بازدید 21430
تأملی در ابطال مجوز دانشگاه ایرانیان؛

چرا شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه خود را باطل کرد؟

اگر بپذیریم برداشت میلیاردی از خزانه دولت برای کمک به دانشگاه ایرانیان و یا اقدامات مشابه تخلفی بوده که می‌تواند مورد رسیدگی قضایی هم قرار گیرد، در مقابل چرخش عجیب و غریب شورای عالی انقلاب فرهنگی پس از سکوتی طولانی مدت، ناچاریم دست‌هایمان را بالا ببریم و...
کد خبر: ۴۲۳۰۷۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۷ 06 August 2014
فکرش را بکنید؛ داستان راه‌اندازی دانشگاهی که با مجوز یک شورا آغاز به کار کرد و چند سال پیاپی بحث و جدل به راه انداخت، در نهایت با دنده عقب گرفتن آن شورا پایان یابد! گویی به نوعی همه اسیر بازی پوچی شده‌ایم که منطق آن هر چه باشد، ریشه در  حساب و کتاب ندارد!

به گزارش «تابناک»،‌ به نظر می‌رسد، دانشگاه ایرانیان که چند سالی است بحث راه‌اندازی آن بر سر زبان‌هاست و مجوز داشتن یا نداشتنش، بار‌ها و بار‌ها در رسانه‌ها‌ ‌کنکاش و بررسی شده و ‌گاه جنجال‌آفرینی کرده، به ایستگاه پایانی خود رسیده، زیرا خبر می‌رسد مجوز آن ابطال شده است.

بنا بر این گزارش، روز گذشته، در حالی مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم از ابطال این مجوز در آخرین نشست شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد که مدعای احمدی‌نژاد و یارانش برای اثبات حقانیت خود در به ثبت رساندن مجوز این دانشگاه به صورت قانونی را مجوزی می‌دانند که در سال ۸۹ از همین نهاد دریافت کرده‌اند؛ از دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم.

پس از آن نوبت وزرای وقت «علوم، تحقیقات و فناوری» و «بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» رسید تا با راه‌اندازی دانشگاهی که بعد‌ها دانشگاه احمدی‌نژاد لقب گرفت، موافقت کنند؛ هرچند سستی اینچنین موافقت‌هایی قابل حدس است، زیرا با تغییر دولت‌ها، می‌تواند همه چیز تغییر کرده، مصوبات لغو شده و جهت حرکت‌گاه چرخش کامل نشان دهد.

اما هر چه این موافقت‌ها سست به نظر می‌رسید، وقتی شورای عالی انقلاب فرهنگی در اردیبهشت ماه ۹۰ موضع مجوز دانشگاه ایرانیان را در دستور جلسه قرار داد و «موافقت اصولی» خود را با تأسیس «مرکزی در تهران» به ریاست محمود احمدی‌نژاد اعلام کرد، گویا همه چیز پایاکن یافته و آسمان آبی شده است.

اینجا بود که وقتی احمدی‌نژاد برای آخرین بار در کسوت رئیس جمهور به رسانه ملی رفت، بخشی از سخنرانی خود را به بیان نکاتی درباره دورنمای این دانشگاه اختصاص داد و آن گونه سخن گفت که هم همگان عاقبت کار رئیس دولت‌های نهم و دهم را بازگشت به دانشگاه دریافتند و هم اگر از ساخت چنین دانشگاهی اطلاع نداشتند، گوششان با آن آشنا شد.

چند ماه از سخنان احمدی‌نژاد نگذشته، موج پیامک‌هایی که به دست مردم می‌رسید تا برای ساخت این دانشگاه مشارکت کنند، از راه رسید و به تناسب آن روز‌ها، نگرانی‌هایی نسبت به لطمه خوردن از اعتماد به احمدی‌نژاد از یک سو و تکرار ماجرای دانشگاه آزاد از سوی دیگر، فراگیر شد؛ نگرانی‌هایی که وقتی خبر رسید برداشت غیر قانونی برای کمک به این دانشگاه در دولت رقم خورده، به اوج رسید و آغازی شد بر جنجال‌های این دانشگاه.

از اینجا به بعد هر روز یک حرف بود و یک حدیث، تا ستونی که مانع فرو ریختن بنیان دانشگاه ایرانیان می‌شد، مجوزی باشد که شورای عالی انقلاب فرهنگی صادر کرده بود و کسی نمی‌توانست آن را ندید بگیرد؛ هرچند تفسیر‌ها پیرامون مصوبه وقت این شورا در جریان بود و تدوام داشت.

یکی می‌گفت، این شورا موافقت اصولی خود را اعلام کرده؛ به این معنا‌ که هنوز تا دریافت موافقت قطعی راه ‌مانده و دیگری استدلال می‌کرد که حتی یکی از مجوزهای صادر‌ه تاکنون ابطال نشده که بتوان آن را ملاک وارد کردن ایراد به دانشگاه دانست. هر چه گفته می‌شد به نوعی درست بود و به نوعی نادرست، تا اینکه امروز آشکار می‌شود ظاهرا این کشمکش‌ها پایان یافته است.

اینکه در مراحل تشکیل دانشگاه احمدی‌نژاد چه مجوزهایی به واسطه همکاری دولتمردان سابق با یکدیگر به تأیید ایشان رسیده و آیا این همکاری‌ها را می‌توان تخلف خواند یا خیر، یک موضوع است و اینکه می‌شنویم شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه سال ۹۰ خود را پس از سه سال لغو کرده و چرخش ۱۸۰ درجه‌ای به ثبت رسانده، موضوعی دیگر!

به عبارت بهتر، اگر بپذیریم برداشت میلیاردی از خزانه دولت برای کمک به دانشگاه ایرانیان و یا اقدامات مشابه تخلفی بوده که می‌تواند مورد رسیدگی قضایی هم قرار گیرد، در مقابل چرخش عجیب و غریب شورای عالی انقلاب فرهنگی پس از سکوتی طولانی مدت، ناچاریم دست‌هایمان را بالا ببریم و با ابهامات فراوان دست و پنجه نرم کنیم.

با این ابهام که اگر ایرادات این دانشگاه به اندازه‌ای بوده که فرجام امر به لغو مجوز رسیده، چرا در زمان طولانی سپری شده این اتفاق رخ نداد؟ اگر ایراد از اساسنامه دانشگاه بوده، چرا زودتر این ایراد کشف نشده و درباره آن اتخاذ تصمیم نشده است؟ اگر ایراد جای دیگری بوده و احیانا قصوری رخ داده، آن ایراد چه بوده که تازه مکشوف شده و قصور کنندگان چه کسانی هستند و مجازاتشان چیست؟ چرا افکار عمومی باید مدت ها درگیر کش و قوس هایی شوند که شفاف نیست و درباره آن اطلاع رسانی درستی صورت نمی‌گیرد و ابهامات پر شمار دیگر.

با این تفاسیر، آیا بی انصافی است اگر بگوییم شورای عالی انقلاب فرهنگی در این مدت همه را سر کار گذاشته بوده و می‌توانسته زودتر به ماجرا ورود کرده و با پذیرش اشتباهات خود در زمان تصویب مجوز، ماجرا را فیصله دهد؟!
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۹
در انتظار بررسی: ۹۰
انتشار یافته: ۱۲۵
انشالله که نذارن دانشگاه بزنه! منکه هیچ وقت نمیذارم بچه هام برن دانشگاه ایشون!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
شما بچه هاتو دانشگاه ایشون نفرست چه ربطی داره به اینکه به ایشون مجوز ندهند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
زهی خیال باطل شورای انقلاب فرهنگی وجود چنین مصوبه ای رو تکذیب کرده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
خیلی از نمایندگان مجلس و مقامات در دانشگاه های غیر انتفاعی جزئ هیئت موسس هستند و کار احمدی نژاد برای ما عجیب نبود ...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
شما که مجردی هر موقع بچه دار شدی نفرست
احسان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
خوب کردن مجوز ندادن. پاک ترین دولت تاریخ !!! دست میکنه تو جیب مردم و میلیاردی پول بر می داره و دانشگاه !!! میزنه. خدایا شکرت. جای حق نشستی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
شما كه از روي نظر يك فرد ناشناس مجرد بودن ايشون رو تشخيص ميدي، برو توي اين دانشگاه تدريس كن!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
آفرین ناشناس 12:58 خوب اومدی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
خدا رحم کرد وگرنه معلوم نبود چه افرادی از این دانشگاه دربیایند. ماکیاول را توی جیب می گذاشتند.
حبیب
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
اول صبر کن بینیم بچه هات اون دانشگاه قبول میشن یا نه، بعد تصمیم بگیر که بفرستیشون یا نه!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
معنی نداره هر کس بخاد دانشگاه بزنه. مگر اینکه جزء بچه های بالا باشه !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
بحث مهم نبود قانون در کشور که هر کی هر کاری میخواد میکنه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
جواب سوالت معلومه رييس شورا عوض شده اون مرد رفته وهمه چي قانوني شده
جوجو
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
من می خواستم تقاضای هیئت علمی شدن بدم اونجا.... بسی نا امید گشتمی همی
از همون اولش نباید با دور زدن قانون چنین مجوزی صادر میشد . باطل کردن این مجوز کار درستی بود
اصلا منطقی نیست که بگیم چون اولش اشتباه کردید باید تا آخر پای همین اشتباه بایستید و بجای جبران کردنش به همون رویه ی اشتباه ادامه بدید تا هیچ رسانه ای نگه تصمیمات عوض شده!!
پاسخ ها
هانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
درسته. نباید بخاطر حرف رسانه ها راه اشتباه را ادامه داد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
امیدواریم هر مجوز واقدام فرا قانونی جلویش گرفته شود . که متاسفانه از این موارد کم نداریم .
چرا نظر منو تایید نمی کنید !!!!
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
من کارمند دانشگاه غیر انتفاعی هستم اصولا مجوز گرفتن برای دانشگاه غیر انتفاعی با توجه به تعدا زیاد بالای آنها 299 موسسه خیلی سخت هست و اینو هم بگم که در اساسنامه دانشگاه غیر انتفاعی اومده در صورت ورشکست شدن کلیه اموال آنها متعلق به وزارت علوم هست و هئیت موسس حق هیچ گونه برداشتی از آن رو نداره و در ضمن خیلی از مقامات کشوری و نمایندگان مجلس عضو هئیت موسس این 299 دانشگاه غیر انتفاعی هستند ...
در مورد دانشگاه ایرانیان با توجه به مجوز هایی که من دیدم تمام نامه ها شون قانونی بود حالا بحث مجوز چگونه صادر شده بماند که اگه تخلفی صورت گرفته وزارت علوم و شورای عالی فرهنگی مقصره و ربطی به هئیت موسس نداره ... ولی نامه مجوز کاملا قانونی بود و زارت علوم حق عقب نشینی نداشت به نظرم بیشتر سیاسی کاری شد ..
در مورد کمک به دانشگاه های غیر انتفاعی در بودجه سال 93 دولت هم یه یک دانشگاه غیر انتفاعی به نام دانشگاه (ع) مربوط به آقای (ش) کمک مالی شده گر چه مجوز اون دانشگاه در هاله ای از ابهام هست که این نشان از سیاسی کاری وزارت علوم داره .... از این کمک های مالی در تمام دانشگاه ها هم بوده ....
و در آخر هم بگم ما خودمون برای مجوز گرفت رشته جدید خیلی بهمون وزارت علوم سخت می گرفت ولی امسال با ..... مسئله رشته جدید حل شد
مگر الکی است نباید صلاحیت فرد احراز شود؟ چطور اجاز بدهند کسی با چنین کارنامه ای دانشگاه بزند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
کارنامه؟!؟! تا اونجائیکه من در صفحه شخصی آقای احمدی نژاد مطالعه کردم رزومه ایشان از یک فارغ التحصیل کارشناسی ارشد هم کم بار تر بود. احتمالاً منظور از کارنامه سوابق پستهای اجرایی ایشان بوده است.
محمدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
در هشت سال گذشته جهش علمی ایران با هیچ دوره ای قابل مقایسه نیست در این یک سال چه گلی به سر مردم زده اند به غیر از آمارهای دروغ . تحت تاثیر تبلیغات دروغ همه چیز را با هم قاطی نکنید.
باركج به منزل نمي رسه
پاسخ ها
مسعود
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
اگه اینجا ایرانه که بارای کج همیشه به منزل می رسن
اول تکلیف تخلفات ایشون رو روشن کنند. دانشگاهی که با تخلف بنا شده به نظرتون ادامه کارش درست؟؟؟!!!
اگر دانشگاه مجوز ندارد پس آن پول کمک چند میلیاردی کجا رفته و چرا از واریز آن به خزانه خبری نشد؟
ما چند نفر از اعضای هیان علمی در یکی از استان های مرزی اقدام به تاسیس مرکز آموزش عالی غیر انتفاعی نمودیم، کمک که هیچ، حتی یک وام به ما ندادند. چرا این بودجه های غیر قابل شمول فقط به دانه درشت ها می رسد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
از کمک ها به دانشگاه ها غیر انتفاعی در همه زمان ها و دولت ها بوده ....
چه اعجوبه هایی بشن دانشجویان دکتر
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
:)) واقعا
چنین دانشگاهی عده ای را تربیت خواهد کرد که معلوم نیست چه بر سر کشور میاورند.
پاسخ ها
صفا از اراك
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
ميشن داعش !!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
اقای که میگی میشن داعش

هرچی بشن فتنه گر نمیشن!
از تبریز
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
صفا از اراک

حرمت خودت را نگه دار
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
راست میگه صفا از اراک، تو چرا خودت را ناراحت می کنی از تبریز
ما مردم قدر نشناسی هستیم ! قهرمان کش ، زنده کش و مرده پرست . . .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
اینکه میفرمایید درست.... ولی ایشون چه گلی به سر ما زدند که قهرمان بدونیمش یا قدرشو بدونیم. راستی زرشک کیلویی چنده؟
سلام
متاسفم برای کسی که بدون اطلاع از مقررات این مطالب را نوشته است.دادن موافقت اصولی توسط شورای گسترش پس دوره ای از فعالیت باید در صورت داشتن فعالیت مطابق قوانین و مقررات مربوطه و تایید فعالیت های انجام شده به موافقت قطعی تبدیل شود و در غیر این صورت می بایست مجوز ابطال گردد. بنابراین این موضوع به هیچ عنوان سیاسی نیست و کسانی که بدون فعالیت از زمان اخذ مجوز تا پایان رئیس جمهوری احمدی نژاد این مجوز را ابطال نکرده اند به قانون عمل ننموده اند که البته خلاف قانون عمل کردن دولت قبل جای تعجب ندارد اما انتظار اینکه این بی قانونی ها ادامه یابد باید بگوییم انتظار عبث و بیهوده ای است.
این که به مدرک دکترای کردان میگفت "کاغذ پاره".


چطور دنبال تاسیس دانشگاه کاغذ پاره رفت؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
آفرین... آفرین. جیگرم حال اومد محمد
ناشناس
| Australia |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
آی گفتی
گیلانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
تیکه با حالی بود دمت گرم خوشمان آمد بسیار منطقی بود
این دانشگاه باز بشه سالی حداقل یک میلیون دکتر میده بیرون!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
سالی یک میلیون دکتر الف نون ...
چه شود خدای من ...
چه دوران طلایی در انتظار ماست ...
متاسفم که این مقدار پول و اعتبار که متعلق به مردم و نظام است در دست ایشان آن هم بصورت غیر شفاف میباشد.
متاسفم
عدالت به سبک احمدی نژاد تمام شد
ایشون بودن که به مدرک دانشگاهی میگفتند کاغذ پاره
از ابتدا هم مشخص بوده كه صدور چنين مجوزي ( اگر صادرشده باشد) خلاف ، غير قانوني ودرقالب رانت وبده بستان هاي دوستانه بوده است زيرا طيق تصريح شفاف قانون ، صدور هرگونه مجوز تاسيس دانشگاه ومراكز آموزش عالي درتهران وچند شهر بزرگ ديگر ممنوع ميباشد. بنابراين شوراي انقلاب فرهنگي قطعا بايد حرف خودرا پس ميگرفت والا متقاضيان تاسيس دانشگاه خصوصي در تهران بسيارزيادند وقاعدتا بايد به همه اين مجوز داده شود .حالا اين كه متقاضيان تاسيس اين دانشگاه با آن همه سوابق مشعشع كه درپرونده خوددارند آيا صلاحيت چنين كاري را دارند ياخير خود موضوع بسيارمهم ديگري است كه نياز به بررسي وارزيابي جدي دارد!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
جناب استاد از 100 ها دانشگاه غیر انتفاعی در کشور خیلی هاشون مال نمایندگان مجلس و مقامات هست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
با ناشناس موافقم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
واقعا حیف شد ااکاش در چنین دانشگاهی در محضر دکتر به کسب علم میپرداختم.متاسفانه سعادت همراهی مکتب استادو نداشتم.به چه امیدی به زندگی ادامه بدم خدایا مرا بکش .
احمدی نژاد خودش به خودش مجوز دانشگاه داده علاوه بر ابطال باید بخاطر سوء استفاده از قدرت محاکمه بشه!!!
دیدی آن چهچه ی کبک خرامان حافظ
که ز سر پنجه ی شاهین قضا غافل بود
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
آفریییییییییییییییییییییییینننننننننن
در دانشگاه ایرانیان قرار بود ریاضیات محض به شکلی پایه گذاری جدید بشه که5=2*2 و در اقتصاد نوین ،تورم 39.9 در صدی به نزدیکترین عدد یعنی 30 گرد بشه.البته بگذریم از دوره های عرفان و ایدئولوژی.......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
وااااای مردم از خنده. :)))))))))
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
خیلی عالی بود.
ناشناس
| Australia |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
مدیریت جهانی از قلم نیفته
شادي
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
تازه رشته احيا ضرب المثل هاي قديمي مثل ممه رو .......
و رشته دكتراي تخصصي روشهاي تركاندن قطعنامه دان و.....
هم در طرح توسعه اين واحد دانشگاهي كارآمد تاسيس ميشد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
بسیار سنجیده سخن گفتید دوست عزیز.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
یک میلیون لایک .
ناصر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
انصافا کیف کردم
حالا من که میخواستم کاغذ پاره ی دکترای متافیزیک با گرایش هاله ی نور بگیرم چیکار کنم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
تعجیل نکن . احمدی نژاد که ول کن نیست بخصوص اینکه این آخرین امیدش برای مطرح شدنه
سلام
متاسفم برای این طرفدار احمدی نژاد که برای گمراه کردن مردم این مطالب را نوشته است.دادن موافقت اصولی توسط شورای گسترش پس دوره ای از فعالیت باید در صورت داشتن فعالیت مطابق قوانین و مقررات مربوطه و تایید فعالیت های انجام شده به موافقت قطعی تبدیل شود

و در غیر این صورت می بایست مجوز ابطال گردد.
بنابراین این موضوع به هیچ عنوان سیاسی نیست و یاران احمدی نژاد که بدون فعالیت از زمان اخذ مجوز تا پایان رئیس جمهوری احمدی نژاد این مجوز را ابطال نکرده اند به قانون عمل ننموده اند

که البته خلاف قانون عمل کردن در دولت احمدی نژاد عادی است اما انتظار اینکه این بی قانونی ها به نفع احمدی نژادی ها ادامه یابد توقع زیادی نویسنده این مقاله است است ...
به نظر من باید هر کسی پای مجوز امضا زده بوده، اعدام بشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
شرمنده سئوال میکنم ، ولی احیانا" انتهای اسم شما جعفر نداره
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
کچلم کردین بابا.
این محمدجعفر کجاست که گمشده؟ والدینش دم در منتظرش هستن!
وای به روزی که بگندد نمک ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
کدوم نمک؟ تو با کدوم طرفی؟ این نمک از همون اول گندیده بود. بذار لیست بدهکارای بانکی رو بشه. اونوقت میفهمی
الان زمان انتخاب رشته است و زمان گرفتن دانشجو پس وضعیت این دانشگاه باید مشخص می شد
تکلیف اون پولای که روز اخر شماره حساب اعلام کرد چی میشه؟؟؟نکنه پولارم لولو ببره؟؟؟!!!!
احمدی نژاد باید بخاطر این همه تخلف که در دوران ریاست جمهوری اش انجام داده محاکمه شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
همین مونده شما دستور بدید قربان!
من بی صبرانه منتظر تاسیس این دانشگاه هستم تا از اساتید گرانقدری همچون دکتر بقایی دکتر جوانفکر و دکتر مشایی استفاده کنم
احسنت بر جسارت و شهامت وزارت علوم . بلاخره مردونگی کرد . دکتر بدونه که قانون در این کشور حاکم است . امیدوار شدم.
ساختن دانشگاه روشن کردن چراغی در شب تاریک آگاهی جامعه است. فرقی نمیکند احمدینژاد یا رفسنجانی یا هرکس دیگری پول مملکت را بجای خرج وارد کردن ماشبنهای لوکس, صرف ساخت دانشگاه کند خدمت به آینده فرزندان کشور است. متاسفانه جنگ قدرت و تخریب رقیب در ایران عجیب است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۶
بابا اين كه حرفش واقعا درست بود حرفش سياسي نبود كه منفي ميدي
حالا از فردا چند نفر سر این قضیه استیضاح میشن!!!!!!!!!!!
مگه همین شورا نبود که تصویب کرد استخدام در آموزش و پرورش باید فقط از طریق دانشگاه فرهنگیان باشه و این همه فارغ التحصیل دانشگاهی را ندیده گرفت
وای وای وای وای وای وای از سیاسی کاری . دانشگاه بزنند بهتر است یا از رانت اقتصادی برخوردار شوند و در دادگاه به ریش مردم بخندند
یکدفعه دلواپس شدم
بايدهمه ي افرادي كه تخلف كردن محاكمه بشوند وقتي در شهر تهران وشهرها بزرگ مجوز دانشگاه ممنوع است چرا بايد مجوز صادر بشه اين خود اولين تخلف است والي تا آخر............
دانشگاه ایرانیان رشته های خوبی داشت من کاری ندارم که رئیسش کیه ولی رشتهایی در این دانشگاه گنجانده شده بود که خیلی مورد نیاز دانشجویان بود مثلا رشته کارشناسی ارشد مهندسی فناوری گرایش الکترونیک به صورت حضوری خیلی خوب بو د چون اکثر دانشگاهها این رشته به صورت مجازی تدریس می شه که برای دانشجو رشته های مجازی خیلی سخت و عذاب اور است.
حالا از فردا چند نفر سر این قضیه استیضاح میشن!!!!!!!!!!!
فقط اعدام!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
:))))))))))))))))
متاسفم برای این همه سیاسی کاری با وجود وعده های انتخاباتی
اگر کسی که 8 سال رئیس جمهور یک مملکت بوده که مردم در دو مرحله با رای قاطع به ایشان رای داده اند صلاحیت ندارد بطور اولی شما هم صلاحیت نداری که اظهار نظر کنی چه خواسته که ...
خسته نباشی تابناک
چی شده طرفدار احمدی نژاد شدی
نکنه شما هم قرار بوده تو این دانشگاه دکتر بشید؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
من نمیدونم تابناک چه طرفداری از احمدی نژاد کرده بی زحمت بهم نشون بدین ولی یکساله همش تعریف الکی از شما داره میشه
می‌تواند مورد رسیدگی قضایی قرار گیرد؟؟؟!!!!
نخیر تابناک جان
باید مورد رسیدگی قضایی قرار گیرد.
افراد و اعضائ شورا صلاحیت ادامه دارند ؟
اگه اینطویکه که ما هم هستیم !
می‌تواند مورد رسیدگی قضایی قرار گیرد؟؟؟!!!!
نخیر تابناک جان
باید مورد رسیدگی قضایی قرار گیرد.
تک روی ممنوع آقای احمدی نژاد!!
يه مشت شكست خورده غده اي نشستيد دور هم داريد سبزي پاك ميكنيد. بهار نزديك است.
کسانی که از اول مجوز صادر کردن قدرت نه گفتن نداشتن خوب کاری کردن که مجوز را لغو کردن باید تشکر کرد/
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
اگه مسئولی نتواند مسئولیت و وظیفه اش را انجام دهد باید کنار برود
والا باید مسئولیت تصمیماتش را بپذیرد
با سلام ای کاش شورای انقلاب فرهنگی درباره سهمیه فرزندان اعضای هیئت علمی داشگاه ها در کنکور( که باعث تضییع حقوق اساسی فرزندان این آب و خاک می گردد )هم تصمیم گیری نموده و عاملین چنین تصمیماتی را معرفی نماید
با سلام ای کاش شورای انقلاب فرهنگی درباره سهمیه فرزندان اعضای هیئت علمی داشگاه ها در کنکور( که باعث تضییع حقوق اساسی فرزندان این آب و خاک می گردد )هم تصمیم گیری نموده و عاملین چنین تصمیماتی را معرفی نماید
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
سهمیه دانشگاهی برای فرزندان اساتید از بدترین نوع تبعیض های در جهان است چون در مقابل هر سهمیه حق یه جوان ضایع می شود که با هیچ جیز قابل جبران نیست . سازمان بازرسی کل کشور دو بار مصوبه های آنرا باطل کرده ولی وزارتخانه های علوم و بهداشت مجددا در دولت دهم مصوبه هیت وزیران را گرفته اند و به آن عمل کرده اند. از وزرای آقای روحانی و دولت 11 انتظار می رود به این بی عدالتی خاتمه دهد.
چقد وطن فروش اینجا اومده نظر داده!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
انگ زدن خوب مد شده این روزا..متاسفانه عده ای نونشون تو انگ زدنه
من موندم تو این دانشگاه اولا چه کسانی می خواستند تدریس کنند و استاد آن باشند!!! دوما کدام رشته های تحصیلی در آن درس داده شوند؟؟؟
میشه یک نفر منو راهنمایی کنه.
پاسخ ها
مسؤول آموزش دانشگاه ایرانیان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
تمام رشته‌های مهندسی: دکتر احمدی نژاد
تمام رشته‌های الهیات و عرفان: دکتر[مجازاً] مشایی
وای بهحالشما که دانسته وندانسته تهمت میزنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
اگه اینایی که دوستان گفتن و تخلفاتی که هر روزه بر ملا میشه تهمت زدنه پس به این ترتیب قراره کل ایران برن جهنم تو و احمدی برین بهشت
من که راضی ام ، خداییش جهنم برم بهتره تا دوباره بیاد راس کار
بابا اخلاق نیست، انصاف کجاست! بنده خدا 8 سال برای این مملکت خون و دل خورده
با این وضع باز به مردم افغانستان و مصر و ... بد می گوییم.
با آنکه من با احمدی نژاد مخالفم، اما از یک جهت دیگر با کار شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز مخالفم که یک مجوزی را که خود داده بعدا آنرا باطل میکند.
واقعاً جای تاسف است به این نهاد بزرگ فرهنگی!
این کامنتها رو خوندم کاملا متوجه محبوبیت رئیس جمهور سابق شدم.
تا به حال فکر می کردم محبوبیت معنای دیگری دارد...
تابناک نوکر امریکا وانگلیسه اگر روزی لازم شد مدارک عوامل وابسته انرا افشا خواهیم کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
افشا خواهیم کرد اا تیمی میاید تو سایت به نظراته بچه ها منفی بدید.زرشک حناتون دیگه رنگ نداره.....به تابناک دیگه توهین نکنی پتتو میریزم رو اب
با يارى خداوند احمدى نژاد خواهد آمد ، و تهمت هايى كه نا حق به او زدند جواب خواهد ، دانشگاه أزاد چكونه بوجود آمد ؟؟؟؟؟؟؟؟
مقاله بسیار وزین ومنطقی بود امیدوارم روزی برسد که تمامی رفتارها واعمال مسئولین براساس قانون ودور از شائبه های سیاسی وحزبی باشد
شورای انقلاب فرهنگی تصمیم بسیار درستی برای ابطال گرفته اسیت. او 3 سال پیش اشتباه کردند این تثصمیم کاملا درست و بئده تا تصیمم اشتباه 3 سال پیش باطل شود.
زیرا این دانشگاه با رانت تاسیس شد سال هاست که برای تهران مچوز دانشگاه نمی دهند حتی باید افرادی که این مجوز رانتی را داده اند محاکمه گردند.
یعنی من جای این شورا بودم به جای این کارا در دانشگاه آزادو میبستم .....
چه خوش محمود برعهدش وفا کرد
عجب پول نفتی در جیب ماکرد
...........
...........
از ماست که بر ماست
احتراما" عزیزان مواظب باشیم هوای نفس جای عقل را نگیرد،
اولا" تکلیف دانشگاه هنوز دقیقا"مشخص نیست ، حالاچرا، والله اعلم
ثانیا" اگر تآسیس شود باز باید تحت ضوابط ونظارت وزارت علوم فعالیت کند پس دغدغه ای ندارد.
ثالثا" اینهمه دانشگاه غیرانتفاعی که تاسیس شده مگر افراد نظر داده اند که حالادررابطه بااین دانشگاه نظر میدهیم .
رابعا" از قدیم گفته اند سیاست پدرومادر ندارد.
اساسا صدور مجوز تاسیس دانشگاه به عهده شورایعالی انقلاب فرهنگی نیست! احمدی نژاد می خواست هم میان بر بزنه و هم مجوز رو از یک نهاد بالادستی بگیره!
احمدی نژاد خدمات زیادی به کشور ما کردند.من نمیگم کارشون بی عیب و نقص بود اما دوستان فداکاری ها و رشادت های ایشون رو فراموش نکنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
من که ممنونشم از این همه خدمت واقعا نمیدونم چکار کنم ...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۵
ما که ندیدیم
کلا دانشگاه رفتن بزرگترین اشتباه زندگی هر آدمیه... چه برسه به این که استاد دانشگاه، احمدی نژاد باشه.
آقا جان این که رانت نیست یک نوع خدمت است!!؟؟ اصلا محور عدالت که با رانت سازگار ندارد.
صدور مجوز برای این دانشگاه با اعمال نفوذ بوده و مراحل قانونی را طی نکرده است.
مرد هزار چهره
آقا میشه منم برای خودم از بیت المال دانشگاه تصویب کنم؟ احمدی نژاد ایرانی بود منم ایرانیم دیگه . . .
البته گفته باشم وزیر کشور هم بیاد مدرک یک شبه نمیدم آآآآآآ
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان
آخرین اخبار
وب گردی