بازدید 1679

نشست شورای حقوق‌بشر با محوریت عراق

کد خبر: ۴۲۹۶۸۲
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۴ 27 August 2014
سخنگوی شورای حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد که این شورا در روز دوشنبه یکم سپتامبر (دهم شهریور) در ژنو نشستی را با هدف بررسی اوضاع عراق برگزار می‌کند.

به گزارش  (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی ایلاف، سخنگوی شورای حقوق بشر سازمان ملل در سخنانی عنوان داشت: بررسی وضعیت حقوق بشر در عراق در سایه اقدامات داعش و دیگر گروه‌ها در دستور کار این نشست قرار دارد.

طبق اساس‌نامه شورای حقوق بشر، برگزاری نشست ویژه این شورا به موافقت یک سوم اعضا و به عبارتی دیگر 16 عضو این شوارا نیاز دارد.

29 کشور از جمله فرانسه،‌ آمریکا، آلمان و عربستان با برگزاری این نشست موافقت کرده‌اند.

از سوی دیگر، جنگنده‌های عراقی 9 پایگاه اعضای داعش را که منطقه "آمرلی" را از بیش از دو ماه قبل محاصره کرده‌اند، هدف قرار دادند.

مصطفی البیاتی، فرمانده نیروهای محافظت از آمرلی اعلام کرد که جنگنده‌های عراقی 9 پایگاه داعش در اطراف آمرلی را هدف قرار دادند.

همزمان، جنگنده‌های آمریکایی روز سه‌شنبه دست به دو حمله هوایی جدید علیه پایگاه‌های داعش در نزدیکی شهر اربیل زدند.

فرماندهی نیروهای مرکزی آمریکا در بیانیه‌ای در این خصوص اعلام کرد: جنگنده‌های آمریکایی در دو حمله هوایی خودروهای وابسته به اعضای داعش را هدف قرار دادند و تلفات بسیاری به یکی از این خودروها وارد کردند.

در این بیانیه‌ آمده است که تعداد حملات هوایی جنگنده‌های آمریکایی علیه اعضای داعش از هشتم ماه جاری میلادی به 98 حمله می‌رسد.

در همین حال، منابع پلیس عراق اعلام کردند که در پی انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در شرق بغداد 12 تن کشته شده و 28 تن دیگر زخمی شدند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی