بازدید 14998
۸

زیبایی‌های یک دسکتاپ لینوکسی را در KDE 5 ببینید

در سال‌های اخیر در دنیای لینوکس، تقریبا تنها دسکتاپی که‌ مرتب و اساسی تغییر و تحول یافته، دسکتاپ Gnome بوده است. البته اگر تحولات Unity را در Ubuntu نا‌دیده بگیریم، می‌توان گفت که اکنون دسکتاپ زیبای KDE با تغییرات اساسی که کرده، همچنان جذابیت‌های یک دسکتاپ لینوکسی را متفاوت به رخ می‌کشد.
کد خبر: ۴۲۹۸۲۱
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۰ 28 August 2014
زیبایی های یک دسکتاپ لینوکسی را در KDE 5 ببینید
در سال‌های اخیر در دنیای لینوکس، تقریبا تنها دسکتاپی که‌ مرتب و اساسی تغییر و تحول یافته، دسکتاپ Gnome بوده است. البته اگر تحولات Unity را در Ubuntu نا‌دیده بگیریم، می‌توان گفت که اکنون دسکتاپ زیبای KDE با تغییرات اساسی که کرده، همچنان جذابیت‌های یک دسکتاپ لینوکسی را متفاوت به رخ می‌کشد.

به گزارش «تابناک» دسکتاپ KDE ۵ اکنون مدتی است، ‌برای لینوکس منتشر شده ‌و اکنون خوشحالی کاربرانی که با این دسکتاپ اخت هستند، دوچندان هم می‌شود، زیرا KDE ۵ با تغییراتی که نسبت به نسخه ۴ به خود دیده است، بسیار زیبا‌تر از آنچه ‌پیش از این بود، از آب در‌آمده.

البته میزان تغییرات نسخه ۵ نسبت به نسخه ۴ به اندازه تغییرات نسخه ۳ به ۴ نیست. اما این تغییرات بیش از همه از جنبه‌ای بصری و زیبایی‌شناسانه قابل توجه است و به ویژه این نکته که نسخه ۵ KDE کاملا بر اساس QT ۵ از نو بنا شده است. این امر منجر به آن شده ‌که این دسکتاپ بسیار زیبا‌تر و با ثبات‌تر و مدرن‌تر باشد.

زیبایی های یک دسکتاپ لینوکسی را در KDE 5 ببینید

پرسش نخست ‌این است که چه چیز در KDE ۵ از همه جالب توجه‌تر است؟ پاسخ این است، در حالی که ایده عمومی در این نسخه جدید هنوز‌‌ همان ایده سابق است،‌‌ فن‌آوری‌های جدیدی در طراحی این دسکتاپ به کار رفته‌‌ و همچنین بسیاری از خطاهای سابق دسکتاپ نیز برطرف شده است.

همچنین واسط گرافیکی به شدت تقویت شده ‌و یا به اصطلاح جلا زده شده است. البته هنوز آیکون‌ها تا اندازه‌ای نیاز به تغییرات دارند تا با فضای جدید و زیبای KDE همخوان شوند.

زیبایی های یک دسکتاپ لینوکسی را در KDE 5 ببینید

با نگاهی سریع به تغییرات KDE 5 متوجه می‌شویم که آن رنگ نقره‌ای سابق کمتر دیده می‌شود و اکنون بیشتر رنگ‌های Flat و شفافیت در فضای دسکتاپ دیده می‌شود. همه چیز برای دیدن بسیار زیبا و جالب است. در عین حال که همه چیز سر جای سابق خود است و برای نمونه، منو‌ها به همان شکل سابق عمل می‌کنند، ‌همین نمای جدید انگار همه چیز را متفاوت کرده است.

زیبایی های یک دسکتاپ لینوکسی را در KDE 5 ببینید

تم جدید در KDE که Breeze یا نسیم خوانده می‌شود، به شکل پیش فرض فعال است. این تم به قدری زیباست که تغییر دادن آن را بسیار مشکل کرده است. البته هنوز تم Oxygen وجود دارد و در صورتی که به تم جدید علاقه‌ای ندارید، می‌توانید از آن استفاده کنید.

زیبایی های یک دسکتاپ لینوکسی را در KDE 5 ببینید

اما چگونه می‌توانید KDE 5 را به دسکتاپ‌های خود بیفزایید؟ دو روش متفاوت برای این کار وجود دارد؛

نخست: دانلود آخرین نسخه از پروژه Neon است که مبتنی بر Ubuntu بوده و KDE 5 را به عنوان دسکتاپ اصلی خود به همراه دارد. این پروژه هر هفته یک نسخه ISO جدید را بر روی وب سایت خود قرار می‌دهد – اینجا.

دوم: ‌افزودن PPA مربوط به پروژه Neon به زرادخانه نرم‌افزاری لینوکس و نصب پکیج‌های مورد نیاز است. برای این کار دستور زیر را در ترمینال وارد کنید:

sudo add-apt-repository ppa:neon/ppa && sudo apt-get install && sudo apt-get install project-neon-base project-neon-kdeplasma-addons

در اینجا شما را‌ مختصر با دسکتاپ زیبا و جدید KDE 5 آشنا کردیم. چنانچه این دسکتاپ را نصب کردید و مورد استفاده قرار دادید و یا از پیش از این از آن استفاده می‌کرده‌اید، تجربیات خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۳
انتشار یافته: ۸
اولا اون دستور نصب رو اضافه گذاشتین...!!!!
دوما عکس‌های بهتری بود که میشد گذاشت،ویندوزی‌های چشم و گوش بسته الان میان نظر میدن...
سوما یبار تست کنین بهش علاقه پیدا می‌کنین...
عکس‌های بهتری از دستکتاپش روی نت هست

دستور درست اینه
sudo add-apt-repository ppa:neon/ppa
sudo apt-get update
sudo apt-get install project-neon-base project-neon-kdeplasma-addons
خداییش اگه ویندوز یه چیزی از یه سیستم عاملی الهام می گیره یا کپی می کنه پدرشو در میارن! الان دسکتاپشو کپی ویندوز درست کرده. مخصوصاً حالت flat که داره خیلی ویندوز 8 رو میاره به ذهن آدم. ولی به به و چه چه هم براش می کنن.
از نگارنده ی متن های اینچنینی هم خواهش می کنم عادل باشن!
دفعه اول بود که دیدم برای repository از معادل زرادخانه استفاده شده. در هر صورت برای نصب kde در ubuntu باید kubuntu-desktop رو نصب کرد. ولی به نظر من کار کردن با gnome-shell خیلی دلچسبتر از kde هست. با توجه به اینکه به راحتی میشه با نصب extensionها و themeهای جدید در gnome به سادگی اون رو شخصی سازی کرد. ممنون میشم اگر مقاله کاملی در مورد gnome هم ارائه بدید
لینک دانلودش خرابه
کسی که میاد تو محیط لینوکس کار کنه دنبال این جینگولک بازی ها نیست . فقط خط فرمان و قدرت بی انتهایش
ژیان ماشین نمیشه
لینوکس سیستم نمیشه
به این می‌گید قشنگ؟؟ پس از این هم پیشرفت در طراحی رابط کاربری هنوز اینقدر بدوی و نازیبا خنده‌داره.
من به عنوان یه کاربر عادی حاضرم محیط لینوکس شبیه ویندوز 98 باشه ولی هر نرم افزاری که اراده کردم درست حسابی توش باشه
محیط گرافیکی باشه ولی نرم افزار نداشته باشه به چه درد میخوره....
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار