بازدید 1700
مذاکرات در قاهره ادامه دارد

آتش بس 72 ساعته در غزه تمدید می شود؟

امروز دومین روز آتش بس سه روزه در غزه است. این در حالی است که مذاکرات ادامه آتش بس در قاهره به صورت غیر مستقیم میان گروه های فلسطینی و رژیم صهیونیستی در حال برگزاری است.
کد خبر: ۴۲۳۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۶ 06 August 2014

امروز دومین روز آتش بس سه روزه در غزه است. این در حالی است که مذاکرات ادامه آتش بس در قاهره به صورت غیر مستقیم میان گروه های فلسطینی و رژیم صهیونیستی در حال برگزاری است.

به گزارش «تابناک»، مسئولان رژیم صهیونیستی دیروز اعلام کردند که تل‌آویو با برخی خواسته‌های فلسطینی‌ها از جمله بازسازی مجدد نوار غزه پیش از خلع سلاح مقاومت مخالف است اما گروه‌های مقاومت و در راس آن دو جنبش حماس و جهاد اسلامی تاکید کرده‌اند که این مساله خط قرمز آن‌هاست.

همچنین هیات فلسطینی لیستی شامل خواسته‌های فلسطینیان در مقابل آتش‌بس دائم را به طرف مصری ارائه کرده‌اند. این خواسته‌ها شامل بازگشایی گذرگاه‌ها، بازسازی مجدد، دادن اجازه به صیادان فلسطینی برای انجام فعالیت خود، راه‌اندازی دوباره فعالیت فرودگاه غزه، احداث بندر و خواسته‌های دیگر است. همچنین فلسطینیان بر لزوم برگزاری کنفرانسی بین‌المللی با ریاست نروژ و مشارکت کشورهای عربی و اسلامی، اروپا، ژاپن، آمریکا، ترکیه و روسیه برای فراهم سازی حمایت از بازسازی نوار غزه تاکید دارند.

دیروز هیات‌های فلسطینی و اسرائیلی وارد قاهره شدند تا با نظارت مصر مذاکرات غیرمستقیم خود جهت رسیدن به آتش‌بس فراگیر در نوار غزه را آغاز کنند. خبرنگار المیادین اعلام کرد که مصر به دو هیات فلسطینی و اسرائیلی پیشنهاد تمدید آتش‌بس را داده است.

بر اساس این شبکه خبری، مصر پیشنهاد کرده است که آتش‌بس از 72 ساعت به 120 ساعت افزایش یابد. از سوی دیگر، جن ساکی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که احتمالا واشنگتن نیز در مذاکرات قاهره مشارکت کند. وی افزود: ما سطح مشارکت و زمان آن را اعلام خواهیم کرد. تلاش‌های ما در این زمینه همواره مورد استقبال دو طرف بوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی