بازدید 12179

واشتگتن: مذاکرات امروز با ایران سازنده بود

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا مذاکرات امروز معاونان وزرای خارجه ایران و آمریکا را سازنده خواند.
کد خبر: ۴۲۳۶۱۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۰ 07 August 2014
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا مذاکرات امروز معاونان وزرای خارجه ایران و آمریکا را سازنده خواند.

به گزارش خبرگزاری فارس، ماری هارف سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در خصوص مذاکره امروز «ویلیام برنز» معاون وزیر خارجه آمریکا با «سید عباس عراقچی» همتای ایرانی‌اش گفت: مباحثات امروز با نمایندگان ایران سازنده بود و گامی دیگر را راستای فرآیند مذاکرات بود، من قصدی ندارم به جزئیات این مذاکره بپردازم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به اخبار منتشره درخصوص تهاتر نفت ایران با کالاهای روسی گفت: شایعات زیادی در این خصوص وجود دارد ولی اگر این کار صورت بگیرد باعث نگرانی‌های فراوان خواهد بود و حتی می‌توان تحریم‌هایی را به همین خاطر بر دو کشور اعمال کرد.

خانم «هارف» باز هم به مذاکرات امروز نمایندگان کشورش با عراقچی در وین پرداخت و گفت: هیچ برنامه‌ای برای بحث در خصوص تهدیدات موجود در عراق در حاشیه این مذاکرات پیش‌بینی نشده است.

ماری هارف در خصوص ترکیب تیم مذاکره‌کننده آمریکایی در مذاکرات آتی هسته‌ای با ایرنا گفت: آقایان ویلیام برنز و جیک سالیوان به زودی بازنسته می شوند ولی باز هم با عنوان کارمندان ویژه وزارت خارجه در مذاکرات حضور خواهند داشت.

وی همچنین از نگرانی شدید کشورش از تسلط تروریست‌های داعش بر سر موصل خبر داد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی آمریکا به تحریم محصولات کشاورزی کشورش در روسیه نیز اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور روسیه با این کار، نیازهای غذایی مردم خود را نادیده می‌گیرد و نمی‌دانم جامعه روسیه چه واکنشی به این امر خواهند داشت.

پارلمان عراق امروز نیز جلسه‌ای بی‌نتیجه برای انتخاب نخست‌وزیر برگزار کرد که «ماری هارف» در خصوص آن گفت: عراقی ها امروز نیز در انتخاب نخست‌وزیر ناکام بودند و به خاطر تهدیدات داعش، فوریت بیشتری برای انتخاب کابینه جدید احساس می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی