بازدید 33418

ایران، فرانسه را هم به اقرار به اشتباهش وادار کرد

در سال‌های اخیر، یکی از جنبه‌های تلاش غرب برای‌ فشار بر ایران در موضوع هسته‌ای، نادیده گرفتن نقش ایران در تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و به زعم خود، ایجاد فاصله میان ایران و جامعه بین‌المللی بوده است. با این حال، به نظر می‌رسد تحولات جدید منطقه‌ای، غرب را وادار به اقرار به اشتباهاتش کرده که این امر، در موضع‌گیری جدید رئیس جمهور فرانسه دیده می‌شود.
کد خبر: ۴۲۹۹۲۳
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۱ 28 August 2014
ایران، فرانسه را هم به اقرار به اشتباهش وادار کرددر سال‌های اخیر، یکی از جنبه‌های تلاش غرب برای‌ فشار بر ایران در موضوع هسته‌ای، نادیده گرفتن نقش ایران در تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و به زعم خود، ایجاد فاصله میان ایران و جامعه بین‌المللی بوده است. با این حال، به نظر می‌رسد تحولات جدید منطقه‌ای، غرب را وادار به اقرار به اشتباهاتش کرده که این امر، در موضع‌گیری جدید رئیس جمهور فرانسه دیده می‌شود.

به گزارش «تابناک»، در پی پیشروی‌های تروریست‌های تکفیری در عراق و خشونت‌آمیز‌تر شدن جنایات این گروه ـ که این بار ‌مستقیم منافع و همچنین اتباع غربی را نیز هدف قرار داده ـ دولت فرانسه ابتکاری بین‌المللی را برای مقابله با این تروریست‌ها مطرح و بر نقش ایران در این زمینه نیز تأکید کرده است.

به نوشته روزنامه «وال استریت ژورنال»، فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه، اعلام کرده در نظر دارد، کنفرانسی بین‌المللی را برای بررسی راه‌های مقابله با تروریست‌های تکفیری در خاورمیانه برگزار کند و در این چهارچوب، می‌خواهد ‌از ایران نیز برای شرکت در ای کنفرانس ‌دعوت کند.
 
اولاند گفته، هرچند فرانسه به تلاش‌های خود برای در فشار قرار دادن ایران برای ترک آنچه وی «هرگونه برنامه برای ساخت سلاح هسته‌ای» خوانده ادامه می‌دهد، ‌ایران می‌تواند یکی از طرفین بحث درباره چگونگی مقابله با گروه‌های افراطی در منطقه باشد.

رئیس جمهور فرانسه گفته است: «حقیقت این است که بحران عراق نشان داد، دغدغه‌های ما (غرب و ایران) همیشه با یکدیگر متفاوت نیست». به گفته وی، دولت فرانسه می‌خواهد در هفته‌های آتی، کنفرانسی را در پاریس برای بحث درباره موضوع مذکور برگزار کند.

در عین حال، وی بار دیگر بر موضع سابق دولت فرانسه در قبال سوریه تأکید کرده و گفته، هرچند دولتش در پی ایجاد ائتلافی فراگیر در مقابل تروریست‌هاست، ‌بشار اسد، رئیس جمهور سوریه نمی‌تواند جایی در این ائتلاف داشته باشد.

به هر حال، این سخنان اولاند، در کنار گفته‌های سابق برخی مقامات ارشد آمریکایی مبنی بر احتمال کمک گرفتن از ایران در زمینه حل بحران تروریست‌ها در عراق، نشانگر آن است که با جدی شدن خطر تکفیری‌ها در منطقه، غرب ناچار شده ماهیت واقعی نقش‌آفرینی ایران در منطقه را پذیرفته و از جمهوری اسلامی ایران در این زمینه درخواست کمک کند. با این حال، بی‌گمان همکاری ایران در این زمینه نیز به میزان جدیت و حسن نیت طرف غربی بستگی خواهد داشت.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۴۷
انتشار یافته: ۱۰
آقا گول اینا رو نخورید چرا در موضوع سوریه ایران رو قبول نداشتند چی شده داعش که مال خودشونه میخوان ایران مشارکت کنه؟ هشدار به مسئولین این یک تله برای بدام انداختن ایران در جنگ فرسایشیه حواستون باشه مسئــــــــــــــــــــــــــــــولین
جنگ داراي هزينه است كه غرب قصد دارد آن را به ايران تحميل و يا شريك نماييد .
نه عزیرم.اینها میخوان ایزان را مستقیما با جریان تکفیری درگیرکنند=برای اینها هزگونه تلفات از هر دوطرف درگیر مدنظره.دیروز هم هندونه زیر بغل حزب الله لبنان گذاشتند
بیشتر پررویی کرده که/ میگه ما تو موضع هسته ایی نمی خوایم کوتاه بیایم از طرف دیگه ایران باید بیاد منافع ما تو خاورمیانه رو حفظ کنه
شیعیان همیشه عامل ثبات در منطقه و همچنین کشور های که به ان مهاجرت کرده اند بوده اند و خواهند بود
حالا کی غربی ها این را میفهمند معلوم نیست!!!
به این غربیها اعتمادی نیست. اگر تروریستها برای منافع ایران طری ایجاد نکنند، نباید به غربیها کمک کرد.
باز هم بازی فرانسوی ها...!!
یکی ازسازندگان این گروه های تکفیری...!!
ولا خیلی مغرورانه بود، من که این حرف رو بحساب نمیآرم امیدوارم عزت کشورمون حفظ بشه
باید فهمید چه خوابی برای ایران دیدهاند. اینها خودشون این داعش رادرست واکنون ان را تغذیه می کنند
تنها هدفشون اینه پیروزی رو به اسم خودشون پیش افکار عمومی تموم کنن چون می دونن ایران گول اونها رو نخواهد خورد.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی