بازدید 2099
امروز برای غزه روز سرنوشت سازی می شود؟

احتمال پذیرش خواسته های حماس و ادامه آتش بس

بعد از بیش از سی روز از حملات وحشیانه صهیونیست ها به مردم بی دفاع غزه، دومین آتش بس 72ساعته در غزه برای پایان جنگ شکل گرفت. این در حالی است که امروز این آتش بس موقت نیز تمام خواهد شد.
کد خبر: ۴۲۵۲۵۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۹ 13 August 2014
بعد از بیش از سی روز از حملات وحشیانه صهیونیست ها به مردم بی دفاع غزه، دومین آتش بس 72ساعته  در غزه برای پایان جنگ شکل گرفت. این در حالی است که امروز این آتش بس موقت تمام خواهد شد.

به گزارش «تابناک»، یک دوره از مذاکرات غیرمستقیم میان هیات‌های فلسطینی و اسرائیلی در قاهره سه‌شنبه شب پایان یافت و امروز (چهارشنبه) که آخرین روز آتش‌بس 72 ساعته است مذاکرات میان هیات‌های فلسطینی و اسرائیلی از سر گرفته می‌شود.

به گفته برخی از تحلیلگران به احتمال زیاد امروز روز سرنوشت سازی برای مردم غزه و فلسطین باشد چرا که رژیم صهیونیستی باید میان دو گزینه آتش بس و تن دادن به خواسته های فلسطینی و یا ادامه جنگ یکی ار انتخاب کند.

فلسطینی ها بارها اعلام کرده اند که این بار بدون پذیرش خواسته ای بر حق خودشان حاضر به پذیرش آتش بس نیستند. در همین حال امروز یکی از  اعضای هیات مذاکره کننده فلسطینی در خصوص مذاکرات گفت: پیشرفت‌هایی حاصل شده است اما برای امضای توافق کافی نیست. مذاکرات روز چهارشنبه از سر گرفته می‌شود.

یکی دیگر از اعضای هیات فلسطینی نیز در مصاحبه با اسکای نیوز عنوان داشت: مذاکرات در خصوص مکانیزم‌های اجرای توافقنامه است؛ بررسی مساله ساخت فرودگاه و اسکله دریایی به تعویق افتاده است تا مذاکرات در خصوص این مسائل در جریان مذاکرات نهایی با اسرائیل صورت بگیرد که پیش‌بینی می‌شود با اعلام آتش‌بس در غزه این مذاکرات آغاز شود.

همچنین  عزب الرشق از اعضای دفتر سیاسی جنبش حماس نیز عنوان داشت که این جنبش هیچ مانعی نمی‌بیند که تشکیلات خودگردان فلسطین بازسازی نوار غزه و اجرای توافق‌ها را بر پایه شراکت بر عهده بگیرد. همزمان داوود شهاب، سخنگوی جنبش جهاد اسلامی گفت که مقاومت به جان فشانی های فلسطینی‌ها در نوار غزه وفادار خواهد ماند. وی در مصاحبه با المیادین گفت: توقف هرگونه حملات و پایان دادن به محاصره غزه دو مساله‌ای است که مقاومت در مذاکرات قاهره از آن‌ها کوتاه نخواهد آمد.

این در حالی است که یک مقام برجسته رژیم صهیونیستی در خصوص روز اول این مذاکرات عنوان داشت: اختلافات همچنان بسیار عمیق است و پیشرفتی حاصل نشده است. شکاف در مواضع اسرائیل و هیات فلسطینی همچنان بسیار عمیق است.

یک منبع تاکید که رژیم صهیونیستی با گشودن گذرگاه‌ها و ارسال کمک‌ها از طریق گذرگاه‌های منتهی به نوار غزه موافقت کرده است و بازسازی نوار غزه را در گرو حضور تشکیلات خودگردان فلسطین در غزه دانسته است.

رژیم صهیونیستی همچنین با واریز حقوق کارمندان نوار غزه که از طریق تشکیلات خودگردان فلسطین موافقت کرده است. در خصوص نوار مرزی نیز رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که باید مساحت آن 300 متر باشد. در مورد ماهی‌گیری سواحل غزه نیز این رژیم اعلام کرده است که باید مساحت آن شش مایل باشد.

همچنین به گزارش «المیادین»، کانال 2 رژیم صهیونیستی اعلام کرد این رژیم آماده توافق برای قراردادی است که بازگشایی معابر، گسترش منطقه صیادی، آتش‌بس و پایان محاصره غزه را در بر داد.
از سوی دیگر، شبکه المیادین اعلام کرد که اطلاعاتی به دست آورده است که نشان می‌دهد طرف مصری با بررسی مساله خلع سلاح مقاومت مخالفت کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان
وب گردی