بازدید 6469

نگاه شما: واگذاری ملک موقوفه به اتباع خارجی

بخش «نگاه شما» برای ارائه و معرفی «نگاه» مخاطبان «تابناک» به همه موضوعات است. هر مخاطب «تابناک» می‌تواند با مد نظر قرار دادن شرایط همکاری با این بخش، «نگاه» خود را ارسال کند تا در معرض دید و داوری دیگر مخاطبان قرار گیرد.
کد خبر: ۴۲۵۹۱۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۳ 15 August 2014
متاسفانه در يك حركت تكان دهنده قرار است خوابگاهی موقوفه به ظرفیت ۲۰۰ نفر که مخصوص دانشجويان دختر مقطع دكتري دانشگاه تهران می باشد (خوابگاه كيانوري واقع در تهران خيابان كارگر شمالي – خيابان هفدهم انتهاي بن بست سنبل پلاك 1 – تلفن 02188005153 )، به دانشجویان غیر ایرانی عمدتا در مقاطعی غیر تحصیلات تکملیلی اختصاص داده شود.

در پی اخراج و تخلیه اسباب و اثاثيه ساکنین ذی نفع در تاریخ ۸ تیر ۱۳۹۳ مصادف با روز اول ماه مبارک رمضان مکان مربوطه تحت تعمیرات فوری با هزینه ها سنگین مالی قرار گرفته شد تا مورد قبول اتباع غیر ایرانی واقع شود. جالب است اين ساختمان موقوفه مي باشد و در وقف دانشگاه تهران بوده و مسئولين ذيربط امور خوابگاه با گرفتن پول كلان در صدد تغيير كاربري اين موقوفه هستند اما در حقيقت قطعه اي از خاك مملكت زير نفوذ بيگانگان مي رود .مسئولين دانشگاه در جواب دانشجویان دختر دکتری که در این مکان سکونت داشته اند علت این امر را بالا بردن رتبه دانشگاه تهران عنوان کردند. سؤال این جاست اگر این مسئولين نگران رتبه علمی دانشگاه می باشند چطور است که بیشتر از یک سال دسترسی محققین استادان و دانشجویان به پایگاه مقالات علمی جهانی قطع می باشد؟ اگر دانشگاه مبالغ چند صد میلیونی خرج نوسازی مکانی متعلق به دانشجویان ایرانی می کنند تا شاید مقبول خارجی ها افتد چطور نمی توانند اشتراک نشریات علمی را برای محققین خود خریداری کند؟ مسئولين محترم راهی به جز  دستبرد به مکانی موقوفه در بالا بردن رتبه دانشگاه نیافتند؟ به راستی مسئولين محترم هرگز تحقیق کرده اند که چند درصد دانشجویان غیر ایرانی در مقطع دکتری می باشند و آیا اصلاً بازدهی علمی آنان با دانشجویان ایرانی که بدون چشمداشت مالی به تحقیقات در پر طمطراق ترین دانشگاه کشور پرداخته اند برابری می کند؟ سؤال این است کدام واقفی در میهن عزیز ما ملکی را از باب باقیات الصالحات خود به «خارجیان» اختصاص میدهد؟

آنطور که تحقيقات نشان مي دهد دانشجویان غیر ایرانی که با پشتوانه های مالی از کشور خود در حال تحصیل در دانشگاه تهران هستند بعد از اتمام تحصیل به کشور خود بازگشته در حالی که دانشجویان دکترا ایرانی بدون هیچ حقوق و مزایا در حال سپری کردن دوران تحقیقاتی خود می باشند باید برای یافتن سرپناه آواره خانه ها و پانسیون های سطح شهر تهران باشند.

سود کلان مالی ناشی از واگذاری ملکی موقوفه چنان مسئولين خوابگاه دانشگاه تهران را بر سر ذوق آورده است كه حتی تبعات فرهنگی اجتماعی اعمال خود را نمی بینند. اختصاص مجتمع مذکور که در مکانی دنج بین سایر خانوداه‌های ساکن کوچه هفدهم خیابان امیرآباد واقع شده به اتباع غیر ایرانی و عمدتا غیر مسلمان مسایل فرهنگی امنیتی را به بار خواهد آورد که قابل جبران نخواهد بود.

در پايان تأکید کنیم این مکان متعلق به دانشجویان دختر ایرانی تحصیلات تکمیلی بوده و دانشجویان حق خود می دانند در دست یابی به حق و حقوق خود نهایت تلاش را انجام داده فارغ از این که چه مکان جایگزینی با چه شرایطی در اختیارشان قرار داده شود. بجا و شايسته است به مصداق آيه شريفه «من لم يشكر المخلوق لم يشكر الخالق» يادي از خيرين محترم فعال در خوابگاه هاي دانشگاه تهران نموده و اميد آن كه همواره يار و ياور علم و فرهنگ اين مرز و بوم باشند و سايه شان تا هميشه مستدام باد.

توضیحات: سركار خانم دكتر فرشته قويمي آل آقا فارغ التحصيل رشته پزشكي دانشگاه تهران و مقيم آمريكا مي باشند خوابگاهي کیانوری را با ظرفيت 200 نفر، با 500 متر زير بنا و در 4 طبقه احداث و در سال 1380 به كوي دانشگاه اهدا نموه اند. اين خوابگاه ويژه سكونت دختران تحصیلات تکمیلی دانشجو مي باشد.


فرستنده: جمعي از دانشجويان مقطع دكتري دانشگاه تهران

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۶
انتشار یافته: ۲۰
با سلام
بنده خودم يك دوره اموزشي در يك كشور دوست وبرادر وهمسايه گذراندم در انجا اولا چون بنده خارجي بودم حق استفاده از خوابگاه نداشتم ،و با وجوديكه استفاده از كتابخانه و اينترنت برا دانشجويان خودشان رايگان بود با كمال وقاحت در هر بار استفاده از اين امكانات از بنده چون خارجي بودم شارژ دريافت ميشد!درحاليكه بابت كار عملي دانشجويان خودشان دسمزد دريافت ميكردند به بنده دسمزد نميدادند و حتي شهريه هم ميگرفتند،حال كه به ايران برگشتم دانشجوياني از همان كشور در وزارت بهداشت و درمان در دانشگاه علوم پزشكي شيراز داريم علاوه بر تحصيل رايگان ،خوابگاههاي متاهلي كه به دانشجويان ايراني نميدهند و همچنين ماهيانه نزديك يك مليون توان حقوق كامل دستياري بعلاوه سه مليون تومان ويژه پرداخت ميشود!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
آقا یا خانم شمس! اتفاقا ما هم به مسئولین رده بالا همین رو گفتیم که آیا وقتی ما به همون کشورهای دوست و برادر می رویم فرش قرمز پهن می کنند و یا دانشجویان خودشان را از خوابگاه بیرون می اندازند تا ما را ساکن کنند!!! فرمودند باید مهمان را اکرام کرد!!!!
نمی دانم چرا ساعت ها معطلی و انگشت نگاری در فرودگاههای کشورهای دوست و برادر فقط برای ماست!!!
هر دم از این باغ بری میرسد تازه تر از تازه تری میرسد!
دانشجویان دختر ایرانی رو با طرز باور نکردنی غیر اخلاقی بیرون راندند تا مکان رو برای خارجی ها برازنده کنند.
کاری ندارم که اون خوابگاه رو که تنها و تنها خوابگاه استاندارد برای سکونت دانشجوی دکتری بوده- و اون هم وقف بوده- رو دارن به خارجی ها میدن! فقط خواهشمندیم بیان و از وضعیت طبقه ای که به دانشجویان دکتری ایرانی در فاطمیه 2 دادن گزارشی تهیه کنید. اتاق های شلوغ، راهروهای شلوغ، اگر در منتها الیه راهرو باشید برای رسیدن به آشپرخونه و سرویس بهداشتی باید یک دور شمسی بزنید! تازه اینجا یاد می گیرید که زندگی فقط درس خوندن نیست! کلی حیوان خوونگی هم داریم! گربه های ملوسی که شب و روز فرقی نداره، سالن و آشپزخونه رو قرق می کنن!
خوابگاهی که سابق بر این در آن ساکن بودیم و سپس ما را تخلیه اجباری کردن، سوئیتی بود، هر سوئیت یک آشپزخانه کوچک داشت که نظافت آن بر عهده ی خود افراد سوئیت بود. از روزی که به اینجا آمده ام، دیدن وضعیت فجیع اسراف آب توسط خدمه در حین نظافت متاثرم کرده است. آشپزخانه های بسیار بزرگ و بسیار کثیف!!! خدمه ی زحمتکش برای جمع کردن زباله ها و آشغال ها به خودشان زحمت جارو زدن را نمی دهند، بلکه با شلنگ آب با فشار بسیار بالا زباله ها را یکی یکی روانه ی چاه می کنند!! اگر نگران وضعیت آب در تهران هستید، اینجا یکی از کانون های بحران است!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۵
منم این وضعیتو بارهای بار تو خوابگاه های دانشگاه تهران از جمله خوابگاه امام علی و خوابگاه مصلی نژاد مشاهده کرده ام.
وقتی به مسیولین جدید معاونت دانشجویی گفتیم که شرایط مکان جدیدی که به دانشجویان ایرانی دادید مناسب نیست و از لحاظ سکوت و بهداشت همان ساختمان موقوفه مناسب حال دانشجویان دکتری می‌باشد به ما گفتند: بروید خوشحال باشید همینجای جدید رو به شما دادیم.
همین تعطیلی های بی دلیل و جابه جایی های اجباری پدر صاحبمون رو درآورده! بعد از هزار بدبختی و دور زدن و سفارش مواد مورد نیاز واسه تست پروژه م، مقداریش که در گمرک فاسد شد هیچ! مقداریشم به خاطر تعطیلی خوابگاه و دیدار اجباری خانواده در شهرستان در آزمایشگاه از بین رفت!!
من ساکن خوابگاه موقوفه بودم. وسایل مارا در عدم حضور ما بیرون ریختند. دوستان به خاطر تخریب و ناپدید شدن وسایلشون خیلی متضرر شدند. حالا هم دارند با هزینه‌های گزاف میلیاردی اون مکان موقوفه رو بازسازی می کنند تا در اختیار دانشجویان خارجی قرار بدند.
من فکر می کنم ریاست دانشگاه باید به این موضوع رسیدگی می کرده.
وضعیت خوابگاه جدیدی که به دانشجویان دختر دکتری دادند مناسب و در شان آن‌ها نیست. سرویس‌ها و آشپزخانه‌ها بین ۲۰۰ تا ۶۰۰ نفر مشترک هست. واقفین گرامی مجتمع کیانوری به این وضعیت آگاه بودند که ساختمان موقوفه رو کم جمعیت با آشپزخانه‌های مجزا تهیه کردند. دانشگاه تهران صرفا همین مکان درخور و در شان دانشجویان دختر دکتری را داشت که آن‌هم در حال واگذار شدن به دانشجویان خارجی می‌باشد.
خواهش میکنم نطرات رو منتشر کنید بلکه صدای ما جایی شنیده بشه. ما به رسانه‌های داخلی رو آوردیم نه خارجی. خواهش می‌کنم ناامیدمون نکنید.
دانشجوی دکتری به نظر من دیگه نباید خوابگاه بگیره! تو این سن و سال و تحصیلات وقتشه سر و سامونی به زندگیش بده!
یادش بخیر من سال 82 اونجا ساکن بودم. ارشد میخوندم اون زمان
دلم واسه سالهای خوابگاهی بودن تنگ شده! خیلی زود گذشت. مدت اقامت ما تو خوابگاه آنقدر زیاد بود که می گفتند می ترسیم وقتی ازدواج کنید به همسرتان بگویید هم اتاقی
دختر من در اون ایام در خابگاه بود چه چیزها دیدیم برخورداهای بعدش و نگرانی و اظطراب خانواده
مطمئنید که وقف است؟ زیرا در واگذاری موقوفه به خارجیها منع قانونی وجود دارد
هنوزقطعي نشده.ايشالا كه با مديريت جديد اينجوري نميشه
نوش دارویی و بعد از مرگ سهراب آمدی...
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار