بازدید 2049

آتش بس 72 ساعته در غزه از 8 صبح امروز آغاز شد

روزنامه اسرائیلی هاآرتص به نقل از برخی منابع فلسطینی از موافقت رژیم صهیونیستی با آتش‌بس 72 ساعته در غزه که از ساعت 8 صبح سه‌شنبه آغاز خواهد شد، خبر داد.از سوی دیگر روزنامه صهیونیستی "هاآرتص" خبر داد که گروه‌های فلسطینی با آتش‌بس 72 ساعته که از ساعت 8 صبح سه شنبه آغاز خواهد شد موافقت کرده‌اند.
کد خبر: ۴۲۲۶۱۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۴ 05 August 2014

نیروی هوایی ارتش رژیم‌ صهیونیستی حملات گسترده نظامی خود را که از بامداد روز سه‌شنبه (17 تیر) تحت عنوان «صخره سخت» علیه نوار غزه آغاز کرد، با مقاومت گروه‌های فلسطینی در قالب عملیات «بنیان مرصوص» و «العصف المأکول» رو به رو شد. تقریبا در این سی روز از تجاوز صهیونیست ها به نوار غزه شمار شهدا به 1946 نفر و تعداد زخمی ها نیز به بیش از 9400 نفر رسید.

به گزارش «تابناک»، طرف‌های فلسطینی و اسرائیلی با درخواست مصر در خصوص آتش‌بس 72 ساعته در غزه موافقت کردند. روزنامه اسرائیلی هاآرتص به نقل از برخی منابع فلسطینی از موافقت رژیم صهیونیستی با آتش‌بس 72 ساعته در غزه که از ساعت 8 صبح سه‌شنبه آغاز خواهد شد، خبر داد.از سوی دیگر روزنامه صهیونیستی "هاآرتص" خبر داد که گروه‌های فلسطینی با آتش‌بس 72 ساعته که از ساعت 8 صبح سه شنبه آغاز خواهد شد موافقت کرده‌اند.

همچنین شبکه العربیه خبر داد که اسرائیل آمادگی خود برای برقرار آتش‌بس بدون پیش شرط در غزه را به "جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرده است.

در واقع دو طرف با آتش‌بس 72 ساعته از ساعت 8 صبح امروز (سه شنبه) را به اطلاع مصر رسانده و اعلام کرده که نیروهای خود را از نوار غزه عقب می‌راند و در مقابل گروه‌های فلسطینی نیز باید حملات موشکی خود به اراضی اشغالی را متوقف کنند.

منابعی که در مذاکرات آتش‌بس در قاهره نیز مشارکت دارند، تصریح کردند که تمامی شواهد و قرائن چه از طرف مصری‌ها و چه از طرف فلسطینی‌ها حاکی از آن است که همگی آن‌ها بر توقف فوری جنگ در غزه اتفاق نظر دارند. آن ها همچنین اشاره کردند که طرف مصری تعامل مثبتی با خواسته های طرف فلسطینی داشته است.

در همین راستا، وزارت خارجه مصر با صدور بیانیه‌ای ضمن اشاره به آمادگی خود جهت استقبال از هیأت‌های فلسطینی و اسرائیلی برای بحث و بررسی طرح آتش‌بس پیشنهادی قاهره، ابراز امیدواری کرده که این طرح در نهایت به توقف کامل جنگ و بازگشت آرامش به منطقه منجر شود.

همچنین «موسی ابومرزوق» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس در صفحه کاربری خود در توییتر نوشت: «ساعت 8 (به‌وقت محلی، 5 به‌وقت گرینویچ) آتش‌بس و عقب‌نشینی ارتش اسرائیل ظالم از نوار غزه صورت خواهد گرفت».

«عزت الرشق» از اعضای دفتر سیاسی حماس نیز در صفحه کاربری خود در توییتر نوشت: «گروه‌های فلسطینی با طرح آتش‌بس موافقت کردند. مذاکرات غیرمستقیمی درباره شروط آتش‌بس آغاز خواهد شد که براساس خواسته‌های ملت فلسطین مطرح شده و هیئت فلسطینی با آنها موافقت کرده و به طرف مصری ارائه داده است».

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان
آخرین اخبار
وب گردی