بازدید 1447

توافق ایران و مصر برای کمک به کاهش بحران انسانی در غزه

کد خبر: ۴۲۲۹۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۸ 05 August 2014
معاونان وزرای خارجه ایران و مصر راه‌های پایان دادن به تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی و وضعیت اسف‌بار مردم غزه را مورد بررسی قرار داده و موافقت کردند به همکاری‌های خود برای کاهش آلام مردم غزه ادامه دهند.

به گزارش فارس، محمد بدرالدین زاید معاون وزیر خارجه مصر در حاشیه نشست وزیران خارجه کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد جهت رسیدگی به اوضاع غزه در تهران با حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزیر خارجه کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار امیرعبداللهیان ضمن تشکر از حضور مصر در نشست وزرای  خارجه کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد، بـر ضرورت تـلاش مؤثـر کشورهای اسلامی و عربی برای توقف کشتار مردم بی دفاع غزه و رفع محاصره این منطقه تأکید کرد.

امیـرعبداللهیان ابراز امیدواری کرد که دولت مصر تسهیلات لازم بـرای ارسـال کمک‌های بشردوستانه کشورمان به غزه به خصوص دارو و مواد غذایی را فراهم و مجوزهای لازم برای انتقال سریع مجروحان فلسطینی ناشی از تجاوز رژیم صهیونیستی، از طریق مصر به جمهوری اسلامی ایران را صادر کند.

معاون وزیر خارجه مصر نیز در این دیدار با تقدیر از تلاش‌های ایران برای برگزاری موفق این نشست در تهران، این اقدام را نشان از اهتمام جمهوری اسلامی ایران به مسئله فلسطین دانست.

وی ضمن تشریح مقررات و تشریفات ارسال کمک به غزه از طریق مصر، ابراز امیدواری کرد که همکاری‌های لازم برای انتقال کمک‌های جمهوری اسلامی به منظور کاهش سختی‌های مردم غزه را صورت دهد.

در این دیدار دو طرف راه‌های پایان دادن به تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی و وضعیت اسفبار بحران غزه را مورد بررسی قرار دادند و موافقت کردند به همکاری‌های خود برای کاهش سختی‌های مردم غزه ادامه دهند.

در این دیدار همچنین دو طرف بعضی از مسائل مهم منطقه‌ای از جمله عراق، سوریه و لیبی را مورد بررسی قرار داده و توافق کردند که رایزنی‌های خود در مورد این مسائل را ادامه دهند.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل