بازدید 31976

شرکت‌های اینترنتی عزیز؛ «حجم‌خوری» ممنوع!

به تازگی در میان کاربران اینترنتی، ‌اصطلاح تازه‌ای باب شده که البته ‌مدت زمانی زیادی است کاربرد دارد، ولی هم‌اکون بسیار شایع شده است. ‌ما ‌البته نمی‌خواهیم این اصطلاح را در رسانه نیز باب کنیم. پس از همین جا به همه شرکت‌های اینترنتی عزیز و محترم اعلام می‌کنیم: «حجم خوری» ممنوع!
کد خبر: ۴۲۶۲۷۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۰ 17 August 2014
شرکت های اینترنتی عزیز؛ «حجم خوری» ممنوع!
به تازگی در میان کاربران اینترنتی، ‌اصطلاح تازه‌ای باب شده که البته ‌مدت زمانی زیادی است کاربرد دارد، ولی هم‌اکون بسیار شایع شده است. ‌ما ‌البته نمی‌خواهیم این اصطلاح را در رسانه نیز باب کنیم. پس از همین جا به همه شرکت‌های اینترنتی عزیز و محترم اعلام می‌کنیم: «حجم خوری» ممنوع!

به گزارش «تابناک» بخواهیم یا نخواهیم و‌ دوست داشته باشیم یا نه،‌‌ بشر وارد دوره‌ای جدید شده است؛ دور فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات. این عصر بستر سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی جوامع بشری را تغییر داده ‌و اکنون مؤلفه‌های این فن‌آوری است که تعیین‌کننده بسیاری از کنش‌های بشری است.

اشتباه نکنید؛ این ‌اغراق نیست. دنیا وارد دور اطلاعات و ارتباطات شده و این روز‌ها هیچ چیزی نیست که در دور‌ترین نقاط دور از ما رخ دهد و نتوانید درباره آن در توئیتر چیزی پیدا کنید. این روز‌ها نکته و مطلبی نیست که در خصوص آن در وب اطلاعاتی پیدا نکنید. هم‌اکنون شبکه‌های اجتماعی به یکی از تأثیر‌گذار‌ترین رسانه‌ها تبدیل شده‌ و چه بسیار افراد بزرگی که در خشم این شبکه‌ها گرفتار آمده‌اند و از اوج قدرت به قعر ذلت رسیدند و دیگرانی که با همین رسانه از فرش به عرش پرواز کردند!

این روز‌ها وب و دیگر ابزارهای ارتباطی، تعیین کننده قدرت کشور‌ها و سیاستمداران، مشخص کننده موفقیت شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی و راه‌دهنده و هدایت‌کننده فرهنگ‌ها و اجتماعات هستند.

اما هدف از این مقدمه چیست؟


پاسخ این پرسش هنگامی ‌مشخص می‌شود که پرسشی دیگر در ادامه پرسیده شود: ‌جایگاه ما یعنی ایرانیان در این عصر کجاست و در کجای این تحول هستیم؟

البته پاسخ مفصل به این پرسش، خود پژوهشی بزرگ می‌طلبد اما می‌خواهیم از یک نقطه نظر متفاوت یک نکته اساسی را مطرح کنیم که شاید مدخلی بر پاسخ این پرسش باشد.

داستان از شرکت‌های اینترنتی و معضل بزرگ اینترنت در کشور ما آغاز می‌شود. نارضایتی بیشتر کاربران اینترنت از خدمات و زیر‌ساخت‌های اینترنتی کشور و از خدمات دهندگان اینترنت. واقعیت این است که اکنون معضلاتی در بستر استفاده مؤثر از وب در کشور وجود دارد که نپرداختن به آن‌ها شاید برای همیشه منجر به افسوس باشد.

شرکت های اینترنتی عزیز؛ «حجم خوری» ممنوع!

بنا بر اطلاعاتی که از وب‌سایت‌ها و شرکت‌های رتبه‌بندی سرعت در دنیا می‌توان به دست داد ایران در بین کشورهای دنیا رتبه ۱۵۹ را با سرعتی در حد ۳.‌۹۱ مگا‌بیت بر ثانیه در اینترنت به خود اختصاص داده است (مؤسسه NetIndex، Okla) که هر چند جایگاه چندان بدی نیست، به هیچ وجه جایگاه‌ درخوری نیز به شمار نمی‌آید.

شرکت های اینترنتی عزیز؛ «حجم خوری» ممنوع!

اما معضل اساسی در این نکته هم نیست، بلکه از آنجایی آغاز می‌شود که بسیاری از کاربران ایرانی به ‌همین سرعت نیز در ایران باور ندارند و می‌گویند ‌سرعت اینترنت در کشور بسیار پایین‌تر از این و بنا بر ‌تجربه است. این شکایت کاربران هنگامی معنی می‌یابد که آن را در کنار باور دیگر آن‌ها قرار دهیم: مطرح کردن این نکته که در ایران شرکت‌های اینترنتی در کنار ارائه سرعت پایین اینترنت اقدام به «حجم خوری» یا به عبارت دیگر کم فروشی اینترنتی نیز می‌کنند!

اما این باور‌ها تا چه میزان درست است؟

بی‌گمان نمی‌توان تنها بنا به ‌تجربه ‌‌کسی را محکوم کرد؛‌‌ اما واقعیت این است که معضل اینترنت با سرعت پایین و کمبود حجم ترافیکی برای کاربران، معضلی گسترده و همه‌گیر است؛ کم و کیف آن اما در هر جایی متفاوت.

فردی می‌گفت، در حالی که در یک روز‌، ۳ گیگابایت حجم ترافیکی از یکی از شرکت‌های اینترنتی خدمات‌رسان خریداری کرده بوده،‌‌ در ‌دو ساعت این حجم اینترنتی به شکلی باور‌نکردنی و تنها در جریان یک وب گردی ساده تمام شده است.

دیگری می‌گوید، در حالی که حتی مودم اینترنتی وی خاموش بوده، ‌حجم ترافیکی باقی‌ مانده‌اش (‌یک گیگابایت) تمام شده است!

برخی بر این باورند که شرکت‌های خدمات رسان اگر اینترنت با حجم نا‌محدود به کاربری بدهند، سرعت دانلود وی را محدود می‌کنند و اما اگر «حجمی» با وی حساب کنند، سرعت دانلود را آزاد می‌گذارند تا این حجم با دانلود سریع‌تر، ‌ زود‌تر تمام شود و کاربر مجبور به خرید حجم اضافه باشد!

دیگران می‌گویند، برخی‌ شرکت‌های اینترنتی در بعضی ساعات شب، اینترنت رایگان ارائه می‌کنند؛ اما پهنای باند را به حدی محدود می‌کنند که عملاً دانلود برای کاربران غیر ممکن می‌شود.

نکته جالب ماجرا برای بسیاری اما این است که این شرکت و آن شرکت هم ندارد! این مشکل در همه جا هست، ولی‌ برای برخی کم و برای برخی بسیار. این داستان‌ها تا چه حد واقعیت دارد؟

شرکت های اینترنتی عزیز؛ «حجم خوری» ممنوع!

ما نه در مقام تأیید و نه در جایگاه رد این ادعا‌ها هستیم؛ اما آنچه می‌خواهیم بگوییم، ارتباط با‌‌ همان مقدمه‌ای دارد که اول از همه مطرح کردیم.

امروزه یکی از مؤلفه‌های کارآمد در موفقیت جوامع بشری و توسعه مستقیم آن‌ها، استفاده کارآمد از فناوری ارتباطات و اطلاعات است و تأثیر آن در سیاست و اقتصاد و فرهنگ جوامع نیازی به گفتن ندارد؛ کافی است شما گوگل را باز کنید و هر کدام از این موضوعات را در آن جستجو کنید تا ببینید دنیا کجاست.
 
امروزه کاربران ایرانی به آخرین و مجهز‌ترین فن‌آوری‌های روز از گوشی و تبلت و لپ‌تاپ گرفته تا سخت‌افزار‌های دیگر مجهزند، ولی از استفاده مؤثر از آن‌ها محروم‌اند. استفاده بهینه از همه این‌ها، نیازمند اصلی‌ترین نرم‌افزار یعنی بستر مناسب وب و اینترنت در کشور است.

هم‌اکنون مدیران شرکتهای بزرگ در دنیای توسعه یافته با گوشی هوشمند خود بنگاه‌هایشان را اداره ‌و سیاستمداران از صفحه چند اینچی گوشی هوشمند یا تبلت خود سیاست‌هایشان را مدیریت و اجرا می‌کنند. هنرمندان، نویسندگان، ورزشکاران و همه چهره‌های دیگر در فوران اطلاعات و ارتباطات تأثیر‌گذار و تأثیر‌پذیر هستند و البته کاربران عادی نیز زندگی روزمره خود را با ارتباطات و اطلاعات سر و سامان می‌دهند.

امروز اگر زمینه وب برای ایران به خوبی فراهم نشود، هم در اقتصاد و هم در سیاست و هم در فرهنگ از دیگران عقب خواهیم ماند. دنیای آینده دنیای موبایل یا سیار است. از هم‌اکنون سیستم عامل‌های رایانه‌ای به سمت آنلاین شدن ‌می‌روند. کافی است نگاهی به سیستم عامل کروم داشته باشیم که یک سیستم عامل تحت وب است و به سرعت در حال تسخیر بازار؛ یا ویندوز ۸.‌۱ که عملا در حال آنلاین کردن همه چیز است.

اگر هم‌اینک فکری به حال اینترنت نکنیم، در آینده هنوز مجبور خواهیم بود از نسخه‌های کنونی سیستم عامل‌ها استفاده کنیم و این معنی جز عقب‌ماندگی ندارد.

این روز‌ها ایران در کلیت خود از بهره‌برداری از یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین‌ تحولات دنیا، ‌یعنی فن‌آوری Cloud محروم است که تنها دلیل آن، سرعت پایین اینترنت و محدودیت کاربران در استفاده از پهنای باند است. در حالی که دنیا در حال رفتن به سمت Cloud است و خلاقیت‌ها و صرفه جویی‌هایی که در پرتو استفاده از این فناوری می‌توان به دست داد، نقل محافل بزرگ اندیشه‌ورزی است. اما هنوز بسیاری از کاربران ایرانی حتی نمی‌دانند،‌ این Cloud‌ چیست!
 
این‌ها همه را از آن روی مطرح کردیم که بگوییم شرکت‌های اینترنتی باید بیش از این‌ها به بهبود خدمات‌رسانی اینترنت در کشور بپردازند، زیرا این موضوع نه ‌موضوعی شخصی که ‌موضوعی ملی است و با آینده ایران و جایگاه ما در میان کشورهای دنیا در ارتباط است.

امروز هر بیت اطلاعات ارزشی به مراتب بیشتر از آنچه به نظر می‌رسد، دارد و اگر کسی ارزش اطلاعات و ارتباطات را در عصر فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات نداند، ‌عقب‌مانده است.
 
این موضوع با سودآوری و منافع اقتصادی شرکت‌های خدمات‌رسان نیز در ارتباط است. به نظر شما چرا گوگل به دنبال گسترش اینترنت ارزان و سریع در همه جای دنیاست و سالانه برای این موضوع میلیارد‌ها دلار هزینه می‌کند؟ به یک دلیل ساده: منافع شرکت‌های وابسته به اینترنت در افزایش و بهبود استفاده ار اینترنت است.
 
اینترنت و وب آینده ما را در اقتصاد و سیاست و اجتماع در دست دارد و اگر امروز متوجه این نکته نباشیم، در آینده نزدیک دیگر برای جبران آن ـ به دلیل سرعت بالای تحولات که ذات عصر و جوامع اطلاعاتی است ـ بسیار دیر است؛ بنابراین، شرکت‌های اینترنتی محترم (!) انصافا «حجم خوری ممنوع».
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۳۰
انتشار یافته: ۹۳
درود بر تو تابناک
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
منم قبول دارم درود بر تابناک که واقعا مستقل عمل میکنه اما:
این همه تابناک گزارش میده چه اتفاق مثبتی افتاده؟
چرا ناشکری میکنید حداقل از گابن جلوتریم که ! خخخ
پاسخ ها
yasien
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
دوست عزیز خنده دار نیست باید تاسف خورد :(
تا وقتی اینترنت هم مثل خودرو سازی انحصار گرایی داخلش باشد و اجازه داده نشود که بصورا آزادانه هر شرکتی بتواند پهنای باند بزرگی را خریداری و در اختیار کاربران قرار دهد و با قیمت رقابتی مابین شرکتها مواجه باشیم این مشکلات هیچ گاه حل نمیشود الان فقط سود این قضایا به جیب زیر ساخت و شرکتهایی که معلوم نیست از طرف چه نهادی با چه پارتی تایید شده اند که میتوانند پهنای باند خریداری و با چند برابر قیمت به کاربران آن هم با نصب اکانتینگ هایی که کاربران را محدود میکند تا با اینترنتی گران و مشکلات خاص....و سود های کلانی برای شرکتهای مجوز دار و زیر ساخت مواجه بشویم.
اين قضيه تمام شدن ناگهاني حجم ترافيك براي اينترنت منزل بنده دوبار پيش آمد و بااينكه از يكي از بزرگترين و معروفترين شركتها اينترنت خريده ام و چندين بار به واحد پشتيباني اين شركت زنگ زده ام ولي جواب درستي نميدهند و كاملا به بنده ثابت شد كه خود شركت اين حجم را ميدزدد.
آخر همه این شرکتها ...
در ارائه اینترنت بدرد نخور
عین آب خوردن هم ظرفیت گیگابایتیش تند تند خالی میشه
در یک کلام افتضاح
متاسفانه اغلب شرکتهای اینترنتی اقدام به حجم خوری می کنند شرکت ... اینقدر به این کار ادامه داد تا من مجبور به جمع آوری شدم ناگفته نماند اگر یک روز دفترشان بروید از گفته ها و سر و صدای مراجعین متوجه عرایض بنده خواهید شد
تصور بفرمایید چقدر هم ناشیانه این کار را می کنند و زمانی که مودم من خاموش بوده به فاصله 5 روز 12 گیگ مصرف محاسبه کرده بودند که پس از پیگیری گفتند یک نفر از خط را هک کرده ( با همین خط از شرکت دیگری بدون مشکل استفاده می کنم )
راستی من یک نرم افزار به نام networx روی سیستم دارم که میزان دقیق حجم مصرفی را با آمار نشان می دهد
تابناک ممنون
این شرکت های حجم خور رو ولشون نکن .
دقیقا در مورد اینترنت نامحدود همین بلا سر من اومده.
من 256 خریدم بعد از ده روز شد 128 زنگ زدم می گن تا 12گیگ سرعتت 256ه.
5 گیگ بعدی 128ه و در نهایت 64.
حالا اینارو کجا نوشتن که من مشتری بخونم خدا داند.
وقتی نظارت موثر نباشد نتیجه همین است یکی پالم در لبنیات می ریزد یکی در اینترنت ...
تا زمانی که اینترنت ملی در دسترس قرار نگرفته، به سرعت بالا نیاز نیست.
حجم خوري و كاهش پهناي باند در ADSL ... اين مشكل وجود داره
با سلام وخسته نباشید
ممنون که به این موضوع پرداختید .این هایی گفتید عین واقعیت می باشند من خودم 5 گیگ زا در مدت سه روز تنها با وب گردی ساده تمام کردم در حالی که قبلا 3گیگ برای تنها وب گردی یک ماه تمام نمی شد متاسفانه کسی هم جوابگو نیست.
وافعا باید به اجحافی که این شرکتها می کنند رسیدگی شود
منهم همین بلا سرم اومده در مدت کمتر از 10 روز مجبور شدم 7 گیگابایت ترافیک از یک ارائه کننده وایمکس بخرم وقتی هم اعتراض کردم نوشتند پس از بررسی 69 کیلو بایت به حجم شما اضافه شده است. کاش کسی رسیدگی میکرد.
ما برای خونه 5 گیگ حجم خریدیم .رفتیم مسافرت برگشتیم .گفتند حجم تمام شد . اخه پدر بیامرز ما مودم مان خاموش بود .چطوری تمام تمام شد
من هفته پیش حجم اینترنتم تموم شد . یک گیگ حجم اضافی شارژ کردم. در عرض 4 روز تموم شد. حالا هم منتظرم ساعت 8 بشه زنگ بزنم به ... سیستم بگم جریان چیست.
اين حق شركت هاي اينترنتي هست كه حجم من و شما را بخورند ... آن ها هم خرج هاي خودشان را دارند ... وگرنه اينترنت من و شما قطع مي شود .
دمت گرم تابي. گل گفتي
آقا گل گفتي. حرف دل ما رو زدي
تابناک خواهش میکنم در مورد پیامک های تبلیغاتی که از طرف شرکتهای مخابراتی هر روز ارسال می شود تحقیق کن. باور کنید این پیامک ها اعصاب خسته آدم را خسته تر می کند. بارها پیگیر شدم که حداقل برای اینجانب ارسال نشود ولی کو گوش شنوا. لطفا به داد مردم برسید. حتی همین شرکتهای ایرانسل و همراه اول بهم گفتند به فلان شماره پیام خالی بفرست قطع می شود ولی هرگز قطع نمی شود.
دمت گرم گل گفتی بسیار دقیق و به جا ما فقط حرف می زنیم به خدا
چند وقته سايت هاي داخلي هم با پروكسي بالا مياد!! چيه جريان؟
دقیقا درسته .من چندین بار ازمایش کردم .موقع خاموش کردن لب تاپ باقی مانده حجم را چک کردم ولی بعد از روشن کردن مجدد مقدار حجمی که داشتم صفر شده
چرا با شک و تردید حرف می زنید ؟ این موضوع واقعیت دارد و چندان رایج است که دیگر عادت کرده ایم . در واقع اگر سرعت بالا رود و حجم خوری نباشد , آن روز بسیار شگفت زده خواهیم شد !
سرعت اینترنت ...که خیلی پایین است . شرکت های خصوصی هم به تازگی از کیفیت خدمات خود بیشتر از قبل کاسته اند و خود را پاسخگو نمی دانند . مسوولان هم یا توان رفع مشکل را ندارند و یا نمی خواهند .
ایران کندترین و گران ترین اینترنت دنیا را دارد . من یک گیگ حجم اضافه خریدم ولی یه روزه تمام شد ! هیچ دانلودی هم نداشتم . اعتراض نکردم چون می دانستم به جایی نمی رسد .
اگر کاربران عادی و کسانی که نیاز حیاتی به اینترنت ندارند، تنها دو ماه اینترنت را تحریم می کردند، خیلی خوب میشد.
اینا شرکت نیستا دکه دارند... از انواع راههای سطح پایین جهت سود جویی استفاده می کنند در حالی که شرکت باید کریدیت داشته باشه مگه بقیه شرکتهای جهانی سود نمی برند به مشتریان هم احترام می گذارند
adsl را از ...دارم اما نصفی ار ماه سرعت اینترنت بسیار پایین تر از dial up می باشد کسی هم جواب گو نیست .شده که یک ماه سرویس نمی دهد اما تما و کمال هزینه در فیش درج می شود. آیا این حلال است؟
...
159 نه, 156؛
باز خدا خیر واعظی رو بده
وزیر احمدی نژاد که میگفت اینترنت ما خیلی بیشتر ز نیاز ماست زیرا یک دانشجوی ما میتواند در مدت مناسب کتابی 500 صفحه ایی را دانلود کند
باسلام
به نکات خوبی اشاره نمودید.بنده می توانم بامستندات ثابت نمایم که یکی ازشرکت های معتبرهمین الان هم ازحجم اینترنت خریداری شده دزدی می کند.چراکه دردوره زمانی چندروزه که بنده درمسافرت بودم چطورازحجم خریداری شده کم می شودواین موضوع ادامه دارد...(نام شرکت نزدبندمحفوظ است)
لطفا به جای آنکه کسی را متهم کنید مردم را با ابزارهای رصد و اندازه گیری مصرف آشنا کنید مگر میشود ادعا کرد که با نگاه کردن به صفحه کامپیوتر و بدون استفاده از هیج ابزاری از تمام وقایع رخ داده در این دستگاه مطلع شد ؟ این مشکل در اغلب موارد از عدم آگاهی کاربران از ظرایف دنیای کامپیوتر ناشی میشود
« ایران در بین کشورهای دنیا رتبه ۱۵۹ را با سرعتی در حد ۳.۹۱ مگا بیت بر ثانیه در اینترنت به خود اختصاص داده است (مؤسسه NetIndex, Okla) که هر چند جایگاه چندان بدی نیست اما به هیچ وجه جایگاهی درخوری نیز محسوب نمیشود».
این یعنی چی؟ مگه ما چند تا کشور توی دنیا داریم که رتبه 159 جایگاه چندان بدی برای کشور ما نباشه؟!!
این مشکل برای من هم پیش آمده. تا قبل از یکسال پیش اینترنت با سرعت یک مگ داشتم با ماهانه دو گیگ حجم و همیشه زیاد هم می آوردم. اما الان همون شده ماهی چهار گیگ ولی تا الان ده گیگ اضافه خریدم. نمیدونم چی شده ولی مطمئن که روش استفاده از اینترنت من تغییری نکرده
بابا ما هم از این مشکلات داریم. حجم مارم خوردن.
شما صحیح می فرمایید اما بخشی از مسئله مربوط به کاربران می شود. کاربران باید کنترل نمایند که سیستم آنها چه اطلاعاتی را ارسال و دریافت می کند. گاهی بروزآوری ها، ویروس ها و ..... خجم زیادی مصرف می نمایند که در ظاهر مشخص نمی باشد. بدین منظور باید چند وقت یکبار از فایروال استفاده کرده و ترافیک را کنترل کنیم.
من قبلا از سرویس ADSL یه شرکت خصوصی در آذربایجان شرقی استفاده میکردم و کم و بیش راضی بودم. بعد بدون پرسیدن از ما و بدون رضایت ما، شرکت مخابرات استان سرویس دهی ما رو به عهده گرفت. شارژ حجمی که من در شرکت قبل در یک ماه مصرف میکردم این دفعه دیگه به ده روز نمیکشید که تموم میشد. وقتی هم میخواستم شارژ جدید بخرم باید 5-6 بار مودم و کامپیوترم رو خاموش روشن میکردم که این سرور شرکت مخابرات حالیش بشه که من شارژ جدید زدم. زنگ هم میزدم نفر 50 ام توی صف بودم حتی گاهی برای گرفتن راهنمایی. چند ماه روی هوا شارزهایی که خریدم بر باد رفت. درحالیکه من خیلی از اینترنت استفاده نمیکنم و با شرکت قبلی هیچ وقت مشکل شارژ نداشتم. خلاصه داد امثال ما که به جایی نمیرسه که. آخر مجبور شدم سرویس نامحدود 128 کیلو بخرم که سرعتش داغونتر بود. چاره چیه؟؟
سلام اقا یه چیز ساده من یه بسته ده هزاری میخرم با دو گیگ حجم اما سرعت اینقد پایینه که یک ماه خواستم ازمایش کنم با تمام تلاشم دانلودکردمو که نمی شد و هزار بدبختی دیگه فقط تونستم یک سومش مصرف کنم خب اونا راحت میدونن که با این سرعت پایین نمیشه این حجمو استفاده کرد به نظر با ده تومن هشتاد گیگ بفروشن فقط فک کنم میترسن مردم بفهمن که بابا این سرعت فقط میشه یک گیگ اونم اگه شب و روز استفاده کنی مصرف کرد
اوضاییه بخدا
بسيار بجا و مناسب بود.
سپاسگزارم.
این حجم خوری عمدی نیست. مربوط به روترهای بی کیفیتی است که این شرکت ها از آن ها استفاده می کنند. این روترها تنها تا سرعت 4 مگابود را پشتیبانی می کنند اما از سرعت های بالاتر دچار مشکل می شوند.
راستش من ...دارم که از یه شرکت چهار حرفی خرید می کنم . تا 16 ماه بنده از کاربران کم مصرف بودم و در ماه 3 گیگ مصرف داشتم.ولی به طرز عجیبی از بهمن 92 حجم من ظرف 1 هفته به اتمام می رسید و گزارش آن هم موجود بود در صورتیکه هیچ دانلودی نداشتم. چندین بار اعتراض کردم ولی به جایی نرسید.و مجبور شدم به عنوان کابر پرمصرف خرید کنم.در نظر بگیرید بنده بدون دانلود در روز 1 گیگ هم مصرف داشتم.کسی واقعا پیگیری نمیکنه!!!!
این که چیزی نیست سرویس اینترنت را از شرکت ....به هزار خواهش و تمنا گرفتم سه روز اینترنت را استفاده کردم روز چهارم (شنبه ) یک نفر تماس گرفت که برای راه اندازی کارشناس لازم دارید گفتم نه استفاده می کنم و مشکلی نیست از همان روز اینترنت مرا قطع کردند . من سیستمی دارم که نشان می دهد ارتباط کامپیوترم با مودم برقرار است ولی ارتباط مودم با سرور قطع است با ... تماس می گیرم می گوید نه تنظیمات مودم شما خراب است باید کارشناس بیاید . کارشناس از یک شرکت دیگر می اید که با ...قرارداد دارد و 15 هزار و پانصد تومان هم اجرت دارد . می دانم که اگر بخواهم یک ربع قبل از اینکه به خانه اینجانب بیاید تماس می گیرد و سیستم را از آن طرف وصل می کنند و یارو فقط گیر همین 15 هزار تومان است (اگر بیشتر طلب نکند ) .
من ماهیانه 8 گیگ با سرعت 1 مگ از ... میگیرم نمیدونم چی میشه هر ماه کمتر از 15 روز تموم میشه من نمیدونم باید به کی شکایت کرد
ای گفتی ای گفتی من خودم هر3ماه8گیگ حجم دارم با وجود اینکه دانلود ندارم و اکثرا هم خونه نیستم تو همین 3ماهه اخیر مجبور شدم بجز8گیگ خودم11گیگ هم اضافه بخرم از زمین و زمان باس بکشیم!!!
من هم اينترنت از شركت ....دارم و دقيقا همين طور است - ظاهرا حجم خورشان هم خوب است ماشاءالله...
فاجعه است سرعت اینترنت کشورمان ازگابن کمتر است
با تشکر از شما که این موضوع مهم را بیان کردید من ازوایمکس ... استفاده میکنم وهمیشه با این مشکل مواجه هستم با یک وبگردی ساده خیلی زود شارژ ماهیانه ام تمام میشود وبرای 15 یا 20روز باقیمانده باید چندین بسته افزایشی به قیمت گرانتر از حجم خریداری شده تهیه کنید که آنهم خیلی سریع تمام می شود وحتی با حجم مصرفی که سایت خودشان نشان میدهد همخوانی ندارد.لطفا پیگیری نمایید
بیشتر به حجم دزدی میخوره تا حجم خوری
فقط میتونم بگم من چه گناهی کردم که توی ایران بدنیا اومدم.
من مشتری شرکت ... هستم. از وقتی که سرعت اینترنت رو 1 مگ کردم منی که با 128 5 گیگ در سال اضافه میاوردم الان ماهی 4 گیگ مصرف میشه. به ایشون هم اعتراض کردم گفتن سرعت اینترنت بالاست پس مصرف هم بالاست. ولی به نظر من این مساله ی حجم خوری صحت دارد.
حدود دوماه پيش، اين اتفاق (حجم خوري) براي من در كرج رخ داد.
من از اینترنت وایمکس ... استفاده میکنم. تا ساعات 11 صبح سرعت همون چیزیه که باید باشه. اما از ساعت 11 به بعد سرعت سایتهایی که خارج از ایران هستند شدیداً کم میشه و سایتهای داخلی تغییری نمیکنه.
در هر صورت به قول قران وای بر کم فروشان
تابناک چرا خبر و با باقی چیزا و ضرورت و اهمیت وب قاطی میکنی؟؟ این خودش یک خبر کامل و ضروری مستقیم بهش بپردازی، این حجم خوری یک دزدی آشکار که از طرف برخی از این شرکتها برا همه ماها اتفاق افتاده و باید بگم یک دزدی کامله با کیف قاپی و دزدی های دیگه هیچ فرقی نداره
چند روز پیش بدلیل تمام شدن حجم دانلود در صورتیکه اصلا دانلود نداشتم بسته افزایشی ...خریدم و در کمال ناباوری و با وجود پسورد و خاموش بودن مودم و در حالیکه 1 روز منزل نبودم که از اینترنت استفاده کنم حجم تمام شدوهرچه با ... تماس گرفتم گفتند که حتما استفاده شده.و من نام این کار را دزدی میگذارم
خلاصه تر بنویسید که قابل خوانش باشه
این حجم طولانی رو کسی نمی خونه عزیز
خودتون هم اگر دقت کنید، متوجه می شید که حداقل نیمی از مقاله هیچ حرف خاصی نداره و به راحتی قابل حذف شدنه( مخصوصن اون مقدمه اش)
رتبه 159 در دنیا بد نیست ؟؟؟؟؟؟ مگه کلا چند کشور میمونه که پایین تر از ما هستند !!!! من باسرعت 500 نمیتونم یک آهنگ معمولی با حجم پایین دانلود کنم. ...
من هم چند روز مسافرت بودم و مودمم هم خاموش ولی مصرف برام ثبت شده
سلام من از اینترنت وایرلس... در شیراز استفاده می کنم. اشتراک سه ماهه داشتم با 15 تا حجم . سر یه ماهه قطع شد زنگ زدم گفتند حجمت تموم شده . من که نمی دانم پی شده خود دانند و خدای خود. البته نظارت باید باشه.
نویسنده عزیز خسته نباشید.لطفا نگید "از دیگران عقب خواهیم ماند"بگید "ازدیگران عقب مانده ایم"
میترسم بگم اسمش دزدی تو روز روشنه منتشر نکنی تابی
بارها شده من مسافرت بودم و اومدم دیدم در روزهایی که نبودم حجم اینترنت ازم کم شده، جالب این که مودم ام هم وای فای نبود که بگم هکش کردن، مودمم کابلی بود.
یه شرکت اینترنتی هیچ وقت حجم خوری نمی کنه.یعنی ارزششو نداره.البته امکان اشتباه سیستمی هست.اما مشکلی که اکثر کاربران دارن و خودشون هم نمی دونن
1-باز بودن آپدیت سیستم عامل
2-ویروس های کامپیوتری که به شدت ترافیک مصرف می کنن
3-استفاده دیگران از رمز شبکه بی سیم
4-اشتباهات کاربری (مثلا مشترک میره توی سایت میبینه 1 گیگ مونده در حالی که سایت هنوز حجم مصرفی اتصال فعلی رو کم نکرده)
5-اشتباهات بسیار خنده دار: مشترک میگه بخدا من هیچ فیلمی دانلود نکردم فقط آنلاین تماشا کردم!
حجم خوری یه مساله کاملا پیش پا افتاده هستش که همه جا رایجه،جالب اینه وقتی تماس میگیری اپراتور در کمال آرامش بهت میگه خوب دوباره شارژ کن!!
تابناک، حق است که روی این مسئله حجم خوری بیشتر خبر بذاری و مانور بذاری که شرکت های اینترنتی تحت فشار رسانه ای قرار بگیرند و مردم هم به حجم مصرف شده شان دقت کنند و موارد دزدی را گزارش دهند و شکایت کنند تا موجی ایجاد شود و به ثمر برسد.
طبق قوانین فعلی حق با سرویس دهنده ها ست مشکل اصلی قانون محدودیت 128k و انحصاری و دولتی بودن زیر ساخت اصلی اینترنته که اینا هم عوض نمیشه پس سنگ را تا ابد بقلتان وخوشحال باش
راه کار چیه
الان من از شرکت ... سرویس دارم داره حجم خوری می کنه به کجا باید شکایت کنم ؟!!!
متاسفانه وقتی یه چیزی هم انحصاری باشه دیگه نمی شه اعتراض هم کرد خطوط ما dlc هست و اگه جیک بزنیم پورتمون را می بندن
سلام
آقا عین واقعیته برای خود من هم پیش اومد من حجم 40 گیگابایت با سرعت 512 از شرکت محترم ... خریداری کردم بعد از 8روز حجم من تمام شد وقتی اعتراض کردم صورت استفاده از حجم را به من نشان دادند در 2 ساعت 8 گیگابایت با سرعت 512 دانلود را نشان می داد و بقیه ججم هم همینطور من اعتراض کردم که چطور ممکن است با سرعت 512 8گیگابایت دانلود بکنم فرمودند همین که هست خلاصه با تنظیم مقررات تمام گرفتم هیچ فایده ای نداشت آخر فهمید همه با هم هستند در این امر خیر یعنی دزدی در روز روشن والسلام
این مطالب بی ربط چیه که انتشار می دین
اصلا یه بار خودتون خوندیدن چی نوشته شده
موضوع به متن هیچ ارتباطی نداره
خواهشا دقت کنین

حجم خوری چه ربطیه به مقدمه متن داره؟؟؟؟
این مطلب کاملا درست است برای خود من اتفاق افتاد. بطوریکه من حساب کردم در یک ماه صد هزار تومان پول حجم اضافه پرداخت کردم.
سازمان تنظیم مقررات رسیدگی کند.
واقعا وقتی در شیر روغن پالم میریزند.کم فروشی و گرون فروشی عادی شده.هر کس در کسب و کارش سعی میکند با حیله و حقه بازی از جیب دیگری نیاز خود برطرف کند.این هم غیر طبیعی نیست.خود شما اگه جایی بشما مقداری پول بدهد خبر ها و نظرات خود را سمت آنها نمیبرید؟والا بارها شده من اینو در سایت شما و دیگران دیدم.مشکل فرهنگیه.هرکی هم دیگری محکوم می کند....
تازه میفهمم چرا حجمی رو که قبلا سه ماهه تموم میکردم ازحدود یکسال پیش 20 روزه تموم میکنم ومجددا مجبورم حجم بخرم ...به ازا ئ 6 ماه خرید اینترنت با سرعت 1 مگ وحجم دانلود 3 گیگ درماه 115 هزارتومان بعنوان مبلغ اولیه پرداختم و درطول این 6 ماه نزدیک 170 هزار تومان مجبور به خرید حجم شدم...نوش جونتون پول حلاله دیگه ...
یکی دیگه از ترفندا که اونو شما ذکر نکردید اینه که به اسم نامحدود, اینترنت محدود میفروشند...من از یکی از شرکت های معروف که شما هم تبلیغات اونو تو سایتتون دارید اینترنت میگیرم وقتی که از اندازه ای بیشتر مصرف کنم سرعتمو به قدری پایین میارن که یه سایت معمولی و حدود 3الی 4 دقیقه طول میکشه...
واقعا واسه خودم متاسفم که تو روز روشن ازم دزدی میشه اما نمیتونم حرفی بزنم...(البته میدونم که این نظرو تایید نمیکنی من اینو واسه خودت نوشتم تابی :))
بسته اینترنت یک ماهه ... راوقتی فعال میکنید یک روز قبل را تاریخ شروع میزنه درضمن وقتی حجم بسته تمام میشه قبل از پایان یک ماه، بانرخ ازاد بدون خبر به مشترک هزینه حساب میکنه واگه سیمکارت اعتباری باشه تو چند دقیقه تمام شارژت تمام میشه
توجیه شرکت های اینترنتی و در راس آنها شرکت زیرساخت و مخابرات، گران بودن اینترنت و پایین آمدن ارزش ریال در برابر دلار است، در حالی که اکثر وب سایتها در چند سال اخیر به داخل کشور منتقل شده و برای مشاهده و استفاده از آنها عملا از اینترنت استفاده نشده و صرفا از شبکه داخلی کشور استفاده می گردد ولی شرکت های مذکور ، هزینه اینترنتی که از خارج از کشور می اید را از کاربران می گیرند.
تشکر می کنم از شما عزیزانی که اگا ها نه و از روی دلسوزی تذکر می دهید.من نیز این مشکل را دارم وبا شما موافق هستم..
لطفا بفرمایید در کشور چه مقامی یا دستگاهی مسؤل کنترل کم فروشی شرکتهای اینترنتی هستند؟ کم اینکه این موضوع برای جایگاه داران بنزین به یک امر عادی تبدیل شده است و روزانه میلیونها لیتر از سهمیه کارتهای سوخت دزدیده می شود و در عین حال پول جنس داده نشده نیز از مشتری دریافت می شود. راستی چه دستگاهی مسؤل کنترل اینگونه اجحاف ها می باشد.
من هم تایید می کنم ... چند روز قبل اینترنتم قطع شد ... رفتم صفحه مشترکان چک کردم دیدم 700 مگابایت از حجمم مونده، گفتم لابد موقتا شبکه با اختلال مواجه شده.
فردا رفتم دیدم بازم قطعه ... چک کردم حجمم رو صفر نشون داد!!!!!!!!!! در حالی که تازه 2گیگا بایت تمدید کرده بودم و به همون حجم 700 مگابایت هم با تردید نگاه می کردم و فکر می کردم که باید بیشتر داشته باشم.
این مورد یک بار اتفاق نیافتاده و موارد مشابه زیاد داشته ام ... واسه دوستان و اطرافیان هم زیاد پیش اومده
سلام
در مورد این بحث باید بگم که تا یه ماه پیش شرکت ...طرحی داشت به نام دانلود نامحدود که در 24 ساعت بدون محدودیت میشد دانلود انجام داد الان اونو از طرح برداشتن چون بر ضررشون بوده و دیگر اینکه دانلود شبانه رو هم از طرح هاشو حذف کردن مگر اینکه طرح یه ساله برداری و ...
با این کارا دارن مشتری مداری میکنن یا جیب مداری ؟؟؟
برادر عزیز چون گفتی انصافا مطمئن باش از فردا حجم خوری دیگرنميشود. روغن پالم در لبنیات نخواهی دید. قیمت پراید 12 میلیون تومان خواهد شد. و و و و و و و و و.
شما هم دارید بوق را از سر بزرگ اش می زنید عزیز دل برادر !

مشکل اینست که این شرکت ها مجبور به اینکار هستند چون اینقدر اینترنت را گران از دولت می خرند که اگر این کارها را نکنند ورشکست می شوند.

آب از سرچشمه گل آلود است برادر .

...
من از شرکت ...یکساله با 50 گیگ حجم اشتراک گرفتم و هرچه دانلود داشتم را هم تو ساعات استفاه رایگان انجام میدادم. پس از سه ماه حجم من تمام شد و وقتی به این شرکت زنگ زدم فهمیدم نامردا تمام دانلودهایی که تو ساعات نصفه شب انجام شده و قاعدتا باید رایگان میبود را از حجم مجازم کسر کرده اند!!!
با سلام، بنده از فعالان رشته فناوری هستم و در نقاط مختلف تهران از سرویس دهندگان مختلف اینترنت، سرویس حجمی دارم متأسفانه چندین بار بررسی کردیم و متوجه شدیم مدتی حدود 1 سال است که این حجم خوری بسیار جدی شده است ( محاسبه حجم مصرف شده بیش از حجم واقعی مصرف ).
شما باید علت رو ریشه‌یابی کنید! ناظر کیه!؟ چرا هیچ اقدامی نمیکنه!؟ ...
اقا یه مورد داشتم تو 20 روز 12 گیگ مصرف داشتم
من موندم با سرعت 128 چجوری میشه این حجم و دانلود کرد
البته باعث شد من خط و جمع کنم
راستی از ...خریده بودم
خدارو شکر که ما همیشه و تو همه چیز جزو بدترینها هستیم ،بجز ادعا
اي آقا دلت خوشه بخدا . سرعت نت من در حد 73بايت ميرسه. اينا بجاي خدمات فقط دارن جيب مارو ميزنن ...
من همین مشکل رو با یه شرکت اینترنتی داشتم! خواهش می کنم بگید به چه کسی می تونیم شکایت کنیم بابت این موضوع، آیا نهادی هست برای پیگیری این شکایات؟
کاملا موافقم اما به همه اینا قیمت بالای اینترنت و پشتیبانی ضعیف رو هم اضافه کنید به هیچ کسی هم جوابگو نیستند... من چند ماهه اومدم هند از یه شرکت به اسم ACT اینترنت گرفتم با سرعت mb/s 20 با ۶۰GB دانلود ماهیانه ۱۲۰۰ روپیه تقریبا ۵۸ هزار تومن . البته اگه دلار ۱۰۰۰ تومن بود(خدا بیامرزه دلار ۱۰۰۰ تومنو)میشد ۲۰۰۰۰ هزار تومن . پشتیبانی عالیه پهنای باند محدود نمی کنند و حجم خورک هم ندارند ... خیری هم از فیلترینگ نیست... بازار رقابت بین شرکتهای اینترنتی اینجا داغه داغه و البته همین رقابت یکی از مهمترین علل افزایشه کیفیت و تلاش برای جلب رضایت مشتریه.....
جالبه! در ایران واقعا مردم پذیرفته اند که در ازای دادن مبلغی از اینترنت حجمی استفاده کنند! شما اگر مثلا به هر کشور اروپایی بروید و یا حتی به چین و ژاپن بروید اصلا چیزیی به اسم اینترنت حجمی برایشان نامفهمو است.تنها کشوری که این قانون مسخره را جهت استفاده از اینترنت گذاشته است ما هستیم.
اینجانب 27.5 گیگ برای یکسال خریدم بعد ازدو ماه پیامک اومد که تمام 27.5 گیگ تمام شده اصلا در این دوماه دانلود خاصی نداشته ام.شکایت کردم هوز به نتیجه ای نرسیده ام
با خواهش و التماس که نمیشه جلو این تخلف آشکار و نا جوانمردانه رو گرفت. باید راهکار قانونی درست کرد و با این شرکتها برخورد جدی و بازدارنده کرد. متاسفانه حجم خوری این شرکتها آنقدر زیاد و آشکار است که هزینه اینترنت از کل هزینه آب و برق و گاز و تلفن خانواده ها بیشتر شده و کاری هم نمیشه کرد. ده گیگ حجم می خری فرداش می بینی بدون اینکه چیزی دانلود کرده باشی فقط با وبگردی و کسب چند خبر تمام شده. یک در گیری تمام عیار بین والدین و فرزندان بخوصوص وقتی دانشجو هستند در خانوادها ایجاد شده .لطفا اقدام اجلی انجام دهید. این دزدی اشکار از جیب خانواده ها سر به هزاران میلیارد تومان می زند و کسی هم نمیتواند کاری بکند. به داد خانواده ها برسید.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی