بازدید 65920
۳
پس از نزدیک به سه ماه هجوم وحشیانه تروریست‌ها؛

حمله دیرهنگام جنگنده‌های آمریکایی به مواضع داعش در عراق

جان کربی، سخنگوی پنتاگون در پیامی در شبکه اجتماعی توئیتر از حمله به توپخانه‌های داعش خبر داد. وزارت پیشمرگه کردستان نیز خبر داده هواپیماهای آمریکایی به کاروان نظامی داعش حمله کرده‌اند. مکان این حمله در منطقه «مخمور» در جنوب شهر «اربیل» ذکر شده است.
کد خبر: ۴۲۳۸۰۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۷ 08 August 2014
حمله دیرهنگام جنگنده‌های آمریکایی به مواضع داعش در عراقنزدیک به سه ماه از هجوم تروریست‌ها و تکفیری‌های داعشی ـ که سخت‌ترین بحران امنیتی در عراق پس از سقوط صدام است ـ می‌گذرد؛ بحرانی که تاکنون هزاران کشته و میلیون‌ها آواره بر جای گذاشته و همچنان ثبات و امنیت منطقه را تهدید می‌کند.

به گزارش «تابناک»، تهاجم داعش در شمال عراق که از بیستم خرداد ماه گذشته با سقوط شهر موصل آغاز شد، باعث آوارگی بیش از یک و نیم میلیون شهروند عراقی شده و چند هزار تن از جوانان و مردان در آن کشته شده‌اند و از سرنوشت بسیاری از شهروندان از جمله دختران و زنان جوان اطلاعی نیست. با این حال، بیشترین آسیب بحران اخیر به زنان و کودکان وارد شده که هنوز دولت عراق آمار و اطلاعات دقیقی از آن ندارد.

در تازه‌ترین تحولات در عرصه میدانی، نبرد میان ارتش و داوطلبان مردمی با گروهک تروریستی داعش در عراق، این گروه جنگ را به حومه اربیل کشانده است و در عین حال، یک برنامه بزرگ آن برای گشودن دروازه‌های بغداد به شکست انجامید.

این در حالی است که از آغاز هجوم تروریست‌ها، مقامات عراق از جمله نوری مالکی از امریکا برای بمباران مواضع تروریست‌ها کمک خواست که هر بار با پاسخ های دو پهلوی امریکایی‌ها روبه رو می‌شد.

در همین حال امروز در اقدامی دیرهنگام، اوباما رئیس جمهور امریکا اعلام کرد، در صورت نیاز به حمایت از پرسنل آمریکا در عراق، با حمله هوایی علیه این کشور موافقت می‌کند. وی تاکید کرد، حمله هوایی می‌تواند برای توقف حرکت کاروان‌های شبه نظامیان داعش در صورت حرکت آن‌ها به سمت اربیل مورد استفاده قرار گیرد.

اوباما در ادامه گفته است: من در صورت لزوم کمک به نیروهای عراقی که در حال جنگ برای شکست حصر کوه سنجر و شبه نظامیان اسیر در آن منطقه، با حمله هوایی هدفمند موافقت کرده‌ام. ما می‌توانیم با دقت و مسئولانه عمل کنیم تا از عمل به بالقوه نسل کشی جلوگیری کنیم.

چاک هیگل، وزیر دفاع آمریکا نیز تأیید کرد: نیروهای هوایی آمریکایی برای حمله به داعش آماده شده و اگر نیاز باشد، به نیروهای عراقی در جنگ در منطقه سنجار و برای محافظت از غیرنظامیان کمک خواهد کرد.

در همین راستا، لحظاتی پیش جان کربی، سخنگوی پنتاگون در پیامی در شبکه اجتماعی توئیتر از حمله به توپخانه‌های داعش خبر داد.

کربی افزوده است، از این توپخانه‌ها برای حمله به نیروهای پیشمرگه در اربیل استفاده می‌شد. به گفته این مقام آمریکایی، دو جنگنده F/A-۱۸ آمریکا بمب‌های ۵۰۰ پوندی هدایت‌شونده لیزری را روی توپخانه‌های داعش و خودروهایی که این توپخانه‌ها بر آن سوار شده بودند، ریختند.

کربی در ادامه تصریح کرد، به منظور دفاع و حمایت از نیروهای کرد مستقر در نزدیک اربیل، جایی که نظامیان آمریکایی در آنجا متمرکز هستند، حمله کرده‌اند.

وزارت پیشمرگه کردستان نیز خبر داده، هواپیماهای آمریکایی به کاروان نظامی داعش حمله کرده‌اند. مکان این حمله در منطقه «مخمور» در جنوب شهر «اربیل» ذکر شده است.

روزنامه آمریکایی «ورلد تریبیون»، امروز خبر داده بود که دولت آمریکا تحویل هواپیماهای نظامی خود از جمله جنگنده‌های اف-۱۶ و بالگردهای تهاجمی آپاچی به دولت بغداد را به حالت تعلیق در آورد.

بنا بر اعلام مقامات آگاه، دولت «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا درخواست‌های مقامات عراقی برای دریافت هواپیماهای جنگی را رد کرده است، زیرا بر پایه نتیجه گیری دولت اوباما، ارتش عراق قابلیت تضمین امنیت این سیستم عامل‌های نظامی را با توجه به پیشرفت داعش ندارد. یکی از مقامات نا‌شناس آمریکایی گفته که در اوضاع کنونی، هیچ زیرساختی در عراق نیست که بتوان جنگنده‌ها و بالگردهای آمریکایی را در آنجا قرار داد.

همچنین خبری تکان دهنده که امروز جمعه بر صفحات سایت‌ها و خبرگزاری‌ها در عراق جای گرفت، از مرگ ۳۰۰ کودک بر اثر مصرف برگ‌های غیر بهداشتی درختان ارتفاعات محاصره شده سنجار در شمال عراق حکایت می‌کند.

این کودکان متعلق به خانواده‌های آواره ایزدی هستند که از آغاز هفته گذشته پس از سقوط شهر سنجار به دست داعش، به کوه های منطقه پناه برده و به محاصره افتاده‌اند. گفته شده که این کودکان در ۴۸ ساعت گذشته جان باخته‌اند. گزارش‌های دیگری نیز از ارتفاعات سنجار دریافت شده، مبنی بر اینکه بر میزان تلفات افراد سالخورده، افزوده شده است. آخرین گزارش‌ها حاکی از مرگ بیش از ۵۰ پیرزن و پیرمردی بود که نتوانستند در کوه‌ها دوام بیاورند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳۴۲
انتشار یافته: ۳
کمک آمریکا بعد از سه ماه مانند نوش دارو بعد از مرگ سهراب می باشد آن هم برای رد گم کردن است چون داعش ساخته و پرداخته خودشان است.
اینها برای اینکه ثابت کنند داعشی ها ولد الحرام اینها نیستند می خوان این کاروبکنن
دیر نشده. اینکه کابینه تشکیل داده اند نشان از نگرانی اشان دارد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست