بازدید 5535

پليس‌وسپاه در برخوردبا ناهنجاری هماهنگ شوند

فضاي برخي از فرودگاه‌ها تافته جدابافته است و پليس وظيفه دارد طبق قانون با جرايم و ناهنجاري‌هاي مشهود برخورد کند.
کد خبر: ۴۲۷۶۶۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۷ 21 August 2014
جانشين فرمانده نيروي انتظامي گفت: فضاي برخي از فرودگاه‌ها تافته جدابافته است و پليس وظيفه دارد طبق قانون با جرايم و ناهنجاري‌هاي مشهود برخورد کند.

به گزارش ايسنا، سردار حسين اشتري در همايش ارتقاي فرهنگ خدمت رساني در سايه امنيت پايدار که توسط سپاه حفاظت هواپيمايي برگزار شد با بيان اينکه بالاترين هدف پليس ارتقاي امنيت و خدمت‌رساني است، گفت: امروز ايران به عنوان يک کشور امن در پيرامون کشورهاي ناامن شناخته شده است و اين در حالي است که شاخص‌هاي جرايم اجتماعي و امنيتي در کشور در يک وضعيت مناسبي نسبت به قبل قرار دارد.

وي با بيان اينکه دشمنان در اتاق فکر‌هاي خود مدام براي ناامن کردن ايران برنامه ريزي مي‌کنند، گفت: به لطف خدا و توجهات امام زمان هيچ اتفاقي تا‌کنون نيفتاده است و اين در حالي است که مرزهاي هوايي براي ورود، نفوذ و خروج هميشه مورد توجه بوده است که خوشبختانه از زماني که امنيت پرواز به سپاه پاسداران سپرده شده است، اين امنيت هوايي تضمين شده است و با اشراف اطلاعاتي سپاه توانستيم توفيقات خوبي کسب کنيم.

جانشين فرمانده ناجا با بيان اينکه بايد جديدترين تکنولوژي‌هاي فرودگاهي و کنترل آن وارد عرصه شود، گفت: استفاده از امکانات پيشرفته و منابع انساني آموزش ديده، تضمين‌کننده فعاليت‌ها خواهد بود و بايد مديريت و روحيه جهادي را سرلوحه کار خود قرار دهيم.

وي با اعلام آمادگي پليس براي همکاري با صنعت فرودگاهي و هواپيمايي کشور گفت: ما آماده هستيم که در کنار صنعت هواپيمايي و مجموعه فرودگاهي شاهد پيشرفت و توسعه آن باشيم و پليس در هر مکاني که لازم به گسترش باشد نسبت به تامين نيرو اقدام خواهد کرد. وي با اشاره به عمليات بزرگ پليس براي کنترل زائران در حج تمتع و عمره گفت: در سالهاي اخير در بازرسي و کنترل زائران اقدامات بسيار خوبي صورت گرفته است به گونه‌اي که هيچ زائري در سالهاي اخير برگردانده نشده است و اين در حالي است که برخي از کشورها به دنبال پيدا کردن نقطه ضعف و آبرو ريزي هستند.

سردار حسين اشتري همچنين در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اهميت اطلاع رساني به ممنوع الخروجي‌ها قبل از سفر گفت: اسامي افراد ممنوع الخروج از طريق مقام قضايي به پليس اعلام مي‌شود و گاها شاهد آن بوده‌ايم که يک فرد در دقايق آخر متوجه ممنوع الخروجي شده است و موجب ايجاد مشکلاتي شده که بايد در اين زمينه اطلاع‌رساني صورت بگيرد و هر ممنوع الخروجي نيز دليل بر خلاف کار و يا جنايتکار بودن فرد نيست و ممکن است افرادي به دليل بدهي مالي ممنوع الخروج باشند.

وي همچنين در مورد وضعيت پوششي برخي از مسافران گفت: بايستي يک هماهنگي ميان همه دستگاه‌ها در برخورد با مسافراني که رفتار ناهنجاري در فرودگاه دارند صورت گيرد چرا که ما در جامعه اسلامي زندگي مي‌کنيم و همه ما به ارزش‌هاي اسلامي معتقديم.

وي با بيان اينکه بايد با اين افراد هنجارشکن برخورد کرد تا جسارت پيدا نکنند که با وضعيت بدي ظاهر شوند، گفت: شاهد آن هستيم هنگامي که با يک فرد ناهنجار برخورد مي‌شود برخي مي‌آيند و مي‌گويند آقا برخورد نکنيد و اين در حاليست که همه ما وظيفه امر به معروف و نهي از منکر داريم.

وي با بيان اينکه برخورد با ناهنجاري‌ها بايد با تدبير و آرام باشد، گفت: برخورد با ناهنجاري‌ها ظرافت خاص خود را دارد و بايد روش‌ها به دقت انجام شود اما اين بدين معنا نيست که اصل کار متوقف شود.

سردار حسين اشتري با بيان اينکه پليس و سپاه در برخورد با ناهنجاري‌ها بايد هماهنگ شوند گفت:‌ برخي از فرودگاه‌هاي کشور گويا تافته جدابافته هستند و اين در حالي است که عمده مسافران و مراجعه کنندگان آنها اين موارد را رعايت مي‌کنند و ما از آنها تشکر مي‌کنيم اما در مورد برخورد با ناهنجاري‌ها بايد کارهاي فرهنگي، زيربنايي و... صورت گيرد و اجازه ندهيم محيط براي ناهنجاراني که موجب آزار خانواده‌ها و متدينين مي‌شوند فراهم شود.

وي با اشاره به اهميت دقت و سرعت عمل ماموران پليس فرودگاه‌ها در کنترل افراد گفت: دقت و سرعت ماموران نشان دهنده پيشرفت کشور است و اگر افراد بهترين برخورد را داشته باشند و از نظر ظاهري نيز مناسب باشند، مي‌توانند معرف خوبي براي ايران باشند. وي همچنين در جمع خبرنگاران با بيان اينکه نيروي انتظامي طبق قانون وظيفه برخورد با جرايم مشهود را دارد و برخي ناهنجاري‌ها جزو جرايم مشهود محسوب مي‌شوند، گفت: اگر ناهنجاري‌ها در مکان‌هاي عمومي مشاهده شود پليس طبق وظيفه ذاتي و بر اساس هماهنگي با قوه قضائيه با آنها برخورد مي‌کند اما قبول کنيد که تنها افراد معدودي هنجار شکن وجود دارد که اميدواريم رويه خود را تغيير دهند.

وي با بيان اينکه دستورالعمل مشخصي براي برخورد با اين هنجار شکنان تهيه و ابلاغ شده است، گفت: در مرحله اول با مسافراني که خلاف هنجارها رفتار مي‌کنند تذکر داده و در صورت تکرار اقدامات قانوني انجام مي‌شود اما سعي کرده‌ايم که قبل از هر گونه اقدام پيشگيري کرده اما در صورت مشاهده طبق ضوابط با آنها برخورد مي‌شود.

وي در مورد پوشش مهمانان خارجي نيز گفت: مهمانان خارجي بايد قوانين کشور را رعايت کنند و قبل از ورود تذکرات لازم به آنها داده شده است و با وزارت امور خارجه و گردشگري نيز هماهنگ شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی