بازدید 2359

سیستم تصفیه فاضلاب اعتبارات مناسبی ندارد

کد خبر: ۴۲۷۵۳۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۳ 20 August 2014
مدیرکل دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست، گفت: برنامه‌های پیش‌بینی شده با اعتبارات درخواستی برای اجرای پروژه‌های شبکه‌های جمع آوری فاضلاب شهری و سیستم‌های تصفیه فاضلاب شهری متناسب نبوده و باعث بروز یکی از جدی‌ترین چالش‌های مدیریت پساب در کشور شده است.

به گزارش ایسنا، حسن پسندیده در خصوص چالش‌های حاکم بر مدیریت کلان پساب کشور، گفت: برای کلیه هزار و500 شهر با جمعیت بالای 50هزار نفر باید پیش‌بینی، طراحی، اجرا و بهره‌برداری از شبکه‌های جمع‌آوری فاضلاب شهری و سیستم‌های تصفیه فاضلاب شهری اقداماتی انجام داد.

وی افزود: برای ایجاد شبکه‌های جمع‌آوری فاضلاب شهری و سیستم‌های تصفیه فاضلاب شهری نیاز به تامین و تخصیص مبالغ بسیار زیادی از منابع مالی خواهد بود که عملا در قالب تخصیص بودجه جاری سالانه دور از ذهن به نظر می‌رسد.

مدیرکل دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست یکی از عملی‌ترین راهکارهای اجرایی را پیش‌بینی فروش اوراق قرضه با سود منطقی و ایجاد تضمین لازم جهت بازپرداخت اصل مبلغ اوراق و سودهای متعلقه طی مدت برنامه عنوان کرد و افزود: مدیریت بهینه، پاکسازی و احیاء کلیه منابع آب سطحی و زیرزمینی و ممانعت از ایجاد هرگونه مخاطرات آلودگی منابع مذکور در آینده نیازمند برنامه‌ای مدون و جدی با پیش‌بینی منابع مالی مورد نیاز و نظارت بر نحوه مدیریت و اجرای دقیق برنامه‌های پیش‌بینی شده خواهد بود.

پسندیده خاطرنشان کرد: برنامه‌های پیش‌بینی شده با درصد پیشرفت فیزیکی پروژه‌های طراحی و اجرای سیستم‌های تصفیه فاضلاب شهری با تخصیص اعتبارات درخواستی مورد نیاز متناسب نبوده و مشکلات جدی در این خصوص به وجود آورده است.

می‌توان با مدیریت صحیح پساب بخش زیادی از نیازهای آبی کشاورزی و صنایع را برطرف و علاوه بر تامین بخشی از آب مورد نیاز ، از آلوده شدن رودخانه‌ها و تالاب‌ها نیز جلوگیری کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی