بازدید 4818

توافق‌رسمی تل‌آویو و حماس با آتش‌بس ۷۲ ساعته

سخنگوی نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی و همچنین سخنگوی جنبش حماس از موافقت برای برقراری آتش‌بس 72 ساعته در نوار غزه خبر داده‌اند.
کد خبر: ۴۲۲۵۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۶:۱۹ 05 August 2014
سخنگوی نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی و همچنین سخنگوی جنبش حماس از موافقت برای برقراری آتش‌بس 72 ساعته در نوار غزه خبر داده‌اند.

به گزارش فارس، ساعاتی پس از اعلام موافقت طرفین درگیر در غزه با آتش‌بس موقت از سوی مصر، جنبش حماس و رژیم‌صهیونیستی نیز رسما این خبر را تائید کردند.

«سامی ابو زهری» سخنگوی حماس با بیان اینکه طرف فلسطینی با برقراری آتش‌بس 72 ساعته از صبح سه‌شنبه موافقت کرده است. بنا بر اعلام مصر، قرار است در این مدت مذاکرات برای آتش‌بس بلندمدت، در قاهره برگزار شود.

در مقابل «اوفیر گندلمان» سخنگوی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی نیز تائید کرد که تل‌آویو به قاهره اطلاع داده است که با آتش‌بس 3 روزه موافق است. تلویزیون رژیم‌صهیونیستی ساعتی قبل گزارش داده بود که هیئتی اسرائیلی برای نهایی کردن شرایط آتش‌بس، راهی مصر شده است.

روز جمعه نیز قرار بود آتش‌بس مشابهی به ابتکار سازمان ملل به مدت 72 ساعت برقرار شود، اما ساعتی پس از آغاز آتش‌بس، صهیونیست‌ها به بهانه اسارت یک نظامی خود، دست به بمباران گسترده منطقه رفح واقع در جنوب نوار غزه زده و آتش‌بس را به شکست کشاندند.

آتش‌بس جدید قرار است از ساعت 8 صبح سه‌شنبه به وقت محلی آغاز شود. صهیونیست‌ها صبح دوشنبه هم آتش‌بسی 7 ساعته اعلام کردند که در همان دقایق ابتدایی با حمله آن‌ها به دو ساختمان در شمال نوار غزه، نقض شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات
وب گردی