بازدید 2458

ضرورت اصلاح نرخ سودبانکی

کد خبر: ۴۲۶۹۸۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۵ 19 August 2014
عضو کمیسیون برنامه،‌بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه با نرخ سودی که بانک مرکزی در نظر گرفته دیگرکسی در بخش تولید سرمایه گذاری نمی کند از این رو دولت باید نرخ سود بانکی را اصلاح کند، گفت: بهتر است ابزارهای جدید تامین منابع مالی مانند صکوک را برای واحدهای بزرگ تولیدی تعریف کنیم تا این واحدها ازطریق بازار سرمایه بتوانند سرمایه در گردش خود را تامین کنند.

جعفر قادری در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، درباره راههای تقویت سیستم بانکی به منظور افزایش سطح تسهیلات دهی بانکها به بنگاههای تولیدی جهت خروج از رکود، با تاکید بر اینکه دولت باید سرمایه بانکها را افزایش بدهد، گفت: بانکهای دولتی با کمک دولت و بانکهای خصوصی با واگذاری مبالغ بیشتری از سهامشان در بورس باید سرمایه شان را افزایش دهند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه  بانکها هم از دولت و هم از اشخاص حقیقی و حقوقی دارند از این رو اگر اینها وصول شود راهگشا خواهد بود، گفت: بخشی از بانکها بیش از نرخ مصوب بانک مرکزی خودشان در طرح های تولیدی سرمایه گذاری کردند که این قدرت وام دهی آنها را کاهش می دهد از این رو بانکها باید در سقفی که بانک مرکزی اعلام  کرده است یعنی 40 درصد سرمایه شان بنگاهداری کنند.

وی با بیان اینکه بهتر است اعتبارات و تسهیلاتی که  بانکها اعطا می کنند برای سرمایه در گردش واحدهای تولیدی باشد نه خدماتی و دلالی،‌ گفت:‌ بهتراست ابزارهای جدید تامین منابع مالی مانند صکوک را برای واحدهای بزرگ تولیدی تعریف کنیم تا ازطریق بازار سرمایه بتوانند منابع مورد نیازخود و سرمایه در گردششان را تامین کنند.

این عضو کمیسیون برنامه،‌بودجه و محاسبات مجلس درباره تخطی برخی بانکها در اخذ سودبانکی بیش از نرخ مصوب بانک مرکزی،‌ گفت: طبیعی است با نرخ سودی  که بانک مرکزی مصوب کرده است تولید کنندگان تمایلی به سرمایه گذاری ندارند چرا که فردی که کار تولیدی شروع می کند علاوه بر نرخ سود ریسک‌های دیگری هم دارد از این روبا توجه به ریسک‌های موجود و نرخ سود، نرخ بازده زیر 40 درصد برای واحد تولیدی به صرفه نیست.

به گفته قادری با نرخ سودی که بانک مرکزی در نظر گرفته دیگرکسی در بخش تولید سرمایه گذاری نمی کند از این رودولت باید نرخ سود بانکی را اصلاح کند.

نماینده مردم شیراز در مجلس با بیان اینکه با توجه به کاهش نرخ تورم باید نرخ سود هم کاهش یابد تا منابع از بازار پول به بازار سرمایه سوق یابد،‌ گفت: بخشی از موانع برای تولیدکنندگان هم ریسک سرمایه گذاری را بالا می‌برد از این رو دولت باید آنها را شناسایی و رفع کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار