بازدید 4289

تغییر دیپلماسی لندن درقبال عراق

دولت انگلیس در راستای تغییرات اخیر صورت گرفته در دیپلماسی اش در قبال تحولات عراق بویژه بعد از معرفی حیدر العبادی به عنوان نخست وزیر پیشنهادی این کشور، روز جمعه از ˈفرانک بیکرˈ یکی از دیپلمات های کارکشته اش، به عنوان سفیر جدید بریتانیا درعراق نام برد.
کد خبر: ۴۳۰۲۳۹
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۷ 29 August 2014
 دولت انگلیس در راستای تغییرات اخیر صورت گرفته در دیپلماسی اش در قبال تحولات عراق بویژه بعد از معرفی حیدر العبادی به عنوان نخست وزیر پیشنهادی این کشور، روز جمعه از ˈفرانک بیکرˈ یکی از دیپلمات های کارکشته اش، به عنوان سفیر جدید بریتانیا درعراق نام برد.

به گزارش ایرنا، معرفی سفیر جدید بریتانیا در عراق بدنبال سفر مقامات ارشد این کشور به بغداد و اربیل ودیدار آنان با مقامات عراقی صورت می گیرد.

براساس گزارش وزارت خارجه انگلیس، بیکر که ازسال 1981 میلادی به دفتر امورخارجی و مشترک المنافع بریتانیا پیوسته است، در ماه آینده میلادی جایگزین ˈسیمون پائول کولیسˈ خواهد شد .

بیکر که بیش از 20 سال در حوزه خاورمیانه دفتر امور خارجی و مشترک المنافع بریتانیا به ویژه در زمینه مسایل امنیتی وسیاسی در حوزه خلیج فارس و کشورهای عراق ، یمن و نیز روند به اصلاح صلح خاورمیانه، فعالیت داشته ، از سال 2010 میلادی تاکنون سفیر انگلیس در کویت است.

بیکر در سخنانی در ارتباط با انتصابش به عنوان سفیر جدید انگلیس در عراق گفته است که وی بدنبال همکاری نزدیک با دولت جدید عراق و تحکیم روابط اقتصادی و سیاسی میان لندن و بغداد است.

وی عنوان کرده است که هدف اولیه اش ˈتمرکز بر روی چالش های در پیش روی عراقˈ بوده و قصد دارد که از تجربیات بیست ساله اش در ارتباط با عراق، برای یافتن راه هایی که بریتانیا بتواند به حل این چالش ها کمک کند، استفاده کند.

معرفی سفیر جدید بریتانیا بدنبال سفر اخیرˈ توبیاس ال وودˈ وزیر مشاور دفتر امور خارجی و مشترک المنافع وزارت خارجه انگلیس در حوزه خاورمیانه، ˈجاستین گرینینگˈ وزیر توسعه بین الملل بریتانیا و ژنرال «سیمون میال» نماینده امنیتی لندن درامور کردستان عراق ، به بغداد و اربیل صورت می گیرد.

این هیات بلندپایه سیاسی و امنیتی انگیس با مقامات ارشد عراقی از جمله ˈفواد معصوم ˈرییس جمهورعراق ، ˈحیدرالعبادیˈ نخست وزیر پیشنهادی و هشیار زیباری وزیر خارجه این کشور ملاقات داشته اند.

براساس گزارش روز جمعه وزارت خارجه انگلیس، ˈتوبیاس ال وودˈ با اشاره به دیدارش با مقامات عراقی در بغداد و اربیل گفته که از جمله موارد گفت وگو با این مقامات، بحران های جاری در عراق از جمله تهدیدات جدی گروه داعش بوده است .

این مقام ارشد دفتر امور خارجی انگلیس تاکید کرد که در این دیدارها بر ادامه حمایت بریتانیا از تلاش های دولت عراق برای مقابله با تروریسم تصریح شده است.

وی افزود: بریتانیا روشن کرده است که تنها راه برای مقابله با تهدیدات داعش و بازگرداندن ثبات و امنیت به عراق ، تشکیل دولتی فراگیر در بغداد است.

توبیاس ال وود تصریح کرد: توصیه صورت گرفته به رهبران عراقی این بود که لازم است برای تشکیل هرچه سریعتر این دولت فراگیر با یکدیگر همکاری نزدیک کنند.

دولت انگلیس پیش از این، بدنبال معرفی حیدر العبادی به عنوان نامزد نخست وزیری عراق و برکناری نوری المالکی و افزایش تهدیدات نیروهای تروریستی داعش علیه کردستان عراق، ˈژنرال سیمون میالˈ را به عنوان فرستاده امنیتی دولت بریتانیا در اقلیم کردستان عراق منصوب کرده بود.

دولت انگلیس هدف از این انتصاب را ارزیابی دقیق تر از تحولات شمال عراق و نیز ارایه مشاوره به دولت محلی کردستان در جریان مبارزه با تحرکات گروه تروریستی «داعش» اعلام کرده است.

هر چند دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس و سایر مقامات این کشور تصریح کرده اند به رغم کمک های لجستیکی بریتانیا برای مقابله با تهدیدات داعش، این کشور وارد نبردی دیگر در عراق نخواهد شد.

دولت انگلیس از گروه تروریستی داعش به عنوان یک تهدید جدی امنیتی علیه این کشور و سایر کشورهای منطقه و جهان یاد کرده است.

به گزارش منابع انگلیسی، دولت انگلیس تاکنون علاوه برارسال کمک های بشردوستانه و نیز انتقال تسلیحات نظامی کشورهای اروپای شرقی به کردهای عراق توسط نیروی هوایی اش، شماری جنگنده تورنادو و بالگرد نظامی نیز برای عملیات در شمال عراق به منطقه اعزام کرده است.

به گفته این منابع، شش جنگنده تورنادو و یک هواپیمای جاسوسی به منظور جمع آوری اطلاعات از فعالیت های گروه داعش و با هدف کمک به برنامه ریزی حملات نیروهای کرد عراقی و ارتش عراق علیه مواضع این گروه ، در حال پرواز برفراز شمال عراق هستند.

گفته می شود شماری از سربازان انگلیسی نیز پیشتر به منطقه کردستان عراق رفته اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی