بازدید 20776
خوانده می‌شوید؛

تا کجا می‌توان و باید درباره تخلفات بورسیه‌ها افشاگری کرد؟

گویی دو طرف برای این زمان از قبل برنامه‌ریزی‌‌هایی کرده باشند که اگر غیر از این بود، افشای بهره بردن افراد وابسته به طرف مقابل از رانت تحصیلی، خیلی پیشتر رقم خورده بود، نه در این روزهای اندک منتهی به استیضاح وزیر؛ اما چه ایرادی دارد؟‌ این خبر با دیدگاه‌های شما تکمیل خواهد شد.
کد خبر: ۴۲۶۴۲۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۳ 17 August 2014
نخستین استیضاح برای دولت یازدهم در پیش است و به فاصله چند روز تا فرا رسیدن آن، تکاپو برای انداختن/نیفتادن وزیر علوم اینقدر رونق گرفته که کار به افشاگری رسیده و وعده افشاگری‌های بیشتر داده می‌شود.

به گزارش «تابناک»، استفاده از امتیازات خاص برای پذیرفته شدن در مقاطع گوناگون تحصیلات عالی، موضوع آشنایی است که همه کم و بیش درباره آن شنیده‌ایم؛ اینکه برخی به کمک بندهای نوشته و نانوشته قانونی، از صف متقاضیان متعدد ادامه تحصیلات بگذرند و مدرکی به دست بیاورند که درجه علمی ایشان را بالا‌تر از دیگران نشان دهد.

از دولت سازندگی گرفته تا دوران اصلاحات و پس از آن، دولت عدالت محور و مهر‌گستر، همواره چگونگی پذیرش برخی در مقاطع تحصیلی عالیه چون کار‌شناسی ارشد و دکترا، محل ابهام بوده و جز موارد نادری، کمتر حتی مجال طرح آن‌ها فراهم آمده است؛ چه برسد به آنکه قرار باشد ‌پیگیری شده و برنده و بازنده مناقشات آشکار شود.

اما هر چه این اتفاقات تا کنون به موارد خیلی خاص محدود می‌ماند، با پایان یافتن عمر دولت احمدی‌نژاد و بر سر کار آمدن دولت کنونی، ماجرا شکل دیگری یافت و با ابعادی بسیار بزرگ در جامعه رونمایی شد؛ حکایت سه هزار دانشجوی دکترا که بدون کنکور بورسیه دریافت کرده‌اند.

به توجه به عدد بزرگ مطرح، ‌می‌شد حدس زد واکنش‌های متعددی رقم بخورد؛ اما وقتی کار به استیضاح وزیر کشیده شد، سر و صدایی به پا کرد که تاکنون جز خلق ابهامات بیشتر، چیزی عاید جامعه نکرده است.

هم‌اکنون قرار است وزیر در پایان هفته به مجلس برود و سخنان نمایندگان موافق و مخالف استیضاح را شنیده و در ‌‌نهایت رأی ایشان آشکار کند که باز وزیر از مجلس خارج خواهد شد یا «وزیر سابق» لقب خواهد گرفت، ولی شواهد‌ نشان می‌دهند ‌تا آن روز راه زیادی ‌مانده است؛ این را افشاگری‌های روزهای اخیر نشان می‌دهد که ادامه‌دار به نظر می‌رسند.

گویی دو طرف برای این زمان از قبل برنامه ریزی‌هایی کرده باشند که اگر غیر از این بود، افشای بهره بردن افراد وابسته به طرف مقابل از رانت تحصیلی، خیلی پیشتر رقم خورده بود نه در این روزهای اندک منتهی به استیضاح وزیر؛ اما چه ایرادی دارد؟
* به نظر شما، آیا ایرادی دارد که طرفین اسرار مگو و پنهان یکدیگر را در رانت خواری‌های تحصیلی آشکار کنند؟

* آیا نباید برای مردم آشکار شود، از میان افرادی که دکتر می‌خوانند و ‌گاه به نظریاتشان به عنوان یک متخصص عالی رتبه در زمینه‌ای خاص می‌نگرند یا حتی از برآیند تصمیماتشان اثر می‌بینند، کدامشان با رانت مدرک گرفته و کدام یک عالمند؟

* مرز تشخیص این امر کجاست؟

* آیا می‌توان راه افتاد و به ‌هر که خواستیم انگ و برچسب بزنیم و مدرکش را بی‌اعتبار بدانیم؟

* با مدرک گرفتگان رانت‌خوار و مدارک تحصیلی بی‌اعتبار چه باید کرد؟

* جریمه و مجازات، ابطال مدرک، رسوایی و...؛ شما چه مجازاتی را برای افراد دارای مدرک بی‌اعتبار روا می‌دانید؟

اگر تهمتی در این میان زده شود چه/ اگر خشک و ‌تر با هم سوزانده شده باشند، چه؟ آیا چنین چیزی پذیرفتنی است و نباید عقوبتی‌ داشته باشد؟

این خبر با دیدگاه‌های شما کامل خواهد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۱۳۸
انتشار یافته: ۲۰۴
بورسیه های غیر قانونی خوبه که پیگیری بشه، اما ابتدا از مسئولینی شروع بشه که بورسیه غیر قانونی شدن و با پول دولت رفتن اروپا دکتری گرفتن و الان تو برخی مناصب کشور هستند. به این ها هم لطفا رسیدگی شود، نه فقط 4 تا دانشجوی دکتری بدبخت که هنوز دارن درس می خونن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
"فقط 4 تا دانشجوی دکتری بدبخت"
دلم کباب شد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
از قبل انقلاب تا امروز تمام بورسیه ها بررسی شود
توسط مجلس، قوه قضاییه و دولت
خیلی ها هستند که الان مسئلن ولی قبل انقلاب توسط فرح بورس شده بودند. خیلی هم زمان جنگ بورس برای بچهاشون بورس خارج میگرفتن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
واقعا اینکه سرنوشت 4000 نفر رو فدای سیاسی کاری کنیم کار درستیه؟
saeed
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
بدبخت و خوب اومدی!!! دانشجوی دکترای بدبخت... کاش من هم 1 دانشجوی دکترای بدبخت بودم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
من با آزمون رفتم دکتری. قبل از سال 90 و آزمونی که خود دانشگاه به صورت کتبی و با سخت گیری میگرفت. همین الان هم هیچ جا بورسیه نیستم. شاغل هم نیستم. اون موقع یک عده زیادی فرصت طلب آمده اند و بدون آزمون هم دکتری قبول شده اند و هم بورسیه!!!!
کجای این عدالت است؟
از دولت عدالت محور میخواهم به جد با این ناحقی ها بر خورد کند.
درود بر آقای دکتر فرجی دانا، وزیر شایسته دولت تدبیر و امید که جلوی رانت تحصیلی را گرفته است.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
اگه مردم محرم هستن باید تمام تخلفات گفته بشه
تازه این چند تا دانشجو با پارتی هایی که دارن فردا میشن مسئول پس بهتره همین حالا تکلیف اینا رو مشخص کننئ
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
بالاخره باید با این کار قانونی یکجایی مبارزه شود.
نمیتوانید بگویید چون یک کار غلطی قبلا انجام شده باید این روال همچنان انجام شود.
این حرکت دکتر فرجی دانا نقطه عطفی مهم در تاریخ کشور است و باید از ایشان تقدیر نمود.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
این یک تخلفات بسیار بزرگ است از یک جناح خاص یکبار 3000 نفر بورسیه شده و تمامی سرنوشت دانشگاه و افکار دانشجویان و به تبع آن مدیران آینده در اختیار گیرند . بنظر می رسد بزرگ ترین تخلف اداری رخ داده باشد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
دوست عزیز
در نظر کسانی که مدرک دکتری را ورق پاره میخوانند، دکتری امری بی ارزش است و آن را میتوان به هرصورتی و به هر شخصی اعطا کرد.

از نظر کسانی که با مشقت دکتری گرفتند و تقلب جزو خطوط قرمز آنهاست اینگونه نیست و به شدت با آن برخورد میکنند.

خودت قضاوت کن چه کسی گفت مدرک دکتری ورق پاره است و مدرک دانشگاه را بی ارزش کرد؟
چرا این دوستان مجلسی به خاطر این توهین های این شخص آن روزها ساکت بودند و حالا حامی ورود غیر قانونی به مقطع دکتری؟
این ها قانونگذارند یا ضد قانونند؟!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
جا داشت سازمان بازرسی کل کشور در خصوص این بورسیه غیر قانونی در موعد مربوط اقدام می کرد و چگونه این تعداد بورسیه غیر قانونی علیرغم حضور دائم بازرسان سازمان مذکور در کلیه دستگاه های اجرایی رخ داده است
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
به نظر می رسد بزرگ ترین آفت نظام راز مگو است . چه بهتر که این موضوع از یک وزارت خانه فرهنگی آغاز شود تا محور یت دولت مردان و تصمیم گیرندگان از این پس بر پایه تخصص و تبحر و تجربه با ریشه و اساس سواد ،علم و دانش باشد . فارغ از سمت و سوی سیاسی این فرصت خوبی است تا اقدامی جسورانه کلید بخورد و به سایر دستگاه ها نیز تعمیم یابد .متاسفانه هزینه گزاف رفتار هایی به این شکل در بلند مدت برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایجاد مشکل خواهد کرد زیرا نا کار آمدی و بی دانشی افراد موجبات عدم پیشرفت وناتوانی در آشکار شدن ظرفیت های واقعی را در پی خواهد داشت.
هرچند وفاداری به نظام و دفاع از اولویت های آن رکن اصلی برای هر فرد مسوو لی تلقی می شود اما،نداشتن دانش واقعی و آگاهی کافی در دنیای امروز یک عنصر مهم است که نباید از آن غافل شد. تصور می کنم الخیر و فی ما وقع در این مورد مصداق پیدا کرده یعنی زمان آن رسیده که کاری کارستان شود تا افرادی که در برخی مناصب با چهره پنهان از رانت های غیر معقول استفاده می کنند برای ملت معرفی شوند . اگر منطقی به این موضوع نگاه کنیم اتفاق مبارکی است . انشا الله
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
قضیه بورسیه چیه؟ من دانشجوی دکتری ورودی 86 و فارغ التحصیل سال 90 هستم و بعد از قبولی در دکترا ، بورس یکی از دانشگاه های شهرستانها شدم!! لطفاً یا دقیق این افراد رو مشخص کنین که تخلف کردن یا با آبروی بقیه بازی نکنین؛ یا مثلا از عنوان بورسیه خارج استفاده کنین
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
سلام؛
بنده جزء کسانی بودم که از بورسیه سال 89 انصراف دادم. فقط به علت اینکه نشانه هایی از سیاسی کاری دیدم. پس از مشورت با همسرم و با توجه به اینکه در صورت پذیرش بورسیه احتمالا مجبور بودم روی وجدانم پا بگذارم و سرباز یک جریان سیاسی شوم، انصراف دادم. البته از نظر علمی همچین ضعیف هم نبودم و در حال حاضر هم در یک شرکت صنعتی مشغولم.
خدا رو شکر که وجدانم راحته
به طور کلی نمی توان قانون را عطف به ماسبق کرد.

اگر دولت قبل نامه رسمی مبنی بر بورسیه شدن به هر دانشجوی دکتری ای داده باشه دولت قبل نمی تونه اون نامه رو از دست طرف بگیره،

اگه اینجور باشه پس فردا یه دولت دیگه میاد مثلا میگه هر کس خونه 6 طبقه حتی با مجوز قانونی دولت قبل ساخته باید خرابش کنه! قانون نباید عطف به ماسبق بشه.

از این به بعد جلوی بورسیه غیر قانونی گرفته شود. اونایی هم غیر قانونی بورس شدن، بورسشون باطل نشه، اما یه امتیازاتی که همه بورس های قانونی دارن رو نداشته باشن.
پاسخ ها
ناشناس
| Denmark |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
قانون نه تقلب
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
این یک تخلف و جرم است بنابراین ربطی به ما سبق و یا موارد مشابه ندارد. اگر کسی بصورت خارج از سیستم و غیر قانونی فارغ التحصیل شده ابطال مدرک شود.
بچه محل امام رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
محمد جعفر ب نکنه خودت هم جزو همین بورسیخ خای غیر فانونی هستی. این دو مطلب رو چطوری با هم مقایسه کردی؟ در مورد بورسیه با معدل کمتر از حد قانونی و سن بالاتر صحبت شده و حتی وزیر هم نمی تونه این دو قانون را زیر پا بگذاره.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
محمد جعفر خودتم گرفتی ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
محمد جعفر جان، قانون عطف به ما سبق نمي‌شود. ولي كار ايشان براي بورسيه‌ها كاملا غيرقانوني و پارتي بازي بوده كه احتمالاً جرم محسوب مي‌شود.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
آخه این چه منطقیه تو داری فقط رو اعصابی، یعنی چه که یارو با رانت و پارتی و با حداقل سواد بره بشه دکتر خب تهش چی میشه میاد میشه یکی مثل ... که چون سواد کافی و وافی ندارن ، حیات خودشون رو فقط تو تخریب دیگران می بینن.
محمد جعفر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
اگر کسی یک نامه مبنی بر بورس شدن از وزارت مربوطه گرفته که مهر و امضاء مسئول مربوطه روی نامه است این نامه معتبر و رسمی است، چه در آن دولت و چه دولت های بعد. نامه داده شده را نمی توان پس گرفت. تاوان این کار را باید دولت بدهد نه آن دانشجو.
ناشناس
| Austria |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
بچه محل امام رضا
می دونی اگر تهمت نادانسته بزنی چه گناهی کردی؟
من بعنوان دانشجوی بورسیه از شما دعوت می کنم صفحه ویکی پدیای دکتر هروی را بدقت مطالعه و منابع را بررسی کنید.

درد بزرگ کشور من اینه که مردمش بدون مطالعه حرف می زنن و حرف همدیگه رو تصدیق می کنن!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
نکنه تو هم یکی از اون 3702 نفری؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
با این حساب فرضا اگر یک سال است که بورسیه شده اجازه داده بشه بقیه سالهای تحصیلش هم بطور غیرقانونی از بودجه مملکت استفاده کنه؟
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
چرا اینغدر شلوقش می کنید اثلن حم بورسیحه ها مشکلی ندارد. وظیر مهطرم خجالط بکشد.
منی که فرتا اسطاد دانشگاح می شوم نبایت اظ العان به من طوحین شود.

امزاع دانشجوی بورسیحه ی رانطی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
آقای محمد جعفر بورسیه شدن که قانون نیست نتوان عطف به ماسبق کرد بلکه یک مجوز اداری است و قانوناً می توان لغو کرد.
جهت اطلاع شما دستگاه نظارتی بسیاری از مجوز غیر قانونی صادر شده را لغو می کنند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
عجب منطقی دارن بعضیا ، پس دیگه با بابک زنجانی هم کاری نداشته باشیم ، از این به بعد .... ، باید با این افراد برخورد بشه تا کسی دیگه جرات استفاده از رانت نداشته باشه،کسی که با پارتی بورسیه گرفته چه زحمتی کشیده که حالا بخواد پایمال بشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
عطف به ما سبق نشدن قانون در این مسآله موضوعاً منتفی است. اساساً بحث بر سر این است که یک عده با نقض قانون موفق به اخذ امتیاز شده اند. هر دولتی در هر زمانی و در هر مرحله ای از کشف موضوع، مکلف به ابطال امتیاز غیر قانونی اخذ شده، معرفی متخلف به مرجع قضایی و اجبار متخلف به جبران خسارات وارده است... البته ظاهراً این تصور وجود دارد که با سرهم کردن استدلال های بی ربط می توان از زیر بار مسؤولیت شانه خالی کرد.
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
نکنه خودت یکی از اونایی که بورس شدی ، سنگشونا بد جور به سینه میزنی
ناشناس
| United States |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
الان فکر کردی خیلی حرف قلمبه سلمبه ای زدی
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
بله قانون رو نمیشه عطف به ما سبق کرد ولی،جرم باید اول اتفاق بیفته و بعد مجازات در ضمن اینکار تخلف از همه قوانین بوده دانشجوی دانشگاه تهران و شریف و تربیت مدرس ما الان بدون بورس مونده بقیه بدون ازمون بورس شدن این نه تنها بورس نیست خیانت و حق الناس رو خوردن است برادر
تا شفافیت در تمامی مسایل وجود نداشته باشد هیچ پیشرفتی حاصل نخواهد شد.رسانه ها در خط اول آگاهی دادن و طلب حقوق ملت از دولت قرار دارند.تا رسانه ها به این امر مهم توجه نکنند کشور همچنان درجا خواهد زد.آنچنان که تا کنون بوده.
به نظر من تا اونجا باید پیش بره که بورسیه گیر های نا اهل... برن دوباره کلاس اول ابتدایی البته با یقه سفید !!! آخ چه کیفی داره ...
پاسخ ها
abbas
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
یقه سفید ... دست به سینه... ناخن هاشونم باید بگیرن ضمنا...
خشایار
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
وای چه راهکار با حال و با نمکی ... موافقم...
pooneh
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
آفرین این نظر واقعا نظر صائبی بود
میرحسنییان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
هاهاها... امیدوارم تا دیپلم بتونند پیش برن !!
Reza
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
احسنت به این تیز بینی واقها معلوم نیست این افراد آیا سواد کافی برای برخورداری از این شرایط را داشته اند..............................!
حسام
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
این افراد بخاطر فقر علمیشون معلوم نیست چقدر تا حالا باعث آبررو ریزی کشورمون هم شده اند واقعا شرم آوره
روزگار
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
مریم خانم احسنت . نگاه تیزهوشانه ای بود و در آن خیلی حرفها مستتر آفرین .
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
عالی بود و خیلی با مزه کلی خندیدم . حقشونه کسانی که به راحتی از حق عظیم مردم میگذرند و عرش الهی رو به لرزه در میآرند باید در موردشون این رای و نظر رو داد
افخمی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
احسنت 10000000 لایک . خیلی موشکافانه گفتی و به قول دوستمون نکات زیادی در آن مستتر بود
امیر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
تابناک جان اگه از نمایندگان هم کسی دخیل بود تو این قضیه لطفا اطلاع رسانی کنید منتظر اسامی فرزندانشان هستیم و شایدم فک و فامیل
مرضیه
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
یادمه یقه سفید که میپوشیدیم زود کثیف میشد و باید زود به زود شسته میشد خیلی زیبا گفتی اگر همه فکر و نیتمون سفید باشه تخلف نمیکنیم چون زود خودشو نشون میده
yazdan
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
Afareen
Eli
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
چه نظر جالبی
وقتی تخلف شده وغیر قانونیه تا تهش باید رفت و متخلفا باید معرفی بشن مگه با سرنوشت یه ملت باید بازی کرد .همونی که با پارتی بازی دکترا گرفته باید شرم کنه وبترسه ،نه اونیکه افشا میکنه وپیگیره .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
خدایا به افراطیون منطق عطا کن، تا این حرفی که گفتی را منطقی بفهمند نه اینکه جناحی و فارغ از منطق و فکر عمل کنند.
دکتر فرجی دانا نمونه یک انسان عدالت محور است.
خودش به سختی دکتری گرفته و میفهمد دکتری یعنی چه.
......
متاسفانه در کشور ما هرکس هر خیانتی به بیت المال می کند هیچ برخوردی نمیشه چون فکر می کنند خیانت همون دزدیه و یا اینکه یارو بره 30 هزار تومان زور گیری کنه و بعد اونو بکشن بالای دار .
ولی چه خیانتهایی که مجازات نمیشن ! ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
خوشبخاته ظاهراً قرار است این 4000 نور چشمی و از ما بهتران از دانشگاه اخراج شوند. اگر نشوند قطعاً اعتماد ملی آسیب میبیند
چرا مدارک نمایندگان مجلس، نامزدان ریاست جمهوری و شورای نگهبان از ابتدا با دقت و وسواس بررسی نمی شود تا شاهد بداخلاقی ها نباشیم؟
پیشنهاد می کنم ابتدا مدارک وزرا و سپس مدارک نمایندگان مجس بررسی دقیق شود و کشور را از شر آدم های رانت خوار و متقلب حذف کنیم. سپس می توان در فضای آرام و بدون تنش تحقیق و تفحص و پرسش نماییم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
انشالله پاسخ اینگونه نمایندگان در انتخابات آتی داده خواهد شد
حداقل منفعتی که در این دعواهای جناحی وجود دارد این است که موارد اینچنینی زودتر بر مردم آشکار می شود. به نظر بنده باید نام تمام افراد که با رانت مدرک گرفته اند و یا می گیرند رسانه ای شود. فرقی هم ندارد دولت هاشمی، خاتمی، احمدی یا روحانی. بالاخره مفت خوران در هر دوره ای بایستی روزی جواب پس بدهند.
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
بعنوان دانشجوی بورسیه با حرف شما کاملا موافقم
رانت ورانت خواری = صفاوصفاسیتی = ناروجهنم
ببینید هرگونه رانت تحصیلی غلط است می خواهد توسط هر کس گرفته شود به نظر من مدرک تحصیلی از کدام دانشگاه گرفته شده و با چه شرایطی مهم نیست بلکه باید یک امتحان جامع و ثابتی در انتهای راه موجود باشد همانند امتحان برد در پزشکان متخصص که اگر فرد آن امتحان را با موفقیت به پایان برد مدرک دکتری تخصص به او اهدا شود که دیگر مهم نیست که فرد چگونه در آزمون قبول شده بلکه در حال حاضر سواد کافی و در حد و اندازه یک phD را دارد و نیز برای اعضا هیات علمی نیز هر مثلا 10 یا 5 سال همچنین آزمونی به صورت کتبی و شفاهی برگزار گردد که معلوم شود فرد به روز و دارای معلومات و وجهه ی کافی برای تدریس در دانشگاه هست و یا نه و مطمئن باشید تا این امر در کشور صورت نگیرد به نظر من تحول مثبتی شکل نمی گیرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
حتما اونایی که استاد تمام (پروفسور) شدن باید دو سال یه بار امتحان بدن که مطمئن شیم باسوادند!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
حالا کی باید این آزمون را از یک استاد تمامی که خودش آزمون در آن رشته تخصصی طرح می کند بگیرد؟
دانشجوی دکتری
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
واقعا برات متاسفم. فکر کردی دبستانه؟ تو دوره دکتری، دانشجو در زمینه رساله خودش از استادش هم جلوتر باید باشه. این یعنی در مورد تخصصش فقط با بررسی میزان رجوع بین المللی به آثار منتشر شده‌اش می شه قضاوت کرد؛ نه امتحان و کنکور ...! موضوع اینه که کسی نمی تونه سوال مناسب طرح کنه!
نگدارید امیدی که بین مردم طی یک سال گذشته ایجاد شد از بین برود
اتفاقا باید افشا کنید حالا که تا این مرحله پیش رفته وگرنه ما خودمون خیالات بدتر از واقعیات می کنیم!!!
می بایست مدارک تحصیلی افرادی که از بورسیه غیر قانونی استفاده کردن باطل بشه...مثل آقای ... و داماد.... که به کمک روابط و در دولت قبل با مدرک کارشناسی ارشد .... هیات علمی دانشگاه ....شدن... برید جلوی این رانت ها رو بگیرید.
به نظرم هرنوع رانتی باید افشا شود و البته محاکمه شود.و تنها راه ان ازادی رسانه است.یعنی رسانه بدون ترس افشا کند.البته با ستدو مدرک
سلام بنده سه سال متوالی با فوق لیسانس معدل 19 دانشگاه تهران در کنکور دکتری با رتبه 15 و18 و24 قبول شدم اما دعوت به مصاحبه نشدم زیرا حقم را ضایع کردند وبه از ما بهترون دادند من که حلال نمی کنم اما برای تسکین این درد حداقل دولت بورسیه هایی را که معدل زیر 17 دارند لغو واخراج نماید وبه جای آنها افرادی چون من که حقشان ضایع شده را سر کلاس بنشاند وگرنه دولت هم شریک جرم آنهاست.
ای کاش رزومه افراد را بررسی میکردند، بعدش عین یک مرد کسایی که به ناحق بورس شدند را به مردم معرفی میکردند. با بی اخلاقی تمام با آبروی چند تا جوانی که سرشون به تنشون می آرزه، بازی نمیکردند.از اینکه یک شهروند ایرانی ام برای خودم متاسفم
پاسخ ها
دانشجوی بورسیه
| Austria |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
ای کاش
ولی از دلایل جهان سومی بودن ما همینه که سرگرممون می کنن به چیزهایی که واقعیت نداره.
کاش پرونده هامون رو می آوردن می ذاشتن روی تک تک خبرگزاری ها و بعد مثل مرد اونهایی رو که تخلف کرده بودند رو اخراج می کردند و اونهایی هم که تهمت بیراه زدند رو مثل مرد مجازات می کردند.
ای کاش
سلام
من با حاشيه وارد اصل مي‍شوم:
چندسال پيش، كودكي مشكلي داشت و پدرش در كنار خيابان منتظر آمبولانسي شايد؛ مردي ترمز زد و با پدر صحبت كرد. پدر صدايم كرد و كمك كرديم تا كودك بر صندلي آرام گيرد و آمبولانس تلفني لغو شد.
در مسير مرا هم مي‌رساندند... صحبت از اين بود كه پزشكان تشخيصي ندارند؛ آزمايشات متعدد وگويا حالش خوب؛ اما...بر سر بيمارستان و پزشك ميان راننده و پدر سخن بود كه ميان حرف آنها دويدم: به نظرم پزشكي انتخاب كند كه بدون سهميه وارد دانشگاه شده باشد و درس خوانده باشد و مدركش ملاك سوادش باشد؛ بخصوص پزشكان پيش از انقلاب يا فارغ‌التحصيلان دانشگاه‌هاي معتبر خارج از كشور.

البته باور دارم كه با دانش ديروز؛ فرزندان امروز براي نسل فردا تربيت نمي‌شوند و بهتر است پزشك به علم روز مسلط باشد؛ اما برخي پزشكان سوادشان از بوعلي چند صدسال قبل هم كه نه؛ از رمالان آن زمان هم بدتر است!

نكته: آقاي راننده پزشك داراي سهميه بود! و كودك بعد از مدتي؛ شايديكماه با كمك پزشكي قبل از انقلاب به يك فارغ‌التحصيل علمي معتبر معرفي و در كسري از هفته بهبود يافته‌بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
اکثر پزشک های مورد نظر شما طبابت نمی کند ریاست می کنند
متاسفانه دانشجویان دکتری درگیر انواع اقسام مشکلات معیشتی و دغدغه آینده خویش می باشند برخی افراد بانفوذ بدون دادن آزمون، بدون داشتن شرایط فقط و فقط با استفاده از نفوذ بورس وزارت علوم گرفته اند یعنی وزارت علوم 40 میلیون تومان به دانشگاه پذیرنده پول داده بعلاوه هنوز شاغل به تحصیل نشده اند حقوق می گیرند و دغدغه آینده هم ندارند خیلی از مسئولین دولت قبل در حال تحصیل دوره دکتری و بورس هیئت علمی شده اند متاسفانه
مردم حق دارند رانت خوار ها را بشناسند و تنها ترس از افشای نان عملکردشان تنها این است همه دستشان آلوده است
اموزش عالی ما همیشه این مشکلات را داشته حتی در زمان شاه پارتیبازی بوده.اما فرق دوره احمدینژاد این بود که این کار بصورت فلهای انجام شده و وسعت کار غیر قابل گذشت است
پاسخ ها
ناشناس
| Malaysia |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
از دولت خاتمی و رفسنجانی خبر داری!؟!؟!؟!؟!!!!

چرا نسنجیده و ندونسته حرف میزنین!!!!!!!!! بدبختی ما همینه! ندونسته حرف زدن!!!!!!!!
بسیاری از این بورسیه شده ها رتبه اول هر دو یا یکی از مقاطع تحصیلی خود بودند و نه تنها گروه تحصیلی بلکه گاه کل دانشگاه اون ها رو می شناسند این گونه رفتارها آبروی این افراد رو به تاراج می بره دولت بررسی کنه اونایی که شرایط بورس رو ندارن هر طور صلاح می دونند رفتار کنند چرا با ابروی همه افراد که خیلیاشون واقعا بهترین های دانشگاه خودشون هستند بازی می کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
چه رتبه اول چه رتبه 10000 باید امتحان بدید در شرایط مساوی. اینکه بدون ازمون بورسیه بشی میشه تقلب
محمدرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
من سال دوم دکترای.... هستم و بورس هم نیستم و برای ورود به دکتری بسیار زحمت کشیدم (فقط یه نمونه اش انتشار بیش از سی تا مقاله)
در .....تا دلتان بخواهد آدم های کم سواد که هیچ کسی هم آنها را نمی شناخت بورس و هیات علمی شدند. در ده سال گذشته حتی یک را نفر را در دانشکده خودم ندیدم که از افراد شناخته شده علمی باشد و بورس یا هیات علمی شده باشد.
کی گفته غیرقانونی بوده کدام قوه قضاییه محکومشان کرده؟ شما هم که همش دارین ساز مخالف برای دولت مهرورز سابق میزنید خوب چه ایرادی داره رفتن خارجه دکترا گرفتن آمدن اینجا رییس شدن هر وقت برگه میبری اتاقاشان واست امضا میزنن اگه اینا نبودن مملکت تعطیل بود بازم بگم بگم.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
زینال جان منو کشتی با این بگم بگمت دست مریزاد
سید محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
زینال نکنه تو هم مشمول مهرورزی شدی و الان رییسی؟؟؟؟؟؟؟؟کلک!!1
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
8 تا متخلف تا به حال این کامنت حمایت از بورس جعلی را لایک کرده اند خدا خودش جواب شماها را بده زور ما که بهتون نمیرسه
من امسال بعد از ٢ بار دعوت به مصاحبه شدن در دكتري به سختي قبول شدم، در حالي كه يك عده بي هيچ زحمتي اين مسير را طي كرده أند، كه بسيار ضالمانه است. بايد اين افراد كه ظرفيت ها را بي زحمت پر كرده اند و مانع ورود دانشجويان مستعد ميشوند بايد اخراج كرد تا انها به جاي فرار از ايران و رفتن به خارج و...در كشور خودشان درس بخوانند.اين مسائل به اعتماد عمومي ضربه ميزند.
پاسخ ها
نصراله
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
شما چطور دانشجوی دکترایی هستی که هنوز نمی دونی ظالمانه را با ظ می نویسند نه ض
ای کاش رزومه افراد را بررسی میکردند، بعدش عین یک مرد کسایی که به ناحق بورس شدند را به مردم معرفی میکردند. با بی اخلاقی تمام با آبروی چند تا جوانی که سرشون به تنشون می آرزه، بازی نمیکردند.از اینکه یک شهروند ایرانی ام برای خودم متاسفم
نگران نباشیدتبانی می کنند
اصلا نمیدونم چی بگم، آخه این چه نماینده هایی که ما داریم چرا همه مسائل رو جناحی میکنید.
به حق لا اله الا الله همکلاسی ارشدم که کارشناسیشو نیمه حضوری تو یکی از دانشگاههای رده پایین گرفته بود ارشد اومد تهران شد همکلاسی و هم اتاقی ما؛ دانش و اطلاعات این آقا توی رشته اش که جای خود بماند حتی نمیدونست فرق اصولگرا چیه اصلاح طلب چیه؟ خلاصه وارد یه تشکیلاتی شد آخرشم بورس دانشگاه مسکو رو گرفت اونم نه تو رشته خودمون بلکه توی یه رشته دیگه عوضش من بعد 3 سال فارغ التحصیلی هنوز دنبال کار میگردم.
حداقلش خود من سه نفر رو سراغ دارم که یکیشون رفت مسکو دوتاشون رفتن تربیت مدرس.

پس هیچی نگیم بهتره چون سرانجام این کارو میدونیم
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
چرا فقط بر اساس حدس و گمان حرف می زنیم؟؟
بايد بررسي بشه و كسي كه با پول بيت‌المال رفته واسه خودش راحت درس خونده در صورتيكه حقش نبوده با يك دزد فرقي نداره. مگه دزدي فقط بالا رفتن از ديوار مردم است. بايد از دانشگاه اخراج و تا قرون آخر پولي كه براشون هزينه شده پس بدن تا به صاحب حق برسه و اوني كه لايق است بره و درس بخونه نه اوني كه پارتي كلفت تو مجلس و دولت داشته.
آقا جان دانشگاه های معتبر خارجی همین جوری به کسی مدرک نمی دهند، حالا این افراد خیلی تاپ نبودن و تاپ تر از اینها بودن ولی دلیل نمی شه اینها رو بی سواد بدونید!! مگر اینکه تو ایران درس خونده باشند در این صورت ممکن هست بی سواد باشند!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
اشتباه مثبت دادم
بنظرم هر کس باعث ایجاد فساد شده باید اعلام کنند. حالا چه میخواد علمی باشه، چه اقتصادی و چه ورزشی. منتها زورشون به بقیه نمیرسه و از دانشگاهی ها هم که مظلومتر نداریم!
وقتی توسط خود مجلس هم بررسی میشه و فساد در قشرهای مختلف مشخص میشه ولی هیچ اقدامی نمیشه همه این کارها بی فایده است. باید با جدیت برخورد شود تا جلوی این قبیل کارها گرفته شود
تابناک عزیز، مگر اقدامات خلاف قانون حد و مرز هم دارد؟ کار خلاف ، خلاف است هر زمان که باشد و از سوی هر کس که صورت گرفته باشد. لطف کنید و برای افشا گری حد ومرز تعیین نکنید. شرط گذاشتن برای افشای امور خلاف قانون یعنی معامله، یعنی حق السکوت یعنی باج دادن. آنوقت آدم احساس میکنه که وجه المصالحه قرار گرفته و منافع ملی نیز مورد معامله اقایان است. این هیچ احساس خوبی نیست.
این کارها باعث می شود که خشک و تر با هم بسوزند.
ببینید یک عده ای تخلف کرده اند که شاید حداکثر حدود 10-20 درصد بیشتر نیستند. لکن بقیه هم که شرایط لازم را داشته اند دارند چوب اینها را می خورند. البته خوب و لازم است که دوباره بررسی شود لکن نباید با آبروی افراد بی گناه بازی شود. نباید به هر کسی که بورس شده انگ غیرقانونی بودن زد. خیلی از اینها شاگردان ممتاز بوده اند.
چند ساله که با کلی هزینه نمی تونم آزمون دکتری قبول بشم هر سال با فاصله کمی رد شدم... حالا یه عده بدون هیچ تلاشی حق منو از من بگیرند و در این کلاسها بشینند.
عزیزان با علم و پایه های فرهنگی مملکت بازی نکنید....
باید بدون تعارف و ترس افشاگری شود. بالاخره باید مشخص شود که چه خبر است. یک سری با پارتی بازی مدرک گرفته اند آن وقت دو قورت و نیم شان هم باقی است. همچنین باید مشخص شود چطور می شود کسی سه شغل همزمان که خیلی حساس، پرکار و مهم هستند داشته باشد و در همین حال از انگلیس هم دکترا بگیرد؟ مگر نه اینکه تحصیل ضمن خدمت برای کارمندان دولت ممنوع است؟ مگر نه اینکه یکی از شرایط ارزشیابی مدرک تحصیلی در خارج از کشور حضور در محل تحصیل است؟ چطور می شود که از من نوعی اسکن همه ی صفحات پاسپورتم را می خواهند تا حصول این شرط احراز شود اما از فلان بنده ی خدا نمی خواهند؟ چطور می شود که فلان آدم یک جمله ی انگلیسی را به زور ادا می کند اما مدرک تحصیلی از دانشگاه انگلیسی زبان دارد و تزش را به زبان انگلیسی نوشته است؟ چطور می شود فلان استاد دانشگاه، با رابطه بازی ترقی کند و رئیس دانشگاه شود اما سوادش مربوط به 20 سال پیش باشد و در این مدت به روز هم نشده باشد؟ چطور می شود که من نوعی نمی توانستم برای انتقال یا مهمانی از یک واحد دانشگاه آزاد به واحد دیگر اقدام کنم اما فرزند فلان مسئول رده ی بالا که ادعایش گوش فلک را کر کرده از یک واحد دور افتاده انتقال به تهران بگیرد و بعد برای پاس کردن درس هایش دوباره مهمانی بگیرد به همان واحد دورافتاده؟ چطور می شود استاد دانشگاه در تهران که فرزندش در دورافتاده ترین نقطه کشور دانشگاه قبول شده، به راحتی فرزندش را منتقل کند به بهترین دانشگاه در تهران و بعد هم برایش از اساتید دیگر نمره بگیرد؟ آخر سر هم با رابطه بازی یک بورسیه تحصیلی برایش فراهم و رهسپار دیار فرنگش کند؟ چطور می شود فلان آقازاده با ضعیف ترین وضعیت تحصیلی و پیش از اتمام دوره کارشناسی، همزمان با تحصیل و بدون کارت پایان خدمت استخدام فلان وزارت خانه شود؟

در پایان، مسائل این چنینی زیاد هستند، نمی خواهم بیشتر بازش کنم، فقط بدانید که کسی که سطح هوشش در حد نرمال هم باشد این چیزها را می بیند و می فهمد، اگر دستش برسد از مملکت خارج شده و می شودفرار مغز ها و اگر هم نرسد می شود ناراضی داخلی.
"سرچشمه شايد گرفتن به بيل چو پرشد نشايد گذشتن به پيل"

جلو ضرر از هر کجا که گرفته شه، منفعت هستش. اگر این تخم مرغ دزدان امروز شناسایی و به همراه بانیان ورودشان به مقطع دکتری و بورسیه غیر قانونی، از منصب کنونیشان پایین کشیده نشوند فردا روز که فارغ التحصیل شدند (احتمالا بدون آنکه دفاع و حتی تزی برایشان در کار باشد) شتر دزدانی خواهند شد که با ورودشان به بازار کار و کسوت هیات علمی، سنگ روی سنگ اجتماع را به تباهی می کشند.
وزیر عزیز با قدرت و صراحت همه چیو رو کن و از استیضاح نترس. مردم باهاتن. یا علی مدد.
ای کاش تابناک کامنت های ما رو هم نشر می داد.

متاسفانه جو بسیار بد و غیراخلاقی بر سر دانشجویان بورسیه حاکم شده است حال آنکه آنها ناخواسته وارد بازی جناحی آقایان شده اند.
بعنوان یک دانشجوی بورسیه و از طرف دهها نفر دیگر می گویم:
پرونده تک تک مان را در مقابل افکار عمومی بررسی کنید و اگر کوچکترین تخلفی وجود داشت نه تنها احکام بورس را باطل که هزینه ها را پس بگیرید و جریمه هم بکنید.
ما قبلا همه اینها را در تعهدنامه های حقوقی که به وزارت داده ایم متعهد شده ایم. ولی اما اگر ثابت شود ما بیگناهیم آیا آقایان حاضر هستند رسمی و مکتوب عذرخواهی و استفاء دهند؟
...

اگر تابناک صادق باشد حاضریم همه مدارک و مستنداتمان را برای عموم بفرستیم نه آنکه نامه های توصیه شده را در اینترنت درج کنیم! مهم آن است که افرادیکه توصیه شده اند بورس شدن یا نه؟ و مهمتر این است که افراد بورس شده (نه توصیه شده) چه وضعیتی دارند. مدارک همه ما حاضر و موجود است.

خدا از سر تقصیرشان بگذرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
جو بسیار بد و غیراخلاقی؟؟ از حلقومتون میکشیم بیرون. همتون باید بیایید امتحان بدید متقلبها
سعید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
خوب برای خودت تو خارج حال میکنی ! ......
امیر از مشهد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
ببین برادر من اگر قانونی بودی که باید از این جو خوشحال بشی چون اونهایی که بعد از این ماجرا باقی می مانند کاملا مبرا هستند
ولی اگر شما هم جز مجرمین هستید وای برشما
حتما خدا از سر تقصیرتان نمی گذرد چه بهتر که معرفی شوید
بنده بعنوان یکی از دانشجوهای برتر کشور در سال 89 برای تحصیل در مقطع دکترا به مالزی رفتم. متاسفانه علیرغم اینکه اغلب دانشجوهای اهل سایر کشورها مثل یمن و عراق و عربستان و ... از مقطع لیسانس تا دکترا بورس کشورشان بودند، به من هیچگونه بورسیه ای که اعطا نشد هیچ، در حالیکه دولت مالزی حاضر بود بخاطر معدل بالای من و سایر شرایط به اینجانب بورس بدهد، مسئولین رایزنی علمی سفارت حتی حاضر نشدند صحت مدارک من را تایید کنند. آنها بهانه کردند که اینکار برای ایران الزام آور است و در قبالش دولت ایران باید برای آنها کاری انجام دهد. من از وزارت آموزش عالی مالزی نامه بردم که این بورس، هیچ تعهدی برای ایران ایجاد نمی کند. اما مسئولین باز هم طفره رفتند و امضا نکردند. بعداً فهمیدم که افرادی چه قبل از من و چه بعد از من، این روند را طی کرده و آن بورس را گرفته بودند.
این که بورس یک کشور دیگر بود، اینطور در موردش با ما برخورد شد. وای بحال بورسیه ای که خود دولت می داد.
واقعاً راضی نیستم و امیدوارم وزیر محترم در این خصوص، افشاگری کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
بالایه رو بببین رفته اتریش صفا داره مارو هم نفرین میکنه
محمد جعفر عامل MI6. من میگم شما گوش نکنید. حالا میبینید
حتما باید این کار خلافی که انجام شده است پیگیری شود و مردم حق دارند که بدانند
در صورت پیگیری نشدن، افراد خلافکار به همان شیوه غلط خود ادامه می دهند و همچنین مردم به مدیران بدبین خواهند شد
باید پیگیری شود و نام تمام افراد و نمیاندگان مجلس و وابتسگانشان که از این رانت استفاده کردند مشخص شود تا برای دوره بعد کسی به این افراد خطاکار رای ندهد
به نظر بنده اگه قرار رسیدگی بشه باید برای دوره ای اصلاحات هم رسیدگی بشه!!!
چه اشکال داره !!!هرکی پاکه نباید از محاسبه بترسه!!!
شک ندارم تو تمام دوره ها بوده!!چون مشکل از قانون و تفسیر اون هستش!!!و ربطی هم به دوره احمدی نژاده!!!
یادم رفت بگم والا من ارشد دولتی قبول شدم رفتم دنبال کار و انصراف دادم!!بورسیه هم نگرفتم واقعا هم مسخره ام میاد ملت همشون دنبال گرفتن یه مدرکن که خودشون رو بچاپونن تو دولت!!
اگه یه نگاهی به پایان نامه بچه های ارشد حتی دولتی هاش (چون خودم کارشناسی دولتی بودم) فقط ترجمه اس!!و موضوعات که خودشون هم نمیفهمن چیه!!
زیاد گیر ندین الان همه مدرک دارن!!بعضی ها هم ئعشق مدرک دارن !!اینا رو زیاد اذیت نکنین!!بزارین همه دکتررررررررر بشن!!!بعد که اومدن تو بازار کار میفهمن هیچی بلد نیستن!!!
بنده هیات علمی دانشگاه ..... برای قضاوت در مورد بورسیه های غیر قانونی دو مثال از فارغ التحصیلان گروه خودمان را مثال می زنم:
1- نفر اول: یک خانم شاگرد اول مقطع لیسانس در دانشگاه ....+ شاگرد اول مقطع ارشد در دانشگاه ...+ چندین مقاله علمی و پژوهشی+ دوسال است مقطع دکتری قبول شده+ هنوز بورس نشده
2- یک آقا با معدل کمتر از 14 در لیسانس دانشگاه ...+ معدل کمتر از 16 در یکی از واحدهای دانشگاه آزاد(توضیح اینکه در رشته مورد نظر هر کسی در آزمون ارشد شرکت کند در دانشگاه قبول می شود و اصولا کنکور ارشد بی معنی است در این رشته)+ وزارت علوم نامه ای به دانشگاه های مجری دکتری این رشته داده بود در صورت پذیرش ایشان بدون آزمون در دکتری 45 میلیون به دانشگاه داده می شود+ پذیرش بدون آزمون در دکتری + بورسیه در دانشگاه .... علی رغم مخالفتهای چندین باره گروه تخصصی
توضیح: برای همه موارد اشاره شده مستند دقیق دارم. خدا خودش درباره بانیان این امر قضاوت کند. به خدا بدترین نوع پارتی بازی و رانت، رانت در پذیرش دکتری و بدتر از آن بورس است.
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
اگر بر فرض آنچه شما می گویید هم صحیح باشد این دلیل کافیست که بگوییم همه بورسیه ها تخلف کرده اند؟
انصاف داشته باشید در بین این بورسیه ها بسیاری جز استعدادها و بدون رانت و از همین مردم هستند و امروز به گناهی نکرده انگ بی سوادی به ایشان بسته شده است.
انصاف داشته باشید
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
اولا. فرض نیست. من خودم عضو هیات علمی این گروهم و 100 درصد مطمئنم. من نگفتم همه. ولی می گویم این موارد وجود دارند. و قطعا هیچ کس نمیخواد با بیگناه ها برخورد کند.
دوما. کسی که جزو استعدادها باشد مطمئنا خودش در آزمون دکتری قبول می شود و نیازی به پذیرش بدون آزمون ندارد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
دانشجوی بورسیه (اتریش) حالا شما نابغه شما عقل کل بس کن دیگه
متاسفانه همه اقدامات سودجويانه و ضد مردمي عده اي كه بر سر زبانهاي مردم است دير به گوش مسئولين مي رسد يا جدي گرفته نمي شود تا زماني كه گريبان خود مسئولين را بگيرد . در مسئله تبعيض در پذيرش دانشجو در مسئله بنزين هاي الوده در مسئله برنج الوده در دلار فروشي دولت در دزدي مقامات در پست دادن به فاميل و دوستان در مدارك جعلي در پارازيت در رفتار دولتمردان سابق در رفتار با زندانيان كهريزك و وامهاي ملياردي به رانت خواران توسط بانك ها و... كه همه از طرف مردم قبلا عنوان مي شد يا اعتراض انها را در پي داشت زماني پذيرفته و تفحص انجام گرفت كه صاحبان اعتراض مايوس و دلزده شدند وبسياري راه خروج از كشور را در پيش گرفتند . ( امار اين افراد بعدا مورد توجه قرار خواهد گرفت ). بنابر اين ضرورت افشاي كساني كه تخلف كردهاند يا از رانت استفاده نموده اند نه تنها نياز به پرسش ندارد بلكه يك ضرورت است كه مدعي العموم مي بايست به دنبال ان باشد و افشا كننده ان و قوه قضاييه در پي مجازات نيازي به نظر سنجي نيست اين عرف و قانون تمام دنياست
باید بدون تعارف و ترس افشاگری شود. بالاخره باید مشخص شود که چه خبر است. یک سری با پارتی بازی مدرک گرفته اند آن وقت دو قورت و نیم شان هم باقی است. همچنین باید مشخص شود چطور می شود کسی سه شغل همزمان که خیلی حساس، پرکار و مهم هستند داشته باشد و در همین حال از انگلیس هم دکترا بگیرد؟ مگر نه اینکه تحصیل ضمن خدمت برای کارمندان دولت ممنوع است؟ مگر نه اینکه یکی از شرایط ارزشیابی مدرک تحصیلی در خارج از کشور حضور در محل تحصیل است؟ چطور می شود که از من نوعی اسکن همه ی صفحات پاسپورتم را می خواهند تا حصول این شرط احراز شود اما از فلان بنده ی خدا نمی خواهند؟ چطور می شود که فلان آدم یک جمله ی انگلیسی را به زور ادا می کند اما مدرک تحصیلی از دانشگاه انگلیسی زبان دارد و تزش را به زبان انگلیسی نوشته است؟ چطور می شود فلان استاد دانشگاه، با رابطه بازی ترقی کند و رئیس دانشگاه شود اما سوادش مربوط به 20 سال پیش باشد و در این مدت به روز هم نشده باشد؟ چطور می شود که من نوعی نمی توانستم برای انتقال یا مهمانی از یک واحد دانشگاه آزاد به واحد دیگر اقدام کنم اما فرزند فلان مسئول رده ی بالا که ادعایش گوش فلک را کر کرده از یک واحد دور افتاده انتقال به تهران بگیرد و بعد برای پاس کردن درس هایش دوباره مهمانی بگیرد به همان واحد دورافتاده؟ چطور می شود استاد دانشگاه در تهران که فرزندش در دورافتاده ترین نقطه کشور دانشگاه قبول شده، به راحتی فرزندش را منتقل کند به بهترین دانشگاه در تهران و بعد هم برایش از اساتید دیگر نمره بگیرد؟ آخر سر هم با رابطه بازی یک بورسیه تحصیلی برایش فراهم و رهسپار دیار فرنگش کند؟ چطور می شود فلان آقازاده با ضعیف ترین وضعیت تحصیلی و پیش از اتمام دوره کارشناسی، همزمان با تحصیل و بدون کارت پایان خدمت استخدام فلان وزارت خانه شود؟

در پایان، مسائل این چنینی زیاد هستند، نمی خواهم بیشتر بازش کنم، فقط بدانید که کسی که سطح هوشش در حد نرمال هم باشد این چیزها را می بیند و می فهمد، اگر دستش برسد از مملکت خارج شده و می شودفرار مغز ها و اگر هم نرسد می شود ناراضی داخلی.
بنده بعنوان یکی از دانشجوهای برتر کشور در سال 89 برای تحصیل در مقطع دکترا به مالزی رفتم. متاسفانه علیرغم اینکه اغلب دانشجوهای اهل سایر کشورها مثل یمن و عراق و عربستان و ... از مقطع لیسانس تا دکترا بورس کشورشان بودند، به من هیچگونه بورسیه ای که اعطا نشد هیچ، در حالیکه دولت مالزی حاضر بود بخاطر معدل بالای من و سایر شرایط به اینجانب بورس بدهد، مسئولین رایزنی علمی سفارت حتی حاضر نشدند صحت مدارک من را تایید کنند. آنها بهانه کردند که اینکار برای ایران الزام آور است و در قبالش دولت ایران باید برای آنها کاری انجام دهد. من از وزارت آموزش عالی مالزی نامه بردم که این بورس، هیچ تعهدی برای ایران ایجاد نمی کند. اما مسئولین باز هم طفره رفتند و امضا نکردند. بعداً فهمیدم که افرادی چه قبل از من و چه بعد از من، این روند را طی کرده و آن بورس را گرفته بودند.
این که بورس یک کشور دیگر بود، اینطور در موردش با ما برخورد شد. وای بحال بورسیه ای که خود دولت می داد.
واقعاً راضی نیستم و امیدوارم وزیر محترم در این خصوص، افشاگری کند.
پاسخ ها
محمد جعفر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
فقط خط اولش رو خوندم و چون تناقض داشت ادامه ندادم، دانشجوی برتر نمیره مالزی، میره کلتک، میره برکلی، میره استنفورد
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
دوست نخبه من! شما راه رو اشتباه رفتی. باید یه نامه می نوشتی و می دویدی دنبال ماشین احمدی نژاد و نامه رو به دستش می رسوندی. اونوقت کارت درست میشد!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
محمد جعفر جان! اگه کسی قادر باشه هزینه اون دانشگاهها رو پرداخت کنه، اصلاً نیازی به بورسیه نداره.
محمد جعفر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
معذرت می خوام. من حرفم رو پس می گیرم. اشتباه کردم در این کامنتم.مالزی هم دانشگاه های خوب در حد آمریکا داره و هم مزیت محیط اسلامی بودن رو داره که احتمالا شما هم این دو ویژگی رو مد نظر قرار داده بودین. مجدد معذرت می خوام.
فساد در هر زمينه اي جز از طريق احياي رسانه هاي ازاد و اطلاع رساني شفاف امكان پذير نيست! تا زماني كه ما به دنبال تعارفات عاميانه و عامدانه هستيم فساد ريشه كن نمي شود! البته فراموش نبايد كرد لابي هاي قدرت و ثروت در ايران ريشه دوانده اند و تا زمان از هم پاشيدگي ايران اجازه ي رخداد اين مهم رو نميدن!
اولا کار وزیر در اعلام و لغو احتمالی بی نام و نشان و فله ای بورسیه ها درست نبود. چون این کار فقط باعث بی اعتباری تعهدات دولت میشه. شبیه این داستان در لغو قرارداد کرسنت در دولت قبل اتفاق افتاد که حالا بعد چند سال دولت ایران در دادگاه محکوم شده و باید غرامت هم بدهد.
اما وقاحت بعضی ها در استیضاح وزیر برای دفاع از منافع شخصی هم ازون چیزهاییه که آدم فقط تو ایران میتونه ببینه!!!
شما یک جا رو بگو که رانت نداشته باشه! رانت تحصیلی، رانت مالی، رانت استخدام، رانت خودرو، رانت وام و . . .
اساس و پایه باید درست بشه.
من یه خونواده می شناسم که هر 3 فرزندشون با فوق لیسانس بدون اعلام وزارت علوم هیات علمی شدند خانم گفتند از دو سال پیش دوتا از نماینده های مجلس پیگیر بورس من بودند چون پدرشون وقتی بابای من خط مقدم بود و ما نمی دیدیمش یه پست دولتی داشته اقا پارتی داشتند کار بچع هاشون براحتی جور شد این انصافه ما پی شدیم تا دکترا روزانه پذیرفته بشیم توی استان محروم خودمون به حقمون نمی رسیم.
كسانى كه از بورسيه استفاده كرده اند بورسيه شان قطع و تمام مقدارى كه مصرف كرده اند با جريمه برگردد !!! در ضمن مسببين محاكمه و مجازات شوند !!! مگر خون اين آغا زاده هـا رنگينتره
من که این اختلافات را به فال نیک می گیریم ....
بنام خدا
حق يعني يك بانوي دانشمند بمدد پشتكار و استعداد خدادادي و تلاش شبانه روزي ميشود نفر اول در رياضيات جهان همچون سركار خانم پروفسور مريم ميرزا خاني
حق بعني يك مرد دانشمند بمدد پشتكار و استعداد خدادادي و تلاش شبانه روزي ميشود يكي از بزرگترين پزشكان حال حاضر جهان همچون آقاي پروفسور سميعي
حق يعني هزاران همچون اين بزرگان كه باعث افتخار هر ايراني و هر انساني هستند و
باطل يعني فارغ التحصيل دانشگاه نيست در جهان بشوي و بمدد دكتراي جعلي همان دانشگاه تكيه بزني بر مسند قدرت
همه ما ميدانيم حق چيست و باطل كدام است خدا كند چشممان را نبديم بر اين مهم كه روز جزايي هم هست و خدايي كه نميشود به او دروغ گفت
دكتر فرجي دانا بايد حقليق را به مردم بگويد حتي اگر ميز رزارت را از دست بدهد ايشان بزرگوارتر از اين هستند كه دل به اين رياست ها ي دوروزه ببندند ادم هاي بي هنر قدرت را مي پرستند وبراي حفظ ان حقوق ملت را ناديده مي گيرند دكتر دانا هر كجا باشد بزرگ است چون معلم است واكنون كلاسي دارد به بزرگي ايران وشاگران ايشان پاي درس تاريخي ايشان مي نشينند واز استاد بزركشان درس وارستگي ،شجاعت وفرزانگي مي اموزند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
درود بر ایشان.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
اقایان ارزشی پس حق الناس چی میشه گجای اسلام گفته به این سادگی حقوق صاحب حق تضییع بشه وکسی اقدام نکنه پس قوه قضاییه کجاست دادستان کجا است با تقلب کسب درامد کردن به لحاظ شرعی ایا اشکال نداره این جز کوچکی از تخلفات است خدامی داند چه تعداد باهمین رابطه بازی ها در دستگاهای دولتی استخدام شدند
تمام کسانی که بورس تقلبی گرفتند همراه متخلفین که این کارها را انجام دادند باید اعدام بشن تا حساب کار دست همه بیاد
اون از رانت خواريهاى اقتصادى ، ورزشى وبالاخره تحصيلى بايد به حال اين مردم گريست البته ميدانم كه اين نظر هم درسايت گذاشته نميشه!!!
به نظر من رانت و رانت خواری به هر نوعش محکومه. خواه چپی و خواه راستی. چه رانت اطلاعاتی چه رانت مالی و چه رانت تحصیلی. به نظر من باید با این افراد که هر زمانی از این رانت استفاده کرده باشن، برخورد قانونی بشه. اگر در قانون اومده که محاکمه علنی باشه باید به اطلاع عموم مردم برسه و اگه قانون صراحتا گفته باشه غیر علنی ( که فکر نمی کنم اینگونه باشه) به صورت غیر علنی به جرایمشون پرداخته بشه
شفافیت باید در حد اعلی باشه.
همه اطلاعات بدون هیچ مرزی باید عنوان بشه. تازه مگه دفعه اوله که ؟
انقدر کار خلاف و خلافهای بزرگی انجام شده که ملت از چیزی تعجب نمی کنند .فقط حکایت اینجاست که از کی به کی باید شکایت برد ؟
به نظرم ی بورسیه به اونای که غیر قانونی بورس گرفتن بدن که قانونی بشه یا میتونون قانونا عوض کنن بگن مثلا قانون اینکه غیر قانونی بورس بگیری اون وقت مشکل حل میشه چطور خوب اونای که قانونی بورس گرفتن که قانونیه اونای که غیر قانونی بورس گرفتنم باز بر اساس قانون جدید قانونیه بعد مشکلات حل میشه و کسی هم به جز ملت ضرر نمیکنه خوب اونا که مهم نیستن اونا ملتن ملتم که همش خودی نیست نخودی داره و بادومی
اقا این محمد جعفر و این یارو که از اتریش کامنت میذاره را شناسایی کنید احتمال زیاد اینها هم بورس تقلبی گرفتن که بدجوری حرص میخورن
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
نه عزیزم حرص نیست هم اون زمان بورس از کشور مقصد داشتم هم همین الان گرفتن بورس از اینور کار سختی برام نیست.
هموطن حرص نیست!
غصه است!
غصه برای نادانی امثال تو ...اینقدر مطمئن میگی 3700 نفر تخلف کردن!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
دقیقا
من یکی از همون 3000 دانشجوی بورسیه ام که اتفاقا کاملا واجد شرایط بورسیه گرفتن هستم ولی به دلیل اینکه اوضاع بورسیه ها نابسامان بود برای اینکه زمان را از دست ندهم در ازمون دکتری داخل شرکت کردم و موفق شدم حالا تنها به دلیل اینکه اقازاده نیستم قبول شدن در کنکور داخل را بهانه قرار داده اند و بورسم را باطل کردن سوال من این است اگر من دانشجوی مستعد نبودم چطور کنکور داخل رو هم با موفقیت گذروندم و چرا به خاط اختلافات خودتان اینطوری حق کشی میکنید به راحتی حق مرا زیر پایشان له کردند چون به خاطر فرار از کنکور وبا استفاده از سیستم ارتباطی به اقایون در بورس شرکت نکردم من فردا روزی جلوی این آقایون حق کش می ایستم و از دادگاه الهی حق ستانی میکنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
کدوم بقالی میگه ماست من ترشه؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
سوال من اینجاست من که خودم آزمون دادم و قبول شدم اما بورس خارج نشده ام، مستعد نیستم؟!! شما فقط مستعدی؟؟؟
آره؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چرا حاضر نیستید با دانشجویان بورسیه مستقیما مصاحبه کنید؟

چرا فقط آنچه دیگران می گویند را بازنشر می دهید؟

ما که زنده ایم بیایید از سرگذشتمان بپرسید و شفاف سازی کنید.
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
کجای انصاف و قانون نوشته که با خود کسی که رانت استفاده کرده مصاحبه می کنند؟!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
خدا ازتون نگذره نامردا حق جوانهای مستعد را خوردید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
شماها نرفتید درس بخونید که رفتید یللی تللی اخر سر هم همتون میرید 2تا عکس با منافقا میگیرید و پناهنده سیاسی میشید اگه درس بخون بودید تو ایران در همه رشته ها و همه مقاطع درس و دانشگاه هست
ناشناس
| Austria |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
علی آقا مگر شما مدارک و مستندات نمی خواهید؟
مگر این همه هجمه بر علیه دانشجویان بورسیه شد ما توانستیم جایی از خودمان دفاع کنیم؟
یک طرفه به قاضی رفتن که مسلما رضایت خاطر شما را فراهم خواهد کرد.
من نمیگم با من مصاحبه کنید که من حرف بزنم من میگم شما بعنوان مدعی العموم از من مدارکم رو بخواه و من هم بعنوان مدافع حقوقم از خودم دفاع می کنم منتهی همه چیز روشن باشه همینطور که شما کامنت می زنی و من کامنت می زنم. هنوز قوه قضاییه نظر نداده چطور اسم ما دانشجویان بورسیه رو اعلام می کنند یعنی ما از بابک زنجانی و محمودرضا خاوري و امثالهم بدتریم که بدون محاکمه مجرم شدیم؟؟ این اخلاقه؟
اون سه نقطه ها که میبنی یعنی ما نمی تونیم همه چیز رو اینجا بنویسیم من میگم بیا مدارک ها برای مردم روشن بشه.

دوستی نوشته من فلان بودم و بهمان بودم ولی به من بورس ندادن خب من هم مثل تو بودم ولی به من بورس دادن. این که نمیشه هر کی بیاد ادعا کنه بگیم حرفت درسته!
بیایید بر اساس مستندات حرف بزنیم.

....
ولی نگید همه 3700 بورسیه تخلف کردن حرف من فقط همینه


---
ناشناس دوم: تو به خدا اعتقاد داری؟
گناه دیگران رو به پای ما ننویس هموطن! ما هم از همون مردمیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
چرا از دانشجویانی که با آزمون و به سختی وارد شده اند مصاحبه نکنند که هیچ جا هم بورس نیستند و دلشان از دستتان خون است؟!!!!!!
مریم
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
سلام پسرخاله ! بورسیه خوب بود ؟
وای به حال مملکتی که توسط همچی دکترایی مدیریت شود .وزیرعلوم باید همه را افشاکند
اگر رسانه های قوی و منتقد داشتیم امثال این فساد ها و 3000 ملیاردی ها و ... پیش نمی آمد حالا هم باید تا انتها افشاگری شود!
خیلی جالب، ما که 14 - 15 سال از زندگیمون صرف تحصیل کردیم با هزار و یک استرس بالاخره از کنکور دکتری قبول شدیم. حالا یه سوال که یه وجدان منصف می تونه پاسخ بده! آیا انصاف که یه عده با پارت و ضرب و زور نماینده ها (که مثلا قرار وکیل ملت باشن) بیان مفتی مفتی دکتری بخونن اونم به اسم بورسیه و پول بیت المال!
حالا جالب گناه وزیر اینه که جلو اینا وایستاد و از حق ملت ایران داره دفاع می کنه. امیدوارم که مسئولان ارشد کشور جلوی این حق خوری را بگیرن و عدل علی رو بر قرار کنن.
با تشکر
از این دکترای قلابی توی ... و شرکتهای وابسته آن هم زیاده...
چون سايت شما به شدت محافظه كار است و نظراتي كه به هيچ وجه توهين و افترا و كلمات ناپسند هم نوشته نمي‌شود درج نمي‌كنيد
بهتر است كه در تابناك نظر ننويسم
همه اسرار مگو باید برملا شود.بهشت و جهنم در همین دنیا است. کسانی که گوشت و چربی اضافی از بیت المال در بدنشان انباشته اند باید آنقدر تنبیه شوند تا تمام آن وزن اضافی آب شود.
من تو دانشگاه یکی از شهرستانها درس خوندم حاضرم قسم بخورم خیلی از استادامونم با پارتی استاد شدن ما فقط ادعای پیشرفت داریم مملکتی با این همه جوون وضعش باید اینطوری باشه؟ علتش همین پارتی بازی هاست خدا ازشون نگذزه ...
اینکه کسی دانشگاه .... قبول نشه و به خاطر پدرش که هیات علمی هست منتقلش کنن دانشگاه ...و بعد اساتید گروه به خاطر پدرش نمره بدهند و رتبه دومش کنن و بعد هم معدلی بگیرنش برای فوق لیسانس (خودش با آزمون قبول نشده باشه) و دوباره نمره بدهند و رتبه اولش کنن و بورس تبدیل خارج به داخل بهش بدهند (در این راستا، خانم یک استاد دیگه با مدرک دانشگاه آزاد.... را هم در دوره ارشد بین الملل دانشگاه....بگیرند و نمره بدهند و استعداد درخشان کنند و بدون آزمون در دوره دکتری همان جا بگیرند و دختر یک استاد دیگه رو هم ارشد بین الملل به همین منوال بگیرند و ...)، حالا به ظاهر هم این فرد معدلش بالا هست و واجد شرایط هست، ولی واقعا تابناک خودت جواب بده، این واقعا واجد شرایط هست؟ یک بار نباید خودش این دانشگاه قبول میشد؟ این کارها اسلامی هست؟ اینها رانت نیست؟
امیدوارم منتشر کنی
جریمه و مجازات، ابطال مدرک، رسوایی و...؛
برادر بنده با ارشد در ایران با ارایه مقالات متعذد از بهترین دانشگاه کانادا پذیرش گرفت ولی بدلیل دیر ثبت نام کردن نتوانست فاند دانشگاه بگیرد ولی با تلاش شبانهروزی بعنوان استا د پاره وقت مشغول به کار وتحصیل شد و در تمامی ترمها بعنوان دانشجوینمونه دکترا شنخته شد وطی پنج سال بیش از ده بار تقاضای بورسیه از وزارت علوم کرد ولی جوابی ندادند و نهایتا با ارایه تز دکترا با درجه عالی در حال حضر رییس دپارتمان ان رشته در همان دانشگاه میباشد ومرتب درتمامی محافل علمی سرشناس ومورد وثوق میباشد حالا سود این نخبه علمی را کانادا میبرد یا کشورمان. من نیز پزشکی که بیست سال سابقه به کانادا مهاجرت کردم چون واقعا حق به حقدار نمیرسد و باعث تاسف می باشد
تا انجا که امثال من که به مرز خودکشی رسیدیم مطمئن بشیم در این مملکت یه روزی یه کسی دنبال حقیقت خواهد رفت و نتیجه خواهد گرفت!
باید برخورد صریحی با افرادی که بورس غیرقانونی شده اند کرد، هم چنین باید برخورد خیلی شدیدتری با افرادی که این بورسیه ها را داده اند کرد.
باید افراد بورسیه شده ی غیرقانونی سریعا اخراج شوند.
برای جریمه هم، تمامی مدارک بورس کننده و بورس شده تا دیپلم را باید از آنها بگیریند.

همچنین باید از افراد بورس کننده شکایت شود تا به زندان طولانی مدت بیافتند.

راه دیگری هم ندارررررررررررررررد.
تا آخرش باید افشاگری کرد در غیر اینصورت سنگ روی سنگ بند نمیشه
دکتر فرجی دانا فردی غلمی و سالمی است و پست وزارت هم برایش مهم نیست لذا باید محکم جلوی 3000 بورسیه رانتی که برخی فرزندان و آشنایان نمایندگان در آن قرار دارند به یایستد
دستگاه نظارتی ، سازمان بازرسی کل کشور چرا اقدام نکرده اید ؟؟
اگر این وزیر رفت باید وزیر بعدی هم این قضیه را دنبال کند وحق مردم را ... بگیرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
بله. دکتر فرجی دانا راهت ان شاء الله ادامه داشته باشد.
حتی اگر رای هم از مجلس نگیری، در آزمون خود پیش مردم قبول شدی و آنها که به خاطر مسایل جناحی و پارتی بازی، به تو رای ندهند اشتباه بزرگ انجام داده اند که ان شاء الله در قیامت پاسخی برای کسانی که حقشان تضییع شده و اینکه حق را در نظر نگرفتند، داشته باشند.
نمایندگان عزیز توجه کنید، اینجا یحث حق الناس است.
چه رانتی از بورسیه شدن مهم تر سو استفاده علمی بدنبال آن سو استفادهای مادی ویدک کشیدن عنوان دکتر برای خود وبستگان وغصب پستهای اداری واجتماعی وبدتر ازآن همزمانی اشتغال با زمان تحصیل باید باچنین افرادی برخورد مناسب صورت بگیرد تابرای دیگران درس عبرتی باشد نه مانند چند سال پیش که این موضوع مطرح شد وپساز چند روز آبها ازآسیاب افتاد ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
بورسیه های داخلی که تازه اکثرشون از فوق لیسانس های یک دانشگاه خاص هستند نیز باید بررسی بشه . همش که بورسه خارجی نبوده.
1) یکبار قانونی و مردانه تا ته پی گیری کنید تا ریشه اش برای همیشه خشک شود.
2) اینقدر به فکر مصلحت و باند بازی نباشید.
3) همه مسببین را مجازات علنی و دانشجویان فوق را برگردانید و حق را به حق دار بدهید.
4) اینا در حد حرفه، بخاری از جایی بلند نمیشه!!! دست خیلیها توش گیره!!!
اگرراست ميگن آقايان نماينده هاواقعامردم براشون مهمه چرايك كلمه براي نمايشم شده حرفي ازبورسيه هاي فاميلي نميزنن پس بايد وزارتعلوم وبازرسي بايدآخركاروبگيرن وهركسي باتقلب بورسيه شده بايداخراج وخسارت وهزينه هاي تلف كرده روبرگردونه اگرهرجناحي واقعا ملت وخدمت به اونها ملاكه ياكه نه فقط پست ومقام وخوردن روعشقه
-اگر با مدرک معلوم بشه که شخص گرینده حائز شرایط تعین شده وقت نبوده و بلکه از رانت و پارتی استفاده کرده است ،افشاگری در مورد هر کسی باشد باید انجام شود و مصلحتی در کار نباشد
- مدارکشان که در وزارت علوم ارزشیابی شده، باطل شود و بلافاصله به اتهام تقلب و خیانت به بیت المال محاکمه شوند
به نظر من اگر گرفتن دکترا تقلبی توسط مسئولین بلند پایه صحت داشته باشد و انرا با پول بیتالمال و هنگام کار گرفته باشند ضمن محاکمه آنها بایستی پس از عذر خواهی از مردم استعفا بدهند . حتی رییس جمهور.
این بورسیه بر فرض ادامه تحصیل بدند. این ادمای بی سواد میخواند به بچه های ما درس بدند یا می خواند یکی از شغلهای کلیدی رو بگیرند . وای بحال این کشور که همه چیزش چشم و هم چشمیه
آن روزها را همه به خوبی به یاد داریم: متمرکز کردن آزمون دکترا، تغییرات لحظه به لحظه در شرایط پذیرش (مثل آن وقت که گفتند نیمه دوم هم دانشگاه ها دانشجوی دکترا جذب می کند و خیلیها برایش برنامه ریزی نکردند)، مشخص نبودن و بعدها تغییرات غیر علمی منابع امتحانی و...
شاید در طول تاریخ آموزش عالی ایران شرایط پذیرش دانشجوی دکترا به اندازه ای که انتظار می رفت کارشناسی شده و ایده آل نبود و دانشجویان واجد شرایط متضرر می بایست راه های دیگر را برای ادامه تحصیل و احقاق حق خود طی می کردند و ...
ای کاش اجازه بدهند با ایجاد تغییرات علمی و کارشناسی شده انسانها عزت و احترام به جایگاه های اجتماعی بدهند نه آنکه مصرف کننده آن جایگاهها باشند. ای کاش جایگاهها آنقدر سعه صدر داشتند تا به موضوع انصاف در پذیرش دانشجو و استخدام می پرداختند و هر چیز را به چیز دیگری ربط نمی دادند. ای کاش کمک کنیم تا با کمترین خسارت انصاف آرام آرام از بین خاک سنگینی که بر سرش فرو ریختنده اند جان تازه ای به خود گیرد.
تا اونجایی که بهت بگن داداش مدرک دکترای خودت قلابی بعدش دیگه قشنگ قضیه به خوبی و خوشی تموم میشه و طبق معمول همیشه فقط سر مردم شریف کلاه گشادی میره در حالی که دانشجویان برای گرفتن یک لیسانس باید سختی زیاد بکشن بعضی ها با معدل 14 بورسیه به خارج میگیرن ;)
من در سال 91 رتبه 8 در آزمون دکتری شدم و در مصاحبه یکی از دانشگاههای تهران شرکت کردم سهمیه اعلامی برای نوبت اول 2 نفر بود و برای نوبت دوم 2 نفر و با توجه به 3 برابر اعلام شدن ظرفیت ها من جهت مصاحبه در نوبت اول معرفی نشدم و با توجه به رزومه خود در این سهمیه قبول شدم بعد از ثبت نام دیدم که دانشگاه در رشته من و به صورت روزانه 8 نفر را پذیرش کرده ( 2 نفر از کنکور 4 نفر سهمیه شاگرد اولی!! و 2 نفر هم از کسانی که جاهای دیگر قبول شده بودند با نامه از طرف وزارت علوم به دانشگاه معرفی شدند) جالب است که رتبه بعضی از آنها از من بدتر بود و آنها به صورت روزانه قبول شدند و من باید هزینه های تحصیل را پرداخت کنم. متاسفانه این رویه ها در تمای جاها وجود دارد و ما نمی توانیم کاری بکنیم
من خودم الان دانشجوی دکتری هستم توی دانشگاه ... از طریق آزمون سراسری هم جذب شدم با رتبه 1. چون کارمندم میگن یا درس یا کار. من درس انتخاب کردم به ناچار و اخراجم کردن در شرایطی که خیلی از افراد میشناسم که هم بورس هستن توی دانشگاه .... هم ماموریت تحصیلی گرفتن
یعنی برای یک فرد توی چهار سال 100 میلیون دانشگاه براش هزینه میکنه
اخه خدا وکلیی عدالت باید واسه ما قشر ضعیف باشه !
اینا همه حرف است که دل ماراخوش کنید و باز امید به خود دهیم که این بار همه چیز رو می شود و متخلفین مجازات...دیگه باورم نمی شه و بس...
بسمه تعالي
ديگر نيازي به حمله از جانب آمريكا و اسراييل نداريم . خودمان با هم درگير هستيم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
اتفاقا اول خودمون باید با متخلفان داخلی برخورد کنیم بعد با بیرون.
مدرک دکتری اسباب بازی نیست که بدهی دست کودکی تا برای خودش بازی کند اینان با این مدرک
با روح وجان یک جامعه بازی می کنند تمدنی را به خاک سیاه می نشانند ملتی را اسیر تصمیمات غلط خود می کنند
پس باید افشاگری شود وحق جوانان مستعد از اینان گرفته شود
پاسخ ها
علیرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
حالا یه جوری میگی کسی ندونه فک میکنه طرف اگه دکتر باشه!!!همه رو به سر منزل مقصود میرسونه!!!بابا تو ایران ملت دنبال مدرک میگردن !!!
اگر افشاگری نتیجه داشته باشه و با متخلفین برخورد بشه بسیار هم خوبه و فرقی نمیکنه اصلاح طلب باشه یا اصولگرا. ولی اگه قراره فقط با اعصاب مردم بازی بشه و بعد همه برن سرکارخودشون بهتره افشاگری نشه.
تو دانشگاه ما یه بنده خدایی هست که در سه سال 22 تا کتاب نوشته. هر وقت جناح موافقش میاد سرکار میشه یه مدیر عالیرتبه و هر وقت جناح مخالفش میاد میشه استاد ساده ولی هیچوقت کسی بهش نمیگه اینهمه کتاب رو چطوری نوشتی و امتیازاتش رو پس نمیگیرن.
من حداقل یکی از این بورسیه های غیر قانونی رو از نزدیک دیدم به جان خودم بدیهی ترین اصول رشته خودش رو هم که باید در لیسانس بدونه نمی دونست . و از این و اون می پرسید. این آدم اونوقت داره تودانشگاه.... در شهرستان ....به عنوان مدیر گروه و استاد داره به کلی دانشجو درس میده و این یعنی فاجعه . تازه این آدم با مدرک دکتری به عنوان مدیر هم در جاهایی مسولیت داره .
به نظرم حتی اگر وزیر خدای نکرده نتونه رای اعتماد بگیره وزیر و یا سرپرست بعدی باید این کار رو به سرانجام برسونه و تمامی مدارک این افراد باطل و یا از تحصیل منع بشن . لذا حمایت اکثریت دانشجویان و مردم از ادامه این روش بدیهی و مسجل است. ما دکترای نالایق و بی سواد نمیخوایم.
در اوایل انقلاب آنقدر افراد تحصیل کرده در ایران کم بود که کسانی را که 2 الی 6 واحد از درس آنها باقی مانده بودرا به خاطر نیاز با آن مدرک مورد نظر در ادارات دولتی وبا مزایای مدرک مورد نظر استخدام میکردند و در آن زمان کسی نیز ایراد نمی گرفت
من حداقل یکی از این بورسیه های غیر قانونی رو از نزدیک دیدم به جان خودم بدیهی ترین اصول رشته خودش رو هم که باید در لیسانس بدونه نمی دونست . و از این و اون می پرسید. این آدم اونوقت داره تودانشگاه.... در شهرستان ....به عنوان مدیر گروه و استاد داره به کلی دانشجو درس میده و این یعنی فاجعه . تازه این آدم با مدرک دکتری به عنوان مدیر هم در جاهایی مسولیت داره .
به نظرم حتی اگر وزیر خدای نکرده نتونه رای اعتماد بگیره وزیر و یا سرپرست بعدی باید این کار رو به سرانجام برسونه و تمامی مدارک این افراد باطل و یا از تحصیل منع بشن . لذا حمایت اکثریت دانشجویان و مردم از ادامه این روش بدیهی و مسجل است. ما دکترای نالایق و بی سواد نمیخوایم.
با سلام
از نگارنده این مقاله می خوام در پایان نظرات را جمع بندی کنه و یه مقاله با توجه به این جمع بندی بنویسه
به نظر من
1- با توجه به اینکه این افراد مدتی به تحصیل اشتغال دارند نباید آنها را از ادامه تحصیل منع کرد زیرا تاکنون هزینه زیادی برای آنها شده است.
2- مبالغ بورسیه آنها از همین امروز قطع بشه
3- مبالغی را که تاکنون گرفته اند و سایر هزینه ها را پس از اتمام تحصیل پس بدهند و گرفتن مدرک منوط به پس دادن هزینه ها بشود
4- بدلیل این تخلف موقتا چند سال از ارتقای شغلی و مزایای این مدرک محروم باشند
5- این در مورد بورسیه های خاج هم صدق بکند
6- با توجه به اینکه تمام رشته های نوین اکنون در کشور دارای دکتری هستند از به بعد بورسیه کردن برای خارج از کشور کلا قطع شود مگر اینکه رشته ای اصلا در کشور وجود نداشته باید و کشور نیز به آن نیلز داشته باشد.
7- اسامی و نسبت ها رسانه ای شود تا مردم در جریان قرار بگیرند.
اصولا اگه شفاف سازی باب بشه مسئولین در هر دولتی کمتر به فکر استفاده از رانت می افتند زیرا احتمال اینکه دستشون رو بشه و مردم متوجه بشن زیاد میشه.
تابناک زرنگ میخواهی چه برداشتی از این موضوع بکنی که این نظر سنجی را آغاز کردی؟ طبیعتا مختطب شما یا یک دکتری بیکار است و یا یک پشت کنکوری در آرزوی دکتری. پس نتیجه نظر سنجی شما کاملا مشخص است چه میشود.
اما نکته ای که هست اگر قانون مشکل داشته و یا مجری قانون مشکل داشته آیا باز مردم باید تاوان آن را بدهند. من با برخورد با آقازاده ها و کسانی که بارانت وارد شده اند مشکلی ندارم اما اینکه هر چه در این 8 سال بورس دریافت کرده و یا فراتر از آن به صورت عضو هیت علمی از طریق فراخوان ها جذب دانشگاهها شده اند را بیسواد بخوانیم و غیر قانونی بدانیم آیا با این روش در این کشور دیگر سنگ روی سنگ میماند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
دکتر فرجی دانا بایست. قهرمان بمان. وزیر بعدی هم بایستد.
بهترین قاضی ما دانشجویان دکتری هستیم که همکلاسی ها مون از طریق بورسیه پذیرفته شدن. من لیسانس و فوق لیسانس دانشگاه برتر کشور با رتبه 7 دکتری دانشگاه هستم همکلاسی من با لیسانس و فوق لیسانس معدل 14 دانشگاه .... بورسیه شده چون ایشون معاونت یکی از تشکل های دانشجویی بوده که در اشعال سفارت انگلیس تلاش زیادی کردند!!! من و دو همکلاس دیگرم به شدت شوکه شدیم وقتی این جناب با بورسیه تبدیل خارج به داخل وارد دانشگاه شد در حالی که ایشون حتی پاش و از کشور برای یه روز هم بیرون نگداشته بود. اگر این عدالت هست که ایشون ...به قول برخی متعهد- متعهد به اخلاق و انسانیت وعدالت و صداقت که نیستند ، متعهد به چه چیز بنده نمیدونم- باید از انواع رانت ها استفاده کنه و با اینده ای تابناک ادامه تحصیل بده، دیگه چرا کنکور گذاشتند، دانشگاه را دربست بدهند دست این عده و ما تکلیف خودمان بدونیم، این افراد به جرم تقلب وسوء استفاده از رانت و دزدی علمی باید از تحصیل محروم بشن. هیچ حقی برا ماندن در دانشگاه ندارند، محیط دانشگاه محیط علم و دانش و تلاش و تعالی هست، کسی که به دروغو خیانت اومده نه متعهد هست و نه میدونه علم چی هست. ...علم هم نابود کردند و دست هم بر نمیدارند.. برخورد با فساد حد مرز و حزب و جناح نداره، .....
آقایون و خانومایی که دفاع میکنید از بورسیه ها
من دانشجوی تربیت مدرس ام تو مقطع دکتری
با سن کم هم مقاطع رو پشت هم خوندم
وقتی واسه آیندت با مدرک دکتری که تو همه جای دنیا ارزش زیادی داره نگرانی و آینده کاریت مبهمه، وقتی قوی اومدی بالا و میبینی بغل گوش ات دختر /اقای .....که شرایط بورسیه رو نداشته نه تنها به خاطر معدل بلکه به خاطر اینکه تربیت مدرس دیگه بورس نداره و اگرم داشته باشه فقط افرادی رو که مقاطع قبلیشون تو دانشگاه های سراسری بوده رو با شرایط سخت بورس میکنه، وقتی میبینی دوست خودت تو همون گروه با کار پژوهشی عالی و زحمت فراوون دفاع کرده و با مدرک دکتریش دوره افتاده دنبال کار، آهی از نهادت برمیاد که با هیچی قابل مقایسه نیست، این خانوم و دخترعموشون حقشون اینجا نیست، حتی حقشون یه دانشگاه درجه 2 یا سه هم نیست،...
حیف حیف حیف
به نظر من دولت شجاعانه باید اسامی کسانی رو که غیرقانونی بورس گرفتن اعلام و بورس آنها را باطل کند. کوتاه اومدن در این مورد در این مورد بسیاری از نخبگان واقعی (نه رانتی) رو دلشکسته میکنه و وادار به مهاجرت از کشور میکنه....
من شهریور سال قبل از دانشگاه فردوسی مشهد با درجه عالی دکترا گرفتم تا همین الان ول معطلم. این حق من و امثال منه که به این بورسیه های قلابی رسیدگی بشه و حقوق تضییع شده من و امثال من رو از اونا پس بگیرن. اگر این مسئله صرفا به پخش اخبار ختم بشه میشه یه رویه.
باید بدون ملاحظه و بدون مصلحت اندیشی همه واقعیتها را گفت واین افراد و هر فردی اگر با رانت مدرک بگیرد و به مسولیتی برسد چه بلایی سر شرکت یا سازمان وپستی که به امانت به وی سپرده سده خواهد آورد قطعا خیانت دزدی چپاول بنابر این این افراد می بایست اول از داشتن هرگونه رابطه استخدامی با سازمانها ودوای ردولتی وهر انچه که بیت المال در ان است جلوگیری شود دوما کلیه هزینه ها که از جیب دولت پرداخت شده پس گرفته شود
ممنون از نظرات دوستان. فقط یک نکته خیلی مهم این هست که بورسیه های قانونی نباید به چوب بی قانون ها بسوزن. الان بورسیه بنده با رتبه اول لیسانس، کارشناسی ارشد و دکتری در بهترین دانشگاه سراسری، 23 مقاله ISI و تالیف یک کتاب و خیلی امتیازات دیگه لغو شده و هیچ کس پاسخگو نیست. الان هم میگن دانشگاه به شما نیازی ندارد. هرجا می خواهید بروید
سلام جلوی این 3000تا را بگیرید که حق بچه های ما از بین نر
با سلام. دوستان اگه بدونید دانشجویان ارشد و دکتری در دانشگاه های بزرگ گاها در دام چه اساتید بی سوادی می افتند و کل آینده علمیشون به گند کشیده میشه. من خودم یکی از اونام. فقط سه سال باید برده اون بیسواد میبودم که بذاره دفاع کنم . اصلا معنی عنوان پایان نامم هم رو نمیدونست مقاله هم میخواست . دانشجوهای بی نواشون رو له میکنن تا بیسوادیشون جبران بشه و پیشرفت کنن. خواهشا جلوی این فاجعه علمی رو بگیرید. آقای فرجی تا پای جونتون پای این مساله بورسیه ها وایسید...
من هم مثه بعضی از دوستان از دانشجویان بیچاره دکترا هستم که با رتبه دورقمی و گذشتن از هفت خوان رستم در حال تحصیلم. همکلاسی هم دارم که تنها با نامه یک تشکل و رئیس دانشگاه بدون هیچ زحمتی بدون مقاله بدون دانستن یک کلمه انگلیسی و بدون معدل هم بورس شده و شغل آیندش تضمینه...جالبه که کلی ادعای انقلابی بودن هم داره ...ما هم که بوق..به نظر شما دیگه جایی مونده که ما چند سال بعد استخدام بشیم؟ این عدالته؟ این حقه؟..... اگه راس می گید تو یه ازمون شرکت کننید ببینید رتبه چند میشی.. خدا ازتون نگذره ..فاشیست های علمی
آمار نظرات رو دارید که . نمایندگان هم عنایت بفرمایند. انتخابات اینده ایی هم هست
تا ان هنگام که فساد و رانت خواری از این مملکت رخت بندد باید افشا گری کرد.
سرقت که شاخ و دم ندارد. باید با این افراد جیره خوار و رانت خوار و پشتیباناشان در قدرت همانند گرداندن اشرار در شهر رفتار کرد. تا رانت خواران و دست اندازان به بیت المال مسلمین بدانند عاقبتشان چیست .اگر عدالتی هست باید چنین شود و اگر نیست اینقدر لاف برای چه!
من تو دانشگاه .... با چند تا از این دوستان بورسیه هم دوره بودم. والله اونهایی که اومده بودن اونجا 7 نفر بودن یکی از یکی بی سواد تر و تنبل تر. به ما از اون شاگرد اول ها نخورده بود.ضمنا اینقدر براشون دکتری بی شان و منزلت بود که نمی خواستن براش یک ساعت مرخصی اضافه بگیرن . همه هم الان استاد دانشگاه و مسئول و مدیر کل و ... هستند و من و دوستانم هنوز اندر خم یک کوچه برای پیدا کردن فرصت تدریس در یک دانشگاه پیام نور در فلان ده کوره هستیم. حالا قضاوت با شما....
جلوی تخلفات رابایدگرفت وحق رابه حقداروازتبعیض وروابط جلوگیری وضوابط راجایگزین شود ومتخلف را برابر قانون مجازات شوند تا اعتماد افرادیکه رادراین قضیه حقوقشان ضایع شده برطرف شود اگر نماینده ای در این مورد تخلف داشته ابتدا اورا باید استیضاح ورد صلاحیت شود چون قانونگزار وقتی خود درعمل خلاف قانون کرده از دایره نمایندگی حذف میشود وحقوق دیگران ضایع وظالم است وسپس افراد دیگر از ادامه بورسیه جلوگیری شود ودر ازمون مشترک شرکت کنندومانند افراد عادی در بورسیه ها متقاضی شوند ل
امکان ندارد که دانشجویی غیر قانونی بورسیه شود و از غیر قانونی و رانتی بودن این امر بی اطلاع باشد پس این خلاف و جرم هم متوجه دانشجوی بورسیه است و هم مسئولین و پارتی های مربوط!
به دلیل اینکه ظرفیت های یک دانشگاه در داخل و ظرفیت های بورسیه خارج به لحاظ مالی در محدودیت و مذیقه شدید است باید فورا بورسیه های خارج قطع شده و دانشجویان بورسیه داخلی نیز در پردیس های خود گردان ادامه تحصیل دهند و هزینه های تحصیلشان از ابتدا تا کنون را نیز بدهند.
ببینید اگر دانشجوی دکترای غیر قانونی بتواند به اتمام برساند و منع تحصیل یا تغییر نوع تحصیل برایشان داده نشود انسان های بی سواد مدارک عالیه خواهند گرفت و این برای آینده علمی کشور بسیار خطرناک است زیرا در این سالها یک نسل بوسیله پارتی و امثالهم وارد دانشگاه شده اند و نسلی بی سواد تربیت خواهد شد!
تمامی عوامل پارتی ها مسئولین مربوطه و دانشجوی غیر قانونی از جنبه عمومی جرم هم باید باید محاکمه شوند
والسلام
هر کسی که مشغول تحصیله بندازن تو زندون تا ریال آخر هم از حلقش بکشن بیرون هر کسی هم درسش تموم شده از کلیه حقوق و مزایا و مشاغل حکومتی محروم بشه تا روسیه شود هرکه در او غش باشد...
یه دیالوگ قشنگ فیلم نفوذی داشت:
اینجا ایرانه هر چی بیشتر دل بسوزونی بیشتر تو سرت می زنند
آقای فرجی دانا هم اگه دلش به حال آینده مملکت نمیسوخت الان سر جاش محکم نشسته بود...
بهتره احساساتی نظر ندیم من یکبار امتحان کنکور دکتری دادم و قبول نشدم تقاضای بورسیه هم کردم و رد شدم ولی از بین هم کلاسیها کسانی بودند که تقاضای بورسیه کردند و رزومشون از من قویتر بود و قبول شدند یکیشون همزمان از یه دانشگاه توی آمریکا هم بورس گرفت و رفت اونجا خیلی کشورهای دیگه هم برای بورسیه کنکور یا امتحان ندارن رزومه متقاضی و پروپوزال دکتریش را بررسی می کنن...
با سلام
اشکال سیستم جذب جدید اینه که هیچ و هیچ نظارتی روی هیاتهای جذب نیست و دانشگاهها به کسی پاسخگو نیستن. اول اعلام نیاز بورس میکنن بعد که پرونده ها اومد و شما اون دانشگاه رو انتخاب کردید به راحتی آب خوردن و با نهایت اعتمادبنفس میگن بورس نمیگیریم. همین. برید ی دانشگاه دیگه. اینجا قسمت نیست. هر جا قسمت بشه انشاالله درست میشه. دیگه فکر نمی کنن مردم خونواده و زندگی دارن.
بنده برای یک دانشگاه معتبر دولتی تو تهران
4 سال تمام بصورت حق التدریس همکاری کردم و همونجا هم دانشجو بودم و هستم الان دانشجوی سال ششم هستم چون درگیر امرار معاش خانواده ام شدم چرا؟ چون آقایون بعد از 4 سال قول بورس و جذب دیگه دلشون نخواست بورسیه بگیرن! به همین سادگی. دختر .... که رشته ....در مقطع کارشناسی و زبان انگلیسی رو در دانشگاه آزاد مقطع ارشد خونده، در یک دانشگاه معتبر دولتی جذب میشه ولی بنده با 4 سال سابقه تدریس در دانشگاه دولتی و تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه دولتی پرونده ام اصلا برای بورس به جریان نمی افته؟!!!
مورد دوم در همین دانشگاه معتبر اتفاق می افته و خانم دیگری با اخذ مدرک ارشد از دانشگاه آزاد در سال 89 دو سال بعدش یعنی در بهمن 91 حکم استخدام شون صادر میشه و الان مشغول خدمت هستن ولی بنده با همون سوابق فوق الذکر (یعنی دانشجوی سال چهارم دکتری در سال 91) در دانشگاه دولتی پرونده ام بررسی نمیشه؟!
اصلا بحث چپ و راست نیست بلکه کمرنگ شدن انسانیت و اخلاق و پررنگ شدن قدرت طلبی و باندبازی هاست. امام حسن عسگری علیه السلام می فرمایند: عشق به ریاست و قدرت در یک مسلمان بسیار خطرناک تر است از گرگ در یک گله بی چوپان!
سوال این است که چرا اصلا باید سیستم اینطور معیوب باشه که کسی به خودش اجازه بده (تو هر دولتی که میخواد باشه) این کارهای خلاف رو انجام بده و ...
هر دم از این باغ بری می رسد. ....
ازطلا بودن پشیمان گشته ایم
مرحمت فرموده ما را مس کنید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی