بازدید 8751

۵۲ درصد ایرانی‌ها کار نمی‌کنند!

طبق آخرین بررسی‌های مرکز آمار ایران، بیش از ۴۰ میلیون ایرانی با اینکه در سن کار هستند اما به‌دلیل اینکه مشارکت اقتصادی ندارند جزء جمعیت غیرفعال اقتصاد ایران محسوب می‌شوند.
کد خبر: ۴۲۹۵۰۵
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۵ 27 August 2014
طبق آخرین بررسی‌های مرکز آمار ایران، بیش از ۴۰ میلیون ایرانی با اینکه در سن کار هستند اما به‌دلیل اینکه مشارکت اقتصادی ندارند جزء جمعیت غیرفعال اقتصاد ایران محسوب می‌شوند.

به گزارش اقتصادنیوز، این تعداد حدود ۵۲ درصد از کل جمعیت 77 میلیون نفری ایران هستند. این افراد بین ۱۰ تا ۶۵ سال سن دارند اما به‌دلایلی نه شاغلند و نه بیکار. در واقع این تعداد ایرانی اصلا جزء جمعیت فعال ایران به حساب نمی‌آیند.

مرکز آمار ایران نیز این گروه را این‌طور می‌شناسد: تمام افراد ۱۰ ساله و بیشتر که در هفته تقویمی قبل از هفته آمارگیری(هفته مرجع) طبق تعریف کار، در تولید کالا و خدمات مشارکت نداشته یا از قابلیت مشارکت برخوردار نبوده‌اند. این درحالی است که از نگاه مرکز آمار ایران کسانی که تنها هفته‌ای یک ساعت هم کار کنند شاغل محسوب می‌شوند. همچنین از نگاه مرکز آمار حتی کارکنان فامیلی بدون مزد، کارآموزان، محصلان مشغول به کار، نیروهای مسلح و سربازان هم جزء شاغلان هستند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۸
انتشار یافته: ۲۲
بخش عظیمی از این عدد خانم های خانه داری هستند که بدون مزد به تربیت فرزند و شوهرداری مشغولند خانه داری را هم باید به آمار مشاغل خدماتی اضافه کنید
52 درصد چقدر؟؟؟؟
52 درصد کار نمي کنند، 48 درصد بقيه هم کاري که بايد نمي کنند
من در عجبم وقتی می رن کشورهای دیگه چقدر کار می کنن.
والله ما هم که ظاهراکار تحقیقاتی انجام می دیم به دلیل تغییرات شدید مدیران و بر نامه ها و نبود بودجه عملا داریم وقت و آب و برق و گاز مصرفی اداره رو هدر می دیم
اون 48 درصد هم معلوم نیست چی کار میکنن .
خب چي كنيم؟ بسلامتي..........
یعنی 48 درصد کار میکنن!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟
ان 48 درصدي هم كه كار ميكنند، فقط 20 دقيقه در روز كار مفيد دارند. نتيجه اين ميشود كه چين، المان و.... به غول اقتصادي دنيا تبديل شده و ما مصرف كنندگاني كه آه در بساط نداريم. خداوكيلي بيكاري را گردن دولت نيندازيم، كلاهمان را قاضي كنيم و ببينميم كه چقدر "كاري" هستيم. "كار" هست ولي "كاري نبودن" عامل اصلي بيكاري است.
40میلیون نفر مشکل اقتصادی ندارند؟؟!!یعنی تو همچین گل و بلبلی زندگی میکنیم خبر نداریم؟؟!!بهتر نیست بگید فرصت شغلی نداریم
مادوست داريم كار كنيم .برادر كار نيست.
بقیه هم که روزی یه ساعت کار مفید دارن بعد میگیم چرا جهان سومی هستیم؟؟!!
برای ایجاد اشتغال واقعی ترس اصلاح قانون را کنار بگذارید دیگر اینکه برای اشتغال فوری قانون اشتغال سرپرست خانوار (زن یا مرد) را تدوین و تصویب کنید با این کار مراکز فعال عده زیادی را تعدیل کرده که عموما از یک خانواده اند و از هر خانواده ای یک سرپرست را جایگزین می کند
بیکاری بهترین شغل تو ایرانه!
چرا نیومدن از خود بپرسن دیگه آمار نمیخواست !!!
علتش یارانه هاست همین مقدار ناچیز یارانه باعث شده خیلی از مردم به همون قانع بشن و سراغ کار نرن اخرش این یارانه ها ایرانو بیچاره میکنه
کار هست و کار نمیکنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اونهایی که کار می کنند چقدر بازده دارند ؟!!!
تفسیر: فاجعه اجتماعی
تمام دوستان تحصیلکرده من بیکار هستند. تاکید میکنم تمام دوستان تحصیلکرده ام متاسفانه بیکار هستند و البته دانشجویان خوبی هم بوده اند. تا سرزمینی صنعتی نشود بیکاری حل نخواهد شد و تا آموزش ها در مدارس عملی و آزمایشگاهی نباشد امکان ندارد کشوری صنعتی شود.
یعنی 52 درصد بیکار داریم
90 درصد از 52 درصد دلالی میکنن و 10 درصد دیگه هم که بچه اند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی