بازدید 21830
۲
کیوسک بین‌المللی «تابناک»؛

ادعاهای یک مقام ارشد پلیس افغانستان علیه ایران

عزم شرکت‌های تجاری آلمانی برای احیای روابط خود با ایران، دیدار وزیر اقتصاد ایران با نماینده بانک جهانی، راه‌اندازی پروازهای جدید به مقصد ایران از سوی یک شرکت هواپیمایی اماراتی، بحث درباره زمینه‌ها و تأثیرات بحران آب در ایران و ادعاهای یک مقام نظامی افغانستان درباره ایران، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۴۲۲۳۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۰ 04 August 2014
ادعاهای یک مقام ارشد پلیس افغانستان علیه ایرانعزم شرکت‌های تجاری آلمانی برای احیای روابط خود با ایران، دیدار وزیر اقتصاد ایران با نماینده بانک جهانی، راه‌اندازی پروازهای جدید به مقصد ایران از سوی یک شرکت هواپیمایی اماراتی، بحث درباره زمینه‌ها و تأثیرات بحران آب در ایران و ادعاهای یک مقام نظامی افغانستان درباره ایران، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

ادعاهای یک مقام ارشد پلیس افغانستان علیه ایران

به گزارش «تابناک»، بخش عمده‌ای از مطالب امروز مطبوعات بین‌المللی درباره ایران، به همکاری‌های بین‌المللی ایران با کشور‌ها و نیز سازمان‌های گوناگون اختصاص دارد. در این زمینه، روزنامه «وال استریت ژورنال» با انتشار مطلبی از عزم شرکت‌های تجاری آلمانی برای احیای روابط اقتصادی با ایران خبر داده است.

این روزنامه می‌نویسد،‌ این روز‌ها شرکت‌های تجاری آلمانی‌ به سبب بحران پیش آمده در روابط روسیه با غرب، نسبت به ارتباطات تجاری با روس‌ها سرد شده و در همین حال، توجه خود را به سمت ایران معطوف کرده‌اند.

در این راستا، شرکت‌های آلمانی با در نظر گرفتن چشم‌انداز پیشرفت در مذاکرات هسته‌ای و برداشته شدن تحریم‌ها، به آرامی در حال برقراری دوباره پیوندهای اقتصادی با ایران هستند.

ادعاهای یک مقام ارشد پلیس افغانستان علیه ایران

در مطلب دیگری در همین زمینه، خبرگزاری «ترند» از همکاری ایران و بانک جهانی در زمینه پروژه‌های زیست محیطی خبر داده و می‌نویسد، نماینده بانک جهانی در دیدار با وزیر اقتصاد ایران، خواستار همکاری بیشتر طرفین، به ویژه در زمینه‌های پروژه‌های زیست محیطی و همچنین اجتماعی شده است.

در این دیدار، علی طیب‌نیا، وزیر اقتصاد ایران‌ با اشاره به دیدار اخیر هیأت کار‌شناسی بانک جهانی از ایران، گفته ایران انتظار همکاری بیشتری با این نهاد بین‌المللی را دارد. طیب نیا گفته ایران، یکی از سهامداران بانک جهانی، باید از حقوق مربوط به سهامداری خود بهره‌مند شود.

ادعاهای یک مقام ارشد پلیس افغانستان علیه ایران

از سوی دیگر، این روز‌ها اخبار جدیدی درباره گسترش همکاری‌های ایران و امارات در حوزه‌های گوناگون نیز منتشر می‌شود. در جدید‌ترین نمود این امر، سایت خبری «امارات ۲۴/۷» از آغاز پروازهای یک شرکت هواپیمایی اماراتی به ایران خبر داده است.

این سایت می‌نویسد، شرکت هواپیمایی ل«فای دبی» اعلام کرده، پروازهایی را به مقصد تهران و مشهد برقرار خواهد کرد. پرواز‌ها به این دو شهر که نخستین مقاصد شرکت هواپیمایی مذکور در ایران به شمار می‌رود، از روز دهم اوت (شش روز دیگر) آغاز خواهد شد.

بر پایه برنامه زمانی پیش‌بینی شده، این شرکت هواپیمایی اماراتی در هفته، چهار پرواز به مقصد ایران خواهد داشت.

ادعاهای یک مقام ارشد پلیس افغانستان علیه ایران

اما در میان دیگر مطالب، امروز برخی از مطبوعات جهانی‌، موضوع بحران آب در ایران را مورد توجه قرار داده‌اند. روزنامه «گالف تودی» از جمله مطبوعاتی است که به این موضوع پرداخته و می‌نویسد، به گفته کار‌شناسان، موضوع کاهش منابع آب، مهم‌ترین تهدیدی است که هم‌اکنون ایران‌ با آن روبه‌روست و همین، سبب شده در برخی شهر‌ها، موضوع جیره‌بندی آب مورد توجه قرار بگیرد.‌

گری لوئیس، هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل در امور ایران، در این زمینه اظهار داشته: «امروز موضوع کمبود آب، شدید‌ترین چالش را علیه امنیت انسانی در ایران ایجاد کرده است». خشک شدن رودخانه‌ها، رویه‌های نادرست آبیاری، خشکسالی و تغییرات جوی، مهم‌ترین عوامل پدید آورنده این بحران بوده است.

ادعاهای یک مقام ارشد پلیس افغانستان علیه ایران

در پایان در مطلبی مربوط به روابط ایران با کشورهای همسایه، سایت خبری «طلوع نیوز» افغانستان اظهارات فرمانده پلیس هرات را مورد توجه قرار داده که اتهاماتی را متوجه ایران کرده است.

به نوشته این سایت، فرمانده پلیس هرات، ایران را به دست داشتن در ناآرامی‌های اخیر در این استان متهم کرده و مدعی شده، شواهد بسیاری هست که نیروهای شبه نظامی این منطقه، از سوی ایران پشتیبانی می‌شوند. وی ادعا کرده، قتل‌های زنجیره‌ای رخ داده در این استان و برنامه به قتل رساندن افسران و سربازان پلیس در هرات، از سوی ایران سازماندهی می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰۵
انتشار یافته: ۲
آخه مگه بیکاریم بریم هرات ناآرامی ایجاد کنیم. باز اگه جای دیگه بود یه چیزی.
دیگه افغانستان هم واسه ما شاخ شده
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان
آخرین اخبار
وب گردی