بازدید 2084

بلاتکلیفی در اجرای قانون تجمیع بیمه‌ها

کد خبر: ۴۲۷۱۶۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۰ 19 August 2014
عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با تاکید بر اینکه امروزه همتی برای اجرای تجمیع بیمه‌ها نیست، گفت: مشخص نیست چه دست‌های پشت‌پرده‌ای برای تجمیع نشدن بیمه‌ها وجود دارد که این قانون هنوز اجرا نشده است.

محمد جواد نظری‌مهر در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از بلاتکلیفی در قانون تجمیع بیمه‌ها، افزود: در قانون برنامه پنجم توسعه بر ضرروت تجمیع بیمه‌ها تاکید شده است اما متاسفانه همچنان شاهد اجرایی نشدن این قانون هستیم.

نماینده مردم کردکوی، بندرگز و بندرترکمن در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: فلسفه وجودی تشکیل سازمان بیمه سلامت ایرانیان، تجمیع و یکسان‌سازی بیمه‌ها است و اینکه همه مردم بتوانند با دریافت دفترچه بیمه یکسان از خدمات برابر نیز برخوردار شوند اما با وجود وعده وعیدها همچنان این طرح نتوانسته شکل اجرایی به خود گیرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه مشخص نیست چه دست‌های پشت‌پرده‌ای برای تجمیع نشدن بیمه‌ها وجود دارد، تصریح کرد: سازمان بیمه سلامت باید با تجمیع صندوق‌های بیمه‌ای،‌ دفترچه‌های واحدی در اختیار افراد قرار دهد تا عدالت واقعی نسبت به دریافت خدمات یکسان به مردم اجرایی شود.

وی با انتقاد از اینکه برای نخستین بار نیست که در کشور طرح‌های همچون تجمیع بیمه‌ها اجرایی نمی‌شود، تاکید کرد: این اتفاقات طی سال‌های گذشته نیز در حوزه‌های مختلف مشاهده می‌شود و بسیاری از طرح‌ها قبل از اجرا ناکام می‌ماند.

نظری‌مهر با بیان اینکه متاسفانه مجریان برخی طرح‌ها به دلایل سلایق مختلف دست به اجرای آن نمی زنند، افزود: امروزه همت والایی برای اجرای طرح تجمیع بیمه‌ها نیست و همچنان این بی‌قانونی در کشور درحال انجام است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس نهم، گفت: متاسفانه هنوز زیرساخت‌های اجرای طرح تجمیع بیمه‌ها آماده نیست و صندوق‌های بیمه‌ای نیز تمایلی برای این تجمیع ندارند بنابراین اجرای آن همچنان در بلاتکلیفی قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛‌ بیمه سلامت ایرانیان که با هدف یکپارچه سازی دفترچه های بیمه راه اندازی شد درچند ساله اخیر با مشکلات وکمبودهای زیادی مواجه بوده به گونه‌ای که نتوانسته به اهداف خود که یکی از آن تجمیع بیمه ها وتحت پوشش قرار گرفتن تمامی افراد بود نزدیک شود به این ترتیب همچنان شاهد اجرا نشدن تجمیع بیمه‌ها در کشور هستیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی