بازدید 2516

آلمان: اطلاعاتی درباره حمایت مالی قطر از داعش نداریم

کد خبر: ۴۲۸۱۷۸
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۳:۱۴ 23 August 2014
سخنگوی وزیر خارجه آلمان گفت که این کشور اطلاعاتی درباره حمایت مالی قطر از داعش ندارد.

به گزارش  تسنیم، سخنگوی وزیر خارجه آلمان در واکنش به اظهارات وزیر توسعه این کشور که گفته بود دولت قطر از گروه تروریستی داعش حمایت مالی و تسلیحاتی می‌کند گفت برلین اطلاعاتی در این مورد در اختیار ندارد.

«گرد مولر»، وزیر توسعه کشور آلمان روز چهارشنبه اظهار کرد دولت قطر گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی عراق و شامات یا داعش که بخش‌هایی از شمال عراق را اشغال کرده است را تأمین مالی می‌کند.

  خبرگزاری رویترز اظهارات آقای مولر را اینگونه گزارش داد: «این نوع درگیری‌ها و این نوع بحران‌ها همیشه سبقه تاریخی دارند... سوالی که باید پرسید این است که چه کسی سربازان داعش را تسلیح و تأمین مالی می‌کند؟ کلیدواژه‌ای که در اینجا وجود دارد، قطر است.»

یک سخنگوی وزارت خارجه آلمان روز چهارشنبه گفته بود اطلاعی درباره اینکه اظهارات آقای مولر موضع رسمی دولت آلمان باشد، ندارد؛ سخنگوی وزیر خارجه آلمان روز جمعه در اظهارنظری رسمی در این باره با ابراز تأسف از بیانات مولر، درباره حمایت مالی قطر از گروه داعش گفت: «اطلاعی در این مورد ندارم».

این سخنگوی وزارت خارجه آلمان گفت که دولت قطر درباره اظهارات مولر با سفارت آلمان در قطر گفت‌وگو کرده است.

دیپلمات‌ها و منابعی از مخالفان سوریه می‌گویند که قطر در عین حال که از شورشی‌های مورد حمایت غرب، پشتیبانی می‌کند، از بخش‌های افراطی‌تر مخالفان هم حمایت کرده است.

چندی پیش نیز «نوری المالکی» نخست‌وزیر وقت عراق، قطر و عربستان را به حمایت مالی و نظامی از گروه تروریستی داعش متهم کرده بود. قطر همچنین حامی اصلی گروه تروریستی «جبهه النصره» در سوریه به شمار می‌رود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار