بازدید 28730

احتمال حذف ثانیه شمار چراغ قرمزها در تهران

رییس پلیس راهور تهران بزرگ با ذکر اینکه ثانیه شمار (تایمر) چراغ های راهنمایی و رانندگی در تقاطع های پایتخت برای تعدادی از رانندگان مشکلاتی را بوجود آورده پیشنهاد کرد: این نماگر های زمانی حذف شوند.
کد خبر: ۴۲۷۲۲۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۰ 19 August 2014
رییس پلیس راهور تهران بزرگ با ذکر اینکه ثانیه شمار (تایمر) چراغ های راهنمایی و رانندگی در تقاطع های پایتخت برای تعدادی از رانندگان مشکلاتی را بوجود آورده پیشنهاد کرد: این نماگر های زمانی حذف شوند.

سرهنگ ˈسید تیمور حسینیˈ روز سه شنبه در جریان بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی به خبرنگار ایرنا گفت: کم و زیاد شدن و اختلال در کارکرد این نماگرها گاه باعث جریمه شدن خودروها به علت تخلف عبور از چراغ قرمز توسط دوربین های هوشمند می شوند.

وی اظهار داشت: استفاده از این ابزار منسوخ شده و در حال حاضر وسیله ای با عنوان تایمر چراغ راهنمایی و رانندگی در هیچ کشوری وجود ندارد .

رییس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به اینکه باید توجه راننده به چراغ باشد نه تایمر آن از رانندگان وسائط نقلیه تقاضا کرد : بجای دقت به نماگرهای زمانی به رنگ چراغ های راهنمایی و رانندگی توجه کنند تا در هنگام عبور و مرور از تقاطع ها مشکل رخ ندهد.

حسینی چراغ های راهنمایی در تقاطع های پایتخت را هوشمند اعلام و اظهار کرد: حسگرهایی در این مکان تعبیه شده است تا حجم بار ترافیکی بسنجد و زمان عبور و مرور وسیله نقلیه مشخص کند.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: باتوجه به هوشمند بودن چراغ های راهنمایی، زمان آنها کاهش و یا افزایش می یابد تا تردد وسائط نقلیه با آرامش بیشتری انجام گیرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۲۳
انتشار یافته: ۶۳
خب به یک جراغی میرسیم 180 ثانیه ای بوده قبلاً خب همینطور ماشین روشن بمونه؟ منطقیه؟ کدوم کشوری همه مردمش به سمت پایتخت هجوم میارن؟ کمی منطقی صبحت کنید
ثانیه شمار تقاطع نیایش، ولیعصر دفعتا از عدد 55
به 11 تنزل پیدا میکند البته اکثر مواقع هم بجای
عدد ، حروف (p.o) را نشان میدهد
پاسخ ها
محمود
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
دوست عزیز
اگر دقت کرده باشی قبل از خط عابرپیاده خطهای زرد رنگی وجود دارد که اصطلاحا لوپ یا حلقه های القایی نامیده میشود این حسگرها تردد خودروها را به کنترلر تقاطع اعلام میکنند (در تقاطع های هوشمند)بنابر این اگر در مسیری تردد کم باشد به نفع فاز بعدی تقاطع چراغ سبز میشود.حروف poنیز نشاندهنده این است که تقاطع از حالت هوشمند خارج شده و توسط عاملین پلیس اداره میشود.
والله ما اینجا در مالزی که داریم این شمارنده ها را
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
پرچم مالزی این شکلیه؟!
بودنش بهتر از نبودنشه. نباشه از همون لحظه اول ماشینا شروع میکنند به بوق زدن! باشه ولی درست کار کنه.
لطفا زمان چراغ زرد به قرمز را هم منطقی تنظیم کنید.
بیش از ده چهارراه را میتوانم آدرس بدهم که چراغ زرد آن حتی به دوثانیه هم نمیرسد!!!
درآخرهم یادآوری میکنم مشکل از تایمر نیست از همان دوربینهای به اصطلاح هوشمند است.
يكي به كار راهنمايي رانندگي نظارت كنه
اعلام كردن اگر وسط چهارراه بودي و قرمز شد جريمه ميشي
حالا ميخوان زمانسنج رو حذف كنن
ما نميفهميم چقدر زمان داريم براي عبور از تقاطع
همه جوره تلاش ميكنن ما رو جريمه كنند
با دليل
يا بي دليل
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۰۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
حاجی ناشناس
اگه چهار راه جا نداره رد شی نباید بری
باید صبر کنی تا جا باز بشه بعدا رد شی
تو آمریکا که حد اقل اینجوریه
ناشناس
| Canada |
۰۵:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
تقاطع باید موقع ترافیک باز نگه داشته شه. اگر اون ور تقاطع راه برای ادامه مسیر باز بود، وارد تقاطع میشی و عبور می کنی. اگر نه پشت خط عابر اونقدر صبر می کنی تا در طرف مقابلت اون ور تقاطع یه دونه جا خالی شه. سبز بودن چراغ به تنهایی مجوز ورود به تقاطع نیست. باید روبروت باز باشه. اگه تو این گیر و ویر قرمز شد، خب صبر می کنی تا دفعه بعد که سبز شه. در هر صورت تقاطع باید باز نگه داشته شه، حتی اگه هر چهارطرف از ترافیک قفل باشه. اینجا تو کانادا که اینجوریه. زمان سنج هم نیست.
ناشناخته
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
ناشناس عزيز وقتي چراغ زرد شد, بايد وايستي. نه اينكه سرعتتو بيشتر كني و يهو وسط چهارراه چراغ قرمز بشه!!!
مشكل از فرهنگ مردم است.
چه بد
ولی اگر درست کار کنندو مردم آموزش ببینند می تواند باعث خاموشی ماشین ها در مدت توقف شودو صرفه جویی اندکی در مصرف سوخت شود
حدافل زمانی که راننده زمان طولانی را میبیند خودرو را خاموش میکند و این یعنی مصرف سوخت کمتر و الودگی کمتر .
هر دم از این باغ خبری می رسد !! رفع اختلال یک تایمر ساده خیلی سخته؟
اتفاقا این تایمر ها خیلی خوب هستند و من خودم تو کره از اینا دیدم. لذا چیزی نیستند که منسوخ باشند.

مشکل اصلی، که خود راهنمایی رانندگی مقصرش هست، اینه که تایمر به ناگاه سر یک زمان خاص متوقف میشه و اعصاب همه را میریزه بهم. آقایون به جای حذف تایمر ها این مشکلو حذف کنند.
اولا که راننده برای عبور از چارراه باید به رنگ چراغ توجه کنه نه عددی که تایمر نشون میده. این که راننده به خاطر سهل انگاری خودش از چراغ قرمز عبور کنه و جریمه بشه فقط تقصیر خودشه. دوما کی گفته که این تایمرها تو سایر کشورها منسوخ شده و استفاده نمیشه؟! همین 2 ماه پیش تایلند بودم اونجا اکثر تقاطع های مهمشون تایمر چراغ راهنمایی داشتند.
تصمیم اشتباهی است، حذف آنها به سبب اینکه راننده نمی داند کی چراغ قرمز تمام میشود باعث ناراحتی شدید اعصاب رانندگان و بیقراری آنان میگردد که خود معضلات بعدی را در پی دارد.
من در فرانسه و ساير كشور هاي اروپايي نديده ام و فكر مي كنم منسوخ باشد
منسوخ نشده اند. تو استانبول دارن استفاده میکنند.
وجود این شمارش گرها خیلی مفیده باعث میشه به موقع اشینها حرکت کنند همش راننده تو استرس اینکه چه موقع چراغ سبز میشه نیست اگه زمانشم طولانی باشه راننده می تونه ماشینشو خاموش کنه بهتر به طور ناگهانی صفر نشنیه 10 15 ثانیه مهلت بده
خیلی هم تایمر ها خوبه. از حرص خوردن موقع چراغ قرمز جلوگیری میکنه.
اینجا تو استرالیا برای عابر پیاده ها هست.
دقیقا پاک کردن صورت مساله بجای راه حل همین جاست تایمر جنسش خوب نیست و خراب میشه باید حذف بشه؟
اين تايمر كار منطقي و مفيدي است و در خيلي از كشورها استفاده ميگردد . حتي اگر در هيچ كشوري هم نبود باز دليل جمع آوري نميشد. نكته در تنظيم و كاركرد است كه در بعضي از آنها از عدد 60 به يكبار به 10 تقليل داده ميشود و در بعضي از آنها روي عدد 3 ده ثانيه ساكن ميماند كه اين روش اعمال نظر شخصي به نظر ميرسد.
تو اینجا متاسفانه اول یه کاری رو بدون اینکه قبلش راجع بهش فکر کنن انجام میدن و وقتی کلی هزینه شد به این نتیجه میرسن که خوب نیست و باید مثل قبل باشه و این وسط پول بیت الماله که حیف میشه
وقتی چراغ زرد میشه حتی راننده های 5 ردیف اونور تر هم میخوان عجله کنن ازش رد بشن.

اگه سر چراغ زرد راننده ها اینهمه حرص نزنن و بایستن درست تره.
همه میخوان چراغ زرد رو رد کنن بعد میبینی وسط چهار راه یهو ترافیک میشه و بعدشم چراغ قرمز میشه و اونوری ها که چراغشون سبزه نمیتونن حرکت کنن و چهار راه قفل میشه.
عادت داریم به حای اصلاح صورت مسئله رو پاک کنیم
بنده شب چهار راه پاسداران از شمال به جنوب در حركت بودم كهميخواستم سمت مغان بروم كه چون بايد راه گرفت چراغ قرمز شد و من به عقب برگشتم ولي باز صد هزارتومان جريمه شدم بايد جرايم با توجه به اقتضاي ترافيك باشد الان من سر چهارراه ها از ترس جريمه مثل وحشي ها رانندگي ميكنم.
تو استرالیا تایمر نداره البته اونجا مردم اینقد عجله ندارن!
کدوم کارشناس گفت نصب بشه؟ رو چه حسابی برداشته میشه؟
در بسياري از كشورهاي دنيا از سيستم شمارشگر استفاده ميشود، به اين تفاوت كه اكثر آنها درست كار ميكنند. لطفا اين سيتم بسيار مفيد را ارتقا دهيد و ترافيك كشور را از اين ابزار بسيار مفيد محروم نسازيد. اين سيستم از عصبي شدن راننده ها تا حد زيادي ميكاهد.
در آمریکا و کانادا چارغهای عابر‍ پیاده دارای ثانیه شمار هست و این ثانیه شمارها طوری قرار داده شده که ماشینها هم می توانند ببینند و بفهمند که چراغ کی سبز یا قرمز می شود. توی گوگل استیریت یا فیلمها دقت کنید به راحتی می بینید
برای اینکه مشکل کم و زیاد شدن حل بشه کافیه فقط 10 - 15 ثانیه مونده به تغییر چراغ شروع به شمارش کنه، اونم از سبز به قرمز
توی مسکو هم همه چراغها تایمر دارن
خیلی هم خوبه که حذفشون کنن. تو آمریکا کالیفرنیا به جای اینکار چراغها هوشمنده. اگه ببینه یه طرف ماشین وایساده و اونور ماشین نمیاد سریع سبز می کنه. الان چهار پنج ساله این سیستم رو گذاشتن و خداییش وایسادن الکی پشت چراغ قرمز از بین رفته. امیدوارم مسولین این هوشمند سازی رو سریع تر انجام بدن.
تو چين هم هم همچنان برقراره، مشكل رو حل كنيد، انگار همه عادت كرديم صورت مسئله رو پاك كنيم.
جناب سرهنگ محترم نداشتن تایمر در دیگر کشورها دلیل نادرست بودن ان در ایران نیست من که چند سال است در کانادا زندگی میکنم یکی از معضلات همین نداشتن تایمر است که باعث جریمه شدن و استرس فراوان موقع رسیدن به این چراغ هاست که دوربین دارند . درصورتی که وجود تایمر مشخص میکند با این تایم مانده تا چراغ قرمز و سرعت میشود چراغ رو رد کرد یا باید متوقف شد. لطفا دلیل بیاورید و کشورهای دیگر را ملاک قرار ندهید . متشکرم
اون طوری که واویلااااست...
چراغ سبزه همین که میای رد شی یهو قرمز میشه و ملت بدتر جریمه میشن باز اینطوری چند ثانیه مونده وایمیستیم ولی اینطوری نمیدونیم کی میخواد قرمز شه!
اینجا تو پاریس از میدان کنکورد تا میدان شارل دوغول تو تقاطع هاش چراغ ها ثانیه شمار دارند، البته هوشمند هستند و زمانشان در هر لحظه بسته به ترافیک تغییر کرده کم یا زیاد میشوند
زمان سنج كلا مفيده، اما تغيير زمان ناگهاني ان ، ايجاد مشكل ميكنه. گاها تايمر ٦٠ ثانيه رو نشون ميده ، وسط چهار راه ميرسي چراغ زرد ميشه. بجاي حذف تايمر ، اين مشكلشو بر طرف كنيد
یه چیز خوب هم که توی مملکت پیدا می‌شه رو می‌خوان حذف کنن
تا امروز این تایمر ها نشانه پیشرفت بود امروز نشانه پسرفت!
دیروز قانون گردش به راست رو که کلا گفتن از اول هم نبوده و به اشتباه مردم فکر میکردن آزاده، امروز هم تایمر رو برمیدارن، خدا به داد فردا برسه
این شمارنده ها برای من که مفید بودن و تا بحال به مشکل خاصی بر نخوردم.
حذف صورت مسئله به جاى حل آن!
اینکه تایمر وجود داشته باشه باعث میشه برآورد کنی که در زمان باقی مانده می توانی از چهار راه بگذری یا یا اینکه منتظر بمانی و چهار راه را بند نیاوری. البته اگر به فرمایش دوستمان یک مرتبه از 55 به 11 تنزل نکنه که باعث اشتباه و تصادف خواهد شد . اگه چیزی در خانه تان خراب است درستش می کنید یا آن را دور می ریزید ؟
خوش بحال خود خودمان.دربرزل آبادماکه ازاین چراغهااثری نیست که هیچ جزءبرنامه های 100سال آینده هم نیست.بیایید روستای ما همه دعوتیید.
اخیرا یک مسئول محترم در پلیس راهور فرمایشی کردند که بسیار متعجب شدم.
فرمودند که راننده ها حتی در هنگام سبز بودن چراغ هم باید زمان خروج از تقاطع را تخمین بزنند
و اگر در وسط تقاطع چراغ ناگهان زرد و قرمز شود جریمه میشوند!!!
همگی در این تهرون رانندگی کردیم و میدونیم خیلی موقع وسط تقاطع به دلایل مختلف گیر میکنی
به نظرم باید چرغ های نمایشگر فعال و سالم باشند تا راننده دقیقا وضعیت خودشو بدونه
ما كه چين هستيم شمارنده چراغ قرمز و سبز همه جا هست . اما فقط ده ثانيه آخر . به هرحال شمارنده هست .
همه جا به جلو می روند ما به عقب
من تو سنگاپور هستم اینجا هم تایمر داره
"حذف ثانیه شمار چراغ قرمزها"، کار بسیار اشتباهیه.
هنور در بسیاری از کشورها حتی در اروپای غربی از ثانیه شمار استفاده می کنند اما ثانیه شماری که سنسورهای آن به درستی نصب شده و ثابت است. اینطور نیست که ثانیه شمار بصورت جهش اعداد را کم کند یا روی یک عدد متوقف شده و رانندگان عجول تهرانی را عصبانی تر کند.
بهتر است به جای حذف تایمر فکری به دوربینهای ثبت خلاف سر چهاراهها بکنند. متاسفانه بارها پیش آمده است که راننده ای به دلیل عدم رعایت برخی رانندگان دیگر وسط تقاطع گیر افتاده و به جرم نکرده (عبور از چراغ قرمز) باید جریمه سنگینی بپردازد. این مساله برخلاف مقررات بین المللی راهنمایی و رانندگی است .
بودن تايمر به كاهش تصادف در چهاراهها منجر شده است.هر تغييري نياز به كار كارشناسي و بررسي فوايد و معايب آن دارد.
راه حل اينجور مسائل بسيار ساده است. رفراندوم موبايلي كه الان چند ساله در مملكت راه افتاده و تو تمام برنامه هاي تلوزيوني و غيره ازش استفاده مي كنن ، يه كم هم براي رفاه مردم ازش استفاده كنيد. از مردم بپرسيد و نتيجه را عملياتي كنيد. 1- ثانيه شمار در چراغهاي راهنمايي باشد 2- ثانيه شمار در چراغهاي راهنمايي نباشد.
ساير موارد هم مثل اينكه من وسط چهار راه بودم، من حركت نكردم ، يه ثانيه زرد و زياد كنيد و غيره و ذالك مربوط به ما راننده هاست كه حقيقتا بايد رعايت كنيم و هركس رعايت نكرد حقش جريمه است و به نظر بنده حتي نرخ جريمه ها بايد چند برابر هم بشه چون بعضيا واقعا بووووووووووق هستن و اگه اين جريمه ها نباشه خدا رو هم بنده نيستن.
توي كشور ايران همشه همينطوريه . بجاي اينكه اگر ثانيه شماري خرابه اون را درست كنند ميخوان كلا ثانيه شمار را حذف كنند . يعني بجاي حل مسله صورت مسله را پاك ميكنند !!!!!
لطفا دقت کنید وجود این تایمرها از چند جهت قابل توجه است از جهت روانی تاثیر مثبت بر روی روان رانندگان دارد و تکلیف آنان را در خصوص مدت زمان انتظار مشخص می کند . حتما عدم فعال بودن بعضی از این ثانیه شمارها برای ما اتفاق افتاده و تحمل زمانی که مدت آن مشخص نبوده برای ما زجرآور بوده . و از طرفی از جهت اقتصادی نیز قابل توجه می باشد چرا که < در مدت زمان طولانی انتظار ما می توانیم خودروی خود را خاموش نگه داریم .
در مجموع جمع کردن ثانیه شمارها اصلا کار درست و معقول نمی باشد .امیدوارم مسئولین ذیربط قبل از هر اقدامی با تشکیل اتاق فکر نسبت به همه امور راهنمائی و ارنندگی اقدام لازم را انجام دهند .
برعكس پيشنهاد ميكنم چهارراههاييكه تايمر نداره راهم به اين ابزار مجهز كنين زيرا در يك شهر شلوغ وپر ترافيك حداقل آدم بدونه چه مدت ديگه بايد پشت چراغ بمونه.
دركشورهاييكه تايمر ندارند درعوض نظم وترافيك بسيارروان دارند واصلا توقف هاي طولاني پشت چراغ مطرح نيست كه تايمر مهم باشه يا نباشه.
فقط خواهشا راهنمايي - رانندگي اينقدر اين تايمر هارو دستكاري نكنه!!
حذف این تایمرهای اضطراب آفرین کار بسیار خوبی است.

ولی بهتر از آن نگه داشتن تایمر قرمز و حذف تایمر سبز میباشد.
تايمرها وسايل مفيدي هستند. بهتر است كه بجاي حذف، عمللكرد آنها اصلاح شود. ضمنا چند روز قبل كه در كشور چين بودم، در چهارراههايشان از تايمر استفاده كرده بودند.
در بیشتر کشورهای دنیا این تایمرها هست تا راننده ها با ارامش پشت چراغ بمونن و اگر دیدن تایم زیاده ماشینوشن رو خاموش کنن...
یک کار خوبی کردن اینا رو گذاشتن حالا میخوان حذفش کنن در ضمن سیستم هوشمند که یکدفعه تصمیم نباید بگیره باید با تحلیل هایی که میکنه زمان رو تنظیم کنه
والا در چین هم این تایمر ها وجود داره اونم از نوع سه رنگ که حتی زمان چراغ زرد را هم میزنه . البته هیچ وقت هم زمان را کم و زیاد نمیکنه
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی