بازدید 21985

«جیب‌بری» فست فودی‌ها از مردم

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور از رشد 48 درصدی درآمدهای مالیاتی در 5 ماهه سال جاری خبرداد و گفت: دریافت مالیات بر ارزش افزوده توسط فست فودی‌ها "جیب بری" است.
کد خبر: ۴۲۸۶۲۳
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۶ 24 August 2014
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور از رشد 48 درصدی درآمدهای مالیاتی در 5 ماهه سال جاری خبرداد و گفت: دریافت مالیات بر ارزش افزوده توسط فست فودی‌ها "جیب بری" است.

 به گزارش خبرنگار مهر، علی عسکری امروز در نشستی خبری در وزرت اقتصاد به مناسبت هفته دولت از رشد 48 درصدی درآمدهای مالیاتی در 5 ماهه سال جاری خبر داد و گفت: در این مدت 23 هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی محقق شده که این رقم در مدت مشابه سال گذشته 15 هزار و 600 میلیارد تومان بود و حدود 48 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه درآمدهای مالیاتی نسبت به مصوبه بودجه، 93 درصد تحقق یافته که این رقم در مدت مشابه سال قبل 83 درصد بوده است، بنابراین با 10 درصد رشد مواجه شده است، اظهار امیدواری کرد که این مسیر تا پایان سال جاری ادامه یابد.

عسکری درباره افزایش میزان درآمدهای مالیاتی همزمان با رکود اقتصادی نیز گفت: سازمان مالیاتی در بخش تولید و فعالیت های تولیدی زمانی مالیات دریافت می کند که بنگاه به سود رسیده باشد، بنابراین اگر در بخش رکود باعث زیان شده باشد و سودآوری وجود نداشته باشد، نظام مالیاتی، مالیات طلب نمی کند.

وی با بیان آنکه تنها از 50 درصد ظرفیت موجود اقتصاد مالیات دریافت می شود، گفت: اقتصاد ایران براساس شاخص قدرت برابری خرید جزو 20 کشور بزرگ دنیاست ولی 50 درصد آن هنوز به نظام مالیاتی نپیوسته است.

عسکری درباره قانون مالیات بر ارزش افزوده نیز گفت: تنها در حلقه های آخر که عمدتا عمده فروشی و خرده فروشی هستند با مشکل مواجه شدیم که تلاش شده با اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده، این خلاها برطرف شوند.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: براساس بسته خروج از رکود ظرفیت های قانونی مناسبی فراهم شده که مطابق آن برای کسانی که در بورس بازارگردانی می کنند در صورت وجود شرایط رکودی برای بازارگردانان معافیت مالیاتی لحاظ خواهد شد. براساس این بسته سرمایه گذاران خارجی نیز تا 50 درصد از معافیت مالیاتی برخوردار خواهند شد.

وی گفت: هرچند متوسط مالیات کشور طی 5 ماهه امسال 48 درصد رشد داشته اما مالیات اصناف با 34 درصد افزایش مواجه شده لذا این بخش هنوز به متوسط کشور نرسیده اند. اگر مؤدی در بخش اصناف با رشد 1000 درصدی پرداخت مالیات مواجه شده این امر به دلیل کتمان آن در سال های گذشته بوده است.

رییس کل سازمان امور مالیاتی با انتقاد از نحوه پرداخت مالیات بر ارزش افزوده توسط طلافروشان، و بیان اینکه هنوز از نحوه پرداخت مالیات توسط این صنف راضی نیستیم، به جلسه سازمان مالیاتی با رییس اتحادیه طلا و جواهر اشره کرد و گفت: قرار بود در فاکتورهای طلا تغییراتی انجام شود که هنوز این امر انجام نشده اما انتظار داریم طلافروشان نیز نسبت به قانون تمکین کنند و مالیات را به درستی به دولت ابراز کنند.

وی با بیان اینکه مالیات به اضافه ارزش ملک، مالیات بر عایدی سرمایه محسوب می شود، گفت: این مالیات نسبت به املاکی که در گذشته تولید شده ابلاغ می شود و به اراضی کشاورزی عایدی سرمایه تعلق نمی گیرد.

عسکری با اشاره به دریافت مالیات از موسسات مالی غیرمجاز، گفت: سازمان امور مالیاتی از موسسات غیرمجاز که از بانک مرکزی مجوز فعالیت ندارند، مالیات دریافت خواهد کرد. یکی از موسسات غیرمجاز در سال گذشته 35 میلیارد تومان مالیات پرداخت کردند و این در حالی است که اکثر موسسات مالی غیرمجاز سالانه 7 تا 8 میلیارد تومان مالیات پرداخت می کنند.

وی گفت: مالیات حقوق بگیران 6 تا 7 درصد مالیات است و 94 درصد مابقی را بخش های دیگر اقتصاد پرداخت می کنند که 55 درصد آن توسط اشخاص حقوقی پرداخت می شود.

عسکری در ادامه در مورد مالیات خانه های خالی گفت: دریافت مالیات از خانه های خالی تصویب شده که منتظر ابلاغ آن هستیم که با 8 بند برگشتی اصلاح قانون مالیات ها که به صحن علنی مجلس ارایه می شود، این موضوع دیده شده که با تایید شورای نگهبان آن را اجرا خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه چلوکبابی ها و فست فودها مشمول مالیات بر ارزش افزوده نیستند، گفت: هنوز از این گروه از مشاغل ثبت نام به عمل نیامده است و فعالان این بخش که مالیات بر ارزش افزوده دریافت می کنند از مردم سوءاستفاده کرده و اقدام آنها نوعی جیب بری است. تنها رستوران ها و تالارهای پذیرایی مجوز دریافت مالیات بر ارزش افزوده را دارند.

عسکری با اشاره به اینکه نظام مالیاتی در سال های اخیر دنبال ایجاد تحول گسترده بوده است، اظهار داشت: تحولات اساسی در نظام مالیاتی کشور ایجاد شده و نتیجه مناسبی از این تغییر و تحول بدست آمده است.

وی درباره بخشی از اصلاحات صورت گرفته در این بخش، اظهار داشت: ایجاد زیرساخت ها، اصلاحات اساسی در قانون و فرآیند نظام مالیاتی متناسب با اقتضائات جدید از جمله اصلاحات صورت گرفته در نظام مالیاتی بوده است.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی درباره اصلاح قانون مالیات های مستقیم، گفت: بخش اعظم اصلاح این لایحه تا انتهای اسفند ماه سال گذشته تصویب شد و تنها 8 بند آن به کمیسیون اقتصادی مجلس رفت که این کمیسیون نیز پس از بررسی هشت بند را به صحن علنی مجلس می برد.

وی درباره هشت بند برگشتی گفت: تعیین ارزش معاملات املاک مالیات بر عایدی سرمایه (پایه جدید مالیاتی)، معافیت ها و مشوق های تولیدی و سرمایه گذاری، تعطیلی مالیاتی و اعتبار سرمایه گذاری از بندهای برگشتی بوده که توسط کمیسیون اقتصادی بررسی شده است. بخش اعظم اصلاح قانون در مجلس تصویب شده و امیدواریم 8 بند دیگر نیز بزودی نهایی شود.

معاون وزیر اقتصاد همچنین از تدوین پیش نویس اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده خبر داد و گفت: کارهای کارشناسی آن تمام شده و در کارگروه تدوین و اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده پیش نویس آن به اتمام رسیده است.

عسکری با بیان آنکه طرح جامع مالیاتی در نیمه دوم سال جاری سرعت بیشتری می گیرد، اظهار داشت: علاوه بر سه استان تهران، اصفهان و کرمانشاه، هفت استان جدید به طرح پایلوت جامع مالیاتی می پیوندند.

وی درباره طرح خروج از رکود غیرتورمی در حوزه مالیات نیز گفت: سیاست های مختلفی در این بسته تدوین شده که بخشی از آن به بخش های مالیاتی نیز ارتباط دارند به نحوی که زمینه اجرای برخی از سیاست ها توسط دولت وجود و برخی دیگر نیز نیاز به اصلاح قانون دارد که دولت در لایحه تقدیمی حمایت از تولید به مجلس این موارد را مدنظر قرار داده است.

عسکری در پاسخ به پرسشی درخصوص نامه رئیس کل بانک مرکزی درباره مشکلات مالیاتی، گفت: سازمان امور مالیاتی بابت مطالبات مشکوک الوصول بانک ها در صورتی که بدرستی احقاق نشده باشد آن را به عنوان درآمد محسوب کرده و از آن مالیات دریافت می کنند. سازمان امور مالیاتی مشکلی برای افزایش سرمایه بانک ها ندارد و برای این امر تنها حق تمبر به عنوان مالیات دریافت می کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۴
انتشار یافته: ۲۷
در بخش رکود باعث زیان شده باشد و سودآوری وجود نداشته باشد، نظام مالیاتی، مالیات طلب نمی کند.

پس چرا از من کارمند قبل از رسیدن حقوق بدستم مالیات کسر می شود
ولی مالیات بر خانه های خالی خیلی وقت است که اجرا میشود.
ای برادر چه چیزی الان تو کشور ما جیب بری نیست!یک چیزی موردی بگو مثالی بزن که توی این مملکت داره طبق موازین اسلام پیش میره ! توبگو شاید من یه چیزی یاد بگیرم، از ازدواج ومهریه های آنچنانی!زندانی مهریه!!سیستم مدارس (پولی) دانشگاها(پول دارها راحت دکترا میگیرن من سماق مک میزنم!)سلام وعلیک هامون،مهمانی دادن هامون تولیدات کارخانه هامون !گرانفروشی هامون!پارتی بازی در همه امورات! سیستم بدتر از ربای بانکهامون !ریش هاویقه های بسته ظاهری مون برای استخدام!آمارطلاقمون نسبت به کشورهای کافر!بالارفتن سن ازدواج! تعداد پروندههای قضایی مانسبت به باز هم برادرای نامسلمون!توهین تحقیر کنایه غیبت دروغ .....
محض اطلاع جنابعالی باید عرض شود که تنها در ساندویچی ها یل به قول شما فست فودها مالیات بر ارزش افزدوه دریافت نمی شود. بلکه مدت ها است که همه گیر شده است.
یک شماره میدادین که اگر جایی قبول نکرد که نباید ارزش افزوده بگیره بشه با ان شماره تماس گرفت از جیب ما که میره حداقل گیر شما بیاد؟؟؟؟!!!!
سلام
كسي مي‌تونه بگه فرق رستوران با چلوكبابي چيه؟ من متوجه نمي‌شم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
چلوکبابی عرفا به جائی میگن که شما از آنجا چند سیخ کباب و گوجه وگاهی همراه با چلو میگیری و خانه می بری احتمالا برای عده ای که نمی توانند به خانه بروند ویا مسافرند چند تا میز هست تا همانجا میل کنند.اما رستوران عبارتست از جائی که مجالس شام یا ولیمه وغیره را در آنجا گرفته ومسئولیت پذیرائی مهمانان مطابق قرار دادی که بسته شده بعهده مسئول رستوران است و هزینه خدمات و غیره به آن اضافه میشود.
ماليات همان باج و خراج است؟
پول زور وگيري؟
این تیترو فقط بخاطر یه خط زدید؟!!! پس چرا به چلوکبابی ها تو تیتر اشاره نکردید؟؟؟ خیلی مسخره بود.
((سازمان مالیاتی در بخش تولید و فعالیت های تولیدی زمانی مالیات دریافت می کند که بنگاه به سود رسیده باشد، بنابراین اگر در بخش رکود باعث زیان شده باشد و سودآوری وجود نداشته باشد، نظام مالیاتی، مالیات طلب نمی کند.))
يه بزرگي هميشه نصيحت ميكرد ميگفت كج بشين ولي راست حرف بزن.
با ادب باشین
شغل خودتون رو به ما نسبت ندین
خبر نداری آقای عسکری که رستورانداران حلال خور تهرانی ، پس از افزودن مالیات ارزش افزوده به صورتحساب مبلغی را نیز بعنوان حق سرویس می گیرند که به آن مالیات تعلق نمی گیرد.
اولاً با توجه به صدور گواهی مالیات بر ارزش افزوده باید طرحی ارائه شود تا واحد های صنفی دارای مجوز دریافت مالیات برارزش افزوده ملزم به نصب گواهی صادره توسط سازمان امور مالیاتی ئر معرض دیده عموم باشند و ضمناً حتماً فاکتور رسمی ارائه کنند.

در طلا فروشی ها هم این مالیات دریافت می شود اما فاکتور رسمی ارائه نمی دهند. که باید به این موضوع نیز رسیدگی شود
عجب شارلاتانی هستند اینها چقدر کلاه برداری کردن تا بحال از ما. حالا به کجا باید خبر بدیم ؟یا شکایت کنیم؟
جيب بريه جرا كسي جلوشونو نميكيره؟؟؟!!!!!
رفتیم فست فود ازمون مالیات گرفت توی صورت حساب چی کار کنیم؟ به کی بگیم؟
"اگر در بخش رکود باعث زیان شده باشد و سودآوری وجود نداشته باشد، نظام مالیاتی، مالیات طلب نمی کند".
فکر کنم طرف جوک سال رو گفته با این جمله!!!!!
برو عمو.شما به کارگاهی که یک میلیارد بدهی بالا آورده رحم نکردید اونوقت سود نکنه مالیات نمیگیرید!!!!!.داداش خیلی باحالی.دروغ هم که مالیات نداره.فقط تو راست میگی.
حالا اگه یه جا تخلف دیدیم چیکار کنیم بریم زیر بار زور!؟ چطور از حقوق خود دفاع کنیم ؟
اضولا براي بقيه فروشندگان هم مشخص نيست كه چقدر ماليات بر ارزش افزوده از مردم گرفته اند و چقدر از آن را به دولت مي دهند و دليل استقبال فروشندگان براي گرفتن اين ماليات از خريداران همين است.
چی داری میگی؟2 سال پیش تو یک رستوران تو شهر بندر لنگه از ما مایات ارزش افزوده گرفتند!الان هم از بقالی سر کوچه تا دکه ساندویچ فروشی از همه اقلام فروششان مالیات ارزش افزوده میکشن روش شما کجای کاری؟
10 درصد هنگام پرداخت حقوق 8 درصد هم اینجا میشود 18 درصد مالیات . خدمات هم با خدا !
بهترین راه برای ثبت مالیاتهای اخذ شده از مردم، اجبار فروشندگان به ارائه فاکتورهای کامپیوتری است که در آن کل اجناس شامل و غیرشامل مالیات تفکیک و مشخص شده اند و همچنین در بالای آن فاکتور ها کدمالیاتی فروشنده ثبت شده است. من در یکی از کشورهای آفریقایی زندگی می کنم و مالیات ارزش افزوده 16درصد می باشد که به راحتی از مردم وصول شده و دولت نیز به سادگی آن را از فروشگاه ها دریافت می کند
کیه که با جیب بری ها برخورد کنه؟
بارک الله به این نظارت واقعا آفرین داره
از سازمان ماليات تقاضا ميكنم به رستورانهايي كه ارزش افزوده از مردم ميگيرند ولي به دولت پرداخت نميكنند اخطار بده.
قانون مالیات بر ارزش افزوده در ایران باعث گرانی شده است . این مالیات چندین بار به صورت دست به دست افزوده می شود و اخرینش را مصرف کننده پرداخت می کند منتها قیمت فروشنده با قیمت خریدار متفاوت است ولی 8 درصد همان 8 درصد است .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست