بازدید 17763
ضربه محکم به تفرقه‌افکنان میان مسلمانان؛

روز تلخ برای عاملان اسلام آمریکایی

دفاع ظاهری از شیعه و در عمل حمله به بیشتر علمای شیعه، تشویق به اعمالی که جز وهن شیعه حاصلی‌ ندارد همچو‌‌ن قمه‌زنی، تشویق شیعه به لعن خلفا ـ که عملاً منجر به اقدامات متقابل از سوی گروهی از تندروهای مقابل می‌شود‌ و راه را برای تندروهای وهابی‌ها و سلفی‌ها باز می‌کند ـ بخش کوچکی از عملیات‌‌ روانی است که این شبکه‌ها انجام داده‌اند و رسماً به منزله ایجاد جنگ مذهبی است.
کد خبر: ۴۲۲۵۵۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۶ 04 August 2014
برخورد وسیع و یکپارچه با شبکه‌های ماهواره‌ای که به ظاهر در حال تبلیغ شیعه بودند، ولی در عمل بد‌ترین راه ممکن را برای تخریب جایگاه تشیع و همچنین اختلاف‌افکنی عمیق میان شیعه و سنی در پی گرفته بودند، از رویدادهای ارزشمندی است که روز گذشته عملیاتی شد تا در این مقطع تاریخی که جهان اسلام بیش از هر زمان به وحدت مذاهب نیاز دارد، شاهد رویه‌ای خطرناک و تفرقه‌افکنانه نباشیم.

به گزارش «تابناک»، در نیم قرن گذشته، علمای برجسته اهل سنت و شیعه، تلاش‌های بسیار گسترده‌ای ‌برای دستیابی به تفاهمی ماندگار و همیشگی و وحدتی ناگسستنی شده تا جهان اسلام در سایه این یکپارچگی، بتواند به بالندگی دست یابد و زمینه پیشرفت سریع کشورهای اسلامی و ارتقای چشمگیر جایگاه مسلمان جهان در صحنه‌ جهانی فراهم شود.

با این حال همواره گروهی از دو طرف بوده‌اند که سهواً یا تعمداً از سر جهل و عناد، تفرقه افکنی کرده‌اند و عملاً بخشی از تلاش‌های وحدت بخش را کم اثر ساخته‌اند. این اقدمات تفرقه افکنانه در گذشته‌های دور در قالب کتب و مجلات بود و پاسخگویی به آن‌ها نیز دشوار نبود اما با توسعه فضای اینترنت و همچنین‌ ساده‌سازی راه اندازی شبکه‌های ماهواره‌ای، تلاش برای افزایش تفرقه مذهبی ابعاد تازه‌ای گرفت.

در این میان در کنار شبکه‌های وهابی که همواره در حال حمله به تشیع هستند، تعدادی شبکه‌های ماهواره‌ای تحت عنوان ظاهری تبلیغ و دفاع از شیعه فعالیتشان را آغاز کرده‌اند که برآیند کلی فعالیت‌هایشان به جز تخریب و وهن شیعه نیست. طرح شبهات و گفتارهای عجیب که صرفاً موجب بهانه دادن به دست دشمنان اسلام و شیعه برای تخریب جهان تشیع می‌شود، بخشی از اتفاقات مرسومی است که در این شبکه‌ها رخ داده و به رغم نقدهای مشفقانه، بر طرح این مباحث وهن‌آلود اصرار ورزیده شده است.

دفاع ظاهری از شیعه و در عمل حمله به بیشتر علمای شیعه، تشویق به اعمالی که جز وهن شیعه حاصلی‌ ندارد همچو‌‌ن قمه‌زنی، تشویق شیعه به لعن خلفا ـ که عملاً منجر به اقدامات متقابل از سوی گروهی از تندروهای مقابل می‌شود‌ و راه را برای تندروهای وهابی‌ها و سلفی‌ها باز می‌کند ـ بخش کوچکی از عملیات‌‌ روانی است که این شبکه‌ها انجام داده‌اند و رسماً به منزله ایجاد جنگ مذهبی است.

متأسفانه در گذشته با این گروه‌ها تساهل و تسامح می‌شد تا اینکه پس از تأکید رهبری بر لزوم حفظ وحدت میان مسلمانان و جلوگیری از هر گونه تلاش برای تفرقه افکنی و همچنین اعتراض حسن نصرالله نسبت به فعالیت شبکه‌های ماهواره‌ای که بر آتش اختلاف مذهبی می‌دمند، نهادهای مسئول وارد شدند و حال فرزندان گمنام امام زمان در اقدامی ارزشمند و در عملیاتی گسترده، ریشه این شبکه‌ها را هدف قرار دادند و ضربه محکمی به عوامل داخلی این شبکه‌ که مرکز فعالیتشان و انگلیس بود، زدند.

روز گذشته روابط عمومی وزارت اطلاعات از شناسایی و توقیف دفا‌تر تولید تعدادی از شبکه‌های ماهواره‌ای که مرکز پخش آن‌ها در انگلیس و امریکاست، در چهار استان قم، اصفهان، تهران و خراسان رضوی و بازداشت عوامل آن‌ها خبر داد. این دفا‌تر «‌مخفیانه و غیر قانونی، در راستای ایجاد اختلافات مذهبی و تشدید تفرقه در جهان اسلام وتخریب وجهه تشیع» فعالیت می‌کردند و نمود عینی اسلام آمریکایی بودند.

در گزارش روابط عمومی وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی آمده است: «این شبکه‌ها در راستای اهداف برخی سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه و تأمین اهداف استکبار جهانی فعالیت کرده و در جهت مخدوش نمودن وحدت و مصالح جهان اسلام در پوشش برنامه‌های مذهبی و شعائر اسلامی فعالیت می‌کردند‌».

بر پایه این گزارش، محور و رویکرد اصلی برنامه‌های تولیدی این دفا‌تر «اختلاف افکنی بین پیروان مذاهب اسلامی از طریق توهین و افترا به مقدسات آن‌ها، اهانت به علمای جهان اسلام، اعلام هفته برائت در مقابل هفته وحدت، تبلیغ و ترویج سبک‌های نادرست، خرافی و خشن عزاداری» بوده است؛ اتفاقی که در اوضاع کنونی، حکم تزریق سم به کالبد زخمی خاورمیانه است و از این منظر باید قدردان هشیاری فرزندان گمنام امام زمان بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸۴
انتشار یافته: ۲۱
بچه متشکریم. دستتان درد نکند.
خیلی خیلی دیر اقدام شد انها ضربه خود رازدند و این زخم خیلی دیر التیام پیدا خواهد کرد.
افرین
ممنون تابناک. بیشترین ضربه را به مسلمانان همین از خدا بی خبران می زنند. این همه مشترکات خوب بین شیعه و سنی وجود دارد چرا روی این مشترکات کار نمی کنیم?
کاشکی اسم اون شبکه ها هم مینوشتی تا مردم بیشتر اونها را بشناسند.
سلام خبر خوبی بود / من خود بعنوان یک عضو از برادران اهل تسنن همیشه به عقاید برادران تشیع و دیگر ادیان الهی احترام گذاشته ام ما چرا باید کاری بکنیم که وحدت دنیای اسلام را با اینگونه اعمال به خطر بیاندازیم همان چیزی که استکبار می خواهد . در اصول دین که با هم یکی هستیم ما چرا باید در فرعیات اینقد همدیگر را متهم کنیم انچه مهم است توحید - نبوت- معاد است.
سربازان گمنام امام زمان ایول دارند.دستشون درد نکنه.
احسنت.خوشحالم که آگاهیم.
به برادران وزرات اطلاعات بخاطر برخورد باا ین شبکه های ماهواره ی خسته نباشید می گوییم
این روزها که در منطقه به سبب بروز وظهور تفکیری ها که هروز اتش اختلاف دربین مذاهب را افروخته تر می کنند جهان اسلا م احتیاج به وحدت وهمدلی بیشتری دارد
خیلی خوب ، ولی خیلی خیلی دیر
ضمن قدردانی ازاقدامات سربازان گمنام حضرت ولی عصر(عج) خواستاربر خورد قاطع تا ریشه کنی هرگونه فتنه افکنی هستیم
به جز اختلاف افکنی بین شیعه و سنی بر ضد جمهوری اسلامی ایران هم سخنانی میگفتند
برنامه های تولیدی این شبکه ها بطور وسیعی در اینترنت و از جمله در یوتیوب پخش شده است. برای خنثی کردن اثرات منفی این برنامه ها نیز باید فکری بشود. متاسفانه هر جستجویی در زمینه های مرتبط در یوتیوب تعداد زیادی از این برنامه ها را پیدا می کند و در اختیار کاربران قرار می دهد.
بی بی سی فارسی شدیدا از اینکار انتقاد کرد دیشب. ظاهرا تفرقه افکنان آدم های انگلیس بودن که اینطور تابلو از زه حرکت کاملا درست انتقاد میکنن. تا همین دیروز برنامه میذاشتن و از توهین به اهل سنت انتقاد میکردن. حالا یهو مدافع شدن.
وحدت وحدت درود بر سر بازان گم نام
اجرکم عندالله
به این میگن یک کار حسابی و اصولی ، دست بر و بچه های اطلاعات درد نکنه .چرا که خطر پیش گوش ایرانه
به عنوان یک اهل سنت از این اقدام ارزشمند وزارت اطلاعات کمال تشکر را دارم . عامل تفرقه از هر سو که باشد باید با آن شدیدا برخورد شود.مطمئنا چه شبکه هایی که به اهل سنت توهین میکنند و چه شبکه هایی که شیعه را تخریب میکنند یک هدف دارند و آن هم از بین بردن وحدتی است که در ایران اسلامی وجود دارد. و هیچکدام صدای واقعی اهل سنت و تشیع نیستند.
سربازان گمنام امام زمان (عج) صحیح است ، نه فرزندان گمنام ایشان
احسنت بر این کار ارزشمند
سلام. سپاس فراوان.
بسیار جای تقدیر و تشکر
و ایکاش بسیاز زودتر از این اقدام میشد ...
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان
وب گردی