بازدید 4169

85 درصد جوانان دوستی ناسالم دارند

کد خبر: ۴۲۶۵۰۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۳ 17 August 2014
رییس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به مشکلات موجود در حوزه جوانان و ازدواج گفت: نقطه آسیب ما جوان 25 تا 29 ساله است که هنوز ازدواج نکرده‌اند.

به گزارش ایسنا، محمدتقی حسن‌زاده در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان خوزستان که امروز در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در سال 1375 بر اساس سرشماری که انجام شد، 17 میلیون و 55 هزار و 507 از جمعیت کشور جوان بوده‌اند که در سال 1385 در این آمار شاهد رشد خوبی بودیم به طوری که آمار جمعیت جوان کشور به 24 میلیون و 834 هزار و 448 نفر افزایش پیدا کرد اما در سال 90 جمعیت جوان در کشور کاهش یافت و به 23 میلیون و 694 هزار و 194 نفر رسید.

وی گفت: در شرایط کنونی و تحولات جهانی که وجود دارد و در کنار سرعت پیشرفت تکنولوژی‌های مختلف، قطعا سیاست‌مداران به فکر این هستند که چگونه می‌توان با محدودیت‌های موجود، برای حل مشکلات گام بردارند و نگاهی به افق روشن نیز داشته باشند.

حسن‌زاده افزود: ساماندهی امور جوانان محتاج سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی جامع به هم پیوسته و بلندمدت است. همچنین سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی در حوزه جوانان به شناخت وضعیت فعلی جوانان و در صورت امکان، مقایسه این وضعیت با وضعیت گذشته نیاز دارد.

وی گفت: این سیاست‌گذاری‌ها نیازمند مطالعات و کار علمی و عملی است که این نیز مستلزم داشتن نگاه علمی به مسایل است.

رییس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر وجود نظام‌های اطلاعاتی در کشور گفت: مدیر موفق کسی است که با استفاده از مجموعه‌ای از اطلاعات طبقه‌بندی شده، تصمیم بگیرد. بنابراین باید تصویر روشنی از جوان و وضعیت او داشته باشیم.

حسن‌زاده اظهار کرد: کمتر از دو سال دیگر از برنامه پنجم توسعه باقی است و رویکردهای ششم توسعه در حال انجام است. برنامه برای سامان‌دهی وجود دارد، ولی باید به دنبال عملیاتی کردن آنها باشیم.

وی عنوان کرد: از اهدافی که در این زمینه وجود دارد می‌توان به ارتقای بنیادی کیفیت زندگی در ابعاد معنوی، زیستی و اجتماعی، توانمندسازی و مشارکت همه‌جانبه جوانان، تحکیم و تقویت هویت دینی و ملی و انقلابی مناسب با میراث ملی، مبانی اعتقادی و دینی، ارتقا و فراهم کردن بستر مشارکت در نظام‌های تصمیم‌ساز، ایجاد اشتغال پایدار و تقویت نگرش مثبت‌اندیشی اشاره کرد.

رییس مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبری وزارت ورزش و جوانان گفت: در این سال‌ها به علت اعتمادی که به نظام‌های آموزشی و تربیتی داشتیم می‌بینیم که جوان از خانواده فاصله گرفته و رها شده است. خانواده‌ها باید بر جوانان خود نظارت داشته باشند و این به معنای ایجاد محدودیت نیست بلکه باید با نگرش مثبت مشکلات جوانان را با همراهی جوانان حل کرد.

حسن‌زاده افزود: پدر و مادر رسالت سنگینی دارند و باید شرایط جوانان را رصد کنند. متاسفانه جوان به دلیل رسالت‌های اشتباه و رویکردهای غلط از خانواده جدا شده است و برای تحقق راهبرد تقویت هویت دینی، ملی و انقلابی راهی جز این که در بعد خانواده کار شود، نداریم.

وی عنوان کرد: نقش دولت در این زمینه نیز برنامه‌ریزی است و باید بعد معنوی ازدواج را تقویت کرد. باید خاطرمان باشد کسی نمی‌تواند با سه میلیون و پنج میلیون تومان ازدواج کند و همچنین باید در واگذاری مسکن، جوانان در اولویت قرار گیرند. باید فاصله‌ای را که بین فرزندان و والدین ایجاد شده، از بین برد و میان فرزندان و والدین آشتی برقرار کرد.

رییس مرکز مطالعات و پژوهش های راهبردی وزارت ورزش و جوانان با بیان این که 85 درصد جوانان دوستی ناسالم دارند، گفت: جنس آسیب‌های اجتماعی، رفتاری است و فکری و مدیریتی نیست. نگرانی‌ها، اختلاف دیدگاه‌ها و تضاد نظرات را کنار بگذاریم و همه در حل مشکلات جوانان کمک کنیم.

وی با بیان این که 33.9 درصد جمعیت خوزستان جوان است، ادامه داد: استان خوزستان از جمعیت جوان نسبتا خوبی برخوردار است که در این زمینه پس از استان‌های ایلام، بوشهر، کهگیلویه و بویر احمد و هرمزگان قرار دارد.

حسن‌زاده گفت: در استان خوزستان نیز با توجه به جمعیت جوان، باید ستاد ساماندهی امور جوانان استان شناخت کمی و کیفی از وضعیت جوانان خود داشته باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار