بازدید 2024

حکمیت لاریجانی منصفانه بود

کد خبر: ۴۲۷۶۸۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۷ 21 August 2014
رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، با بیان اینکه حکمیت لاریجانی در ماجرای استیضاح فرجی دانا و نحوه اداره جلسه امروز بسیارمنصفانه بود، گفت: مجلس شورای اسلامی نسبت به عناصری که در ماجرای فتنه دخیل بوده اند حساسیت دارد و دولت باید به این حساسیت ها توجه کند.

علاء‌الدین بروجردی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به عدم رأی اعتماد نمایندگان مجلس به وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری، گفت: دکتر لاریجانی به عنوان ریاست مجلس حکمیت بسیار منصفانه ای در جریان استیضاح فرجی دانا داشت و تلاش کرد کار به اینجا نرسد اما متاسفانه برخی به تعهداتشان عمل نکردند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، افزود:‌ رئیس مجلس از تمام ظرفیت خودش برای مدیریت مناسب و منطقی موضوع استیضاح وزیر علوم استفاده کرد وهمان‌گونه که همه مطلع هستند از یک ماه پیش قرار بود طرح استیضاح در دستور کار قرار گیرد اما با پادرمیانی رئیس مجلس یک فرصت یک ماهه برای فرجی‌دانا در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: با توجه به حساسیت نمایندگان مجلس به موضوع فتنه و عناصری که در این مسئله درگیر بودند، اگر وزارت علوم نسبت به این موضوع و انتصابات صورت گرفته توجه لازم را انجام می‌داد حتی تا روز قبل از استیضاح هم امکان لغو طرح استیضاح فرجی‌دانا بود، اما متأسفانه علی‌رغم توافق صورت گرفته مبنی بر تغییربرخی معاونان وزیر علوم، این وعده انجام نشد و این موضوع موجب شد که عزم نمایندگان برای عدم رأی اعتماد به وزیر علوم جزم شود.

بروجردی  در این راستا تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی نسبت به عناصری که در ماجرای فتنه دخیل بوده اند حساسیت دارد و دولت باید به این حساسیت ها توجه کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، ادامه داد: به نظر می‌رسد که این موضوع نباید به یک اختلاف مجلس و دولت تبدیل شود، از طرف دیگر استیضاح وزرای دولت، حق قانونی نمایندگان مجلس است و دولت برای مراحل بعدی با توجه به تجربه امروز باید در انتصابات خود دقت کند.

بروجردی افزود: اقدام آینده دولت در انتصاب این سمت، نباید به یک لج بازی تبدیل شود و امیدوار هستیم که وزیر بعدی علوم هرچه سریع‌تر معرفی شود.

وی ادامه داد: به نظر من وزیر بعدی علوم باید فردی باشد که بتواند هم مسئولیت سنگین وزارت علوم در آستانه آغاز سال تحصیلی را به دوش بکشد و هم اینکه بتواند نظر نمایندگان مردم در مجلس را جلب کند.

رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، افزود: در شرایط کنونی تمام اقدامات دولت و مجلس باید معطوف به حل مشکلات اقتصادی کشور باشد تا در آینده بتوان اقتصاد مقاومتی را در کشور محقق کرد
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار