بازدید 7073
۲

زندگينامه محمد مايلي‌كهن

کد خبر: ۴۲۶۵۱
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۸۸ - ۰۸:۰۳ 08 April 2009
محمد مايلي كهن در سال 1334 در بندر انزلي به دنيا آمد.

به نوشته همشهری، وي در سال 1356 مدرك ليسانس تربيت بدني و در سال 1384 فوق ليسانس خود را دريافت كرد. مايلي كهن اواسط دهه 1350 يه تيم پرسپوليس پيوست و مدت 14 سال براي اين تيم به ميدان رفت.

وي هدايت تيم ملي ايران در مسابقات مقدماتي جام جهاني 1998 فرانسه را نيز بر عهده داشت. وي در سال 1994 تيم فوتسال ايران را در جام جهاني به مكان چهارم رساند.

مایلی کهن سابقه هدایت تیم ملی فوتبال ایران را در مسابقات جام ملت‌های آسیا در سال ۱۹۹۶ و پیکارهای مقدماتی جام جهانی ۱۹۹۸ را دارد.

وی پس از ناکامی با تیم ملی ایران در دور دوم مقدماتی جام جهانی ۱۹۹۸، در ماه اکتبر سال ۱۹۹۷ از سوی داریوش مصطفوی، رئیس وقت فدراسیون فوتبال ایران برکنار شد.

مايلي كهن در باشگاه‌هايي نيز چون سايپا و فولاد به عنوان سرمربي فعاليت كرده است.

وي در آخرین تجربه ملی خود، هدایت تیم ملی فوتبال المپیک ایران را در سال ۲۰۰۳ برعهده داشت که به همراه این تیم از صعود به مرحله دوم رقابت‌های مقدماتی المپیک بازماند.

مايلي كهن در مقطعي به عنوان عضو هئيت مديره باشگاه پرسپوليس نيز انتخاب شد كه از اين سمت استعفا كرد.

هئيت مديره باشگاه سايپا در سال 1387 سرمربي اسبق تيم ملي را تا پايان فصل به عنوان سرمربي تيم فوتبال سايپا برگزيد.

محمد مايلي كهن در سال 1388 پس از باخت تيم ملي ايران [ايران؛ بازي برده را به عربستان واگذار كرد] در مقابل عربستان‌سعودي در چارچوب مسابقات مقدماتي جام جهاني 2010 و بركناري علي دايي از سمت سرمربيگري تيم ملي [علي دايي برکنار شد]، از سوي فدراسيون فوتبال براي دومين بار به عنوان سرمربي تيم ملي ايران انتخاب شد [مایلی‌کهن جایگزین دایی در تیم ملی شد].
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
20
20
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار