بازدید 2253

ساختمان «سازمان انتقال خون» هم ملی می‌شود

کد خبر: ۴۲۸۰۰۶
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۲ 22 August 2014
رئیس شورای شهر تهران از ثبت میراث «ساختمان اتحادیه» انتقال خون خبر داد و گفت: این ساختمان که حدود 100 سال قدمت دارد با همکاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و شهرداری ثبت میراث ملی خواهد شد.

به گزارش فارس، احمد مسجد جامعی در ادامه تهران‌گردی خود، این بار در سفارت فلسطین حضور یافت.

وی پس از استقبال صلاح‌الدین الزواوی سفارت دولت فلسطین در ایران، بازدیدی را از بخش‌های مختلف سفارت و همچنین نمایشگاه داخل این مجموعه داشت.

رئیس شورای شهر تهران در این دیدار با اشاره به روز جهانی مسجد اظهار داشت: در سال 1969 میلادی، مسجد‌الاقصی توسط یک فرد یهودی به آتش کشیده شد و از آن پس سازمان‌های کشورهای اسلامی تصمیم گرفتند این روز را به نام روز جهانی مسجد نامگذاری کنند.

وی با اشاره به مقاومت مردم غزه در ماه‌های اخیر گفت: در حال حاضر طولانی‌ترین جنگ را در این کشور شاهد هستیم که این جنگ ویژگی‌های منحصر به فردی را دارد.

مسجد جامعی گفت: یکی از ویژگی‌های مهم در این جنگ هم‌گروهی همه فلسطینی‌ها در یک جهت و برای حمایت از کشورشان است.

به گزارش فارس، در ادامه این دیدار صلاح‌الدین زواوی سفیر دولت فلسطین در ایران با اشاره به فرا رسیدن شهادت امام جعفر صادق (ع) گفت: این روز را به همه مسلمانان تسلیت عرض می‌کنم.

وی با اشاره به رابطه کشور جمهوری اسلامی با کشور فلسطین گفت: این رابطه از زمان‌های گذشته و از زمان مبارزه با رژیم ستمشاهی شکل گرفته است.

سفیر دولت فلسطین در ایران گفت: خیلی از رهبران جمهوری اسلامی در اردوگاه‌های نظامی ما آموزش دیده‌اند.

صلاح‌الدین زواوی اظهار امیدواری کرد: روزی فرا می‌رسد که پرچم ارتش 20 میلیونی به دست رهبر معظم انقلاب از ایران حرکت و به قدس شریف برسد.

به گزارش فارس بازدید از سازمان انتقال خون و اهدای خون توسط رئیس شورای شهر و تهران‌گردان مقصد بعدی مسجد جامعی بود.

وی علاوه بر بازدید از بخش‌های مختلف از سازمان انتقال خون، اهدای خون را یک وظیفه انسانی دانست.

رئیس شورای شهر تهران پس از بازدید از بخش‌های مختلف سازمان انتقال خون و ساختمان معروف در این مجموعه تحت عنوان «ساختمان اتحادیه» گفت: متأسفانه شاهد هستیم که قسمت‌هایی از این ساختمان تاریخی که قدمت بیش از 100 ساله را دارد تخریب شده است.

وی تصریح کرد: با هماهنگی‌‌هایی که با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران و همچنین شهرداری صورت گرفته است به زودی ساختمان اشاره شده تحت مرمت قرار خواهد گرفت و در واقع ثبت ملی خواهد شد.

رئیس شورای شهر تهران از راه‌اندازی واحدهای مرکزی انتقال خون در 5 پهنه از تهران خبر داد و گفت: با برنامه‌ریزی که صورت گرفته است این کار به زودی عملیاتی خواهد شد.

مسجد جامعی با تأکید بر اینکه باید نگرش به اهدای خون تغییر پیدا کند، گفت: باید این موضوع را در قالب یک کار فرهنگی اجتماعی قرار دهیم و آن را تقویت کنیم چرا که وجه اجتماعی آن بسیار مملوس‌تر است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی