بازدید 1704

حزب الدعوه: فراکسیون‌ها با حیدر العبادی همکاری کنند

کد خبر: ۴۲۵۵۰۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۲ 14 August 2014
حزب الدعوه که وابسته به نوری المالکی است، اعلام کرد: سران سیاسی عراق باید برای تشکیل دولت جدید با حیدر العبادی همکاری کنند.

به گزارش(ایسنا)، به نقل از شبکه خبری سومریه‌نیوز، حزب الدعوه در بیانیه‌ای از فراکسیون‌های سیاسی عراق خواست هرچه سریع‌تر و از راه قانونی با تشکیل دولت آن هم در زمان مشخص شده با حیدر العبادی همکاری کنند.

حزب اسلامی الدعوه اعلام کرد: نقش بارز مرجعیت دینی آیت‌الله سیستانی را در حمایت از عراق و دفاع از مقدمات ستایش می‌کنیم؛ همان‌طور که به نظرات ایشان درخصوص پیشنهاد نخست‌وزیر جدید کشور پایبند هستیم.

در بیانیه این حزب درخصوص ماموریت العبادی برای تشکیل دولت جدید آمده است: رهبر حزب الدعوه در محضر آیت‌الله سیستانی اعلام کرده همواره خواستار نظارت مرجعیت و راهنمایی جستن از آن بوده است. رهبر الدعوه تصمیم گرفته تا به نظر مرجعیت که نقطه آغازی برای زیرساخت‌های قانونی و سیاسی کشور و مسیر حزب اسلامی الدعوه است و در آن نخست‌وزیر جدید بنا به نظر مرجعیت مطرح شد، پایبند باشد.

این حزب اعلام کرد: بعد از پایان انتخاب رییس پارلمان و رییس جمهوری و آغاز زمان قانونی برای مکلف کردن نخست‌وزیر، حزب الدعوه العبادی را از سوی ائتلاف دولت قانون مطرح کرد.

حزب الدعوه تاکید کرد: نقش مهم مرجعیت دینی آیت‌الله سیستانی را در حمایت از عراق و دفاع از مقدسات و حفظ وحدت ملی مبارزه با تفرقه‌های طایفه‌ای و نژادی ارج می‌نهیم.

در همین راستا حزب اسلامی الدعوه با تاکید بر ضرورت و اهمیت همبستگی سران و فراکسیون‌ها و کنار گذاشتن اختلافات از فراکسیون‌های سیاسی خواست تا در زمینه تشکیل دولت به حیدر العبادی همکاری کنند.

بنا بر اعلام این حزب، فراکسیون‌های کنار گذاشته شده در ائتلاف اتحاد ملی و دیگر فراسکیون‌ها تاکید دارند که نخست‌وزیر جدید باید به منظور تشکیل دولت در چارچوب زمانی مشخص از حمایت و پشتیبانی کامل بهره‌مند شود.

این حزب ضمن قدردانی از حمایت ائتلاف اتحاد ملی و فراکسیون‌های سیاسی از تایید نامزد تعیین شده از سوی حزب الدعوه برای نخست‌وزیری اعلام کرد: ما به نشست‌های منطقه‌ای و بین‌المللی را در حمایت از تشکیل دولت عراق ارج می‌نهیم. موانع زیادی مقابل نامزدی نوری المالکی ایجاد شد و عوامل داخلی و خارجی مانع امکان تشکیل دولت شوند. علاوه بر آن فراکسیون‌های سیاسی نباید تنها به نتایج انتخابات به عنوان پایه و اساس تشکیل دولت اعتماد کنند و بلکه باید میان فراکسیون‌های سیاسی برای تعیین نامزدهای پست‌های عالی در دولت سیاست همکاری و هم‌بستگی وجود داشته باشد. هم‌اکنون باید هرچه سریع‌تر برای مقابله با تروریسمی که همه ما را تهدید می‌کند، وارد عمل شویم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل
آخرین اخبار