمتش خوبه و کیفیت بالایی داره
اکثر فروشنده های اونجا صحبت کردن با مشتریو بلد نیستند و برخورد بسیار زننده ای دارند.دلیلشم مشخصه!مشتری زیاده!این نشد آن یکی!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
ضمنا اکثرا بی سواد و بی فرهنگن
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
اتفاقا الان مشتری کم شده و بیشتر کسانی که توی پاساژ دور می زنن خوده فروشندگان هستند هر مغازه ای حداقل پنج فروشنده داره که بیشترشون توی مغازه نیستند و توی راهرو به کار دیگران سرک می کشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
دقیقا همین جوریه .
کمپین تحریم علاالدین
| Germany |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
دقیقا همینطوره. مسئولین که کاری نمیکنن پس باید خودمون به فکر خودمون باشیم اگه اطلاع رسانی بشه و این پاساژو تحریم کنیم و کسی ازشون خرید نکنه بلاخره یه اتفاقی میفته.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
کاش فقط بلد نبودند!
توهین میکنند!
پریناز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
من پارسال از "بازارموبایل ایران" هم یک گوشی ال جی خریدم همین ماجرای بسته های نرم افزاری روسرم درآوردن خونه که اومدم دیدم ازجمله نرم افزارهای مثلاکاربردیشون نرم افزارموبایل بانک یک مؤسسه اعتباری ونرم افزاربی بی سی نیوز ویک سایت خبرهای خودرویی و...ازهمین دست برنامه های بدردنخوره.برگشتم بسته 50هزارتومنی رو20تومنشو پس دادن آشغاهاشونوازروموبایلم پاک کردن.
من از این پاساژ یک گوشی خریدم بعد از مدتی که برای خرید headphon به یک مغازه دیگر مراجعه کردم متوجه شدم که این وسیله جانبی داخل جعبه بوده که مغازه دار آن را برداشته و در واقع دزدیده است وقتی به مغازه زنگ زدم و موضوع را گفتم بلافاصله گوشی را قطع کرد و متاسفانه هر چه تلاش کردم در سایت صنف مربوظه شکایتم را ثبت کنم به شکلی طراحی شده بود که یکی از قسمت ها را نمیشد تکمیل کرد و عملا امکان شکایت نبود اگر کسی میداند بگوید من چکار کنم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
سلام شما به نیم طبقه پیش آقای سلیمانی مراجعه کنید و اگر جواب نگرفتید به اتحادیه مراجعه کنید. البته پروانه کسب مغازه های پاساژه علاء الدین را دو اتحادیه در دو آدرس مختلف صادر می کنه
ناشناس
| Germany |
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
من هم یک بار برای خرید گوشی به آنجا رفتم و دیدم یک مغازه گوشی مورد نظر من رو کمی از بقیه ارزون تر می ده خریدم و بسته رو برام باز کرد و بعد از باز کردن بسته شروع کرد به بهانه آوردن که بهای سیستم عامل جداست و دوباره 40 هزار تومان بابت سیستم عامل گوشی که اندروید بود از من گرفت و بعدا متوجه شدم که اندروید اساسا سیستم عامل رایگان است و اون پول رو زیادی از من گرفته.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
زنگ بزن 110 همونجا وایسا تا مامور بیاد بعد با مامور برو توی مغازه ومشکلت رو بگو طرف میترسه و هدفونت رو میده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
بنده نیز این مشکل رو داشتم ولی دادم به جایی نرسید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
خرید اینترنتی کنید بهتره ، یا از نمایندگی بخرین
برای خرید یک گوشی به این پاساژ مراجعه کردم بعد گشت و گذار زیاد و انتخاب گوشی پرسیدم گارانتی دارد؟
فروشنده : international داره
گفتم یعنی چی؟(بالاخره تاحدودی زبان بیگانه حالیمون هست)
پوز خندی زد و گفت گارانتی بین المللی داره داداشششششش!!!
گفتم یعنی خراب بشه بیارم بدم گوشی رو به خودت؟
با تعجب نخیر دوبی یا کویت میفرستی گارانتی اش انجام میشه
گفتم هزینه فرستادنش که تقریبا یک چهارم قیمت گوشیه از طرفی من که از دبی نخریدم
فروشنده که حوصله اش سر رفته بود گفت اصلا میدونی گارانتی بین المللی چیه؟ همینه دیگه!!!!
تازه فهمیدم با چه پروفسوری روبرو هستم
پوز خندشو برگردوندم و گفتم با این تعریف جدیدی که شما منظورته نه والله نمیدونستم
توصیه:
1- اگرچه گارانتی در ایران بی معنی است ولی بهیچ عنوان گوشی بدون گارانتی مخرید چون احتمال سرقتی بودنش زیاده
2- گول کلمات قلمبه سلمبه و انگلیسی رو نخورید 51% فروشنده گان خودشونم معنی کلماتشونو نمیدونن
3- تحت هیچ شرایطی اجازه ندید نرم افزار روی گوشی شما نصب کنند از آنجائیکه عمدتا گوشی های امروزی اندروید هستند نرم افزارهای رایگان آنها بسادگی از اینترنت قابل دستیابی است
پیشنهاد میکنم تابناک هم که دستی بر آتش معرفی نرم افزار ها و کلا اطلاعات از این دست دارد بخشی برای نرم افزار های رایگان گوشی همراه ایجاد و یا مطالبی جسته و گریخته بنویسد تا هموطنان گول حرفهای پر زرق و برق و لی توخالی برخی از فروشندگان این پاساژ رو نخورند
در نهایت ذکر کنم واقعا فروشندگان با وجدان و مشتری مدار هم در این مجموعه هستند که هم برای مشتری وقت میگذارند و هم با صداقت کاسبی میکنند
شاد باشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
اقا جی ال ایکس بخر خدا شاهده گوشی خوبیه من 1 سال بیشتر جی 4 دارم هیج مشکلی نداشته کیفیتشم خوبه از همه مهم تر گارانتی معتبر یک ساله داره
عجب پولای حلالی میخورند!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
این که گفتی رو اگه ازشون بپرسی ، بهت میخندن!!
به من که خندیدن!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
یه جا شنیده بودم که حلال خوری سخته حالا فهمیدم چرا
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
داداش دلت خوشه ها ...اینا چه میدونن حلال چیه
چند ماه پیش بود که برای خرید یک گوشی به پاساژ علاء الدین رفته بودم. گوشی خاصی مورد نظرم بود و با پرسیدن از چند مغازه، یکی را که از همه مناسب تر می داد انتخاب کردم. با توجه به اینکه قیمت این مدل گوشی را می دانستم امکان فریب من دربارۀ آن وجود نداشت. اما فروشنده که در فریب مشتری حرفه ای بود، سعی کرد مرا قانع کند که گوشی ای قصد خریدش را دارم کیفیت چندانی ندارد و یک مدل بالاتر، از همان برند به من پیشنهاد داد. اما از آنجا که من قیمت مدل جدید را نمی دانستم، فروشندۀ عزیز قصد داشت گوشی پیشنهادی و متعلقاتش را که 500 هزار تومان بیشتر نمی ارزید، با قیمت 700 هزار تومان غالب کند؛ که البته با خوش شانسی از مهلکه گریختم. ناگفته نماند که سیم کارتم دست فروشنده ماند و مراجعه به کانکس کلانتری مستقر در چهارراه حافظ و مسئول صنف موبایل فروشان در خود پاساژ هم فایده ای نداشت و مجبور شدم با تماس با اوپراتور، سیم کارت را بسوزانم و سیم کارت جدید بگیرم.
فقط علاءالدین نیست. بازار موبایل ایران که اینهمه هم تبلیغشو میکنن هم همینطوره.
پاسخ ها
ناشناس
| Kenya |
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
یکی از فروشندگان بازار موبایل می گفت ما هم علاءالدین مغازه داریم هم بازار موبایل اما در بازار موبایل برخی از شرکتهای معتبر وارد کننده فروشگاه دارند.
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
برادر من برای در اوردن اجاره های میلیونی باید هم همین دزدی ها رو انجام بدن اگر ما برای خودمون 50 هزار تومن ناقابل ارزش قائل بشیم میریم از جائی که که با کلاسه و رفتار با مشتری رو بلده خرید میکنیم نه از جائیی که همه دلال هستند به جای تو خیابان اومدن مغازه گرفتن اونم 10 نفری ماهی یه چیزی رو هم میذارن که از پس اجاره بر بیان
ایول
بخدا حرف دل منو گفتی
اصلا انصاف ندارن
بورس كلاهبرداري
با تشکر از اطلاع رساني خوب تابناک.
متاسفانه در کشور ما این موضوع در سایر صنف ها هم کم و بیش دیده می شود و اوضاغ هرروز بدتر هم می شود. باید کمی روی وجدان مردم و بویژه کاسب ها کار شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
اول بايد با صاحبان مغازه هاي بي انصاف برخورد شود كه كرايه هاي مغازه ها را بالا ميبرند كه باعث ميشه فروشنده ها هم گرونتر بفروشند
ابوذر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
وقتي ناظران حلال نباشن همين ميشه.
اين حرام خواري ها متاسفانه در بازار كشور نفوز كرده فقط يك روحيه جهادي مي تونه ما رو از اين شرايط نجات بده.
به قول حضرت آقا هر كس به فكر اين باشه كه گليم خودش از آب بكشه بيرون همين ميشه ديگه.
واقعییت را خیلی خوب به قلم درآورده اید. متشکرم، با این که خیلی کم به این پاساژ مراجعه میکنم ولی همون چند باری هم که در گذشته به آنجا رفته ام واقعا از برخورد بد اون کسبه و عدم احترام به مشتری و اظهارات غیر کارشناسی و سود جویانه آنها اعصابم خرد شده بود. خوشحال شدم از اینکه اینجا اطلاع رسانی کردید. بازم تشکر
نان حرام خوردن!
این فریبکاری مخصوص این پاساژ نیست و فریب کاری در همه سطوح جامعه و به اشکال مختلف دیده میشود.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
اگر مشتری جلوی هیجانات بی مورد رو بگیره و بیخودی این دلال خونه رو شلوغ نکنه اینها هم این رفتارو با مردم نمی کنن مشتری باید جایگاه خودش رو بدون فقط منظورش از خرید ارزانتر خریدن نباشه به هر بهائی و اجازه بده هر کسی بهش بی حرمتی کنه
متاسفانه عدم كنترل مسوولين مربوط در اين شغل به خصوص اين مركز خريد و فروش باعث هزاران تقلب و... در روز در اين پاساژ ميشود.
بسياري از گوشي هاي اين پاساژ دست دوم هاي تميز و حتي تعميري هستند كه آكبند شده و به مشتري ميفروشند.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
کلا در هما اصناف همین طور است . مثلا من ساکن شیراز هستم و آرایشگاه های شیراز همیشه 1000 تومن بالای نرخ مصوب از مشتری می گیرند و جالب اینه که همه این کار رو انجام می دن .بعید می دونم کسی این رو ندونه
این مسئله دقیقا در سال 87 برای خود من پیش آمد. یک گوشی سونی اریکسون میخواستم برای خانمم بخرم. همه جا را گشتم رنگ سفید آن نبود بالاخره به این پاساژ رفتم. در آنجا رنگ سفید را 30 هزارتومان ارزانتر از سایر جا ها پیدا کردم. وقتی میخواستم بخرم فروشنده آنرا با مبلغ 240 هزار تومان به من داد. ولی گفت باید آنرا رجیستر کند گفتم نمیخوام گفت اجباری است و بدون آن گوشی را نمی فروشم چون کار نمیکند. از من اصرار و از ایشان انکار. بالاخره گوشی را به همان قیمت سایر جاها خریدم با این تفاوت که این حس همیشه با منه که سرم کلاه رفته!!!!!!!!
پاسخ ها
سامان
| Netherlands |
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
یه گوشی به ما انداختن ولی رفتم پسش دادم و یه گوشی دیگه برداشتم ولی میدونم گوشی دومی را هم بهم انداختن ولی حداقلش گوشی دومی ضررش کمتر بود
عرفان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
ملت ایران اکثرا حس شما رو دارند
احسنت بر تو تابي جون. تمام چيز هايي كه گفتي عين حقيقته. فقط از نمايندگي بخريد تا سرتون كلاه نره.
متاسفانه خیلی افراد ساده دل از شهر های اطراف میان و گول این نامردها رو میخورن. موضوعی که شما امروز اشاره میکنی من 4 سال پیش تو این پاساژ دیدم. اون موقع فقط یک فروشگاه در طبقه همکف این کار رو میکرد. فروشنده به حدی تند و سریع حرف میزد که مهلت فکر کردن نمیداد. الان هم شما میگی همه گیر شده. افزون بر این، بارها خودم دیدم که با مسواک کنتاکهای گوشی رو تمیز میکنن و گوشی کارکرده رو جای نو میفروشن!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
شما کجایی بودی که سرت کلاه نرفت؟
متن قشنگی بود و این برنامه برای خودم پیش اومد ولی بیسواد و کم سوتد نبودم وقتی طرف میگه بدون برنامه نمیفروشم چه کار میشه کرد؟!! نیم روز وقتم تلف شده کلی کرایه ماشین دادم و بدتر اینکه اون جو بی کلاسی را تحمل کرده بودم. بیسوادی نیست نیست بلکه بی قانونی و بی تفاوتی مسئولین است که آنهم در همه جا بنوعی وجود دارد و نمیشه یکجا را درست کرد.
تنها راه مقابله با این موضوع اجازه فعالیت رسمی تمامی برندهای تولید گوشی های هوشمند در سراسر ایران است بازم تاکید میکنم فعالیت رسمی تمامی برندها .عامل فروش بودن و یا شرکتهایی که محصولات رو گارانتی میکنن نماینده رسمی نیستن خودمونو فریب ندیم
پاسخ ها
محمد جعفر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
مگه ایران اجازه نداده برندی بیاد تو ایران؟ خودشون نمیان به خاطر جریمه های آمریکا.
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
تنها راه تعرفه منطقی گوشی است تا از ورود کالاهی قاچاق جلوگیری بشه الان خیلی از گوشی های آیقون بازار از خود آمریکا ارزونتره!! چرا؟ چون دزدی است از آمریکا می دزدند می اورند اینجا می فروشند
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
لازم است که بدانید تمام شرکتهائی که ادعای نمایندگی می کنن واسطه و دلال هستند و در واقع اون محجصول رو مو نو پل کرده اند ودر انحصار خودشونه در صورتی که نمایندگی با سرمایه گذاری شرکت مادر و شعبه های اون شرکت محسوب میشه و سیاستهای اون شرکت در تمام موارد در اون نمایندگی دنبال میشه
عالي بود .به اميد برخورد قاطع مسئولين ذيربط
پاسخ ها
عرفان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
اینی که الان گفتی جوک بود دیگه!
سلام
اغلب براشون فروش تخم مرغ یا پنیر، با لپتاپ و موبایل فرقی نداره!
راستی، کجا بررسی میکنه، و درصورت داشتن سواد لازم، اجازه ی بازکردن فروشگاه موبایل و کامپیوتر میده!؟
ظاهرا در اینجا سوادی لازم نیست ...

ایکاش یکبار گزارشی تهیه کنید از سطح دانسته های این فروشندگان، در مورد محصولاتشان!!
به دلایل زیر در کشور ما امثال این بیماری در بخش خدمات اقتصاد قابل حل نیست:
- معمولا نسل دوم کوپن فروش ها در این بازارها هستند
-نظارت وجود ندارد
- بسیاری از برندهای اصلی هم به همین دلیل نبود نظارت ، در خود نمایندگی اصلی کلاه سر مشتری می گذارند
- اتحادیه مصرف کنندگان موبایل وجود ندارد
خیلی عالی بود . اگر همه ما به اندازه این نویسنده محترم به اوضاع اطرافمان حساس باشیم و نسبت به اگاه سازی دیگران اقدام کنیم جامعه به صورت خودکار اصلاح می شود . این عمل مصداق بارز امر به معروف و نهی از منکر است
مقاله بسيار خوب و روشنگري بود. اين بيماري در تمام نقاط كشور وجود دارد و متاسفانه فروشندگان تلفن همراه با فروش لوازم جانبي و نرم افزارهاي معمولي كه در فضاي اينترنت بصورت رايگان وجود دارد مردم را سركيسه مي كنند كه اين مصداق تقلب و قابل پيگيري از سوي ارگانهاي نظارتي مي باشد.
با تشكر از انجام وظيفه رسانه ايي تابناك اميدوارم اين خط فكري و شيوه برخورد در مورد ساير بنگاههاي اقتصادي و موسسات متخلف پيگيري و آموزش هاي لازم در اين زمينه به مردم ارائه شود
جانا سخن از زبان ما ميگويي.
خب که چی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
هیچی...تو راحت باش
با سلام
متاسفانه مطالبي كه ذكر كردين كاملا صحت داره من هم چند وقت پيش از يكي از مغازه هاي داخل پاساژ يك دستگاه تلفن همراه خريداري كردم و هنگاهي كه متوجه شدم گوشي دزدي بوده از فروشنده تقاضا كردم گوشي رو عوض كنه در عوض صاحب مغازه منو از مغازه به بيرون پرت كرد و وقتي به حراست بازار مراجعه كردم دقيقا هيچ كاري انجام ندادند و طرف فروشنده رو گرفتند.
کاملا صحیح است.یکی از دوستان من در این پاساژ یک طیقه از یک ویترین یک مغازه رو به قیمت ماهانه 2 میلیون تومان اجاره کرده دقت کنید(یک طبقه از یک ویترین یک مغازه رو نه تمام مغازه رو یا تمام ویترین رو) ایشون میگن در شرط قرارداد اومده که حق ندارم بدون هماهنگی سایر فروشندگان پاساژ نرخی رو پایین بیارم
واقعییت را خیلی خوب به قلم درآورده اید. متشکرم، با این که خیلی کم به این پاساژ مراجعه میکنم ولی همون چند باری هم که در گذشته به آنجا رفته ام واقعا از برخورد بد اون کسبه و عدم احترام به مشتری و اظهارات غیر کارشناسی و سود جویانه آنها اعصابم خرد شده بود. خوشحال شدم از اینکه اینجا اطلاع رسانی کردید. بازم تشکر
تابنک جان انگار مقاله را از دل بنده نوشته ای ، ممنون.
شما که از این زاویه به مسئله نگاه می کنید از زاویه مالیاتهایی که برای مغازه های علاالدین بسته شده را هم بیان کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
مالیات بالا دلیل بر دزدی و حروم خوری از کسی که این وسط هیچ تقصیر و نقشی نداشته نمیشه!
ایمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
یعنی بخاطره مالیات، باید کلاه مردمو برداشت!؟!؟!؟!؟!!!!!!
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
آها پس باید دزدی کنید دیگه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
دستم رفت رو مثبت!
متاسفانه طمع و فرمواش کردن اخلاق و انسانیت به پاساژ علا الدین منحصر نمی شود!!
بااین موضوع برخورد داشتم وبرحسب اتفاق خرید نکردم ولی تابناک خیلی اطلاع رسانی خوبی بود.
من كه فقط براي ديدن ميرم اونجا و هيچ وقت ازشون هيچي نخريدم . البته طبقه پايين براي خريد flip case بد نيست و همچنين قاب گوشي البته پس از كلي چرخ زدن و پرس و جو براي پيدا كردن بهترين قيمت
بسیار عالی و بجا بود.
جالبه که بالاخره یکی پیدا شد در این مورد حرفی بزنه.من خودم همیشه موقع خرید گوشی مجبورم چند ساعت وقت بگذارم.از اول هم به فروشنده تاکید میکنم که یک گوشی بدون نرم افزار و رجیستر و ... میخوام و البته اکثرا زیر بار نمیرن و کلی باید وقت بگذارم.تو یه مورد فروشنده هرچی گفت قبول نکردم آخرش گفت لااقل 70 تومن بده گارانتی گوشی رو ثبت کنم.جالب اینجاست که وقت از خرید منصرف میشی فروشنده میگه هیچ مغاره ای گوشی رو بدون این چیزا بهت نمیفروشه! در مورد اطلاع و سواد فروشنده ها هم راست میگید اکثرا هیچ اطلاعی در مورد گوشی موبایل ندارن و من دیدم موقع نوشتن فاکتور حتا اسم برند گوشی رو هم بلد نیستن بنویسن.
ممنون از اطلاع رسانی خوب شما
لذت بخش ترین کاری که اونجا کردم این بود که بعد از به توافق رسیدن با فروشنده سر قیمت و باز شدن پک گوشی , فروشنده گفت باید نرم افزار بریزی , گفتم نمیخوام! اگر ناراحتی خداحافظ !!! کلی حالش گرفته شد :)
پاسخ ها
اسماعیل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
بعضی فروشندگان قبل از باز کردن جعبه گوشی سیم کارت خودت را برای تست از شما می گیرند تا گرویی داشته باشند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
دمت گرم
یه بار من گوشی خریدم از پاساژ علاءالدین از قیمت رم خبر نداشتم رو که 2برابر قیمت کرد تو پاچم گفتم کاور چنده گفت 12تومن کی؟ سال 90 گفتم نمیخام بنده خدا گفت 9تومن بده نگرفتم پس فراداش رفتم طبقه بالا 1500تومن گرفتم
دو بار از علائدین خرید کردم ، عین دو بار سرم را کلاه گذاشتند ، فروشنده بابت پانچ سیم کارت 25 هزار تومان از من گرفت ....!!؟
در مقابل این بازار بی نظم و بی قانون و به شدت دارای مشکلاتی که نام برده شد، بازار موبایل ایران هم هست که در فضایی کاملا حرفه‌ای و سالم و آرام می‌توان به تهیه تجهیزات مورد نیاز پرداخت. با آن همه پارکینگ که من را هیچ وقت با مشکل پارک مواجه نکرده است. نمایندگان اصلی همه برندها هم هستند و بدون احساس کلاهبرداری می‌توان خرید خود را انجام داد.
پاسخ ها
پژمان
| United States of America |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
البته فقط طبقات بالاش به این شکله. زیر زمینش داره میشه شبیه علاالدین. اما در کل پاساژ ایران جوش خیلی بهتر و اخلاقی تره. قیمت هاشم واقعی و بدون هیچ گونه کلاهبرداریه.
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
ما نماینده برند در ایران نداریم افرادی به صورت مونو پل بدون رقابت دست روی یه برند گذاشتن
ممنون تابناک از اطلاعات خوبت. من کاملا این شرایطی که توصیف شد رو تجربه کردم و نخریدم چون دقیقا همین اتفاقات داره می افته. امیدوارم مسئولین رسیدگی کنن.
متاسفانه اين پاسا‍ به هيچ عنوان اصول و امكانات يك پاساژ در آن وچود ندارد و رعايت نشده است بطوريكه حتي 4 طبقه پاركينگ پاسا‍ژ نيز در فضايي كاملا تاريك تبديل به مغازه هاي كوچ شده اند و ديگر پاركينگي وجود ندارد .
مقصر فروشندگان نیستند
اول مشتری که حتی از اینکه گوشی هوشمند نیاز به اینجور چیزا نداره سر در نمیاره نباید تنهایی بره خرید و با یه فرد آگاه باید بره (اصلا فردی که اینجور چیزا رو نمیدونه گوشی هوشمند میخواد چیکار )
دوم هزینه اجاره میلیونی مغازه ها فروشنده ها رو مجبور کرده ازین کارا هم بکنن
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
به نظر خودت اینهایی که گفتی دلیل بر این میشه که فروشندگان کلاه برداری کنند ؟
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
امیرجان یعنی شما میگی تمام دنیا هر کس گوشی میخره مهندس متخصص در این رابطه است؟ این چه دلیلیه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
دوم هزینه اجاره میلیونی مغازه ها فروشنده ها رو مجبور کرده نان حرام بخورند" این جمله بهتره...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
یعنی چون اجاره مغازه زیاده و بالاست باید دزدی کنن؟این نون رو چطوری میبرن سر سفره زن و بچشون؟
برای من خرید از علاءالدین 80000 تومان بالاتر از قیمت واقعی آب خورد.متاسفانه اجاره های عجیب و غریب این پاساژ رو بی دلیل گران کرده است
دوستان سلام؛
حدود دو سال پيش من برا خريد يه گوشي رفتم علاالدين. همه جا قيمت گوشي 900 تومن بود. اونجا گفت 850 بعد به اسم ستاپ و کاور و نرم‌افزار و .... 960 تومن از من گرفت. وقتي اومدم خونه ديدم تو قسمت مخاطبين گوشي هزار و يک تا شماره تلفنه!!! بعد به يکي از شماره‌ها زنگ زدم. طرف گفت آقا اين گوشي مال دوست منه دست شما چيکار ميکنه
؟؟؟ منم گفتم از علاالدين خريدم و خلاصه طرف زنگ زد به دوستش بعد زنگ زد به من و گفت: آقا اين گوشي رو دوست من دست دوم فروخته به علاالدين 700 تومن و مغازه‌داره و دوستش بهم مي‌گفتن بخريم ميشه بجاي نو به يکي قالبش کرد!! که به شما بجاي نو انداختن. راستي يه خانومه هم اومده بود ميگفت آقا اين گوشي که به من فروختين دست دومه که با فحش و توهين بيرونش کردن.... . خلاصه ما رفتيم سازمان تعزيرات تو خيابون شهيد مطهري (تخت طاووس) و شکايت کرديم. قاضيه سريع تشکيل جلسه داد و يارو دقيقاً 960 به ما پس داد و جريمه شد و ... .
نکته اخلاقي ماجرا رو شما دوستان بگين؟؟؟؟
دم گزارش گر گرم که چنین گزارش دقیقی تهیه کرده. شیر مادر حلالت.
بسيار مقاله جالب و خوبي است. جا داشت به دستفروشهايي كه گوشيهاي دزدي ميفروشند و همچنين به مالخرها نيز اشاره شود. در ضمن به افرادي كه گوشيهاي دست دوم را مجددا بسته بندي كرده و به عنوان نو به مشتريها ميفروشند هم توجه شود.
بسیار اطلاعات خوبی دادی ممنون
کاملا درست میگی اما راهکارش....
باید مستقیم برید طبقه 5 یا 6 که عمده فروشی هست .قیمتش واقعا ارزونتره و24 ساعتم محلت تست داره.برنامه هم نمیریزن.
یا برید مثل آقاها 500 متر پاینتر از پاساژ.بازار موبایل.گوشیهای روشن هست تست کنید .قیمتش مناسبه برنامه ریختنو کلاهبررداریم تو کارشون نیست ...البته فعلا
از این نوع اطلاع رسانی صریح و شجاعانه شما که اتفاقا لازمه کار خبری و خبرنگاریست متشکرم.
در چند جای مطلب به کم اطلاعی یا بی اطلاعی خریدار اشاره شده که البته تقصیری را متوجه خریدار نمیکند.
قرار نیست خریداران محقق و مطلع در امر باشند.
اصولا باید ساز و کار خرید و فروش به گونه ای سامان بیابد که همه بتوانند بدون واهمه خرید کنند.
اتفاقا اصلا جای مناسبی برای خرید کردن نیست .....

چون همونطور که گفتی یک عده مثلا فروشنده که فقط دنبال پر کردن جیب خودشون هستن و اصلا اصول اخلاقی رو رعایت نمیکنند ..جالب هم اینجاست که اطلاعاتی که من خریدار از مشخصات گوشی دارم از اونا بیشتره !!!!!

فقط داره پول اسمشو میخوره ...
با سلام خدمت تابناك.چقدر خوب مي شد كه شما رسانه اي ها هم اين جور اطلاع رساني ها رو بين خودتون هماهنگ كنين و چند تا روزنامه و مجله و سايت اين مطالب رو درج كنند تا با امثال اينها مقابله كرد.ضمنا ما مونديم كه اين ارگان هاي نظارتي كجان؟
دقیقا همین اتفاق ها واسه منم رخ داد.
چنان میذارنت تو عمل انجام شده که دیگه راه برگشت نداری. بعد از خرید واقعا پشیمون شدم.
کاملا درست است و اضافه کنم که فروشنده ها یا گوشی رو گرون می فروشند و یا ارزون فروخته و بقیه اش را از نصب نرم افزار می گیرند.
کسانی که قصد خرید گوشی دارند فقط از نمایندگی های رسمی و معتبر گوشی خودشون رو تهیه کنند. حتی اگه برند مورد نظر شما در ایران نمایندگی رسمی نداره ، قید خرید اون گوشی رو بزنید و انتخاب خودتون رو به مارک های داری نمایندگی محدود کنید چون واقعاً ارزشش رو نداره که به خاطر یک برند خاص سرتون کلاه بره یا گوشی معیوب یا ریفرش(refresh) شده بهتون بندازن! گوشی های refresh به گوشی هایی گفته میشه که دارای ایراد بوده اند و بعد از اینکه مشتری در کشورهای دیگه گوشی رو برای گارانتی تعویض برده ، شرکت اونها رو رفع عیب کرده و دوباره روانه بازار کرده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
دوست عزیز ممنون, فقط جساراتاً refurbish درسته نه refresh
برای منم اتفاق افتاده خیلی کار ناپسندیه ولی بازرسیه خواصی من تا حالا ندیدم . . . راستی عکسهای شما چرا اینقدر قدیمیه
کاش میشد این روشنگری را افراد بیشتری می دیدند . البته غیر از سود جویی فروشندگان طمع بی حد و حصر صاحبان فروشگاه ها را هم فراموش نکنید و این که ما خریداران می توانیم با کسب دانش خرید آنها را در این نوع کلاهبرداری آشکار ناکام بگذاریم.
جای خالی گزارش و اطلاع رسانی صدا و سیما و همچنین جای خالی گشت نامحسوس تعزیرات در این آشفته بازار پاساژ علاالدین کاملا احساس میشود. اگر چند مغازه که اقدام به کلاهبرداری اشکار از مشتریان میکنند، پلمپ شوند، اگر شرکتهای وارد کننده اطلاع رسانی کنند که هیچ گوشی نویی نیاز به اکتیو ندارد دیگر مردم و مخصوصا شهرستانی هایی که برای خرید گوشی به این پاساژ میروند فریب این شیادان را نخواهند خورد.
وقتی صاحب پاساژ ماهانه اجاره مغازه را می خواهد و اکثر قریب به اتفاق مغازه ها، اجاره ای است! مغازه دارها از ناچاری به کارهای جانبی و خلاف دست می زنند. وقتی مدیریت واحدی نیست و اگر هست فقط در جهت منافع شخصی عمل می کند، چه توقعی از بهینه نمودن امور از جمله تکریم مشتری داریم!
تابناک این سوء تبلیغ برای علاء الدین رو بیشتر رسانه ای کن، شاید به برکت این کار حداقل نوع حرف زدن با مشتریهاشون رو عوض کنند و اینقدر بی حوصله و بی ادب جواب ندن.
با سلامو خسته نباشید در پاساژ علاالدین به من یه گوشی چینی دادنند به جای گوشی اصلی یعنی 500 هزار تومان گرانتر بعد با داد بیداد دعوا صد هزار پولمو کم کردنند ..

خیلی برخودشونم مثل ارازل میمونه امیدوارم مسولین یه نیم نگاهی به این مرکز کلاه بردای انجام بد هند با تشکر از مطرح کردن این مردم ازاری
ممنون تابناک عزیز
خوب وقتی اینجوریه نرید بخرید.اینهمه بورس موبایل.اینهمه فروشنده با انصاف.مردم به طمع ارزونتر بودن میرن اونجا.من بعنوان یک فروشنده موبایل و تبلت از بودن اون پاساژ خوشحالم.
دوست عزیز در همین پاساژ فروشنده گوشی, به من درباره عدم نیاز به نصب نرم افزار توضیح کاملی داده بود. تعمیم این بد اخلاقی به همه کمی بی انصافی است. با تشکر از ایشان!!
سلام در کرج ما هم فروشگاهی در خیابان ماهان جهانشهر همین کلاهبرداری را وقیحانه بدون هیچ مزاحمتی انجام میدهد
با سلام وتشکر فراوان ازراهنماییتون-حقیقت دارد یه سری بابت اجاره مغازه هزینه ای گزافی پرداخت میکند وباکلاشی محترمانه از مشتری میگیرند
شما تا به حال مبل خریده اید؟
میدانید یک دست مبلی که در فروشگاه های شیک به شما مثلا 15 میلیون تومان میفروشند از تولید کننده چند خریده اند؟
شاید چیزی حدود 5 برابر قیمت خرید به شما بفروشند
من هم برای خرید گوشی به طبقه دوم پاساژ رفتم
قیمت رو که گفت بعد چندتا کلمه عجیب گفت
میخوایین گوشیتونو پک اورجینال روش نصب کنم؟!!
ازش پرسیدم مگه خود کارخانه گوشی رو که تولید میکنه نرم افزارهای اورجینال کار با گوشی رو نمیریزه ؟
..........

حال ندارم ادامه بدم

چندین دفعه رفتم هموشون کلاه بردارن
من هم دوبار از این پاساژ به حسابی موبایل نو خریدم
دفعه ی اول هدفون و شارژر کاملا قلابی با هدفون و شارژر اصلی آن عوض شده بود
یکبار دیگر هم موبایل نویی که با جعبه ی پلمپ شده خریده بودم دسته دوم از آب درآمد
من هم 4 سال پیش از این پاساژ خرید کردم سر همین جریان رجیستر و فعال کردن گوشی سرم کلاه گذاشتن.
کاملا پول حروم میخورن این آقایون فروشنده.
چند ماه پیش به این پاساژ مراجعه کردم و از مغازه های مختلف برای یک گوشی خاص قیمت گرفتم.میانگین قیمت 900 تومان بود و اختلاف مغازه دارها تا 150 تومان هم میرسید. این نکته مهم رو میخوام به همتون بگم: توی یکی از مغازه ها قیمت پایینتر اعلام شد منم گوشی رو دستم گرفتم و نگاش کردم و ظاهرا گوشی دست دوم بود و فروشنده میگفت نو هست. من نخواستم اینو به فروشنده بگم و گوشی رو بهش تحویل دادم و تشکر کردم خواستم بیام بیرون. سه نفر بودن که یکیشون با صدای بلند گفت که ( تو ....میخوری که وقتی نمیخوای بخری میای داخل مغازه) . بقیه فروشنده ها با هم زدن زیر خنده. من نمیخواستم درگیر بشم و فقط بغضم رو قورت دادم و از مغازه اومدم بیرون. فکر نمیکنم اگر شکایت میکردم نتیجه ای میگرفتم. این وضعیت تمام معاملات در علا الدین است. لطفا از اونجا خرید نکنید
يك گوشي را با فاكتور بدون مهر و سر برگ 100هزار تومان گرانتر به اينجانب فروخت كه وقتي مي خواستم براي شكايت به وزارت صنعت و معدن و تجارت مراجعه نمايم مشكل فاكتور مهر شده داشتم.
من اتهام بي خود نمي زنم ولي واقعاً يك مشت دزد دور هم جمع شده اند(باثتثتاي بعضي ها) پس از خريد صاحب مغازه شاگردش را دنبال من فرستاده تا به فروشندگان اشاره كند قيمت درست به من ندهند و جالب اينكه همه همسايه ها با اين كلاهبردار همكاري كردند.
با تشکر از سایت تابناک
یکی از آشناها قرار بود تو یکی از مغازه های علا الدین مشغول بکار بشه صاحب مغازه قبل از شروع بکار به اون گفته بود که اینجا باید کلاه بردار باشی و اهل حروم و حلال نباشی وگرنه نمی خواد کار کنی. اون بنده خدا هم ول کرده بود اومده بود بیرون.البته من خودم چند بار از اون جا گوشی گرفتم باید حرفه ایی باشی وگرنه سرت کلاه میذارن.
متاسفانه بی احترامی، توهین و کلاهبرداری از مشتری توسط درصد بالایی از فروشندگان کالا و خدمات در ایران نهادینه شده و منحصر به پاساژ علاءالدین نیست. این یک مشکل فراگیر است. متاسفانه برخی مشتریان علیرغم توهین فروشنده کماکان از آنها خرید میکنند و بعد از خرید در صورت اجحاف پیگیر حق خود نیستند.
یکی از فروشندگان بوضوح بمن میگفت اگر مشتری را تحویل بگیریم یا در بدو ورود مثل اروپا سلام کنیم و بخواهیم راهنمایی و کمک کنیم مشتری فکر میکند کاسه ایی زیر نیم کاسه است و به قول ایشان میپرد در صورتیکه وقتی بی محلی میکنیم و زیاد تحویل نگیریم بیشتر جذب میشه و احتمال خرید مشتری بیشتره!!! (متاسفانه شاید در مورد بسیاری مشتریان صدق کنه!)
اول از همه خیلی تعجب میکنم که یکی در ایران بلاخره پس از سالها ازخواب طویل بیدار شد و به مسئله بی اخلاقی و برخوردهای زشت یک گروه صنفی خواص ودر یک محدوده خواص پرداخته. تشکر میکنم و امیدوارم که مسئولین درک کنند که این مسئله در بخش های مختلفی نمایان است که جامعه دارد از این مسئله رنج میبرد. وقتی در روزنامه و تلویزیون بالاترین مقامات مملکت بهم توهین میکنند پس فروکش کردن ارزشها در جامعه پیش میاید و شاهد وضعیت فرهنگی خانمانسوزی میشویم که امروز شاهد آن هستیم. از طرفی دیگر باند بازی و رشوه خواری اینطور شده که یک پاساژ آشغال در تهران محل فروش اصلی موبایل برای ۷۵ میلیون انسان است. شرم آور
دوستان كوشي هايي با سيستم عامل ويندوز فون نياز به هيچ فعال سازي ندارند كه در اين مجتمع 60 تا 70 هزار تومان جهت فعال سازي سيستم عامل دريافت ميشه
چند سال پیش سر من هم کلاه گذاشتن
من از بازار موبایل تو ولیعصر خرید کردم کابلusbرو برداشته بودند من هم بعدا متوجه شدم
جالب گوشی که می خواستم تو علائ الدین 600000 تومان بود تو بازار موبایل 1200000 تومان نمی دونم فرقش چی بود و کدام کلاهبردار
من که خیلی ادعام میشه و اطلاعات کافی از نرخ قیمت و مدل های گوشی دارم.
برای خریدن گوشی دوستم رفته بودیم. سرمون کلاه گذاشتم. خدا ازش نگذره.
تا جایی که میتونین حواستونو جمع کنین از نمایندگی رسمی فروشی که سایت های اصلی برند ها معرفی میکنن گوشیتونو بخرین.

خدایا فروشنده های پاساژهایی مثل علاادین را با خاک یکسان بفرما.
والا من که گوشی از نمایندگی خریدم وسه ماه بعد باتری خراب کرد رفتم .گفتن 35 هزار تومان بده گفتم پس گارانتی گفتن بنداز کنار /جالب اینجا بود که باتری توبازار 12 هزار بود
باز هم در این مورد گزارش تهیه کنید عالی بود
با تشکر از اطلاع رسانی , خواهشا همیشه به خوانندگان خود به صورت مستمر و ویژه از سیاست اطلاع رسانی شفاف حمایت نماید ... با تشکر دوباره
باید مثل خودشون باهاشون رفتار کرد. متاسفانه صنف کامپیوتر هم همینجوره
چاره کار در نظارت مطلوب سازمانهای مربوطه می باشد ولی با توجه به وضعیت اشاره شده در گزارش به نظر می رسه که نظارتها یا وجود نداره یا اینکه کارآمد نیست .بنابراین با این شرایط به نظرم موارد زیر می تونه چاره کار بشه :
1-راه اندازی نمایندگیهای اصلی همه برندهای مطرح
2- شرکتهای اصلی کارشناس ناظر و متخصص در نمایندگیها داشته باشند به طوری که به صورت مرتب و منظم اطلاعات این کارشناسان را بروز کنند.
3- شرکتهای اصلی برنامه منظم برای بازدید از نمایندگیها را در دستور کار خود قرار دهند .
مخلص کلام آنکه بازار رو از وضعیت دلال منشی نجات دهیم.
شرمنده ام .. ولی کم سوادی خریداران نیست . بی قانونی و اینکه هر دقیقه و هر ساعت یک قانون جدیدی وضع می شود باعث می شود که این اتفاقات بیفتد مثل همین رجیستر کردن . شما ز کجا یک موضوع قانونی را می توانید بفهمید که آیا روند کار چگونه است. بعد هم خریدار به فرض بی سواد . این اتحادیه و مسئولین دیگر که از این موضوع خبر دارند چرا حرفی نمی زنند و اقدامی نمی کنند. و می گذارند تا در یک پاساژ کلاه بر سر مردم بگذارند.
برادر ضمن اینکه با گفته های شما کاملا موافق هستم و صابون علاالدین بتنم خورده در مواردی که بالا ذکر فرمودید در باره بند نخست باید بگویم که این مرض در گارانتی ها هم نهادینه شده است و اگر شما سری به رسیدگی به صنف موبایل در خیابان سهروردی خرمشهر...بزنید چه داستانها از حقه بازی گارانتی ها که مردم درگیر نیستند زمان قدیم وقتی شرکت گارانتی کنند می رفتی یک وقار و سنگینی یک شرکت فعال را احساس می کردیم .ولی الآن چی چند تا جوان حقه باز دور هم جمع شده اند و مردم را بدون هیچ خجالتی سرکیسه می کنندبدون اینکه کوچکترین مسولیت خود را انجام دهند مثل گارانتی ...واقع در ابتدای ولیعصر کریم خان زند پاساژ .....و من از ایشان شکایت کردم و پولم را پس گرفتم .موبایلی که هیچ عیبی نداشت الا اینکه بعضی از sdکارت ها را قبول نمی کرد و باعث اختلال شده بود و اینها دایم از من پول می گرفتند و عیب سرجایش باقی بود تا بالاخره با راهنمایی یکی از دوستان کارت اس دی را عوض کردم و مشکل تمام شد.آشفتگی در مدیریت صنفها و عدم بازرسی ها باعث این سوءاستفاده ها شده است اصلا از شرکت گارانتی سوال نمی شود شما چقدر سرمایه دارید که از این برند موبایل می خواهی پشتیبانی کنی و گارانتی بدهی
منم کاملا موافق نظرتونم
اتفاقا یک گوشی از علاالدین خریدم با لاوزم جانبی مثل رم (اونم با چند برابر قیمت) و هزینه فعال سازی و گارانتی و... کلی گرونتر برام تموم شد در حالی که خود دستگاه رو 40 هزار تومن ارزونتر از جاهای دیگه میگفت
برای شکایت از اینگونه فروشندگان می توانید با شماره 124 تماس بگیرید
بعضی از نمایندگی ها پولی را بابت مالیات بر ارزش افزوده می گیرند , آیا مالیات بر ارزش افزوده شامل گوشی ها هم می شود؟
متاسفانه این قضیه در خیلی از مشاغل هست. نمونه اش فروشنده های داخل ترمینال ها یا عوارضی ها که بدون هیچ نظارتی جنس اشان را به بیش از 2 برابر می فروشند. آب معدنی که روش 470 نوشته روند 1000 پفک 2000 را 3500 و ...
پارسال جرم نخریدن گوشی از یکی از مغازه های این پاساژ، من رو کتک زدن !
کلانتری هم که.... ولش کن ... گفتن ازین موارد زیاده، بیخیال شو.
البته نمایندگی ها که میروی به جز برخی نمایندگی ها باقی آنها مسائل خودشان را دارند. اولا ممکنه همه مدلها را نداشته باشند. دوم اینکه اصلا نمایندگی رسمی خیلی از گوشیها وجود ندارد یا اگر داره دم به ساعت آدرس و این جور چیزهاش عوض می شه. در کل اگر همه برندها یا اکثر برندهای معتبر نمایندگی داشته باشند و خدمات ارائه کنند و جای مشخصی و ثابت و پایدار داشته باشند که خوب معلومه اولین گزینه مراجعه به نمایندگی ها است ولی متاسفانه در اکثر موارد نمایندگی وجود ندارد.
بزرگترین اشکال از خودمان است که زود حرفای بقیه را باور میکنیم
کافیه به توره تعمیر کننده های موبایله علاء الدین بخورید تا اونوقت رقمی که اول بهتون 30.000تومن قیمت دادن، بابت دلایلی که هیچ عقل ناقصی نمی پذیره با 60.000تومن براتون تموم شه.
کلا خیلی جای درستیه این علاء الدین با اون پله برقی ها و آسانسورای درجه سالمش!!!
مسئولین یه تکونی به خودشون بدن.اول اینکه همه ی گوشی های این پاساژ رجیستر نشدن و من بابت رجیستر 100 هزار تومن دادم و گوشی 900 هزار تومنی با گارانتی عملا 1100 برام تموم شد چرا نظارتی به این بازار نیست از برخورد گرفته تا بحث رجیستر اگه گوشی قاچاقه چرا میتونید با دادن پول راحت رجیستر کنید اینا مرض پول دارن مسئولان نظارت کنید
در ضمن توی این پاساژ بر چسب پلاستیکی محافظ صفحه نمایش روی گوشی را هم از 5 هزار تا 30هزار تومان به مشتری قالب می کنند. که حتی اون 5 هزارتومانیش 500 تومان هم نمی ارزه چه برسه به سی هزار تومانیش مگر تکنولوژی آپولو که انقدر گران می فروشند. چز کلاهبرداری و خالی کردن جیب مردم چیز دیگه ای نیست.
چند تا نکته دیگه هم باید به نظر من به مقاله شما اضافه بشه :
1- وسایل جانبی - حتما تحقیق کنید که چه وسایلی و به چه شکلی تو جعبه هست که اصلی و تقلبی اون رو بتونید متوجه بشید
2- باطری - اکثرا باطری ها رو عوض میکنند که این حتما باید مورد بررسی قرار بگیره از راه آمپر و شکل و شمایل اون میشه فهمید
3- sms گارانتی اصلی - این ها میگند الان پاساژ شلوغه، دیر جوابش میاد و... حتما صبر کنید اس امس بیاد بعد پرداخت کنید.
4- پیشنهاد های فریبنده- بعضی از گوشی ها واقعا عجیب قیمت مناسب و هزینه پائین تری نسبت به همه جای دیگه داره ! حتما شک کنید چون کسی برای رضای خدا اونجا کار نمیکنه
5- به هیچ عنوان به سر برگ فاکتور و اسم و رسم فروشگاه و تبلیغاتی که تو مجلات میکنند اطمینان نکنید - چون معمولا سر 4تا 6 ماه مغازه ها جابجا میشند ! حتی ممکنه نصف یا یکچهارم مغازه رو به اشخاص مختلف اجاره بدند
6- اجاره اون مغازه ها واقعا بالاست مطمئن شما از جائی خرید کنید که اجاره اون کمتر باشه ارزون تر هم خرید میکنید .
7- به هیچ عنوان کیف و لوازم جالبی رو از همون مغازه ای که گوشی خریدید نخرید ! چون معمولا سود خودش رو از رو اون هم میگیره
چرا همیشه همه را به یک چشم میبینید...
همه جا همجور آدمی هست .......
خوب و بد همه جا هست .....
ای کاش یادبگیریم چطور قضاوت کنیم
و....................................................
پيشنهاد ميكنم 300 متر پايين تر از علاالدين پاساژ ايران برين، هم فروشندگان با شخصيتي داره هم از اين دزديها خبري نيست.
وقتی برای پرداخت اجاره ی مغازه ها مجبور باشید ماهی 40 میلیون تومان پرداخت کنید به یک آدم مفت خور بهتر از این نمیتوان انتظار داشت . تهیه چنین مبلغی مستلزم هرگونه کلاه برداری و فریب مشتریان ساده لوح و مصرف گرای ایرانی است .
به نطر من هر کی از علادین میخره حقشه که سرش کلاه بره. حالا این یه نمونه بود تابناک بهش پرداخته. از اون طرفم بش نگاه کنیو==> کافیه گوشیتونو بخواهید دسته 2 بفروشید تو علادین. شاید مجبور بشید از جیبتونم خرج کنید :-D
این بیماری فجیع کشور هست. شدت و ضعف داره ولی تقریبا در همه جا هست.
علاالدین = بازار دزد ها و از خدا بی خبرها - هیچ کس هم نیست که این کلاه بردار ها رو جریمه کنه
فروشندگان این پاساژ را باید در ملاءعام شلاق زد و تعزیر کرد و مغازه هایشان را تعزیرات حکومتی باید پلمپ کند. مرکز کلاهبرداری و شیادی است اینجا.
به نظر من اگه کسی این مطالب را کپی بگیرد و در آنجا قرار دهد شاید دیگران از مطالب آگاه شده وکمتر ضرربینند
من همین الان اس 5 خریدم ای کاش این خبر رو دیروز می زدین.از من 130 تومن اضافه تر گرفتن راهی هست که پیگیری کنم ؟؟؟
پيشنهاد تابناك خريد گوشي از نمايندگي و با گارانتي بود.. جالبه كه گوشي رو كه از نمايندگي با گارانتي ميخري توي گارانتيش نوشته كه شكستگي ، خرابي دوربين و باتري و هندزفري و لوازم ديگه گوشي و بدنه گوشي و نرم افزارهاي گوشي و كلا همه چيز گوشي شامل گارانتي نميشه پس آخه ميخوام بدونم گوشي بايد سكته قلبي و مغزي بكنه تا از نظر شما شامل گارانتي بشه !!!؟؟؟
خیلی آدم های بی ادبی هستند.
باورتون نمیشه، خیلی محترمانه، یه گوشی 480 هزارتومانی رو می خواست به من بده 600 تومان!
منم فهمیدم و بهش گفتم نمی خوام.
می خواست به زور گوشی رو بهم بده. یه نفر با هیکل چهارشونه جلو در رو گرفت تا نزاره برم بیرون و 600 تومنو ازم بگیره!!!
با کلی دادو بیداد و فریاد مردم فهمیدن و نجات پیدا کردم!!!
واقعا دست کمی از زندون نداره این پاساژ بیخود با آدمای بی تربیتش
خداییش چاپ کنید تا مردم بدونند با کی طرفیم
بازار موبایل ایران هم دقیقا همینطوره فقط شلوغیه علاادین رو نداره
وقتيكه به علاءالدين رسيديد چهل دزد بغداد را به خاطر بياوريد .
پس اين سازمان ناكارآمد حمايت از حقوق مصرف كنندگان يا تعزيزات محترم حكوووومتي كجايند. چرا گوش يك بقال را چنان با جرايم خود مي برند كه ديگه طرف بي خيال كار مي شه ولي با اين قلدر ها كاري نداره ؟؟!!
کاش این دل‌نوشت به جایی می‌رسید چون همین بلا سر من هم اومد و چون من زیر بار حرفشون نرفتم بعد از اینکه از مغازه بیرون اومدم کمین کرده بودند و چهار نفری من رو مورد ضرب و شتم قرار دادن هر چند کار به شکایت کشی کشید ولی من دیگه به هیچ وجه از علاءالدین خرید نمیکنم و به خاطر مدیریت بهتری که بازار موبایل داره خریدهامو از اونجا انجام میدم
شیشه مانیتور گوشی را در پاساژعلاالدین عوض کردم به مبلغ 4برابر وقتی که برای بار دوم شیشه را بعد از 4ماه دورباره عوض کردم ؟
اگر اينجوريه پس با يك عده دزد و كلاش سرو كار داريم خودمون خبر نداشتيم . فاتحه اين پاساژ رو بايد خوند .
من اول سال یه گوشی هوآوی خریدم با این ترفند60هزارتوامن بیشتر از قیمت حتی مغازه های محلی فروختند
ممنون از زحمتاتون
امیدواریم مسئولین رسیدگی کنن
پس اين سازمان ناكارآمد حمايت از حقوق مصرف كنندگان يا تعزيزات محترم حكوووومتي كجايند. چرا گوش يك بقال را چنان با جرايم خود مي برند كه ديگه طرف بي خيال كار مي شه ولي با اين قلدر ها كاري نداره ؟؟!!
این بیماری نه فقط تو بازار موبایل فروشی بلکه تو بازار های دیگه هم به اشکال دیگه وجود داره...آلات موسیقی یا رایانه و ...
من سالها پیش که هنوز گوشی هوشمند نیامده بود برای خرید گوشی به این پاساژ رفتم گوشی مورد نظر من که کاملا در موردش تحقیق کرده بودم به تازگی به ایران آمده بود (کمتر از یک هفته) ولی هر فروشگاهی در این پاساژ رفتم علیرغم ادعا اکبندش را نداشت!!!!! من با توجه به تحقیقاتی که کرده بودم علایم مورد نیاز را می شناختم به همین خاطر از اونجا نخریدم و بار آخری بود که به اون پاساژ رفتم و هرگز دیگر پام را اونجا نگذاشتم من گوشی را با 40000 تومان اضافه تر از نمایندگی خرید و همکارم از علاالدین خرید گوشی من تا سالهای کار می کرد و تا چند روز شارژ باتری نگه می داشت اما گوشی اون از همان اول بیشتر از یکی دو روز شارژ نگه نمی داشت اون موقع یکی از چیزهایی که عوض می کردند باتری اصلی را بر می داشتند
بهترین راه حلش اینه که اول بری همکف با گوشیاشون بازی کنی بعد نخری و بری از طبقه 5 که طبقه عمده فروشاست خرید کنی....دی
آقا مشکل از خودمون هم هست. تو یه کشور خارجی اگه این وضعیت باشه، بقیه ازش استفاده می کنن و با فروش گوشی و تبلت به قیمت واقعی و نشون دادن اینکه برعکس بقیه مغازه ها با مشتری صادق هستن، یه عالمه جلب مشتری می کنن. اما تو ایران هرکس وارد این بازار میشه خودش هم با بقیه واسه کلاه برداری هماهنگ میشه!!!! توی زمینه های بد کلا خیلی هماهنگیم !
مدتی است صبح زود قبل از باز شدن بازار علاالدین تعدادی دست فروش بیرون از پاساژ گوشیهای تقلبی را به جای اصلی وبه شیوه ایجاد وهم برای حریدارن به آنها میفروشند.از این قرار کم نفراتی را با مزد کم اجیر میکنند ویک گوشی هوشمند نسبتا نو به آنها میدهند وبه آنها گفته اند که بگو از شهرستان آمده ام به پول احتیاج دارم بعد خود دلالان از خدا بی خبر گوشیها را از دست آنها میگیرند ویعنی تست میکنند و میگویند دستگاه نو است وبه مبلغ کمی کمتراز فروشنده میخواهند بعد فروشنده میگوید که نه خیلی بیشتر برایشان درآمده بعدخریداران صوری کمی آنطرفتر از جمعیت دور آنهاجمع شده یعنی با تلفن صحبت میکنند که این گوشی خیلی خوبی است برایت بخرم واز این نوع حرفها که فقط جمعیت بشنوند وآنها هم طمع گیر میشوند فردصاحب گوشی را با خود به گوشه ای میبرند وبه قیمت که میگویدمیخرند.البته همیشه تفاوت قیمت درحد20 الی 30 هزارتومان است جهت آگاهی ماموران آگاهی
والله همون نمايندگي ها هم اگه دستشون بياد از پول بدشون نمياد.من چند وقت پيش يه گوشي جديد و خاص خريدم كه بالطبع لوازم جانبيش هنوز در دسترس نبود.گوشيم افتاد و كاور پشتش شكست.چون جزء گارانتي محسوب نميشه بعد از ارسال و جايگزيني مبلغ پانصد هزار تومن به ناچار پرداخت كردم.در حاليكه قيمت خودش يك و هشتصد بود.
یکی از بهترین مطالب شما در این سایت همین اگاهی بخشی در مورد بازار است. امروزه گروه های مشتریان می توانند در مورد یک کالا در فضای مجازی اطلاع رسانی کنند و تجربیات خود را به هم منتقل کنند. البته باید مواظب حضور خود این دغل کاران در این بازار ها بود. این مسائلی که شما گفتید منحصر به کشور مانیست و همه جای دنیا وجود دارد. منتهادر بقیه کشورها فضای نقد و انتقاد در مورد کالاها و بازار وجود دارد. اما در اینجا کسی که بخواهد مثلا در مورد وجود پالم در شیر اطلاع رسانی کند متهم به وطن فروشی می شود!!!
موبایل فروشای ایرانی اکثرا بی سواد هستند و دلیل بد رفتاریشون هم همین است .
فقط از نمایندگی خرید کنید و هیچ پولی بابت مرک افزار ندی دکه بچه 10 ساله تو خونتون هم بلده روش نرم افزار بریزه . الان دختر من 6 ساله شه راحت آنتی ویروس رو تبلیت و موبایل نصب میکنه کلی هم منتتون رو میکشه که بدید براتون موبایلتون رو کانفیگ کنه :))))))
همتون میدونید ولی بازم میرید برای خرید بهتر اسم این پاساژ گذاشته بشه
علا بی دین
البته درسته که اینکارا را میکنند و درست نیست و حرومه ولی باید دید چه چیزی باعث شده همشون به این سمت برند ...... باید ببینیم آیا ماجرایی پشت پرده هست که همشون به اختیار یا اجبار این کار را می کنند ؟؟ ..... این طور که مشخصه اونا مجبورند این کار را بکنند تا درآمد بالایی داشته باشند ...... شاید اجاره بهای مغازشون این قدر زیاده که باید با این کار در بیاد این اجاره ....... در مرکز فروش موبایل اصفهان که میدان احمدآباد هست هم یه همچین چیزی اما نه به این شدت برقراه که علتش را جویا شدم . مغازه داری که مغازش 4 متر بود باید اجاره ی ماهی 4 تا 5 میلیون میداد !!!
ما جمعی از اهالی هستیم که در حوالی این پاساژ زندگی میکنیم خواهشمندیم این پاساز را شهرداری به خارج شهر انتقال دهد .
این پاساژ باعث ایجاد عدم امنیت منطقه و دزدی و شلوغی محله شده است و نزدیک به صد درصد اهالی محل شاکی هستند
بازار موبایل ایران هم دست کمی ندارد. حدودا یک ماه پیش برای خرید گوشی رفتم و بعد از پرس و جو از مغازه دارها، به قسمت اطلاعات پاساژ رفتم و سوال کردم که به نظر شما کدام یک از این مغازه ها می توانند بهترین گوشی را از لحاظ مطمئن بودن به آن، ارائه دهند که فرد اطلاعات با قاطعیت گفت طیقه پایین ... و رفتم اونجا و هم گوشی با برنامه بهم انداخت و هم وقتی گوشی را چک کردم دیدم عکسای یک فرد دیگر داخل حافظه گوشیه... خلاصه فقط نمایندگی. معلوم بود فرد اطلاعات نیز قابل اطمینان نیست و دستشان در یک کاسه است...
با سلام به همه خوانندگان و دوستان تابناک؛
عامل اصلی این نا بسامانی، کوتاهی و ضعف و عدم آگاهی مشتریان است.
در همه حوزه های تجارت و اقتصاد(از موبایل گرفته تا لوازم خانگی و حتی محصولات غذائی) فرصت برای سوء استفاده و کلاهبرداری توسط افراد سودجو و کلاش وجود دارد.
اگر هر مشتری در هر صنفی به قوانین و الزامات آن حوزه آشنا باشد و با آگاهی و بدون تمع در قیمت و کیفیت، نسبت به خرید اقدام کند، بخش زیادی از این مشکلات اتفاق نخواهد افتاد.
بنده سال 87 از ظبقه دوم یک گوشی خریدم، هم تست کردم هم گارانتی داشت و هم شمراه سریال صحیح و ...
فردای آن روز در منزل گوشیHang کرد و خاموش شد. وقتی به فروشنده مراجعه کردم گفت: برو از کارت گارانتی استفاده کن من فروختم تموم شد و رفت!
بنده نیز با استعلام ( تلفنی) از اتحادیه صنف مربوطه قوانین را متوجه شدم و با ثبت کتبی شکایت موفق به بازپس گیری کل پول شدم.
جالب اینکه فروشنده هم نمیدانست طبق قانون تا 72 ساعت در صورت ایراد فنی موظف به عودت مبلغ است!
خلاصه اینکه؛ کوتاهی و عدم پیگیری و صرف وقت برای احقاق حق توسط بعضیا( بابا ولش کن؛ کی حال داره بره دنبال این کارا / ای بابا مگه تأثیری داره / دلت خوشه داداش اینجا ایرانه / ......) باعث وقیح تر شدن افراد سودجو خواهد شد.
اگر هر فرد نسبت به ضایع شدن حقوق خود اعتراض(قانونی و منطقی) کند و کوتاه نیاید، حجم زیادی از این معضلات ماهش پیدا میکند.
مرسي تابناك

من نميخوام مثل خودتون خيلي وارد جزئيات بشم اما اين مسائلي كه شما در گزارشتون اشاره فرموديد تنها بخش كوچكي از خيانتهاي است كه در اين مركز خريد به مشتريان نا آگاه كه پس اندازه چند ماهشون براي خريد اونجا ميبرن هستش ... واقعا تقاضا درام اين مسله رو با جديدت تمام پي گيري كنيد تا شايد در جاي كه گويا هيچ نهاد ناظر بر حقوق مصرف كننده و مشتري توان تقابل با اين مافياي را ندارد شما بتونيد اين مسوليت بر عهده بگيريد .
کلاه بنده را هم برداشته اند
متاسفانه برای انجام جزئی ترین کار رقمی چنین برابر جاهای دیگر دریافت میکنند
از من برای ریست کردن نرم افزاری دستگاه 150 هزار تومان گرفتند و دستگاه همچنان مشکل داشت

پاساژ علا بی دین را تحریم کنیم
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی