بازدید 25580

فاصله کوتاه اروپا تا کمک خواستن از حزب‌الله در مقابله با داعش

کابوس سلفی‌های جهادی بالای سر اروپایی‌ها و شبح جهادیون انتحاری بر سر خیابان‌های آن‌هاست؛ هرچند این تهدید هنوز علنی نشده و مردم عادی به زندگی روزمره خود مشغولند، ولی سازمان‌های اطلاعاتی اروپایی خطر ناشی از اوضاع این روزهای خاورمیانه را جدی می‌دانند. داعش مناطقی را در عراق و سوریه به کنترل خود در‌آورده و هزاران تن از شهروندان اروپایی به صفوف آن پیوسته‌اند.
کد خبر: ۴۲۹۶۷۴
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۰ 27 August 2014
فاصله کوتاه اروپا تا کمک خواستن از حزب‌الله در مقابله با داعشکابوس سلفی‌های جهادی بالای سر اروپایی‌ها و شبح جهادیون انتحاری بر سر خیابان‌های آن‌هاست؛ هرچند این تهدید هنوز علنی نشده و مردم عادی به زندگی روزمره خود مشغولند، ولی سازمان‌های اطلاعاتی اروپایی خطر ناشی از اوضاع این روزهای خاورمیانه را جدی می‌دانند. داعش مناطقی را در عراق و سوریه به کنترل خود در‌آورده و هزاران تن از شهروندان اروپایی به صفوف آن پیوسته‌اند.

به گزارش «تابناک»، روزنامه الاخبار با انتشار گزارشی از نگرانی و سخنان مقامات اروپایی درباره تحولات این روزهای منطقه، از احتمال تغییرات جدی در نگاه اروپا به حزب‌الله به عنوان شریکی قابل اعتماد در مقابله با تروریسم خبر داده است.

روز گذشته و ساعاتی پیش از اعلام آتش‌بس بین گروه‌های مقاومت و رژیم صهیونیستی، منابع اسرائیلی مدعی شدند، ایران به عنوان اصلی‌ترین گروه حامی مقاومت در منطقه همراه با حزب‌الله به دنبال این است که به کشورهای غربی بقبولانند ‌دولت سوریه به رهبری بشار اسد تنها نیرویی در منطقه است که توانایی جنگیدن با داعش را دارد. دبکا ابراز نگرانی کرده بود که چنین اتفاقی، ایران و هوادارانش را به نیروی اصلی ثبات‌ساز در منطقه تبدیل خواهد کرد.

الاخبار از نشست خود با کار‌شناسان و مقامات اروپایی مبارزه با تروریسم خبر داده ‌که به باور آن‌ها رسیدن طرفدار داعش به اروپا قطعی است و بحث تنها بر سر زمان چنین رخدادی است. اروپایی‌ها انتظار زمانی را می‌کشند که بمبی در شهر‌‌شان منفجر شود یا اینکه سلول‌های خفته داعش در کشورهای اروپایی فعال شوند. ابوهریره آمریکایی، ابوحمزه بلژیکی، ابوطلحه و ابولقمان آلمانی (این دومی زمانی مشهور شد که بالای جسد سربازان سوری در منطقه چاه‌های گاز الشاعر آواز می‌خواند) تنها مثالهایی از هزاران اروپایی هستند که اکنون به صفوف داعش پیوسته‌اند و بسان بمب ساعتی هستند که ظرفیت این را دارند که بار دیگر تصاویر بمب‌گذاری در لندن و مادرید را پیش چشم اروپایی‌ها بیاورند.

اروپایی‌ها و از جمله آلمان‌ها، مسئولان آمریکایی و متحدان اروپایی آن‌ها یعنی انگلیسی‌ها را متهم می‌کنند ‌با اشتباهات خود باعث ایجاد خطر داعش شده‌اند؛ خطری که هرچند برای آمریکایی‌ها دور‌تر است، به اروپا بسیار نزدیک‌تر است.

برای اروپایی‌ها این نکته مهم است که حتی اگر اقدامات آمریکایی‌ها عامدانه هم نبوده باشد، با درگیری‌ها‌ در اوکراین، اقتصاد اروپا خسارت بیشتری دیده و همزمان خطر سلفی‌های خاورمیانه نیز به فراموشی سپرده شده است.

سازمان‌های اطلاعاتی اروپا در مورد شمار جوانان اروپایی که به عراق و سوریه آمده‌اند برآوردهای گوناگونی ‌دارند، در حالی که آلمان‌ها از‌ دو هزار تن سخن می‌گویند، دیگر سازمان‌ها این رقم را بیش از چهار هزار تن و البته کمتر از هفت هزار تن برآورد می‌کنند.

عدد اروپایی‌های حاضر در صفوف داعش هر چه قدر ‌باشد، نکته نگران‌کننده برای اروپایی‌ها این است که این گروه تروریستی با انتشار تبلیغات خود به زبان‌های گوناگون و از جمله عربی، انگلیسی، فرانسوی، روسی و فارسی توانسته شمار بسیاری جوان اروپایی را جذب کند.

در حالی که اروپایی‌ها درگیر پرسش‌هایی در‌باره راه‌های تأمین مالی و فرستادن جوانان اروپایی به سوریه و عراق هستند، اعتراف می‌کنند که اگر حزب‌الله وارد سوریه نشده بود، اکنون تروریست‌ها، لبنان را محاصره کرده بودند. از نگاه آن‌ها، حزب‌الله اکنون به نمایندگی از همه دنیا مشغول جنگ با تروریسم است و به همین سبب لازم است، دست‌کم در این مورد از این گروه لبنانی حمایت شود. از نگاه آن‌ها حزب‌الله اکنون در حال دفاع از اروپا هم هست.

یک مقام اروپایی در پاسخ به اینکه آیا این به معنای امکان همکاری با حزب‌الله است، با لبخند پاسخ می‌دهد ‌در صورت لزوم ما آماده این کار هستیم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۴۸
انتشار یافته: ۴۲
این بی صفتها هم فقط به خاطر ترس از بازگشت تروریستها به مملکت خودشون که حالا دارند اینکار را میکنند؟
وگرنه اگر از اون بابت خیالشون مطمئن بود، بیشتر از قبل کمک داعش میکردند.
پاسخ ها
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
چه دل خوشی!
حزب الله علیه اسرائیل، علیه داعش در سوریه، در عراق، در خود لبنان!
یک پارامتر جدید هزینه بردار سنگین هم اضافه بشود: حزب الله علیه تروریستهای اروپایی!
دیگه چیزی از حزب الله باقی نمیمونه که!
یعنی اون لابی صهیونیزم چه فکرهایی که نمیکنه!
البته یک خیر دارد اون هم نشان دادن حقانیت شیعه در کل جهان هست و خواهد بود.
ناشناس
| United States |
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
هیچ وقت تا این حد واقعیت خودشون رو نمایان نمیکنن
اولا اروپا نیازی به اینکار نداره و داعش خودش دستپرورده سازمانهای اطلاعاتی غربه
دوما اگر اروپا کوچکترین خطری از سوی این گروه احساس کنه مستقیما وارد عمل میشه و نیازی به درخواست از حزب اله نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
به کوری چشم دشمن فعلا که حزب الله تنها نیروی واقعی هست که هم جلوی اسراییل ایستاد و هم جلوی داعش!
ناشناس
| Australia |
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
نه عزیز من ... این جونوری که اینها این دفعه پرورش دادن از دستشون در رفته... این خیلی جونور تر از اونیه که اینها فکر میکردند اینها هیچی حالیشون نیست جر کشتن و کشتن. این جونورها اگه دشمن صاحبشونو نتونن بخورن میرن خود صاحبشونو میخورن!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
نویسنده گرامی زیاد هم قدرت این اروپایی ها را باور نکن.
واقعا اینها خیلی ضربه پذیرتر از آن هستند که فکر میکنیم.
جواد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
کمی بیشتر فکر کن.
گذر پوست به دباغ خانه خواهد افتاد
صبر كنيم تا اول به غربي ها ضربه بزنند .
پاسخ ها
علیرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
این گروه با رفتارشان نشان داده اند اگر قدرت پیدا کنند به هیچکس رحم نمی کنند چه اروپایی یا امریکایی مسلمان یا غیر مسلمان
فارسی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بهترین زمان برای فبولاندن چهره واقعی و صلح طلب ایران و طرفدارنش به غرب است . کاش مسئولان برای این مهم برنامه ای دقیق و حساب شده داشته باشند
هوشیار باشیم انان نوک سلاح مجاهدین را از امریکا و ..به سمت مقاومت برگرداندند و حال میحواهند مقاومت و بخصوص حزب الله را بجنگ نیابتی از خود وادارند
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
احسنت.... خیلی شفاف دیدید موضوع رو....ممنون
حامد مظلومی
| United States |
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
از هر طرف کشته بشوند به نفع کشور اسراییل است
اين وحشي ها بايد به جان خودشون بيافته تا مزه شو درك كنند .
حزب ا... باید مواظب باشد که با این شیوه سپر بلای دشمنان نشود .
بعید هم نیست حزب اله رو با اینا درگیر کنن یا ایران رو، بعد خودشون شروع کنن به اونا اسلحه و تجهیزات دادن
خوب خوب! داره جالب میشه
غرب سیاست کلی چندصدساله خود را مهیا دارد@! و فقط ابزار و روشها ممکن است تغییر کنند! شکستن عظمت ملتها و کشورهای مستقل از اصلی ترین برنامه های انان است که با توجه به حملات فرهنگی رسانه ای که متاسفانه موفق هم بوده اند! نسل جوان و پرانرژی و وطن پرست را هدف بی تفاوتی و هرزه گی قرار دادند! داعش القاعده و....همه ابزاری هستند برای اهداف غرب که گاها برای انحراف افکار عمومی و منصف دستور به تنلنگری به غرب هم می گیرند! 11سپتامبر و سربریدن خبرنگار و بمب گذاری لندن! هم ذره ای از هزینه انحراف از این اهداف است! غرب با کمک خواستن از قدرتهای منطقه ای و محلی برای نبرد با داعش هدفش تضعیف این نیروها است! نه نشانه ناتوانی! بلکه فرسایش قدرت پیشمرگه !! حماس! حزب الله! و در صورت توان قدرت نظامی ایران یکی دیگر از اصول برنامه بلند مدت غرب است! دشمن دشمن! دوست است! ترفندی دیگر است! خدا کند ایران و حزب الله به هیچ عنوان تا منافع شان به صورت جدی در خطر این گرو ساخته دست غرب نیفتاده! هیچ گونه اقدام نظامی نکنند!!
این حرفهایی که اشغالگران در مورد ما میزنند یعنی بوی دماغ سوخته میاد. اروپاییها هم پاشون رو دسته بیل مونده
بگذارید مسلمان با مسلمان بجنگد . شعار تاکتیکی استعمار پیر. در نگاه آنها هر دو گروه برای منافع غرب مضرند و باید نابود شوند منتها باید دید کدام خطر جدی تر است تا بعد به سراغ بعدی بروند مساله فقط اولویت بندیست و انتخاب میان بد و بدتر والا هیچ رفاقتی با ما ندارند همچنانکه با طالبان در زمان اشغال افغانستان توسط شوروی صلاح را در تقویت طالبانیسم دیدند . باید کاملا آگاه بود و با چشمانی باز حرکت کرد .
چاه نکن بهر کسی ....
اول باید حکومت های حامی این گروه از بین بروند.
این هم یه بازی شغال گونه دیگه از طرف امریکا و متحدان خبثش در منطقه برای ضیعیف کردن شیعیان هست..چنگ اونم با یه گروه خونخوار و وجشی شوخی نیست..هر دو طرف کشته خواهند دا..این نقشه شوم امریکا و اسرائیل برای تضعیف مسلمین هست....اقایون به هوش باشین گول این روباه صفتان رو نخورین..همش بازی کثیفی هست که بر سر ملتهای مسلمان منطقه اجرا کردن....اگر راست میگن اگر ادعای جهان سالاری دارن کافیه همشون باهم یه لشکر نیروهای ویژه برای مبارزه با داعش اماده کنن...باور کنید اگر بخواهند در کمتر از 1هفته اثری از داعش دیده نخواهد شد.....این بازی بازی موش و گربه هست....
چی شد؟؟؟؟؟؟؟ حالا که پای امنیت خودتون اومد وسط حزب الله خوب شد؟؟؟ اونارو میفرستین جلو که خودتون اونجا شبا راحت بخوابین؟؟ باید این داعشیا پاشون اونجا باز بشه تا خواب شمارو خراب کنند بفهمین مردم خاورمیانه چی میکشن با چراغ سبزایی که شما از اول به اینا نشون دادین
داعش دست پرورده انگلیس، اسرائیل و آمریکا است که البته اکنون به نظر می رسد تا حدودی از تسلط آنها خارج شده باشد ولی همه اینها ممکن است نقشه باشد برای ضربه زدن به گروه مقاومت. تا کنون صدمات داعش متوجه سوریه و عراق و لبنان بوده که در واقع در کنار ایران جبهه حق و حلقه مقاومت در خاورمیانه هستند. داعش یک غده سرطانی است که با تفکر استعمار انگلیس و اسرائیل که پرچمدار جبهه شر هستند در دل منطقه خاورمیانه رشد کرده و منافع آن برای اسرائیل و غرب است چون در این جنگ 1- فقط مسلمانان هستند که کشته می شوند در هر دو جناح. 2- چهره اسلام در دنیا تخریب و تضعیف می شود به خاطر خشونت و جنایات در بین مسلمانان. 3- منابع و ثروت های منطقه خاورمیانه نابود می شود و از بین می رود. 4- کشورهای مستقل و مقاوم منطقه تضعیف می شوند و بیشتر انرژی خود را صرف دفاع و جنگ می کنند.5- یک حلقه دفاعی و حفاظتی از نیروهای داعش به دور اسرائیل کشیده شده است. 6- سلاح های غرب هم بازار فروش پیدا می کند7- لزوم حضور آمریکا و غرب هم به عنوان ناجی در منطقه بیشتر احساس می شود و ....
سوال:در این بین اروپا و آمریکا چه آسیبی دیده اند. پاسخ: هیچ تماماً نفع برده اند. آنها هر روز این دسیسه ها را پیاده می کنند تا برنامه های جدید خود را عملی کنند.
آنچه مسلم است جنگ بین خیر و شر در منطقه است و ما از این خوشحالیم و افتخار می کنیم که در کشوری مانند ایران زندگی می کنیم که پرچمدار جبهه حق است در مقابل تمامی دنیای شر.
امداد غيبي يعني سيد حسن نصرالله نه بخاطر توان رزميش .بلكه بخاطر بينش درست و عمل به موقع و انسانيتش البته پيروان واقعي اهل بيت بايد هم چنين باشند
این حرفا همش از روی نقشه و طراحی دقیق زده میشه من یه سوال دارم مگه تو اروپا و امریکا هر روز جنایت و انسان کشته نمیشه قاعدتا میشه حالا سوال اینجاست خیلی از همین کسایی که از اروپا به داعش پیوستن قبل از رفتنشون تو کشورهای خودشون شاید خیلی جنایتهایی رو هم انجام دادن ،چرا اون زمونها مهم نبود ولی الان خطر خیلی مهمی شدن!تمام برنامه های اروپا و امریکا حساب شده و از روی برنامه اس شاید یکی از دلیلهای اونا از این حرف درگیر کردن مستقیم حزب الله و ایران یا حتی اسد تو این جنگه جنگی که از اولش به نظر من شاید یکی از رسالتهاش همین درگیر کردن محور مقاومت تو منطقه بود تا بواسطه اون 1 همیشه درگیر جنگ باشیم 2 تضعیف منابع و قدرت حزب الله ،اسد یا حتی ایران یا همون حرفی که از اول ارسال کمکهاشون به اونا که میگفتن از هر طرف کشته بشه به نفع امریکا و اروپاست،البته نمیگم ماجرا فقط همینه این سناریو یکی از سناریوهایی که میتونه باشه ولی اینو مطمعنم اروپاییها عین پیشرفتاشون توی تکنولوژی که از روی شانس نیست و از روی فکر و ازمون و خطاست تو سیاست هم حساب شده عمل میکنن..القصه اونا همیشه در حال دشمنی کردن با ما هستند و خواهند بود خالا یه روز تو لباس گرگ مثل 8 سال جنگ یا تو لباس میش مثل حالا ،به خاطر اینکه منافع اونها 95 درصد مواقع در تضاد با ماست
داعش خود فرزند غرب است که توسط آنها ایجاد شده است برای رسیدن به اهداف مورد نظر،واز لحاظ نظامی ومالی وحتی انسانی آنها را حمایت می کندوهرموقع هم که بخواهد با قطع این حمایتها آنها را به راحتی محو می کند،تجربه ثابت کرده که هر زمان غرب به بن بست مالی واقتصادی بخوردخواب از چشمان کشورهای نفت خیز دنیا مخصوصا خاورمیانه می پرد.
برای غربیها فرقی نمی کند عراقی سوری و یا مردم هر کدام از کشورهای خاور میانه در چه رنج و عذاب و نا امنی باشند همین حالا طرفین دعوا از سلاح حا و تجهیزات غربی استفاده می کنند و توسط مردم منطقه اند که یکدیگر را می کشند در واقع بحان هم انداختن گروههای مختلف برای آنها خمن رونق اقتصادی برای خودشان یک نوع مبارزه بیولوژیکی هم محسوب میشود.
باید از آنها امتیاز گرفت زیرا به محض آرام شدن اوضاع دوباره سر موضع اولشان می ایستند.
تا حالا حزب الله رو در لیست تروریسم وارد می کردن ، حالا چی شده که شده قهرمان مبارزه با تروریسم؟
این سگ هایی که غربی ها بزرگ کردن ، حالا پاچه ی خودشونو گرفته و ایران و حزب الله نباید بدون امتیاز گرفتن ، از جانب اونها مبارزه کنند.
همه داعشي ها رو بايد سرشونو ببرن بفرستن عربستان
باید ابتدا حزب الله رسما از لیست گروههای تروریستی خارج شود بعد ...
میخوان حزب ا.. رو شیر کنن وارد درگیری بشه و اینطوری نیروهاش رو نابود کنن.نباید گول این نامردا رو خورد. کار درست رو نصرا... کرد که وارد درگیری های ارتش لبنان و داعش نشد.
باید کمک کرد این ها به کشود خودشان برگردند
اینها اگه در مبارزه با داعش صادق هستن باید ریشه این وحشیها یعنی سعودیهای ابله را مجازات کنند .
واقعا نمی شه از سیایست اینا سر در اورد
ولی اگه قرار باشه باشه داعش بره سمت اروپا بذاریم بره به ماچه؟ یا چه ربطی به حزب الله داره؟ خودشون را انداختن خودشون جمعش کنن
اینهم آخر قصه داعش
باید وهابیت کثیف را از بین برد
داعش تفکر است نه نام گروه
چندين ديد گاه وجوددارد 1- اينها فقط به فكر فروش تسليحات خودهستند فرقي ندارد چه در كشور خود چه در كشورهاي ديگر چه به دوستان خود چه به دشمنان خود
2- با اين جنگ هاي نيابتي يك قدم به ايران نزديك تر مي شود سوريه - عراق - لبنان-و...
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی