بازدید 3220
عریقات:

محمود عباس بزودی به غزه می‌رود

عضو کمیته مرکزی جنبش فتح محافل بین‌المللی را به جلوگیری از نقض آتش‌بس از طرف صهیونیست‌ها دعوت کرد و اعلام کرد رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در اولین فرصت ممکن به نوار غزه می‌رود.
کد خبر: ۴۲۹۷۲۱
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۴ 27 August 2014
عضو کمیته مرکزی جنبش فتح محافل بین‌المللی را به جلوگیری از نقض آتش‌بس از طرف صهیونیست‌ها دعوت کرد و اعلام کرد رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در اولین فرصت ممکن به نوار غزه می‌رود.

به گزارش خبرگزاری فارس، «صائب عریقات» عضو کمیته مرکزی جنبش فتح فلسطین در گفت‌‌وگو با تلویزیون «العربیه» با اشاره به پیروزی مقاومت فلسطین در برابر ماشین جنگی دشمن صهیونیستی و برقراری آتش بس نامحدود در نوار غزه، تاکید کرد: «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در اولین فرصت ممکن به نوار غزه خواهد رفت.

وی با بیان اینکه نمی‌توانیم در حال حاضر درباره تعمیر شبکه برق نوار غزه سخن بگوییم، از عزم رام الله (تشکیلات خودگردان) برای احداث نیروگاه تولید برق جدید در نوار غزه سخن گفت و تاکید کرد که کابینه فلسطین در حال تدوین برنامه‌ای برای تأمین نیازهای انسانی مردم غزه از جمله غذا، ‌دارو و آب و برق و همچنین بازسازی فراگیر این منطقه است. این برنامه در کنفرانس کشورهای کمک کننده به فلسطین در روزهای آغازین ماه اکتبر آینده در قاهره ارائه خواهد شد.

مذاکره‌کننده ارشد فلسطینی همه کشورهای جهان را به جلوگیری از نقض آتش بس جاری از سوی رژیم صهیونیستی دعوت کرد و با اشاره به عزم دولت فلسطینی برای آغاز عملیات کمک‌ رسانی به مردم جنگ زده نوار غزه تاکید کرد که نکته اصلی در همه فعالیت‌های رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و سازمان آزادی بخش فلسطین از جمله نشست سه جانبه «ابو مازن» در قطر، مرحله بعد از برقراری آتش بس است که از آن تحت عنوان «روز بعدی» (مرحله بعد از پایان جنگ غزه) نام برده‌ایم.

وی با اشاره به انتشار گزارش‌هایی در برخی رسانه‌های عربی مبنی بر اینکه محمود عباس طرح‌های غافلگیر کننده‌ای را مطرح خواهد کرد، افزود: ابو مازن سخنی درباره موضوعات غافلگیر کننده بر زبان نیاورد بلکه در یک مصاحبه مطبوعاتی تاکید کرد که اجازه نخواهم داد اوضاع به همین روال ادامه پیدا کرده و امور به شیوه سنتی به پیش بروند.

عریقات افزود: من نمی‌توانم از همه چیز پرده بردارم ولی منظور ابو مازن (محمود عباس) این است که تصمیماتی که در جلسه فوق العاده روز گذشته  رهبران فلسطینی در رام الله اتخاذ شد،‌ تصمیماتی بسیار مهم و در چهار چوب استراتژی فلسطینی به منظور پایان بخشیدن به اشغالگری اسرائیل (در خاک فلسطین) و تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی است.

وی اشغالگری رژیم صهیونیستی را عامل اصلی «شرارت»، «جنگ» و «نابودی» منطقه خاورمیانه خواند و تاکید کرد که قطب نمای فلسطین از مسیر اصلی خود که همانا پایان بخشیدن به اشغالگری «اسرائیل» است، منحرف نخواهد شد.

عضو کمیته مرکزی جنبش فتح هدف اصلی جنگ افزوزی «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و کرانه باختری رود اردن را «دور نگه داشتن غزه از یکپارچگی فلسطین» خواند و تاکید کرد که نتانیاهو به خوبی می‌داند که کابینه‌ای فلسطیینی در نوار غزه تشکیل نمی‌شود و دولتی فلسطینی بدون غزه شکل نمی‌گیرد. در گام بعدی او خواستار یک حکومت فلسطینی فاقد «قدرت» است.

وی تشکیل کابینه آشتی ملی فلسطین را ثمره مبارزات ملت فلسطین خواند و  با تاکید بر لزوم دستیابی به استقلال و رهایی از اشغالگری در فلسطین، یادآور شد که محافل بین‌المللی و در در رأس آنها آمریکا باید یک سقف زمانی مشخصی برای پایان بخشیدن به اشغالگری «اسرائیل» تعیین کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار