بازدید 12881

اقدام گوگل برای جلوگیری از تشویق جنایت در غزه

انسان‌های بی‌گناهی که بسیاری از آن‌ها کودک‌ هستند، در غزه می‌میرند. بسیاری از آن‌ها که هنوز کشته نشده‌اند، با زخم‌های ‌التیام‌ناپذیر باید به زندگی ادامه دهند؛ بی‌هیچ سر‌پناه و خانه‌ای. رنج‌های آن‌ها به اندازه عذاب‌های من و شما واقعی است. شرم بر طراحان و سازندگان این بازی و کسانی که آن را بازی می‌کنند... .
کد خبر: ۴۲۲۷۲۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۰ 05 August 2014
اقدام گوگل در حمایت از توقف جنایت در غزه
گوگل اقدام به حذف و معدوم کردن بازی نرم‌افزاری برای سیستم عامل اندروید که کاربران را تشویق به بمباران غزه می‌کرد، از بازار نرم افزارهای خود یعنی Play Store کرده ‌که این امر بیش از همه در راستای اعتراضات عمومی به وجود این بازی در Play Store بوده است.

به گزارش «تابناک» در این بازی که البته از ساده‌ترین گرافیک بازی‌های دیجیتالی برای سیستم عامل اندروید نیز برخوردار است، کاربران در نقش نیروهای صهیونیست، ‌نوار غزه را بمباران می‌کردند.

اقدام گوگل در حمایت از توقف جنایت در غزه

این در حالی است که ‌گوگل مستقیم‌ درباره این کار اظهار‌نظری نکرده، ولی یکی از سخنگویان این شرکت ـ که نخواسته است نامش فاش شود ـ به نشریه CNET گفته: ما نرم‌افزار‌ها و App‌هایی را که مغایر با سیاست‌های گوگل باشد، از Play Store حذف می‌کنیم.

‌حدود یک هفته پیش، بازی دیجیتالی BombGaza ‌روی Play Store ظاهر شد و پیش از آنکه ‌ـ روز گذشته‌ ـ گوگل آن را حذف کند، کاربران اندروید در سراسر جهان، بیش از هزار بار آن را دانلود کردند.‌ نکته جالب ‌اینکه در این بازی، کاربران باید‌ نوار غزه را بمباران کنند، در حالی که باید بکوشند‌ به شهروندان غزه آسیبی نرسد؛ بنا بر ادعای مقامات صهیونیستی در توجیه جنایات خود در نوار غزه!

اقدام گوگل در حمایت از توقف جنایت در غزه

این بازی آشکارا و بی‌پرده، تداعی‌گر جنگ کنونی در غزه است که‌ رژیم صهیونیستی با موشکباران و بمباران منطقه غزه، تا کنون بیش از ۱۷۰۰ فلسطینی را به شهادت رسانده که البته بنا به ‌گزارش رسانه‌های صهیونیستی، حدود ۴۰۰ کودک فلسطینی در بین جان باختگان بوده‌اند.

جالب آنکه از هنگامی که این بازی بر روی Play Store منتشر شد، اعتراضات کاربران به این App در سراسر جهان نیز آغاز شد و کاربران در پیام‌های خود سازندگان و طراحان این بازی و همچنین گوگل را به دلیل انتشار این بازی‌ شماتت کرده و از آن ‌انتقاد کرده بودند.

روزنامه «گاردین»، چاپ لندن، برخی از این پیام‌ها را منتشر کرده ‌که در یکی از آنها آمده است: «این بازی به غایت شرم‌آور است. انسان‌های بی‌گناهی که بسیاری از آن‌ها کودک‌ هستند، در غزه می‌میرند. بسیاری از آن‌ها که هنوز کشته نشده‌اند، با زخم‌های ‌التیام‌ناپذیر باید به زندگی ادامه دهند؛ بی‌هیچ سر‌پناه و خانه‌ای. رنج‌های آن‌ها به اندازه عذاب‌های من و شما واقعی است. شرم بر طراحان و سازندگان این بازی و کسانی که آن را بازی می‌کنند».

اقدام گوگل در حمایت از توقف جنایت در غزه

این بازی را شرکت PLAYFTW طراحی و تولید کرده که بنا بر گزارش‌ها، توسط فردی با نام «رومن شاپیرو» اداره می‌شود. این در حالی است که گوگل در سیاست‌های خود، انتشار و ترویج هر گونه از خشونت و تنفر را ممنوع کرده است.

در بخشی از مفاد سیاست‌های گوگل در این زمینه آمده است: ما اجازه انتشار محتوایی که گروهی از انسان‌ها را بنا به دلایلی از جمله‌ نژاد یا اصالت قومی، مذهب، ناتوانی و جنسیت و هویت مورد هجمه قرار دهند، نخواهیم داد.

گفتنی است، CNET اشاره کرده که اکنون بازی BombGaza ‌‌روی هیچ یک از بازارهای اندروید نیست و در صورتی که پس از این نیز بر روی هر یک از این بازار‌ها قرار بگیرد، به سرعت از آن حذف خواهد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان
آخرین اخبار
وب گردی