بازدید 112527

کارت بنزین چه کسانی باطل می شود؟

حسین هاشمی امروز در نشستی خبری درباره آخرین وضعیت سامان دهی و تغییر کلاس کارت های هوشمند بنزین خودروهای سواری، عمومی و موتورسیکلت‌ها، گفت: از دی ماه سال گذشته تاکنون کارت بنزین 6 میلیون دستگاه خودرو و موتورسیکلت ابطال و یا سهمیه های ویژه به سهمیه معمولی تبدیل شده است.
کد خبر: ۴۲۴۰۴۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۴ 09 August 2014
معاون ستاد مدیریت و حمل و نقل و سوخت با تشریح جزئیات ابطال حدود 6 میلیون کارت بنزین و یا تغییر سهمیه‌های ویژه به سهمیه‌های معمولی بنزین از اجرای فاز دوم ساماندهی کارت بنزین خودروها خبر داد و گفت: با اجرای این طرح جلوی بسیاری از رانت‌های بنزینی گرفته شد.

 به گزارش تابناک، حسین هاشمی امروز در نشستی خبری درباره آخرین وضعیت سامان دهی و تغییر کلاس کارت های هوشمند بنزین خودروهای سواری، عمومی و موتورسیکلت‌ها، گفت: از دی ماه سال گذشته تاکنون کارت بنزین 6 میلیون دستگاه خودرو و موتورسیکلت ابطال و یا سهمیه های ویژه به سهمیه معمولی تبدیل شده است.

معاون صنایع و انرژی ستاد حمل و نقل و سوخت کشور با اعلام اینکه با ابطال و یا تغییر سهمیه های ویزه کارت های سوخت به طور متوسط روزانه حدود 7.5 میلیون لیتر در مصرف بنزین کشور صرفه جویی شده است، تصریح کرد: در طول این مدت در مجموع حدود 700 میلیون لیتر از مصرف بنزین یارانه ای کشور کاسته شده است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه پس از اجرای فاز اول قانون هدفمندسازی یارانه‌ها مصرف بنزین به تدریج در کشور صعودی شد، اظهار داشت: از سوی دیگر با نوسان های قیمت دلار بهای بنزین در کشور در مقایسه با قیمت های جهانی ارزن شد.

وی با بیان اینکه تاکنون کارت سوخت حدود پنج میلیون و 310 هزار دستگاه موتورسیکلت پس از صدور مصوبات دولتی ابطال شده است، بیان کرد: موتورهای فاقد پلاک ملی، فرسوده و با داشتن بیش از 10 سال عمر فعالیت، فاقد تریخ ساخت مشخص و یا توقیف شده در پارکینگ های پلیس راهنمایی و رانندگی در قالب این طرح ابطال شده است.

هاشمی با تاکید بر اینکه علاوه بر موتورسیکلت ها، تاکنون سهمیه های ویژه و یا معمولی 100 هزار دستگاه اتوموبیل های کرایه و آزانس های مسافربری در تیر ماه سال جاری ابطال شده است، بیان کرد: با ابطال و غیر فعال شدن کات هوشمند سوخت این دسته از موتورسیکلت ها و خودروها ذخیره بنزین نیمه یارانه ای این دستگاه از خودروها هم باطل شده است.

معاون ستاد حمل و نقل و سوخت کشور با اشاره ذبه وجود یک کلاسه تحت عنوان سواری عمومی سهمیه ویزه بنزین این دسته از خودروها هم ابطال شده است، تبیین کرد: در کارت هوشمند خودروهایی تحت عنوان " سواری عمومی " به صورت ماهانه بین 200 تا 500 لیتر بنزین یارانه ای شارژ می شد.

این مقام مسئول تحت کل خودروهایی که تحت عنوان کلاسه سواری عمومی سهمیه های ویژه بنزین دریافت می‌کردند را 5400 دستگاه خودرو عنوان کرد و افزود: در مجموع با اجرای مراحل اولیه این طرح ساماندهی به صور متوسط سالانه نزدیک به یکهزار میلیارد تومان در مصرف سوخت یارانه‌ای کشور صرفه‌جویی خواهد شد.

هاشمی از اجرای مراحل بعدی این طرح در ادامه سال جاری خبر داد و تاکید کرد: در مرحله اول علاوه بر موتورسیکلت و خودروهای سواری شخصی فرسوده، آژانس‌های مسافربری، سهمیه ویژه بنزین خودروهایآموزش رانندگی هم به سهمیه معمولی کاهش پیدا کرد.

وی در پایان از توقف رانت هایی بنزین و سو استفاده از کارت های هوشمند سوخت به عنوان یکی از دستاوردهای اجتماعی این طرح نام برد و خاطرنشان کرد: با اجرای بزرگترین طرح مدیریت سوخت در کشور، بدون انجام سرمایه‌گذاری جدید مصرف بنزین کشور کاهش یافت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی