بازدید 2420

وزیر علوم عملکرد خوبی دارد

کد خبر: ۴۲۷۱۵۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۸ 19 August 2014
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با مثبت ارزیابی کردن عملکرد وزیر علوم،‌ گفت: امروز مردم انتظار استیضاح وزیر علوم را ندارند زیرا ا با مشکلات دیگری مواجه هستند.

به گزارش خانه ملت، موید حسینی صدر در نشست علنی امروز (سه شنبه 28 مرداد) مجلس شورای اسلامی، در نطق میان دستور خود با یادآوری نامگذاری سال ها در نوروز هر سال از سوی مقام معظم رهبری افزود: این نامگذاری ها به اعتراف تمام آگاهان بر مبنای آسیب شناسی است که صورت گرفته است؛ اصلاح الگوی مصرف از جمله این نامگذاری ها بود که مورد غفلت واقع شد و اکنون نیز مصرف سوخت در کشور هر سال 100 میلیارد دلار صدمه می زند.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری نامگذاری سال به نام اقتصاد و فرهنگ باعزم ملی و مدیریت جهادی تأکید کرد: با توجه به این نامگذاری اما با رکود اقتصادی مواجه هستیم و فرهنگ نیز مشکلات زیادی را به خود اختصاص داده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم از توزیع شب نامه علیه رئیس جمهور در مجلس انتقاد کرد و گفت: این اقدامات نیز مغایر با عزم ملی است و با همسویی ها مغایرت دارد.

وی ادامه داد: متأسفانه کشورمان اسیر بیماری چند ساله بوروکراسی، کاغذبازی و دیوان سالاری است که اینها مجال را از مدیریت جهادی گرفته کرده است.

وی خطاب به نوبخت معاون نظارت راهبردی رئیس جمهور تأکید کرد: از وی درخواست دارم در ابلاغ بودجه پروژه های عمرانی سرعت عمل به خرج دهند زیرا فصل کار در حال اتمام است.

حسینی صدر به معرفی شهرستان خوی و چایپاره پرداخت و یادآور شد: این شهرستان جایگاه آیت الله العظمی خوی و مدفن شمس تبریزی و پوریای ولی است؛ این شهرستان مهد فرهنگ تشیع است اما این شهرستان اسیر تنگ نظری شده است.

نماینده مردم خوی و چایپاره با انتقاد از بحران آب در این شهرستان ها تأکید کرد: متأسفانه علاوه بر این معضل عدم احداث جاده ها، فرسودگی بیمارستان ها، نیمه تمام ماندن ساختمان دانشگاه دولتی، تعطیلی فرودگاه خوی و ده ها مشکل دیگر که سرفصل همه آنها بیکاری است.

این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: شهرستان خوی 430 هزار نفر جمعیت دارد که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد بر این اساس از دولت می خواهم در مورد معلمان شرکتی و قبول شدگان آزمون های مختلف آنها را از بلاتکلیفی نجات دهند.

وی با بیان اینکه حوزه انتخابیه اینجانب در بحث راه بسیار محروم است و نسبت به آن اجحاف شده است افزود: در جاده خوی امسال 11 نفر در 5 ماه کشته شده اند؛ مرز رازی در این شهرستان آبروی کشور است و 40 هزار مسافر در همین تعطیلات عید فطر از این مرز عبور کرده اند اما این جاده مانند یک جاده روستایی است لذا از وزیر راه تقاضای تعریض این جاده را داریم.

حسینی صدر یادآور شد: همچنین جاده روستاهای بالای 250 هزار خانوار دارای مشکلاتی است که باید نسبت به تعریض آنها اقدامات عاجل انجام گیرد همچنین امید است در حوزه آب نیز فکری اساسی صورت گیرد زیرا وضعیت بسیار اسف باری داریم.

این نماینده مردم در مجلس نهم گفت: از شهرستان خوی هر سال 150 میلیون مترمکعب آب خارج شده و به دریای مازندران می ریزد اما در شهرستان خوی کشاورزان زمین ها را رها کرده اند و بیکاری بیداد می کند.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بیش از 50 روستا آب شرب ندارد و آب شرب خوی نیز در شرایط بحرانی قرار دارد و نیترات آن غیر قابل تحمل شده است با توجه به اینکه وزیر راه به دعوت مردم خوی به این شهرستان سفر کرده و مصوبات خوبی نیز در این زمینه داشته است حال امید است این وعده ها عملی شود.

وی به معضل بیکاری در شهرستان خوی اشاره کرد و گفت: بیکاری درد مشترک همه نمایندگان است و تأکید می کنم عدم دوراندیشی دولت قبل و تصمیمات خلق الساعه و دشمن تراشی و ادبیات غیر دیپلماتیک باعث شد که کشور به نقطه ای برسد که امروز 7 الی 8 میلیون بیکار در کشور وجود دارند و حدود 11 میلیون جوان نیز از سن ازدواجشان گذشته است.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه عدم توجه به معابر و ظرفیت های استان معضلاتی را ایجاد کرده است گفت: همچنین عدم توجه به موقعیت مرزی استان باعث شده بیکاری تشدید شود و جوانان شهرستان خوی و چایپاره در حسرت یافتن کاری مناسب برای خود هستند که دولت موظف است برای اینها و رفع این معضل اقدامات اساسی را انجام دهد.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس نهم به ذکر نکته ای در مورد استیضاح وزیر علوم پرداخت و گفت: حضرت علی(ع) می فرمایند ستودن بیش از آنچه سزاوار است نوعی چاپلوسی است و کمتر از آن درماندگی و رذالت است.

وی یادآور شد: وزیر علوم امروز عملکرد خوبی دارد؛ من استاد دانشگاه هستم و با توجه به مراجعات دانشگاهیان متوجه شدم که حتی یک نفر از عملکرد یک ساله وزیر ناراضی نبوده است.

حسینی صدر در مورد بورسیه های انجام شده گفت: این افرادی که با معدل 13 بورسیه شدند و من به عنوان استاد دانشگاه پاسخی در برابر دانشجویان تیزهوش خود ندارم لذا ما به عنوان نمایندگان باید به افکار عمومی پاسخ دهیم در این میان مردم انتظار استیضاح وزیر علوم را ندارند زیرا امروز مردم با مشکلات صنعت و معیشت مواجه هستند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه امروز دانشگاه های ما از لحاظ رشته های تحصیلی در آشفتگی حداکثری هستند گفت: 80 درصد فارغ التحصیلان یا بیکار هستند یادر تخصص تحصیلی خود فعالیت نمی کنند لذا باید نگران این گونه مسائل باشیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از وزیر بهداشت درخواست کرد تا نسبت به فرسودگی بیمارستان خوی که بیش از 94 سال از عمر آن می گذرد و از تجهیزات مناسب نیز برخوردار نیست اقداماتی را مد نظر قرار دهید.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار