بازدید 3700

شمال عراق در بحرانی‌ترین و اضطراری‌ترین حالت خود است

موقعیت بحرانی در شمال عراق در بحرانی‌ترین و اضطراری‌ترین حالت خود است‌. بنا به گفته سازمان ملل، دست کم یک میلیون آواره در اقلیم کردستان هستند و هنوز هزاران تن از کردهای ایزدی در ارتفاعات مشرف به این شهر با خطر مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند.
کد خبر: ۴۲۵۷۸۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۶ 15 August 2014
شمال عراق در بحرانی‌ترین و اضطراری‌ترین حالت خود استموقعیت بحرانی در شمال عراق در بحرانی‌ترین و اضطراری‌ترین حالت خود است‌. بنا به گفته سازمان ملل، دست کم یک میلیون آواره در اقلیم کردستان هستند و هنوز هزاران تن از کردهای ایزدی در ارتفاعات مشرف به این شهر با خطر مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند.

به گزارش «تابناک»؛ در پی بالا گرفتن ناآرامی‌ها در عراق و قدرت گرفتن داعش در شمال این کشور، اتحادیه اروپا و شورای امنیت، همزمان تلاش‌هایی را برای مهار این گروه تروریستی آغاز کرده‌اند.

در همین رابطه شورای امنیت نیز امروز نشستی ‌برای تصویب قطعنامه و اعمال تحریم علیه حامیان گروه تروریستی داعش و دیگر گروه‌های افراطی در سوریه و عراق برگزار خواهد کرد. در پیش‌نویس این قطعنامه که با موافقت پانزده عضو شورای امنیت همراه است، هر گونه کمک مالی و نظامی به گروه‌های تروریستی افراطی به ویژه داعش محکوم ‌و برای عاملان آن مجازات‌هایی در نظر گرفته شده است.

در این پیش‌نویس همچنین گسترش گروه‌های افراطی از جمله جبهه النصره و «دولت اسلامی» (داعش) و تسلط آن‌ها بر قسمت‌هایی از سوریه و عراق مایه نگرانی دانسته و تأکید شده ‌که این دو گروه با ترویج افکار افراطی، امنیت و ثبات جهانی را به خطر می‌اندازند. شش تن از رهبران این دو گروه نیز در لیست تحریم‌های شورای امنیت قرار دارند که قرار است امروز به تصویب برسد.

همچنین باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در بیانیه‌ای گفت: اوضاع در سلسله جبال سنجار عراق که ایزدی‌ها و سایر اقلیت‌های عراقی در آن پناه گرفته‌اند، بسیار بهتر شده و شهروندان آمریکایی باید برای همین ‌افتخار کنند، چرا که حرفه‌ای بودن و مهارت داشتن سربازان آمریکایی و سخاوتمندی مردم کشور، باعث شد ‌ما محاصره این کوهستان را بشکنیم. ما به مردم بیگناه کمک کردیم. به همین دلیل، دیگر نیازی نیست که به عملیات بیشتر برای تخلیه مردم از کوهستان بپردازیم و بیش از این با استفاده از هواپیما کمک‌های بشردوستانه برایشان پرتاب کنیم. اما حملات هوایی علیه مواضع داعش که نخستین مورد آن به هشتم اوت ۲۰۱۴ برمی‌گردد، ادامه خواهد داشت.

رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد: ما به حملات هوایی برای حفاظت از شهروندان آمریکایی و تأسیسات ایالات متحده در عراق ادامه می‌دهیم. جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا نیز گفت: روز پنجشنبه ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ ایزدی در سنجار بودند و البته دیگر نیازی برای تخلیه آن‌ها دیده نمی‌شود، چون آمریکا توانسته محاصره داعش را بشکند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان
وب گردی