بازدید 2800

نگارندگان نظام‌جامع‌رسانه‌ای با کار خبر ناآشنایند

مدیرمسئول روزنامه «بانی فیلم» مانند برخی دیگر از رسانه‌ای‌ها معتقد است، نگارندگان لایحه‌ی «نظام جامع رسانه‌ای» با روزنامه‌نگاری و کار خبر آشنایی چندانی ندارند.
کد خبر: ۴۲۵۶۹۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۶:۴۶ 15 August 2014
مدیرمسئول روزنامه «بانی فیلم» مانند برخی دیگر از رسانه‌ای‌ها معتقد است، نگارندگان لایحه‌ی «نظام جامع رسانه‌ای» با روزنامه‌نگاری و کار خبر آشنایی چندانی ندارند.

مسعود داوودی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: عموما نظام جامعی که بتواند یک تشکل یا بخشی از کارکنان مکانی را زیر پوشش خود قرار دهد با تعبیرات مختلفی رو به روست.

وی خلأ قانونی را یکی از مشکلاتی دانست که معمولا در حوزه‌ی خبرنگاری وجود دارد و در این رابطه مثال زد: حتی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران نیز با این مشکل قانونی روبه رو بود و کسانی آمدند درِ آنجا را به شکل نادرستی بستند و قضاوت اولیه‌شان هم خلأ قانونی‌ بود که این تشکل داشت؛ یعنی نظام رسانه‌ای این اجازه را نداده بود که این انجمن شرایط خود را به سمتی که قانونمندی و شفافیت داشته باشد ببرد.

صاحب امتیاز و سردبیر بانی‌فیلم ادامه داد: یکی از مشکلات نظام جامع رسانه‌ای این است که افرادی که این لایحه را نوشته‌اند نسبت به کار خبرنگاری و روزنامه‌نگاری اطلاعات زیادی نداشتند و اگر خلائی هم در آن وجود دارد صرفا به دلیل عدم آشنایی این دوستان با مقوله‌ی روزنامه‌نگاری است.

او اظهار کرد: خوشبختانه یکی از ویژگی‌های کار آقای انتظامی این است که شرایط تمام رسانه‌ها و کار خبرنگاری را می‌شناسند.

او تاکید کرد: یکی از مشکلاتی که معمولا در کار رسانه وجود دارد قضاوت‌هایی است که بیرون از رسانه درمورد رسانه انجام می‌شود، تصورم این است که اگر این لایحه به صورت قانون دربیاید تا حدودی می‌تواند این قضیه را پوشش دهد و به سمتی ببرد که تلقی‌ها را کمی تغییر دهد تا شاهد تعارضاتی که معمولا در قضاوت‌ها وجود دارد نباشیم.

داوودی در پایان نیز درباره‌ی نظرخواهی دوباره‌ی رسانه‌ها درباره‌ی نظام جامع رسانه‌ای بیان کرد: در چنین صورتی قطعا باید لایحه برگردانده شود و پس از انجام یکسری کار کارشناسی و همچنین مرتفع کردن مشکلات دوباره به صورت لایحه دربیاید اگر اینگونه باشد خیلی بهتر از وضعیتی است که در حال حاضر با آن رو به رو است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی