بازدید 2314

بحران سیاسی، امنیتی و اقتصادی در افغانستان رو به افزایش است

اتحادیه اروپا اعلام کرد: افغانستان به دلیل تاخیر و توقف‌های پی‌درپی در روند شمارش و بررسی آرای انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور، با بحران امنیتی، سیاسی و اقتصادی روبرو است.
کد خبر: ۴۲۳۴۹۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۵ 07 August 2014
اتحادیه اروپا اعلام کرد: افغانستان به دلیل تاخیر و توقف‌های پی‌درپی در روند شمارش و بررسی آرای انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور، با بحران امنیتی، سیاسی و اقتصادی روبرو است.

به گزارش  تسنیم، نمایندگی اتحادیه اروپا در کابل با انتشار اعلامیه‌ای به نقل از فرانز میشل میلبن، فرستاده ویژه این اتحادیه در افغانستان عنوان داشت: تاخیر در اعلام نتیجه در انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان، این کشور را به سمت بحران امنیتی ، سیاسی و اقتصادی هدایت می‌کند.

پیش از این وزارت دارایی افغانستان با انتشار خبرنامه‌ای تاکید داشت: به علت تاخیر در اعلام نتایج انتخاباتی و بلاتکلیفی، با کاهش 25 درصدی در درآمدهای گمرکی مواجه شده است.

فرانز میشل میلبن گفت: از هر دو نامزد ریاست جمهوری می‌خواهیم برای پایان دادن به وضعیت ناگوار موجود در افغانستان به اختلافات دامن نزنند و در آخر، نتیجه نهایی که از سوی کمیسیون مستقل انتخابات این کشور اعلام می‌شود را بدون ایجاد تنش و حاشیه سازی بپذیرند.

وی گفت: اگر قوانین و معیارهای بررسی و ابطال آرا بطور درست و به دور از جانبداری اعمال شود و طرف‌های درگیر در انتخابات صادقانه انجام وظیفه کنند، نتیجه نهایی انتخابات افغانستان مشروع خواهد بود و نتیجه نهایی نیز مشخص خواهد شد که در این صورت طرف مقابل باید به آن احترام بگذارد.

یان کوبیش فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل در افغانستان نیز هشدار داده بود: تاخیر و تعلل در روند بررسی و بازشماری آرای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، بر وضعیت اقتصادی افغانستان اثرات منفی خواهد گذاشت که در آن صورت شرایط را برای مردم این کشور سخت خواهد کرد.

گزارشهای نهادهای امنیتی در افغانستان نشان می‌دهد، سطح تهدیدات امنیتی پس از برگزاری دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

با این حال هنوز ناظران دو نامزد ریاست جمهوری افغانستان برسر مواردی از جمله نحوه ابطال آرا و چگونگی رسیدگی به برخی گزینه‌ها اختلاف نظر دارند که بر اثر تشدید شدن آن، روز گذشته درمحل بررسی و بازشماری آرا درگیری فیزیکی رخ داده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان
آخرین اخبار
وب گردی