بازدید 37885

معرفی دو برند لبنی متخلف به دستگاه قضا

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: ۲ برند لبنی متخلف طی روزهای آینده به قوه قضائیه معرفی می‌شوند، دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز مشغول جمع‌آوری اطلاعات در مورد سایر لبنیات هستند اما در کل آلودگی در شیر و کره نسبت به خامه و پنیر بسیار کمتر است.
کد خبر: ۴۲۳۹۶۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۷ 09 August 2014
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: ۲ برند لبنی متخلف طی روزهای آینده به قوه قضائیه معرفی می‌شوند، دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز مشغول جمع‌آوری اطلاعات در مورد سایر لبنیات هستند اما در کل آلودگی در شیر و کره نسبت به خامه و پنیر بسیار کمتر است.

رسول دیناروند در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به وجود روغن پالم در فرآورده‌های لبنی اظهار داشت: این اولین باری نیست که روغن پالم به محصولات لبنی افزوده می‌شود. در گذشته نیز این روغن در لبنیات پرچرب دیده شده و با آن تخلف برخورد شده است وزیر نیز اعلام کرده است که در گذشته شاهد این تخلف بوده‌ایم.

رئیس سازمان غذا و دارو در پاسخ به شائبه عدم توانایی و استانداردهای لازم از سوی این سازمان برای شناسایی روغن پالم در محصولات لبنی گفت: ممکن است شناسایی برخی تخلفات سخت باشد، برخی معتقدند که تقلب در این زمینه هوشمندانه است که شناسایی آن را سخت می‌کند اما می‌توان از روی پروفایل اسیدهای چرب وجود روغن پالم را در محصولات لبنی شناسایی کرد. همچنین روش‌های پیشرفته و دقیق‌تری وجود دارد که در حال تهیه آن هستیم.

وی ادامه داد: یکی از کارهای سازمان غذا و دارو گزارشهای مردمی در مورد تقلب‌ها و تخلفات است. حدود 4 ماه پیش گزارش مردمی دریافت کردیم که نشان می‌داد برخی محصولات لبنی حاوی روغن پالم هستند. پس از بررسی در آزمایشگاه مشخص شد که دو برند از روغن پالم در محصولات لبنی خود استفاده کرده‌اند که به تولید‌کنندگان تذکر داده و پروانه آن محصول نیز لغو می‌شود. پس از خبری شدن این موضوع باید با جدیت بیشتری این مسئله را پیگیری کنیم.

دیناروند گفت: در 3- 4 روز اخیر در تمام استان‌ها، معاونت‌های غذا و دارو مأمور جمع‌آوری نمونه‌ها شدند تا متخلفان را شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی کنیم. همچنین به مردم نیز اطلاع‌رسانی خواهد شد تا خیالشان از بابت لبنیات آسوده شود.

وی ادامه داد: ترجیح وزارت بهداشت این است که سرانه مصرف لبنیات در کشور کاهش پیدا نکند.

دیناروند با بیان اینکه استفاده از روغن پالم در محصولات لبنی پرچرب مانند پنیر و خامه بیشتر دیده می‌شود، اظهار داشت: آلودگی در شیر و کره نسبت به خامه و پنیر بسیار کمتر است.

رئیس سازمان غذا و دارو در پاسخ به این سؤال که آیا رسانه‌ای شدن موضوع کار نظارتی را سخت‌تر می‌کند یا خیر، گفت: رسانه‌ای شدن موضوع کمک می‌کند که فشار بیشتری به تولید‌کنندگان وارد آید.

وی با اشاره به معرفی 2 برند متخلف به دستگاه قضا اظهار داشت: قرار نیست نام این دو برند را اعلام کنیم اما متخلفان را به دستگاه قضا معرفی می‌کنیم چنانچه وجود روغن پالم در محصولات لبنی دیده شود بلافاصله دستور جمع‌آوری آن داده می‌شود و جلوی تولید نیز گرفته خواهد شد و در برخی موارد پروانه آن محصول لغو می‌شود.

رئیس سازمان غذا و دارو در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر فاسد بودن شیر یکی از برندهای معروف در بازه زمانی 27 تا 29 تیر سال جاری که در برخی شهرها دیده شده است گفت: چنانچه شیر پس از جوشاندن منعقد شود ناشی از فاسد شدن میکروبی آن است که می‌تواند ناشی از شرایط نگهداری و بار میکروبی بالا و عدم پاستوریزه شدن مناسب آن باشد البته ممکن است ‌آلوده شدن پس از پاستوریزه شدن اتفاق بیفتد.

وی افزود: در آن بازه نه تنها در مورد آن برند معروف بلکه در مورد سایر برندها نیز گزارشهایی وجود داشته است.

رئیس سازمان غذا و دارو تأکید کرد: آلودگی میکروبی، شیر را ترش می‌کند و علامتش آن است که در صورتی که آلودگی کم باشد موقع جوشاندن منعقد می‌شود.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: شیر پاستوریزه نیاز به جوشانده شدن ندارد و چنانچه آلودگی میکروبی داشته باشد در صورتی که به صورت سرد مصرف شود از روی مزه آن نیز می‌توان فاسد بودن آن را تشخیص داد.

وی خاطر نشان کرد: شیری که با آلودگی میکروبی بالایی دارد عوارضش مانند مسمومیت سایر مواد غذایی است و همان علائم در افراد دیده می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۲۶
انتشار یافته: ۴۲
چرا شرکتها را معرفی نمی کنید این دیگه اختلاس که نیست این بازی با جان مردم است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
شما اسم شرکت هارو بگو
بقیش با ما
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
عصبیمون کردی بابا بدون اسم این حرفها دوهزار هم ارزش نداره بخدا! نترسید اسمشونو بگید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
مردم نامحرم هستند ....
مشتی بقال سرکوچه
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
بابا چرا ناراحت شدید. دلتان شاد باشد.یک زمانی به شیر آب می بستند حالا روغن هم می بندند که چرب و لیز باشد. به هر حال همیشه به فکر اند که راحتر از گلو پایین برود . این همه بنزین و دود سرطان زا به شما دادند خوردید طوری تان شد؟ نشد. همه واکسینه اند
این دو کارخونه ماست سازی باید به مردم معرفی شده و بعد از محاکمه به نفع مردم جریمه شوند یعنی حداقل محصولات کارخونشون نصف قیمت به مدت یکسال به مردم عرضه شود.
مردم به عنوان مصرف کننده حق ندارند نام شرکتها را بدانند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
با آبرويشان بازي ميشه!!!!؟؟؟؟؟؟
خدا خر عاقبتخمونو به خیر کنه
من کاری به استاندارد و... ندارم( چن اونها اگه تا حالا کارشونو درست انجام می دادند وضع این نبود)
مگر صاحب این کارخانه های لبنی خودشون خانواده ندارند.
دوست دارند در یکرستوران به جای کباب بره به اونها گوشت الاغ بفروسند؟؟

آخه برادر من وجدانت کجاست ؟؟؟؟؟
باید در کارخانه های مهم مثل لبنیات، فراورده های گوشتی و.. یک نماینده بصورت دائم از وزارت بهداشت و استاندارد ( ک البته بصورت دوره ای باشه) اونجا حاضر باشه
به شرطی که اسم این دو شرکت را به طور شفاف و دقیق به مردم اعلام کنید و مردم در جریان دادگاه اینها و مجازاتی که برایشان در نظر گرفته میشود باشند.
اعلام اسامی به صورت «ق.ش» و «م.ک» و ... به درد مردم نمیخورد. صراحتا نام کارخانه و نام مدیر آن اعلام شود. کسی که به سلامت مردم اهمیتی نمیدهد، باید صراحتا و به نام به مردم معرفی شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
فعلا جان مردم ارزشي براي مسولان نداره يا مسايل پشت پرده نميذاره
وزارت بهداشت بايد نتيجه اين پرونده را به مردم اعلام کند تا حداقل يک پرونده غذايي در اين مملکت به سرانجام برسه ، ...
لطفا دست از این پنهان کاری بردارید.شرکت ما یه تولید کننده فرانسویه و به هیچ عنوان از این روغن استفاده نمیکنیم.ولی متاسفانه بازار ما با رکود مواجه شده.اسم متخلفین رو بیان کنید تا ما به شرایط عادی برگردیم.در ضمن ما تولید ماست نداریم و تولید پن
سلام تشکر از اطلاع رسانی تابناک
به نظر من اگر روی هر محصولی به صورت خوانا و نه اینکه مخدوش و گاها انقدر ریز که با ذره بین هم نتوان ان را خواند ترکیب و محتویات نوشته شود مسایل حل میشود
همچنین بر روی محصولات لبنی میزان در صد شیر طبیعی و شیر خشک محصول هم باید نوشته شود
اخیرا یک مقام مسیول گفت 80 درصد محصولات لبنی از شیر خشک است
مصرف کننده باید بداند کدام تولیدی شیر خشک مصرف میکند و کدام نمی کند
چرا وزارت بهداشت نام این دو برند را اعلام نمی کند ؟!
مردم حق دارند محصولات آنها را استفاده نکنند !!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
مردم حقي ندارند. به مردم چه؟؟؟!!!
مصرف کننده از کجا بداند کدام برند شیر آلوده تولید می کند به نظر شما نتیجه این اطلاع رسانی ناقص جزء بدبینی به کل تولیدات هست نباید بین متخلف و غیرآن فرق گذاشت ؟
چرا دو برند متخلف رو معرفي نمي کنيد تا مردم با احتیاط محصولات آنها رو مصرف کنند ؟!!!
اینگونه اخبار فقط با روح و روان مردم بازی میکند!! اصلا بیخیال بشید بذارید مابقی مردم هم سرطان و هزارکوفت و مرض بگیرن بمیرن..مگر جان آدمی تو این مملکت ارزشی هم دارد ؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
اصلا ارزش نداره. مواد غذايي ناسالم، بنزين ناپاك، مواد لبني ناسالم، پارازيت، آلودگي هوا و..... اينها كافي نيست باز هم ادامه پيدا كنه لطفاً !!!!!!!!!!!!!
اگر در کشور چین این اتفاق افتاده بود تا حالا مدیران عامل کارخانه های متخلف را اعدام کرده بودند. در مورد تخلف در شیر خشک که یادتون هست.
یاد یه اس ام اسی افتادم یکی شیر خرید تاریخ تولیدش برا فردا بود طرف مونده بود بخوره یا صبر کنه تولید بشه
خدایش مقصر بازرسین بهداشت استاندارد هستند که با یک کادو شب عید ویه بازدید از کارخانه موقع ظهربا صرف ناهار ملت رو میفروشند
اینو من بارها دیدم
عزیزان شما اصل رو بر این بذارید هر چی می خورید تقلبیه، هر چی می خرید تقلبیه، هر چی می شنوید تقلبیه. چشممون کور خودمون خواستیم.
ما میدانیم که این داستان هم جدا از اینکه مصرف روغن پالم غیر قانونی است، سیاستی در آن نهفته است. چرا این ماجرا بعد از آزاد شدن نرخ شیر بر ملا شد و با این کار چه کسانی را میخواهید تحت فشار قرار دهید؟ دامداران یا شرکتهای لبنی را؟
بایستی با کسانی جان انسانها را به منافع خود ترجیح میدن ودرنسل کشی با دشمن همکاری میکنند بهشدت برخورد کرد
اگه قراره اسم کارخانه های متخلف به مردم گفته نشه همان بهتر که که بکارشون به شیوه قدیم ادامه دهندچون باابن دیدگاه معلومه سلامت مردم مهم نیست بلکه بده بستونی بین خودشون در کاره ومردم فقط بهانه اند
مردم نباید اسن این دو کارخانه رو بدانند که دیگه ازشون خرید نکنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
شما به مصاحبه این آقای رئیس غذا و دارو دقت کنین ببینین از کیا ما داریم میخوریم.

1- قبلا هم بوده از وقتی خبری شده مامورای ما دارن مدارک جمع میکنن بدن قوه قضائیه
2- ما نمی خوایم سرانه مصرف لبنیات در کشور پایین بیاد (حاضریم برای اینکار مردم رو نابود کنیم)
3- قبلا دو تا برند از روغن پالم استفاده کردن که بهشون اخطار دادیم ولی حالا که موضوع خبری شده باید کمی جدی تر با موضوع برخورد کنیم.
4- با گزارش مردمی متوجه شدیم (معلوم نیست ماموراشون چیکار میکنن)

خداییش شما دقت کنین که چه کسایی مسئولیت حفاظت از سلامت مردم رو در اختیار گرفتن. کلا توجیه نیستن که باید چیکار کنن. فقط گزارش مردمی میگیرن بعد میرن حق حساب از کارخونه میگیرن و همه چیز برمیگرده به روز اول
چرا این برند ها را معرفی نمیکنید برندهای سالم را معرفی کنید و ناسالم ها را هم به مردم معرفی کنید زمانی که مردم از برندهای سالم خریداری کنند و کارخانجات بدانند زمانی که کالای خوبی داشته باشند خودش تبلیغ است پس رقابت خواهند کرد
معرفی کنید تا باقی محصولاتشان که در بازار هستند را نگیریم
پس حالا که اینطوره شما که متخلفین رو اعلام نمیکنین ما هم چون مردم فهیمی هستیم و سلامتیمون واسه خودمون اهمیت داره تا اطلاع بعدی هیچ گونه فراورده لبنی مصرف نمیکنیم یک عزم ملی حاضریم کمپین تشکیل بدیم ....
اگر محصولات این دو شرکت در بازار باشد و مردم از آنها استفاده کنند مسولیت با چه کسی است؟؟ ...
کشورِ داریم! همه چی مشکل داره
ای بابا جان مردم کیلویی چند کی به فکر جان مردم است.
حالا دولت بیاید و فروش پنیر تبریز را ممنوع کند!
به نظر من همه شیر ها را تا یک هفته تحریم کنید!!!!!!!!!!!!
این دقعه مثل اختلاس وبدهکاران بانکی نباید از حروف مثل ب-زویا م-ر وغیره استفاده نمود در ان صورت شما مردم را نامحرم به اسرار خود میپندارید
به مرحوم مصدق گفتن تعدادی از روزنامه ها علیه شما مطالب دروغ مینویسند چرا انها را تعطیل نمیکنی گفت بهترین قاصی مردم هستند واقعیات را میبینند واگر دیدن روزنامه ای دروغ گفته دیگر ان روزنامه را نمیخرند واین بدترین مجازات برای روزنامه است لطفا نام این متخلفان را اعلام کنید تا مردم با نخریدن انان را مجازات کنند وشما و قوه قضائیه خود را خسته نکنید
سلام به همگی کسانی که این نوشته را میخوانند
بنده فرزند 32 ماهه دارم یعنی نزدیک به 3 سال چون از مرز دو سالگی گذشته به اون شیر پاستوریزه میدهیم معمولا انتخاب اولمان شیر پاکبان بود ولی در چند نوبت دیدم شیر مزبور بالخصوص کم چرب آن هنوز تاریخ اعتبار دارد ولی ترش میشه و به اصطلاح میبنده اول خیال کردم از دمای یخچاله ولی حتی با دستکاری دمای یخچال هم شیر بدی بود لطفا" کسانیکه استفاده میکنند کاملا دقت کنند
اگر نامی از آن شرکتها برده نشود مسئولین شریک جرم اتفاقات و صدماتی هستند که به مردم وارد میشود.حق این است که در صورت عدم درج نام کارخانه ها از مسئولان مستقیم این کار شکایت کرد چون به این ترتیب شریک جرم انها خواهند شد.
در صورت معرفی نام انها بهترین جریمه را خود مردم با تحریم محصولات آنها انجام میدهند و نیازی به اقدام مسئولان اهمال کار نیست. تابناک جرات داشته باش و این پیام را بگذار تا مردم خودشان حرف مرا تایید کنند.
اولا سود کارخانه های تولید کننده مهمتر از جان و سلامت مردم هست چون اگر مهم نبود و مافیای قدرت پشت این کارخانه ها نبود حتما اسمشون کامل اعلام می شد . و دوما وقتی بخوان اسم رو به صورت م.ر - ب.ز - م.خ - ش.ج - س.م اعلام کنند همون بهتر که اعلام نکنند .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست